Spring naar bijdragen

TheoSimm

Forum member
  • Aantal bijdragen

    46
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over TheoSimm

  • Verjaardag 24/12/1956

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    1997

TheoSimm's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Hai Ab, Ja ik had al gezocht op LPG en verdamper maar kon niet iets vinden waar ik wat mee kan. Ik heb lekkage gehad van een pakking van het thermostaathuis ( inmiddels vervangen ) ik dacht eerst inderdaad aan lucht in het verwarmingscircuit van de verdamper, maar ik zie nergens 'vriesverschijnselen' en heb al weer de nodige kilometers gemaakt. Ik zag dat een revisie-set ongeveer 120 euro kost voor wat ik nodig heb en een nieuwe verdamper kost meer dan het dubbele of driedubbele. Bedankt voor je advies, ik ga het ding uit de auto monteren en op onderzoek uit, kijken wat er loos is. Mocht iemand nog handige tips hebben hoor ik het uiteraard graag. Ab bedankt voor het reageren ! Met vr gr, Cor
  2. Hallo allemaal, Mijn Jeep Cherokee XJ uit 1997 heeft een G3 LPG installatie, ik zit met een mogelijk een probleem in de verdamper. Als ik rustig rijdt, dan loopt de auto prima op LPG maar geef ik meer gas dan houdt ie in op een zeker moment en slaat dan ook af. Dit probleem begon een half jaar geleden 1x per maand, later een paar keer per week en nu bijna iedere rit, eerst dacht ik dat het lucht in het koelsysteem, niet voldoende verwarming en bevriezing in de verdamper,maar naar het schijnt ( heb ik gehoord ) kan dit een probleem zijn met een membraam in de verdamper, ik heb een Prins- installatie en dat schijnt vaker voor te komen, Nou zijn er van die revisie-sets te koop, ik overweeg om dat te proberen. Mijn vraag is eigenlijk ; heeft iemand ervaring met dit soort problematiek en is een revisiesetje een handige oplossing? Wat is wijsheid ? Met vriendelijke groet, Cor
  3. Hai Ab, Ja ik zie het, dat zou nog wel es heel goed kunnen, dankjewel voor de mooie 'how to' ik ga er mee aan de slag, ik laat nog wel weten hoe het gegaan is ( heeft iemand anders er misschien nog een keer iets aan, dankjewel !! Met vr gr, Theo
  4. Nou na een hoop gerommel met de pook en starten ...lukte het me om toch in neutraal te starten, motor blijft draaien, wat aan lage toeren kant ( ong 500 rpm ) met pook op neutraal, schakelen naar P vervolgens stukje vooruit stukje achteruit, terug naar P even laten draaien, uitzetten ..... ennnn... niet meer starten, niet in P ook niet in N, das jammer, hoe kan dit ? nog een goeie tip ??
  5. Hai Jeeper, Ab, Nou dat rommelen aan die pook hielp helaas niet , maar starten in neutraal dat lukte !! alleen sloeg hij af, nog een keer starten en sloeg weer af ( heeft een week of 4 niet gelopen en ik moet om een of andere reden altijd 2x starten ) alleen nou weer opnieuw geprobeerd en nou wil hij ook daar niet meer starten... pff in eerste instantie pakte die wel dus.....
  6. Hai Ab, Schakelpook heb ik al geprobeerd, want alle lampjes doen het wel zeg maar, het is net op ie niet in de 'P' staat, maar ik ga er nog even wat steviger mee aan de slag, hoor je nog , kan ik foutcodes zelf uitlezen ? Mvgr Theo,
  7. Hallo allemaal, Is er toevallig iemand die mij een tip kan geven; Mijn auto is een Cherokee XJ 4.0i uit 1997 met LPG, Na het rijden ( of soms tijdens , bij het gaspedaal loslaten ) sloeg de motor wel eens af, ik heb dit eerder gehad en toen had ik een probleem met de Throttle Position Sensor ( TPS ) toen heb ik die TPS vervangen ( tevens het stappenmotortje voor die luchtinlaat ) probleem opgelost. Affijn nu denk ik weer die TPS vervangen, net als jaren geleden, gedaan, starten,, gas geven, gas los en een paar keer na het loslaten van het gas liepen de toeren toch even tot zo laag terug dat de motor afsloeg. Ik had het idee dat bij de bevestiging van het stappenmotortje deze niet zo mooi afsluit op de body van het klephuis, Dus ik denk ik doe er wat vloeibare pakking tussen ( moet ik nog doen ) hoop gedoe met de accu steeds leeg / opgeladen weer starten en dat lukt niet, nou, conclusie : accu was niet zo best meer, dan die maar vast nieuw kopen, nieuwe accu erin gezet, wat dacht je alles werkt van de auto alleen de motor start helemaal niet, accu is vol, ik heb alle zekeringen doorgemeten alle zekeringen die zijn allemaal OK, is er iemand die mij een tip kan geven waar ik het moet zoeken ?. Met meest vriendelijke groet, Theo
