Spring naar bijdragen

Jef

Forum member
  • Aantal bijdragen

    12
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Jef

  • Verjaardag 28/07/1964

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    1999

Jef's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Hallo, betreft: Jeep Grand Cherokee WJ (bj.1999) 4.7 ltr.- V8 Limited ik moet mijn hoofdremcilinder vervangen hetgeen mijns inziens niet al te lastig is, maar !!! zijn er nu nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden om weer optimale remdruk te krijgen,behalve dat ik alles moet ontluchten ? ik kan nl nergens een duidelijke beschrijving (eventueel met tekeningen)vinden van het vervangen van de hoofdremcilinder. alvast bedankt voor het mee-denken. mvg,Jef
  2. Goedendag mede-Jeepers, het betreft hier een: Jeep Grand Cherokee WJ (4.7 ltr.,V8,Limited) uit '99 Het volgende is er aan de hand, Op een gegeven moment viel mn remdruk weg en begon het waarschuwingslampje In mn dashboard te branden ten teken dat er remvloeistof moest worden bijgevuld. Ik ben er toen achter gekomen dat een leiding links voor op de remklauw niet goed vastzat en dat daar telkens een druppel vloeistof lekte. Daardoor had ik het idee dat er bij elke keer remmen ook lucht werd aangezogen en er dus luchtbellen zouden zitten waardoor mn remdruk weg viel. Ik ben dus begonnen met ontluchten; rechts-achter luchtvrij,links-achter luchtvrij,rechts-voor luchtvrij,maar daar kwam maar met moeite vloestof uit de ontluchtingsnippel,toen naar links-voor, daar kwam dus helemaal geen vloeistof uit de nippel. Toen één van de 2 leidingen op de hoofdrem cylinder losgedraaid en daar kwam met pompen wel vloeistof uit,echter uit de tweede leiding weer helemaal niks. Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk en begrijpelijk heb verwoord. Eigenlijk is nu mijn vraag of dit een defekte hoofdrem cylinder betekent of dat er iets anders aan de hand is. Een reactie en mogelijke oplossing zou ik zeer op prijs stellen. Bvd en mvg, Jef
  3. hoi Marcel, ik heb idd een acculader aangeschaft en ga m opladen,maar als ie volgeladen is en ik de accu installeer,krijg ik dan niet hetzelfde probleem met mn alarmn,dat ie weer spontaan begint te loeien ? thnx
  4. Hi Ab, ik zie geen enkel merk op de hoorn staan en de 2 handzenders die ik bij de koop heb ontvangen zijn peervormig zeg maar,aan de voorzijde staat "JEEP" en op de achterzijde staat "CHRYSLER P/N 56036862" dus ik heb het idee dat het om een orgineel alarm gaat.
  5. Hallo mede-Jeepers, ik heb dus een probleem met mijn WJ uit '99.... met de sleutel de bestuurdersdeur geopend (is ook de enige deur met een slot)en ja hoor, het alarm begint te loeien,blijkbaar nog een laatste restje kracht uit de accu weten te slepen, handzenders werken niet meer,dus paniek.... nergens een soort van "killswitch" te vinden om het alarm + startonderbreking te de-activeren, motorkap open en meteen weer dicht want het geluid van dat kleine hoorntje gaat door merg en been... een groot doek gepakt kap open en om het hoorntje gewikkeld,dat scheelde een stuk,maar nog steeds hoorbaar.. ondertussen de plus-pool losgemaakt en verwijderd en pffff... geluid uit... MAAR !!!!! ik wil de auto dus gaan starten middels startkabels EN DAT GAAT DUS MOOI NIET !!!! want: als ik de startkabels wil aansluiten aansluiten,moet die plus-pool dus weer terud en dan gaat t ventje weer keihard loeien en gelijk proberen te starten werkt niet..... ben nu toch eigenlijk wel een beetje desperate aan t raken.... ik heb gelezen over alarmsyteem omzijlen,uitschakelen en zoals hier beschreven de achterklep open en dicht, maar dat laatste werkt niet omdat alleen de bestuurderskant een sleutelgat heeft .... als er iemand is die mij een oplossing kan aanreiken,graag !!! dacht zelf om de accu eruit te halen en een oplader erop aan te sluiten,maar dan blijft toch het probleem dat ik bij installatie van de accu de plus-pool ook moet aansluiten,met als gevolg dat de buren weer geirriteerd uit het raam gaan kijken door de herrie van het alarm.... Alvast bedankt...Jef
  6. okay bedankt Geert, zoals ik ook al tegen MOTO zei,ziet de nippel er mijns inziens onverklooid uit, een griptang heeft geen ruimte,dus ga ik wel zo'n sleutel halen,beter een goed passende sleutel dan eigenhandig de nippel naar jezus helpen.
  7. okay,heel erg bedankt,hij ziet er nog aardig onverklooid uit en aangezien er een opstaand randje naast de nippel zit,kan ik er met een griptang ook niet bij,ik ga toch maar een nieuw sleutelsetje halen.
  8. Hallo mede-Jeepers, kheb hier ook een ontluchtingsprobleem... mijn vraag is of iemand weet welke maar steek- of ringsleutel past op de ontluchtingsnippel,heb nl t idee dat 9mm net te klein is en 10mm net te groot. het betreft hier een Jeep Grand Cherokee (WJ) Bj.99 - 4.7 V8 Limited Alvast bedankt, Jef
  9. Okay thanks Soldier ... kga direkt spitten..
  10. Yep,idd gevonden onder de linker achterstoel,er lagen zelfs nog wat andere cd's met wegenkaarten bij,maar helaas niet die van geheel europa.... dus dat wordt mijn volgende zoekopdracht of misschien wel een andere navi....
  11. Hey tonnie,heel erg bedankt voor je snelle reactie,ik ga even op zoek naar de speler op de door jouw opgegeven mogelijkheden....
  12. Hallo mede Cherokee-stamleden, sinds kort ben ik na jarenlang BMW te hebben gereden de trotse eigenaar van een Jeep Grand Cherokee WJ (limited) - Bj.'99. Hierin zit een navigatiesysteem ingebouwd van Philips Carin,welk type het precies is kon ik helaas niet achterhalen,maar na wat speurwerk in Google-afbeeldingen heb ik het idee dat het de 522 is. Nu ben ik er ook achtergekomen dat het alleen de BENELUX weergeeft. Mijn vragen: 1) kan ik upgraden naar HEEL EUROPA ? 2) zoja,waar kan ik de hardwareware vinden waar de data in zit ? ik heb nl alleen het scherm (opbouw dasboard) en een remote ctrll. hij zal best ergens verstop zitten,maar waar ??? iemand misschien een idee of ervaring mee ? dank alvast voor iemands reactie,
×
×
  • Nieuwe aanmaken...