Spring naar bijdragen

6 in-line

Forum member
  • Aantal bijdragen

    244
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

1 Neutral

Over 6 in-line

  • Verjaardag 11/02/1966

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Gelderland

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    1997
  1. Inmiddels TE VEEL radiateuren vervangen

    Nog even storen omdat ik toch nog wat te melden heb waarvan ik denk: "Misschien ...., je weet maar nooit". Bij de eerste vervanging van mijn radiateur heb ik de rubberen lap verwijderd en niet teruggeplaatst omdat deze kapot ging. Deze lap is bevestigd achter de grill en zit zowel aan de linker- als rechterzijde van de radiateur vóór de kunststof bakken. Als de lap is bevestigd kun je door de grill de kunststof bakken en een deel van de radiateur niet zien. Kan het mogelijk zijn dat - nu de lap weg is - er grote temperatuurverschillen ontstaan tussen de kunststof bakken en de rest van de radiateur??
  2. Inmiddels TE VEEL radiateuren vervangen

    Goedemorgen zonder zorgen, Dank tot zover Ab en Jeeper. M.b.t. het veldrijdengebeuren, tja, op een gegeven moment denk ik aan alles. De radiateuren die ik tot nu heb gekocht waren allen nieuw. Bij mij ook lekken op de plaats, kunststof naar alu, bij de overgang naar de kunststof bak. Maar dan wel om de drie jaar vervangen. Koop overigens regelmatig bij Eberle. Maar...., ik heb alles er weer in zitten. Nieuwe belt, waterpomp, radiateur en spanpully incl........volgens de dealer aanbevolen koelmiddel o.b.v. Ethyleen Glycol (had dat voor de storingen er ook al in zitten). Heb gelijk voor een dure G11 variant gekozen. Kleur blauw / groen. Ik heb de radiateurdop bekeken, deze functioneert soepel. Geen troep, scheuren, breuk of vastzitten van de veer en klepje. De waarde van de dop staat op 16 LBS. Heb inmiddels gelezen dat er ook doppen op een cherokee zitten van 18 LBS. Bij een druk van 16 LBS zal mijn dop eerder opengaan, lijkt mij niets mis mee.....toch?! Volgens mij hebben wij alles behandeld, ik ben benieuwd. Mochten jullie nog ergens aan denken van: "Ah, heb je hier al aan gedacht?????". Ik houd mij aanbevolen voor de komende jaren. Dank weer tot zover mannen. 6 in-line
  3. Inmiddels TE VEEL radiateuren vervangen

    Goed dat je dat eerste nog benoemd, de slangen (be)voel ik altijd en worden allen heet (niet hard), ook naar de verdamper. De radiateurdop zal ik controleren, dank je. Heb deze tot nu niet gecontroleerd omdat het overlooptankje fluctueert, dus ik denk: "Dan gaat 'ie' open, werkt en stort over naar het tankje. Maar dit kan dus ook te laat gebeuren. Ga ik doen. Welke prijsklasse, tja dat is een goede. Ik weet dat ik in het begin, jaren geleden radiateuren kocht boven de 140,-, maar naar mate ze telkens kapot gingen dacht ik, ik koop ze goedkoper....., deze gaan ook kapot Ga kijken m.b.t. de radiateurdop. Dank tot zover en ik houd jullie op de hoogte.
  4. Inmiddels TE VEEL radiateuren vervangen

