Spring naar bijdragen

Petje

Forum member
  • Aantal bijdragen

    21
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Petje

  • Verjaardag 13/01/1967

Contact Methods

  • MSN
    nl09242@hotmail.com

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    2001

Petje's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Nou Jeepie bromt weer Het uiteindelijke euvel was een niet origineel relay (van waarschijnlijk de gas installatie) waar een gecordeerd kontakt aan zat. Dit relay zat in de draad welke van de PCM naar het ASD relay gaat en had 'natuurlijk' niet de kleuren van de originele draad Ere wie ere toekomt, wel ff m'n complimenten aan de monteur in Veldhoven die de storing ook niet los kon laten LOL Groetjes, Patrick
  2. Hoi Ludo, Bedankt voor je reactie Ik had je topic inderdaad ook al gevonden. Wat ik me afvraag, je had ook een schakelend relay. Schakelde deze langzaam of juist snel? Bij mij staat het ASD relay (zit in de Power Distribution Center onder de motorkap bij de zekeringen) te zoemen. Was het bij jou hetzelfde relay? Vandaag weer eens verder gezocht. Als ik de contacten 30 + 87 van het ASD relay doorverbind, dit is het maak kontakt van het relay, dan krijg ik de motor wel gestart. Als de motor eenmaal loopt dan kan ik met een DRBIII scan tool de computer wel uitlezen. Deze geeft dan een melding: EATX Controller DTC Detect Chrysler hex code: $89 SAE Trouble Code: 0700 Klopt het dat dit verwijst naar de TCM Module en kan deze Trouble Code te maken hebben met het niet starten en "No Bus" probleem? Alvast bedankt voor jullie reacties, het helpt me in ieder geval de logica van het hele systeem te begrijpen Groetjes, Patrick
  3. Hallo Jeepies, Alweer een tijdje geleden dat ik actief ben geweest op dit forum. Ik heb de afgelopen jaren redelijk probleemloos gereden met mijn Cherokee 4.0 uit 2001 (Gas). Nu doet zich het probleem voor dat hij van de ene op de andere dag niet meer wil starten. Op het moment dat ik het contact aanzet (nog niet start) krijg ik de melding "No Bus" in het display. Ook staat op dat moment het Automatic Shutdown Relay (ASD) te klapperen en slaat de koelfan aan. Met het uitlezen middels een DRB scan tool komen we ook niet in de computer om de foutcode uit te lezen. Inmiddels hebben we de volgende dingen al gedaan: - Krukas sensor los gehaald maar No Bus melding blijft - PCM (Powertrain Control Module) uitgewisseld - Cluster losgehaald en connectors goed bekeken - TCM (Transmissie Control Module) uitgewisseld - ASD relay uitgewisseld Ook hebben we het ASD relay eruit gehad en de contacten doorverbonden met een draadbrug. Op dat moment kregen we de motor wel gestart. Volgens mij is dat toch een indicatie dat de essentiele sensors zoals de nokkenas/krukas etc. de juiste signalen doorgeven en de motor gewoon loopt. Het lijkt er meer op dat er een module/sensor een 'vervuild' signaal doorgeeft waardoor de CCD bus danig in de war raakt en de "No Bus" melding geeft. Heeft iemand nog sugesties of ervaring met dit probleem? M'n Jeepie staat inmiddels al een 3 weken stil en is knap lastig als je er afhankelijk van bent Groetjes, Patrick
  4. Hoi Ruud, Herken je vraag. Heb zelf ook een XJ uit 2001 (60th anniversary). Ook hier heb ik het nog niet voor elkaar gekregen om de fout codes uit te lezen. Ik krijg idd alleen maar een oplopende km teller van 11111111 tot 99999999 en alle meters en lampjes gaan een keer bewegen/knipperen. Ik heb al van alles geprobeerd, 3 keer uit/aan, 5 keer uit/aan, dagteller ingedrukt houden, niets helpt. Zijn er mischien nog jeepers die andere mogelijkheden weten? Groetjes, Patrick
  5. Hoi Rens, Ik heb destijds de zender via de verkoper gekregen. Weet zo niet waar hij die besteld had. Moet zeggen dat na verloop van tijd de meter toch weer terug ging vallen naar 0 (ondanks de nieuwe zender). Heb onlangs de auto weer een beurt gegeven en SLIK toegevoegd aan de motorolie. Dit heeft wel veel geholpen. Olie druk zit nu bij koude motor over de helft (3 in mijn geval). Bij warme motor bij ongeveer 2500 toeren 1 streepje voor de 3. Wat ook wel helpt is om het oliepeil scherp in de gaten te houden en aan te vullen tot aan het max (of iets voor het max streepje). Hierdoor wordt de algemene oliedruk ook wat hoger waardoor de meter niet zo vaak meer terugvalt. Succes, Patrick
