Spring naar bijdragen

Wie houd zich aan de jeep groet?


Rick van Unen
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 94
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

ZJ, WJ en dat soort auto's groet NOOIT. Ik doe mijn best maar zwaai ook niet meer naar deze types. Zou me bijna gaan schamen een WJ te rijden ware het niet dat het zo'n super fijne auto is!

Misschien moet ik hem wel gaan inleveren bij Eurlings als die de aanbeveling overneemt van die GGGGRRRRR ambtenaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, zojuist de eerste jeepgroet in 't wild meegemaakt :cry: Op de Lineusstraat in Amsterdam, een wrangler (meen ik, ik houdt de types nog niet altijd zuiver uit elkaar) met lier en een batterij lampen op dak vs. mijn groene ZJ. Normaal zwaairt er hier in Amsterdam (en omstreken) nooit iemand in een Jeep (terug).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de motorrijders is het idem hoor.

als je ze groet, heb je ook kans dat ze niet terugzwaaien.

dus ja, wat moet je doen ?

stop je er zelf mee, dan ben je direct een van de anderen (de niet-zwaaiers) en na verloop van tijd, groeit die groep tot er niemand meer zwaait.

Als ik nu met mijn WJ zwaai naar alle jeeps, dan gaat er automatisch meer gezwaaid worden toch ?

Maar er rijden hier in Vlaanderen ook veel vrouwen rond met de Jeep van hun man, of de Jeep van de firma en die doen daar ook niet aan mee zie ik.

Ben onlangs een praatje gaan maken aan de carwash met een WJ eigenaar die net buiten kwam en de arme man geraakte in paniek, die dacht dat ik hem kwam carjacken of zo...:cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de motorrijders is het idem hoor.

als je ze groet, heb je ook kans dat ze niet terugzwaaien.

dus ja, wat moet je doen ?

stop je er zelf mee, dan ben je direct een van de anderen (de niet-zwaaiers) en na verloop van tijd, groeit die groep tot er niemand meer zwaait.

Precies een soort Catch 22 dus.

Als ik nu met mijn WJ zwaai naar alle jeeps, dan gaat er automatisch meer gezwaaid worden toch ?

Zou mooi zijn :D

Ben onlangs een praatje gaan maken aan de carwash met een WJ eigenaar die net buiten kwam en de arme man geraakte in paniek, die dacht dat ik hem kwam carjacken of zo...:cry:

Ik denk dat de Jeep wat dat betreft inderdaad niet bijzonder genoeg is. Er tijden veel mensen in een Jeep zonder dat ze echt het Jeep-gevoel hebben. In de tijd dat ik mijn Maserati reed, merkte ik dat er veel meer een 'groepsgevoel' was onder de Maserati rijders, maar die auto's zijn ook zeldzamer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik rij pas sinds kort jeep. Ja ik weet het stom had ik veel eerder moeten doen. Nu reed ik pas bij utrecht had bij wta wat spullen gekocht, reed er een wrangler me tegemoet en die dame die erin reed heel spontaan zwaaien naar me ik denk ik ken u niet ik ken hier niemand en al helemaal geen apetijtelijke dame in een yj. Ik denk zwaai maar terug. Ik helemaal gelukkig heb sjans. Dus ik later denken zal wel voor mijn jeep geweest soort van motorrijders groet maar dan met jeeps. En bij deze dus bevestigd ik had geen sjans:cry: Kwam door mijn jeep.

Greets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Toen ik voor het eerst in een Wrangler reed, werd mij verteld dat Wrangler-achtigen ( de korte Jeeps ;) ) elkaar altijd groeten!

En inderdaad... Ik werd uitbundig begroet door elke Wrangler, die ik tegenkwam, wat er helaas niet zoveel zijn, hier in de buurt.

Terwijl ik dit forum zo door kijk, lijkt het er op dat alle Jeepers elkaar horen te groeten, omgeacht het model.

Dus heb ik vandaag maar eens de hand opgestoken naar de diverse moderne Cherokee's die ik tegenkwam. ( Wat trouwens erg makkelijk gaat als je je deuren thuis laat )

Geen enkele Cherokee-bestuurder ( 3 stuks ) beantwoorde mijn groet :whistle:

Dus... Hoe zit het nou? Groeten we elkaar? Of houden we het toch bij het eigen type?

Wat is volgens jullie het correcte groetgedrag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Valt idd op dat Wrangler rijders het meest terug zwaaien. Ook sommige XJ en ZJ rijders zwaaien terug. Nieuwere modellen van de (Grand) Cherokee hebben vaker een zakelijke rijder als eigenaar. Ik zwaai wel altijd naar alle Jeeps als ik in de KJ zit. :whistle:

http://jeepforum.nl/showthread.php?t=7590&highlight=jeepgroet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de link. Ik heb hem net even doorgelezen.

Helemaal duidelijk! Gewoon elke Jeep groeten, zelfs de lease-Jeeps, bij voorkeur met een lichtseintje. :whistle:

Werd trouwens een tijd terug uitbundig gegroet door een jongedame in een kleine auto en een tijd later door een andere dame op een racefiets!

Beide keren nabij Numansdorp. Wellicht iemand van hier!?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De meeste groeten met een open hand,...............om het gereedschap aan te pakken ...:huh::P....

De pompbediende groet mij ook met z'n open hand... maar hij houdt 'm vlak met de opgehouden kant naar boven. Hij doet dat tegenwoordig met een steeds grotere grijns op z'n gezicht...;)

On topic: Ik groet ook Jeeps als ik in m'n peugeot rij, maar er zwaait nimmer iemand terug... Ik zal er eens een Jeepforum sticker opplakken, misschien helpt dat...:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De pompbediende groet mij ook met z'n open hand... maar hij houdt 'm vlak met de opgehouden kant naar boven. Hij doet dat tegenwoordig met een steeds grotere grijns op z'n gezicht...:whistle:

Bij mij doen ze de deur voor me open en zeggen meneer tegen me :huh:,......snap er niets van ........en dan ook heel erg gemeend "tot ziens meneer" ...............

( meestal een uurtje of 6 later ;))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...