    Dank voor je reactie Stephan, Ik heb in eerste instantie twee keer een gesoldeerde bak geplaatst van verschillende bedrijven, deze scheurde beiden keren op de soldering van de zijbak. Waar dit was kan ik mij niet meer herinneren, helaas. Heb nu voor de derde opeenvolgende keer een alu radiateur 'in huis' gehaald, twee verschillende bedrijven. Lekte alle drie de keren (aan de linker of rechter bovenzijde) van de overgang van alu naar de kunststof bak. Heb 'm de laatste keer (vorige week) laten afpersen. Bovenaan links (vanaf bestuurder bekeken), overgang van alu naar de zijbak.
  5. Beste collega's, In de afgelopen jaren heb ik inmiddels aardig wat radiateuren versleten. Na een snelle berekening kom ik op een gemiddelde van 1 radiateur per 3 jaar. Wat heb ik inmidddels gedaan tijdens de afgelopen jaren: - doorspoelen koelsysteem; - 1 keer nieuwe heater geplaatst (houdt geen verband met het radiateurprobleem, was gewoon aan vervanging toe); - 2 keer nieuwe waterpomp geplaatst (imitatie); - nieuwe slangen; - koelwater is op niveau en fluctueert in het expansievat (verschil tussen koude en warme motor); - ik rijd zowel op gas als benzine; - rustige- en geen slipstreamrijder; - geen trekker; - geen veldrijden of parcoursen; - In mijn beleving een nette en niet schommelende bedrijfstemperatuur, zo rond de 100 graden - constant - op gas; - hulpfan functioneert en slaat aan op een vast warmtepunt; - ik gebruik blauwe koelvloeistof, werd mij een keer meegedeeld door een bedrijf, dit was hetgeen erin moest. Gisteren weer koelmiddel gehaald en nu werd mij verteld dat het iets anders moest zijn; - in mijn woonomgeving zitten veel drempels die ik noodgedwongen soms schuin moet passeren. De radiateur is vrij breedt, ik heb gedacht dat mogelijk het chassis iets beweegt waardoor de radiateur scheurt????? Tja, op een gegeven moment ga ik van alles denken. Kan het mij niet voorstellen, overigens. Wat heb ik niet gedaan: - Thermostaat vervangen; - Radiateurdop vervangen. Voor de rest geen problemen en rijd ik al lange tijd gezellig in het rond. Een medewerker van een radiateuren reparatiebedrijf stelde mij de vraag of ik op gas reed, ik antwoordde: "Jaaa". Zijn antwoord: "Nou, dat is dan logisch, want als je op gas rijdt loopt de bedrijfstemperatuur al snel op en dat trekt de radiateur niet, dus je bent veroordeelt tot het kopen van een nieuwe radiateur om de zoveel jaren". Begrijp ik enigszins, maar om de drie jaar?? Willen jullie met mij meedenken? Kan het probleem even niet zien Vriendelijke groet, 6 in-line
  6. BRANDSTOFMETER dashboard, deel II

    Ab goedemorgen, Dank voor jouw reactie en tip. Ik zal laten weten of ik de storing kan laten verhelpen. Tot ziens weer.
  7. BRANDSTOFMETER dashboard, deel II

    Beste allemaal, Dealer gebeld, ze kunnen het component voor de niveaumeter op het dashboard niet los leveren, klokhuis kost €1200,- ex. Blijft over..........., mijn kennis zal na zijn vakantie kijken wat er loos is met het niveaucomponent. Mocht dit niet lukken, dan koop ik een aparte niveaumeter en zet deze ergens waar alleen ik 'm kan zien . Voor mijn gemoedsrust: "Ben ik de enige die altijd met een zogenaamde volle benzinetank rijdt?". Tot ziens weer en alvast een prettig weekend. 6 in-line
  8. Beste collega's, In een eerder topic had ik een bericht geplaatst m.b.t. de brandstofmeter op mijn dashboard. Na een tip op het forum m.b.t. de mogelijkheid van een uit te voeren zelftest, bleek deze defect. Ik heb op enkele sites gekeken naar brandstofmeters, nu blijkt dat tot en met 1996 de meter-units voor een XJ los te krijgen zijn, daarna houdt het op. Mijn klokhuis bestaat uit één geheel. Is zo'n brandstofunit los verkrijgbaar (Jeep van '97) als component. Heeft iemand van jullie zelf misschien een defecte brandstofmeter die in het dashboard zit een keer gemaakt? Ik vraag dit laatste omdat ik een kennis e.e.a. wil laten meten / testen. Mogelijk kan e.e.a. worden hersteld. Mijn KM totaal-teller geeft al geruime tijd niets meer aan, een 'blanco' scherm. Kan ik dit gelijk meenemen. Dank alvast en nog een prettig weekend. 6 in-line
  9. Beste collega's, Beter laat dan nooit, maar hier dan de uitslag ........ Het blijken toch de 'kruisjes' te zijn. Enige tijd geleden deze vervangen, maar niet voor een origineel setje. Dacht nog: "Heb ze vervangen, dus dat hoeft de eerste tijd niet meer". Er zit speling op de kruisjes, als het warm en droog weer is dan piept het op de kruispunten. Ingespoten met WD 40, en weg was het piepende geluid. Betrof een test, dus ik zal ze weer moeten vervangen. Dank voor de reacties. 6 in-line
  10. BRANDSTOFNIVEAUMETER

