Spring naar bijdragen

Deze Jeep kopen???


LENZ
 Share

Recommended Posts

Heb net in een leuke jeep gereden en overweeg het om deze aan te gaan schaffen.

Jeep reed verbazingwekkend goed.

Echter wel de volgende aandachtspunten:

Achterwielen blokkeren vrij snel bij iets harder remmen, na paar keer veel en snel remmen wordt het minder en lijkt de remkracht beter over de 4 wielen verdeelt te worden, pedaal zakt dan ook niet meer het eerste stukje weg (hoofdremcilinder slecht?)

Hebben alle jeeps abs?

Eigenaar kreeg hem niet in 2WD, maar wel in 4WD en part time, vorige week lukte het de eigenaar wel om hem in 2 wd te krijgen, maar 4 wd had zijn voorkeur omdat 2wd vrij snel doorslipte.

Aandrijving slaat vrij hard bij gasgeven en lossen?

Verder sterke motor en geen aandrijfbegeluiden

Doen of niet??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Remmen 'happen'.. misschien een lange tijd niet mee gereden? (roest)

Zat weinig druk op het pedaal.. druk opbouwen. Hoeft niet veel te betekenen.

Niet alle Jeeps hebben ABS.

Het 'slaan' bij gasgeven/lossen geeft aan dat er ergens nogal speling inzit.

Kruisje(s) of bij diffrentieel.. iig iets wat vervangen moet worden.

Dat hij niet in 2WD gaat kan ook met onderhoud te maken hebben.

... volgens mij is er erg lang niets aan gedaan, hoeft niet erg te zijn maar kan ook duur worden.

Hopelijk issie niet te duur. :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat direct remmen heb ik ook altijd de eerste paar 100 meter

gas los laten en weer gas geven dan hard aanslaan (automaat??)ligt bij mij schijn baar aan de detroit locker heeft speling nodig

en dat terug krijgen naar 2wd hebben ze hier en daar een speciaal trucje voor, iets met rustig laten uitrollen en dan erin duwen, maar dat weet ik ook niet meer presies, was in de tijd dat ik ook nog een grand had, en die sloeg ook altijd hard in de versnelling met gas los en gas bij, nooit geen problemen mee gehad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de snelle reacties.

Je voelt dat de eerste 2/3 cm het rempedaal wegzakt en vervolgens hard wordt, na een paar keer snel trappen(pompen) voel je dat die vrije slag er niet meer is, daarna langzaam trappen en je trapt er weer doorheen , lijkt op hoofdremcilinder.

Bij stevig remmen gaan de achterremmen vrij snel al slippen en voor nog lang niet.

Het is een 93er, hoe weet ik aan de hand van de specs of hij abs noet hebben?

Is het een probleem als hij niet in 2 WD kan worden gezet, voor mijn gevoel reed hij er niets minder om.

Prijs is overigens goed, 1450

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ABS ja of nee?: til de motokap op, ziet u een ouderwetse rempot? Geen abs!

Ziet u een reservoir met een draaidopje met 'ABS' er op dan heeft/had hij ABS!

Simpel.

1450€ is niet duur als alleen die zaken minder goed werken en de rest nog wel in goede conditie is. Is de rest ook mat en verroest en versleten? dan moet 1100/1200€ voor de pingelaar wel lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je voelt dat de eerste 2/3 cm het rempedaal wegzakt en vervolgens hard wordt, na een paar keer snel trappen(pompen) voel je dat die vrije slag er niet meer is, daarna langzaam trappen en je trapt er weer doorheen , lijkt op hoofdremcilinder.

Nee... lijkt op achterremmen waarvan het stelmechanisme vastzit. Kan dus heel goed meevallen.

Wat de tussenbak betreft: Schakelen doe je in principe rijdend. In sommige gevallen is het handig om de automaat, rustig rollend, in "N" te zetten en dan de tussenbak te schakelen.

Overigens mag er niet met alle tussenbakken in 4wd op de verharde weg worden gereden. Daarover is hier genoeg te vinden. Doe je dat toch, met een bak waarbij dat niet mag, dan bouw je zoveel spanning in de aandrijflijn op, dat schakelen niet meer mogelijk is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou me om die achterremmen niet teveel zorgen maken. MIddagje knutselen en ze doen het wel weer goed. Als er weinig aan gedaan is zal het wel een bende zijn in de trommels. Mocht het een ABS versie zijn dan zou je kunnen overwegen dat eruit te slopen want de oude versies hebben veel problemen met het ABS systeem. Mijn aandrijflijn is ook niet geweldig. Ligt aan de tussenbak volgens mij. Gewoon voorzichtig schakelen (tenzij je een automaat hebt natuurlijk)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeep heeft geen ABS, schokbrekers voelde normaal aan en dus niet deinen of duiken, maar gewoon heel snel hard vastslaande achterwielen bij bedrijfsrem en handremgebruik.

