6 in-line

Forum member
  • Aantal bijdragen

    239
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

1 Neutral

Over 6 in-line

  • Verjaardag 11/02/1966

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Gelderland

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    1997
  1. Ab goedemorgen, Dank voor jouw reactie en tip. Ik zal laten weten of ik de storing kan laten verhelpen. Tot ziens weer.
  2. Beste allemaal, Dealer gebeld, ze kunnen het component voor de niveaumeter op het dashboard niet los leveren, klokhuis kost €1200,- ex. Blijft over..........., mijn kennis zal na zijn vakantie kijken wat er loos is met het niveaucomponent. Mocht dit niet lukken, dan koop ik een aparte niveaumeter en zet deze ergens waar alleen ik 'm kan zien . Voor mijn gemoedsrust: "Ben ik de enige die altijd met een zogenaamde volle benzinetank rijdt?". Tot ziens weer en alvast een prettig weekend. 6 in-line
  3. Beste collega's, In een eerder topic had ik een bericht geplaatst m.b.t. de brandstofmeter op mijn dashboard. Na een tip op het forum m.b.t. de mogelijkheid van een uit te voeren zelftest, bleek deze defect. Ik heb op enkele sites gekeken naar brandstofmeters, nu blijkt dat tot en met 1996 de meter-units voor een XJ los te krijgen zijn, daarna houdt het op. Mijn klokhuis bestaat uit één geheel. Is zo'n brandstofunit los verkrijgbaar (Jeep van '97) als component. Heeft iemand van jullie zelf misschien een defecte brandstofmeter die in het dashboard zit een keer gemaakt? Ik vraag dit laatste omdat ik een kennis e.e.a. wil laten meten / testen. Mogelijk kan e.e.a. worden hersteld. Mijn KM totaal-teller geeft al geruime tijd niets meer aan, een 'blanco' scherm. Kan ik dit gelijk meenemen. Dank alvast en nog een prettig weekend. 6 in-line
  4. Beste collega's, Beter laat dan nooit, maar hier dan de uitslag ........ Het blijken toch de 'kruisjes' te zijn. Enige tijd geleden deze vervangen, maar niet voor een origineel setje. Dacht nog: "Heb ze vervangen, dus dat hoeft de eerste tijd niet meer". Er zit speling op de kruisjes, als het warm en droog weer is dan piept het op de kruispunten. Ingespoten met WD 40, en weg was het piepende geluid. Betrof een test, dus ik zal ze weer moeten vervangen. Dank voor de reacties. 6 in-line
  5. Zoals ik in mijn vorige reactie aangaf, heb ik het gevonden: 'Ik weet nu dat de meter in het klokhuis niet goed meer is'. Ik heb de hele unit van het klokhuis wel eens in mijn handen gehad, deze trek je als een soort stekkerdoos van zo van het moederbord af. Plug and Play. Maar kan je wel in het klokhuis komen?, vraag ik mij nu af. In mijn herinnering betreft het nl. een gesloten plastic klokkenhuis.
  6. Beste Jeepee en Dogjeeper, Leukkkkk om te zien ....... Heb de knop op het dashboard ingedrukt en daarna het contact aangezet (ik kende al wel de test met het contact drie maal aan en uit en daarna weer aan, vervolgens worden codes weergegeven op het dagtellerscherm). Gevonden......, de tankmeter is zo dood als een pier. Zodra ik het contact normaal aanzet krijg ik weer hetzelfde te zien, net iets onder vol. Nu een nieuwe meter voor het klokhuis kopen? Of is dat te simpel? Kun je zien dat e.e.a. samen gaat, want de oude niveaumeter had ook nog eens een los contact. Dank voor de snelle reacties en waardevolle tips. 6 in-line
  7. Dank voor de snelle reactie DogJeeper. Heb nog een vraag. Toen bleek dat de printplaat een los contact had, heb ik het losse contact los en weer vastgedrukt. Op het dashboard zag ik de meter reageren. Helemaal niets (bij los contact, natuurlijk) en weer net onder vol (bij vastgedrukt contact). Misschien een te gemakkelijke gedachte als ik denk dat de bedrading dan wel goed is? 6 in-line
  8. Beste collega's, Vraagje. Ik heb een probleem met de brandstofniveaumeter in mijn klokhuis. Inmiddels heb ik in de tank de niveaumeter vervangen. De meter had een los contact op de printplaat en de printplaat zag er beschadigd uit. Ik dacht: 'Klaar is Kees'. De stand van de brandstofniveauwijzer op het klokje in het dashboard blijft echter staan waar die altijd stond, iets onder vol. Dit geeft een goed gevoel, hij raakt nooit leeg. De realiteit is echter anders. Heeft één van jullie dit bij de hand gehad? Is dit een elektrisch probleem? Waar kan ik mogelijk starten met zoeken? Dank weer tot zover. 6 in-line
  9. ARS, De aircopomp gaat stroom vragen als je deze aanzet en dat merk je vooral bij stationair draaien. In mindere mate is dit ook voel- en hoorbaar als je de achterruitverwarming aanzet, ook een stroomvreter.
  10. Inmiddels ben ik voorzien. De zoekopdracht is 'opgelost'.
  11. Beste ......, Heb vooraf even gezocht op 'Te Koop aangeboden' maar helaas. Ik probeer het nu middels 'Te Koop gevraagd'. Ben op zoek naar de brandstofniveaumeter op de brandstofpomp. XJ, '97, 6 cil, 4 ltr. aut. Eventueel mag het ook de brandstofpomp zijn, als daarvan de meter werkt. Dank alvast, 6 in-line
  12. Beste collega's, Ik heb de topics over het wel of niet laten zitten van de katalisator gelezen. Heb zelf een XJ, '97. Graag wil ik deze verwijderen, op mijn kenteken staat niet 'iets' wat lijkt op een vermelding dat de K er standaard onder hoort te zitten. Maarrrrr...., die draadjes voor vóór en achter de K, die doen toch wat met de motor? Kan ik de K er zomaar ongestraft afslopen? Heeft een van jullie hier ervaringen mee? Alvast bedankt voor een reactie. Ps. De K is m.i. al lang geleden overleden, het binnenwerk ligt los en rammelt.
  13. Ha fijn, bedankt weer voor de snelle reacties mannen! Zoals te doen gebruikelijk ga ik - even - kijken en laat zeker weer van mij horen hoe ik er voor sta. Hartelijke groet, 6 in-line
  14. Beste Jp'rs, Sinds kort hoor ik aan de voorzijde een aanlopend schurend geluid bij het rijden in bochten. Zowel naar rechts als links. Bij het inrijden hoor ik niets maar zodra ik verder draai met het stuur, om de bocht af te ronden, wordt het geluid/aanlopen duidelijker hoorbaar. Oliepijl van de stuurbekrachtiger staat op Cold als motor niet loopt. Olie vooras is nog niet zolang geleden vernieuwd. Kruisjes kunnen het niet zijn, dat geeft meer een metalen knerpend geluid als ze op springen staan. Heeft een van jullie tijd om mij te tippen waar ik ergens zoeken kan? Bedankt alvast. Hartelijke groet, 6 in-line
  15. Ok, fijn zo! Bedank Ab. Ik ga hiermee aan de gang en laat weten hoe het is afgelopen. Hartelijke groet, 6 in-line