Spring naar bijdragen

Norbert Mollers

Forum member
  • Aantal bijdragen

    2
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

0 Neutral

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    1996
  1. Norbert Mollers

    Laswerk Cherokee XJ

    Dank voor de tip, inmiddels ook alles bij Jeep mechanics laten herstellen. Over de kwaliteit van het werk redelijk tevreden. Afspraken maken, communiceren of een tijdsplanning aanhouden is echter niet een van zijn sterkste punten. Alles bij elkaar de auto ruim 3, 5 week kwijt geweest waar hij initieel 4 dagen voor geraamd had. Maar de Jeep is weer waterdicht en vrijwel roestvrij.
  2. Norbert Mollers

    Laswerk Cherokee XJ

    Hoi, sinds mei trotse eigenaar van een Cherokee XJ bouwjaar 1996, de laatsten van de oude serie dus. Twee weken geleden zag ik wat roest onder de lak bij het paneel achter de wielkuip van het rechter achterwiel. Hierop besloten de achterlichten en de binnenpanelen achter eruit te halen om de roest te kunnen beoordelen. En van daaruit rol ik inmiddels van de ene in de andere rotte plek. Schijnbaar heeft de vorige garage wel wat laswerk verricht maar ook heel veel met kit en teer weg proberen te stoppen. Tot stukken plaatwerk die echt alleen met kit zijn vastgezet en geen lasser aan te pas is gekomen... Uiteindelijk de auto nu ontdaan van alle bekleding en het hemeltje om een goed beeld te krijgen en na twee dagen kit& teer schrapen is dit het resultaat: - gat in vloer bij voeten bestuurder&passagier - gat bij voorkant wielkuip beide zijden - gat in vloer onder achterbank bij ophanging rechter bladveer - 2e klein gat in vloer onder achterbank - gat in wielkuip bij bevestingspunten achterbank beide zijden - gaten in kofferbak vloer links rondom de wielkuip - af fabriek gat in midden van kofferbak doorgerot - gaten in kofferbak/achterlichtbakken boven ophanging bladveren achterkant, hier zaten vastgekitte stukjes plaatwerk in Dat zijn dan alle grote gaten, her en der nog wel wat overige roest en kleine gaatjes. Alle roest is vrijwel symmetrisch op de auto, wat links zit kom je rechts ook tegen. Soms is het aan de ene kant al aangepakt maar aan de andere kant lekker dicht gekit. Probeer nu alle voorbereidingen te doen om deze punten dicht te laten lassen. Waar zouden jullie, liefst in omgeving Utrecht, aanraden om laswerk te laten verrichten? Groet, Norbert
×