    Zoals ik in mijn vorige reactie aangaf, heb ik het gevonden: 'Ik weet nu dat de meter in het klokhuis niet goed meer is'. Ik heb de hele unit van het klokhuis wel eens in mijn handen gehad, deze trek je als een soort stekkerdoos van zo van het moederbord af. Plug and Play. Maar kan je wel in het klokhuis komen?, vraag ik mij nu af. In mijn herinnering betreft het nl. een gesloten plastic klokkenhuis.
  11. BRANDSTOFNIVEAUMETER

    Beste Jeepee en Dogjeeper, Leukkkkk om te zien ....... Heb de knop op het dashboard ingedrukt en daarna het contact aangezet (ik kende al wel de test met het contact drie maal aan en uit en daarna weer aan, vervolgens worden codes weergegeven op het dagtellerscherm). Gevonden......, de tankmeter is zo dood als een pier. Zodra ik het contact normaal aanzet krijg ik weer hetzelfde te zien, net iets onder vol. Nu een nieuwe meter voor het klokhuis kopen? Of is dat te simpel? Kun je zien dat e.e.a. samen gaat, want de oude niveaumeter had ook nog eens een los contact. Dank voor de snelle reacties en waardevolle tips. 6 in-line
  12. BRANDSTOFNIVEAUMETER

    Dank voor de snelle reactie DogJeeper. Heb nog een vraag. Toen bleek dat de printplaat een los contact had, heb ik het losse contact los en weer vastgedrukt. Op het dashboard zag ik de meter reageren. Helemaal niets (bij los contact, natuurlijk) en weer net onder vol (bij vastgedrukt contact). Misschien een te gemakkelijke gedachte als ik denk dat de bedrading dan wel goed is? 6 in-line
  13. BRANDSTOFNIVEAUMETER

    Beste collega's, Vraagje. Ik heb een probleem met de brandstofniveaumeter in mijn klokhuis. Inmiddels heb ik in de tank de niveaumeter vervangen. De meter had een los contact op de printplaat en de printplaat zag er beschadigd uit. Ik dacht: 'Klaar is Kees'. De stand van de brandstofniveauwijzer op het klokje in het dashboard blijft echter staan waar die altijd stond, iets onder vol. Dit geeft een goed gevoel, hij raakt nooit leeg. De realiteit is echter anders. Heeft één van jullie dit bij de hand gehad? Is dit een elektrisch probleem? Waar kan ik mogelijk starten met zoeken? Dank weer tot zover. 6 in-line
  14. trillingen bij aanslaan airco

    ARS, De aircopomp gaat stroom vragen als je deze aanzet en dat merk je vooral bij stationair draaien. In mindere mate is dit ook voel- en hoorbaar als je de achterruitverwarming aanzet, ook een stroomvreter.
  15. Niveaumeter op brandstofpomp

    Inmiddels ben ik voorzien. De zoekopdracht is 'opgelost'.
×