Spring naar bijdragen

Wat heb je vandaag gedaan aan je Jeep | Deel 2


Mav
 Share

Recommended Posts

Had 4.5 veren en 3" bodylift en 33ers

Nu staat erbij met 1.5" SOA veren en de 3" bodylift en 33ers.:)

De body lift wordt terug gebracht naar 1" en 35ers.;)

Zoals een voormalig fanatiek forummer altijd zei (en jij ook trouwens...:D)

No pics...no 18cm verhoging...:P

(toch wel bietjuh feli dan...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen zaterdag met Ed en Willem Jan mijn jeep aangepakt. Oude veren eraf , SYE erop, en nieuwe veren en schokbrekers eronder. Alles bij mekaar een 5.5 inch verhoging met shackels van 2" dus totaal 6.5" omhoog. :)

Hoewel de auto flik tegensputterde, alles zat echt goed vast, is het uiteindelijk allemaal prima gegaan. S-morgens om 10.00 uur begonnen s-avonds bijna klaar op de remleidingen na. Die moeten nog vervangen gaan worden.

Ziet er stoer uit alleen zijn de 33" nu wat aan de kleine kant. Maar goed wel veel bodemvrijheid!!!!

Verder een groot voordeel is kan nu overal makkelijk bij. Een klein Nadeeltje je heb nu een trapje nodig om erin te komen.:P

Qua rijden ook helemaal goed alleen denk ik toch achter de trackbar weer te monteren. Soms zoekt hij nogal zijn eigen weg.

Nu nog het raam vervangen en de benzinepomp in de tank. Daarna weer roestvrij maken en hij is weer helemaal ready voor de zandbakken.;)

In ieder geval alvast bedankt Ed en JW. Was super allemaal, hoewel de shoarmaboer nog lang heeft gezorgd voor nagenieten (Burp):)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo. Ik vond mijn hoofdbalken iets ingedeukt door garagesteunen en mijn Tcase kon wel 1 cm zakken voor de juiste hoek aandrijfassen.

Een stalen strip van 10x50 lang 520 mm.met de nodige gaten gemonteerd. De crossmember zit dus nu 1 cm lager. De hoofdbalk ziet er nu ook strak en stevig uit.

De strip loopt van de voorste LCA steun tot en met de crossmember.

Een extra tapbout was nodig. Ook afwateringsgaten van de balken moest ik respecteren. Een leuk karwei en mooi zwart gespoten.

Het losmaken van de in totaal 2 crossmemberbouten en 2 tapeinden M10 viel mee.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Flares achter vervangen door Xenon Tubular 6".

De banden voor een klein vermogen :) weer terug laten zetten van standaard Jeep velgjes naar de American Racing velgen bij de lokale bandengroothandel.

Nu de Flares voor nog en dan naar de RDW om het kenteken aan te laten passen op de toegenomen breedte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al een tijdje helaas niets meer aan de Jeep kunnen doen. Vandaag toch maar eens een lijstje met werkzaamheden opgesteld.

- Visco

- Rubbers vooronder

- Motorsteunen

Om maar mee te beginnen...

En eindelijk JeepEd maar eens gebeld voor een afspraak. Dan kan de visco eens plaats maken voor een nieuwe. Zal tijd worden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...