Spring naar bijdragen

Ontluchtingnippel remmen muurvast :(


Recommended Posts

Dacht vandaag de auto klaar te maken voor de APK.

Wist dat de rechter voorrem aanliep dus de boel even uit elkaar en schoonmaken. Mocht niet echt baten.

Dus klauw eraf en zuiger eruit. Zat wat prut achter, ook dit schoongemaakt en boeltje weer in elkaar. Zag er al een stuk beter uit en werkte ook goed.

Tijdens het schoonmaken het ontluchtingsnippel al een paar keer in de kruipolie gezet en het viel me op dat het boutje er aardig mishandeld uitzag.

Voorzichtig geprobeerd los te krijgen maar geen beweging in te krijgen.

Ringsleutel erop, steeksleutel erop, griptang erop niks, nadaa, noppes ;)

Durf ook niet te veel kracht te zetten want dan ben ik bang dat ik de boel afbreek.

Iemand nog een gouden tip?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan zowizo een nieuwe halen. En dan weer draaien met een grote tang ( pijpentang?)

Dan komtie óf los, óf hij breekt af, of ook die tang vindt geen grip. Alleen in het eerste geval ben je snel klaar. In de andere gevallen zal het op het vervangen van de betreffende cilinder uitdraaien, vrees ik...;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag met frisse moed begonnen om het probleem op te lossen.... en, HET IS GELUKT :wub:

Eerst de klauw er weer afgehaald, gisteren het nippel nogmaals in de kruipolie gezet en daarna de klauw met het nippel tussen de bankschroef gezet.

Tussen de klauw waar normaal de blokjes zitten een grote staaf gezet en zo de klauw als draaimoment gebruikt om het nippel los te krijgen.

Heel voorzichtig beginnen te draaien, er begon beweging in te komen! Weer kruipolie erop en verder draaien en zo kwam stukje bij beetje het nippel los.

Bij gebrek aan een nieuw nippel beide kanten van het boutje afgevlakt zodat er een steeksleutel 7 op past en de boel weer in elkaar gezet en ontlucht. Werkt weer zoals het moet.

Volgende week APK en daarna maar eens een nieuw nippeltje erop.

Me is happy :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...

Hallo mede-Jeepers,

kheb hier ook een ontluchtingsprobleem...

mijn vraag is of iemand weet welke maar steek- of ringsleutel past

op de ontluchtingsnippel,heb nl t idee dat 9mm net te klein is en

10mm net te groot.

het betreft hier een Jeep Grand Cherokee (WJ) Bj.99 - 4.7 V8 Limited

Alvast bedankt,

Jef

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn vraag is of iemand weet welke maar steek- of ringsleutel past

op de ontluchtingsnippel,heb nl t idee dat 9mm net te klein is en

10mm net te groot.

Klopt.

Als je een sleutelsetje hebt in Inch maten, past het wel

Maar als die niet teveel verklooid is en niet als te vast zit, wil het met 10 ook wel lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo mede-Jeepers,

kheb hier ook een ontluchtingsprobleem...

mijn vraag is of iemand weet welke maar steek- of ringsleutel past

op de ontluchtingsnippel,heb nl t idee dat 9mm net te klein is en

10mm net te groot.

het betreft hier een Jeep Grand Cherokee (WJ) Bj.99 - 4.7 V8 Limited

Alvast bedankt,

Jef

Een open ringsleutel van 3/8" is wat je nodig hebt. Is de beste manier om bovenstaande problemen met zowel ontluchtingsnippels als aansluitingen te vermijden...

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt.

Als je een sleutelsetje hebt in Inch maten, past het wel

Maar als die niet teveel verklooid is en niet als te vast zit, wil het met 10 ook wel lukken.

okay,heel erg bedankt,hij ziet er nog aardig onverklooid uit en aangezien er een opstaand randje

naast de nippel zit,kan ik er met een griptang ook niet bij,ik ga toch maar een nieuw sleutelsetje

halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een open ringsleutel van 3/8" is wat je nodig hebt. Is de beste manier om bovenstaande problemen met zowel ontluchtingsnippels als aansluitingen te vermijden...

Geert

okay bedankt Geert,

zoals ik ook al tegen MOTO zei,ziet de nippel er mijns inziens onverklooid uit,

een griptang heeft geen ruimte,dus ga ik wel zo'n sleutel halen,beter een goed passende sleutel dan

eigenhandig de nippel naar jezus helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...