Nogmaals pedaal zakt eerste stuk weg om vervolgens normaal aan te voelen, echter weliswaar wat dieper.

Alsof eerste trap lek is en je mechanisch de 2e trap bedient, of zit het bij een jeep ook kruislings, na een aantal keer snel en hard te remmen werd het pedaal harder en verminderde het blokkeren.

Advies voor het testen van de 2WD is dus in voorste stand zetten en dan laten rollen in D???

Op het moment dat je de hendel helemaal vooruit drukt geeft hij part time aan en dit mag je tcoh alleen in het terrein gebruiken????

Wil de part time functie zeggen het een select trac wisselbak is??

Wat zijn de evt concequenties als je altijd in 4WD rijdt??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schakelen van 2WD naar 4WD kan rijdend, in D met matige snelheid.

Naar Part-time of terug: langzaam rijden (5-10 km), versnelling in N en in één ruk doordrukken op 2WD. Moet geen probleem zijn.

Als je wilt weten of hij in Part-time blijft hangen, zoek dan even een bospas of grasveld op. Als je stuurt en gas geeft merk je snel genoeg of de Part-time stand er in staat. Het kan ook zijn dat de schakelaar van de indicator blijft hangen nl, en dan is er een klein beetje werk aan de winkel.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schakelen van 2WD naar 4WD kan rijdend, in D met matige snelheid.

Naar Part-time of terug: langzaam rijden (5-10 km), versnelling in N en in één ruk doordrukken op 2WD. Moet geen probleem zijn.

Als je wilt weten of hij in Part-time blijft hangen, zoek dan even een bospas of grasveld op. Als je stuurt en gas geeft merk je snel genoeg of de Part-time stand er in staat. Het kan ook zijn dat de schakelaar van de indicator blijft hangen nl, en dan is er een klein beetje werk aan de winkel.

Succes!

Het is wel van belang om te weten wat voor cherokee hij heeft. Is het een uitvoering waarbij je op straat 4WD kan rijden of is het een uitvoering die op straat alleen 2WD kan rijden. Want heeft hij de 2WD versie kan hij alleen kijken of de 4WD versie goed is op een onverharde weg. Doe het op de openbare weg en je kan snel gedag zeggen tegen je cherokee aandrijving

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naast de schakel handle staat bij de mijne:

2H - 4H - N - 4L

In it geval praten we over parttime 4 wiel aandrijving.

Dus alleen 4 wiel voor in de prut.

Mijn andere (een KJ) heeft standen

2H - 4Parttime - 4Fulltime - N - 4L

Deze is zowel voor verharde weg 4Fulltime als voor in de prut 4Parttime.

hopelijk verduidelijkt dit iets.

groetjes,

Willem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er staat op mijn selector, 2wd, 4wd , full en parttime en 4 LO, mag je hier wel in 4wd rijden op de weg?

Heb hem overigens gekocht, 2WD doet het weer gewoon.

Remmen vallen mee, alleen blijven voorremmen soms nog enkele seconden hangen bij remlos laten in D.

Uitlaat pot achter is lek en kat rammelt, maar verder rijdt hij goed.

Achterbanden (of wiellagers?) zijn iets hoorbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er staat op mijn selector, 2wd, 4wd , full en parttime en 4 LO, mag je hier wel in 4wd rijden op de weg?

Heb hem overigens gekocht, 2WD doet het weer gewoon.

Remmen vallen mee, alleen blijven voorremmen soms nog enkele seconden hangen bij remlos laten in D.

Uitlaat pot achter is lek en kat rammelt, maar verder rijdt hij goed.

Achterbanden (of wiellagers?) zijn iets hoorbaar.

Ha, je heb m dus gekocht.... feli :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er staat op mijn selector, 2wd, 4wd , full en parttime en 4 LO, mag je hier wel in 4wd rijden op de weg?

Heb hem overigens gekocht, 2WD doet het weer gewoon.

Remmen vallen mee, alleen blijven voorremmen soms nog enkele seconden hangen bij remlos laten in D.

Uitlaat pot achter is lek en kat rammelt, maar verder rijdt hij goed.

Achterbanden (of wiellagers?) zijn iets hoorbaar.

Je kan ook 4 wd rijden hoor in de stand 4 wd fulltime (groene lampje) Ik heb hem altijd op 4wd staan vanwege het feit dat mijn vrouw er ook mee rijdt en als het nat weer is zij dan omgedraaid op het eerste de beste kruispunt zou staan. Heeft achterlijk veel vermogen en achterlijk weinig grip in 2 wd op nat wegdek eigenlijk. Typisch Amerikaans maar daarom niet minder lekker:). Qua meer verbruik valt het ook wel mee. Je hebt wel iets meer aandrijfgeluiden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...