  8. Hallo, daar waren we weer, Nou, alle stekkers zo goed en zo kwaad als het ging gecontroleerd, even motor laten draaien, eerst schakelde hij nog niet een paar keer het gas intrappen en los en toen schakelde hij wel weer en hebben we hem eigenlijk probleemloos van Leusden naar Harderwijk kunnen rijden. Misschien is het toch verstandig is om toch even die TPS en stappenmotortje te gaan checken, of die wel in orde zijn, ik heb ze allebei nog in reserve en kan ze 'zo' omwisselen. Oh ja, de olie van de automaat heb ik nog even gepeild met draaiende motor en die zit tussen de streepjes zeg maar op driekwart, dan moet dat toch goed zijn, of moet ie op het bovenste streepje/gaatje op de peilstok zitten ? Ik ben benieuwd of iemand nog een suggestie heeft. Met vr gr, Theo
  9. JeePee, Ga ik doen, die toestand is ook allemaal los geweest dus die weet, dankjewel. Groeten, Theo
  10. Hai Iksjee, Bedankt voor je snelle reactie, ik ga het nalopen en anders kijken of ik wel kan schakelen,
  11. Hallo allemaal, Daar was ik weer eens, een paar weken geleden heb ik samen met mijn broer het motorblok vervangen van mijn Cherokee, allemaal prima gelukt, alles werkt, we hebben alles van het oude blok alles afgehaald ( inlaat/uitlaat/dynamo en alle snuisterijen van mijn oude overgezet ) Hij liep een beetje hoog stationair, zo rond 1200 maar we dachten dat dit kwam door luchtlekkage van het rubberringetje van de stappenmotor van de TPS.Daar moest ik nog naar kijken. Wat ik merkte was dat het overschakelen, vooral bij koude start, wat bij hogere toeren gebeurde ( 2500 - 3000 ) als de zaak wat warmgelopen was, ging dit wel bij wat lagere toeren. Nu heeft mijn vrouw en dochter hem vanmiddag meegenomen van Harderwijk naar Leusden en is daar gestrand omdat de automaat helemaal niet meer schakelde en blijft dus naar ik denk in de eerste versnelling en schakeld helemaal niet meer, wie kan me helpen te vertellen waar ik het moet gaan zoeken? Ik wacht met spanning af of er iemand is die me hierover een tip kan geven, ik ben net weer thuis en wil binnenkort weer naar Leusden om te kijken of ik de Jeep thuis kan krijgen.. Met vriendelijke groet, Theo
  12. Theo, ik heb bij mij XJ 2001 waarschijnlijk ook een defecte weerstand van de blower. Uit het forum begrijp ik dat jij tekeningen hebt. Mag ik daar een kopie van. Het is mij niet helemaal duidelijk waar deze weerstand precies zit,

    gr Ruud

  13. Hai Jaap, Verleden jaar had ik ook het check engine lampje aan en bij meten via de betreffende connector bleek het enige wat er was bij mij, dat de - voorste -lamba sonde defect was. Maar dat kon ik niet uitlezen via een code vanuit het contact, mijn broer had daar een meetapparaat voor en zo kwam ik er dus achter, misschien heb je hier iets aan ? Gr, Theo
  14. Hai Ab, Ja OK goeie tip, ga ik onthouden voor als het probleem zich nog een keer voor mocht doen, of mogelijk dat een andere lezer er iets mee kan. Vanochtend in Waalwijk geweest bij Cherokeeparts.nl. Echt helemaal geweldig is heb een IAC en voor de zekerheid ook een andere TPS meegenomen, die laatste kreeg ik helaas niet zomaar los, dus eerst de stappenmotor maar erop gezet en toen de zaak weer gemonteerd. Wat dacht je 1 trap en lopen, goed stationair en slaat niet meer af. Probleem opgelost en een TPS over, heerlijk. Complimenten voor cherokeeparts voor de fijne ontvangst met koffie ! Alle anderemn hartstikke bedankt voor de hulp via dit geweldige forum !!! Met groet, Theo
×
×
  • Nieuwe aanmaken...