  6. Was mischien i.d.d. beter geweest om het filter ook te vervangen. Maar vraag mij af of daar de resterende 3 liter in heeft gezeten Volgens mij zit er een AW-4 transmissie bak onder. Zal de volgende onderhouds beurt het filter ook maar vervangen. Punt is dat ik de jeep ongeveer een jaar geleden gekocht heb en er weinig onderhouds history bekend was (wat eigenlijk toch wel een must is). Wel heb ik bij de motor olie een fles SLIK50 toegevoegd. Merkte wel meteen dat de oliedruk meter nu over de helft kwam bij ca 2500 toeren. Had voorheen het probleem dat deze soms zeer laag stond en zelfs bij het stoplicht of bij een bocht naar links terug viel naar 0 zodat het lampje "check gauges" begon te branden. Nu had ik wel gelezen dat de olie druk sensor/meter vaak niet nauwkeurig meldingen geeft. Maar aangezien ik allergies ben voor controle lampjes ben ik blij dat dit probleem ook opgelost is. Groetjes, Patrick
  7. Hallo jeepers, Al weer een tijdje geleden dat ik van me heb laten horen. Vandaag de motorolie/filter en transmissie olie ververst. Wat mij opviel was dat er maar een kleine 3 a 4 liter olie uitkwam bij de transmissie bak terwijl in het FSM staat dat er ca 7.8 liter in zou moeten zitten. Nu kan ik begrijpen dat de volledige aantal liters nodig zijn na een revisie, maar dit kan toch geen 4 liter schelen? Heb wel de bak afgetapt via het officiele aftap gat en de pan verder niet los gehad. Wat is de goede methode om de transmissie olie voledig af te tappen en te vernieuwen. Kon dit niet echt terug vinden in de FSM. Alvast bedankt. Patrick
  8. Ik ben i.d.d. aan het twijfelen of ik de HD bladen monteer i.v.m. de gastank. Maak ik uit je opmerking op dat je bij het plaatsen van HD bladen rekening moet houden met het verlagen van de automaat cq andere componenten? Gebeurt dat verhogen achter met het plaatsen van langere shackle's? Alvast bedankt voor jullie reacties. Patrick
  9. Ik denk dat ik ook aan een nieuwe set bladveren toe ben (Cherokee, 2001). E.e.a. heeft natuurlijk wel wat meer te lijden met een LPG tank en Benzine tank. Ik vroeg mij eigen af of het verstandig is om de schokbrekers achter meteen ook te vervangen samen met het veren pakket. Kun je deze testen of ze goed zijn afzonderlijk van de bladveren? Wat is trouwens de max verhoging van een XJ zonder dat er aan de aandrijflijn geknutselt moet worden?
  10. Ben ik ook wel benieuwd naar. Cherokee XJ van 2001 maar heb de foutcodes nog niet uit kunnen lezen. Alles geprobeerd 3x uit/aan, 4x, 5x. Wel als ik de trip reset knop indruk en het contact aan zet beginnen de meters en lampjes te bewegen en branden. Maar daarna is het afgelopen, geen codes te bekennen. Ik heb zo'n idee dat ze die foutcodes uitlezen niet meer toegankelijk hebben gemaakt via dit soort geintjes en dat je een diagnose altijd in een garage of via dure uitlees apparatuur moet laten doen.
  11. Nieuwe olie druk zender vandaag gemonteerd. Is wel een priegel werk (Gas verdamper zit ervoor), maar met kleine slagen kreeg ik hem er toch ingedraaid. Even goed warm gereden maar het lampje "Check Gauges" gaat niet meer branden, en de meter slaan nu niet meer terug naar 0. Topic mag van mij slotje op
  12. Nou het heeft even geduurt maar ik heb de oliedruk zender binnen. Kan deze er gewoon ingedraaid worden of is het aan te bevelen om er wat vloeibare pakking tussen te doen?
  13. Blijft de hele binnenverlichting branden of alleen bij de voeten? Als de hele binnenverlichting blijft branden kan het zo zijn dat die aangezet is met de lichtschakelaar/dashboard dimmer? Ik wist dit in het begin ook niet maar met die schakelaar kun je de dashboard verlichting dimmen maar als je hem iets doordraait dan kun je er ook je binnen verlichting mee aanschakelen. Succes
  14. Ik had toch wel het idee dat alle cylinders meeliepen. Het was wel een orkest van kleppen en stoters. Was zeker ook te wijten omdat het gevroren had. Moet wel zeggen dat ik de voorkant (de motor) vannacht onder de carport dicht tegen de garage had staan. Dus iets beter beschut tegen de vorst. Groetjes
  15. Gisteren was het echt te gek. Het had ongeveer 6~8 graden gevroren en bij het starten klonk de motor als een oude locomotief. De olie druk meter ging van 0 naar 3 en weer terug. Ook na een 500 meter rijden bleven de kleppen tikken. Toen maar heel rustig terug gereden en de druk meter goed in de gate gehouden. s'middags meteen de olie en het filter ververst met 10W40 half syntheet. De oude olie was pikzwart (terwijl de motor op LPG loopt). Dus ik denk dat het al een lange tijd geleden was dat er nieuwe olie opgezet was. Vanmorgen met starten, geen centje pijn. Motortje liep als een zonnetje en bijna geen klep horen tikken. Wel valt de oliedruk meter nog terug naar 0 bij stationair toerental als de motor warm is. Maar volgens de garage (die de comp. heeft uitgelezen) was de sensor niet goed meer. Deze wordt dus ook eerdaags vervangen. Groetjes
×
×
  • Nieuwe aanmaken...