Jump to content

SuperDre

Forum member
  • Content Count

    61
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About SuperDre

  • Birthday 03/31/1974

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.superteam.tk
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    1996

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Vroeg me eigenlijk af of er inmiddels al mensen zijn die begonnen zijn met het vervangen van hun dashboard door een digitale versie (gezien de prijzen van de displays inmiddels redelijk betaalbaar worden voor DIY). Eveneens dacht ik dan ook voor de vervanging van de heater/airco knoppen/radio door een touchscreen met bv een arduino-/RP-board er achter.. Gezien het feit dat er ook al mensen (langere tijd) bezig zijn hun XJ om te bouwen naar EV leek het me dat er misschien op het gebied van dashboard ook al wel DIY opties zijn, maar kon zo snel niets vinden (Google heeft de neiging mij 'v
  2. Weet iemand welk typenummer onderdeel die schakelaar is voor de '96, het gaat om een vergelijkbare variant als op de foto, en gaat dus om die knop aan de linkerkant, die kan ik wel omhoog, omlaag bewegen maar voelt redelijk los en doet niets meer. Tevens, enige idee welk type lampje daar bij hoort, want die van mij is al jaaaaaren kapot (zag op een youtube video dat daar een lampje rechts achter in zat). Nu vraag ik me dan ook af of in de mistlamp-/achterruitverwarmingschakelaar ook een lampje zou zitten, want die zijn bij mij in het donker ook niet (meer verlicht), net zoals helemaal rec
  3. Yep, dat was dus ook mijn ervaring, inmiddels zo'n 4? jaar geleden, dus daarin is hij niets veranderd. Maar gelukkig had hij een gratis leenauto ter beschikking waardoor het allemaal wat minder erg was.
  4. De schakelaar van mijn 96 2.5i was al langer datie moeilijk omhoog/omlaag ging (en wat 'los' aanvoelde), maar in een bepaalde stand bleef die dan nog wel draaien. Nu moet ik heel veel 'porren' met die schakelaar voor die het soms weer even doet. Is het misschien een kwestie van de unit er uit halen de knop vastzetten en hij doet het weer of zal waarschijnlijk een nieuw onderdeel bestelt moeten worden? En heeft de ventilator/verwaming unit (waar de knoppen dus op zitten) eigenlijk een backlight? Tevens komt er nu (wanneer de ventilator wel werkt) wanneer de verwarming werkt een s
  5. Zelfde probleem gehad, is precies dat kleine pinnetje waar het slangetje overheen zat wat was afgebroken. Volgensmij is dat een heel standaard ding, en is het zelfs zo dat in veel gevallen bij 2e hands juist dat pinnetje ook is afgebroken. Hier een youtube videootje van iemand die daar een goede oplossing voor heeft: Probleem die ik had, was alleen dat het mij niet helemaal duidelijk is wat voor buisje hij nou precies gebruikt.
  6. Klinkt een beetje zoals ook bij mijn '96 2.5i was. En moet zeggen dat Jeep Mechanics in Ede goed werk had geleverd (wel moet ik zeggen dat in die tijd hij heel slecht reageerde).
  7. Dankjewel, ik ga dan maar eens naar de 12dc variant kijken, zoals je zegt, lijkt niet zo moeilijk te moeten zijn.
  8. Ik heb al 13 jaar mn Cherokee uit '96, maar ik heb nooit de afstandbedieningen erbij gehad. De mijne is nog met zo'n bultje met zwart bolletje bij de vooruit aan het plafond. Nou zat ik uitverveling op aliexpress te kijken voor een universele afstandbediening setje om die eens te plaatsen. Maar zou het zo makkelijk kunnen dat ik een paar draadjes in dat bultje hoef aan te sluiten op een nieuwe ontvanger module en dat het dan zou kunnen werken? Weet niet of het iets dergelijks als deze DC 12 V set zou werken, of dat een DC 3/5 V set ook kan werken. Kon in de chilton manual die ik heb
  9. De computer is niet vervangen, in iedergeval niet die van de jeep zelf, die van de LPG is Jaren geleden een keer vervangen. Als het goed is, is de computer helemaal doorgemeten afgelopen zomer ivm het zoeken naar het probleem waarom de motor bokte/niet liep en daar kwam toen dus uit dat enkele kabels rot waren en kortsluiting maakte als deze warm waren. Zou je dan niet de hele tijd last hebben ervan, en niet alleen heel even in het begin?
  10. Had dit probleem al langer als ik op benzine reed, maar nu lijkt het ook te gebeuren op LPG. Vanuit een 'koude' start na een kilometer oid dan houd die ineens in en moet je 'voorzichtig' gas geven om vooruit te komen, geef je normal gas dan houd die in, dat doet die dan een paar honderd meter en dan ineens geeft die normaal gas (en dan blijft het ook zo). In de tijd dat het al bij benzine gebeurde leek het alsof die weer normaal ging rijden vanaf het moment dat de temperatuur meter voorbij het eerste streepje is, maar bij gas lijkt het wel eerder weer normaal te gaan. Het gaat o
  11. thanx voor het uitleggen, ik ga em voor de zekerheid door sturen naar mn garage, want ik heb sinds dinsdag niets meer gehoord dus ik denk dat hij het problem nog niet gevonden heeft. Mogelijk dat hij dit ook al gecontroleerd heeft, maar we zullen wel zien..
  12. Laat me raden, die in ede is jeep-mechanics... Mijn '96er (2.5, benzine/lpg) heeft op dit moment ook een probleem waar mn garage niet echt uit komt, omdat het probleem zich pas na lange tijd rijden voor doet. loopt dan stationair niet meer en zakt compleet in (zowel benzine als lpg). lastige is dus ook voor hem dit te zoeken vanwege dat het zich pas voor doet na enige tijd rijden (en daarna is er dus niet meer mee te rijden, tot bv de volgende dag). Kleppen zijn gereviseerd, nieuwe koppakkingen, nieuwe bougiekabels/rotorkop, gashuis gereinigd, nieuwe accu. lamdasensor (voor de
  13. Als jeepforum naar voren komt in google, dan krijg je bij de eerste keer dat je er op klikt reclame te zien voor porno/sexdating etc.. En gaat dan niet door naar jeepforum, je moet dan nog een keertje klikken op de googlelink.. Lijkt me niet echt de bedoeling/gewenst...
  14. Laat, beide koplampen houden er mee op (nouja eerst nummer 1 en 5 minuten later nummer 2), donker, laat en een handleiding die stopt bij het er af halen van de kap met knipperlicht, bijrijderskant 2 schroeven losgemaakt aan de onderkant en dan zo de ring van de koplamp er af (aan de bovenkant zat die met lipjes door 2 sleufjes), lampje vervangen klaar, bestuurders kant, 2 schroeven losgemaakt aan de onderkant, en huh? waarom komt die niet net zo los als de andere kant? hmm misschien iets verder naar voren/boven trekken, **PATS**PATS**, bovenkant de lipjes die blijkbaar met schroeven vastzaten
×
×
  • Create New...