Spring naar bijdragen

Politiek En Off Road...


Kameel
 Share

Recommended Posts

Niet alleen in de Benelux wordt het terreinrijden in een hoek gedrukt door lokale of landelijke politieke meningen.

Ik kreeg een email van Jeepclub Noorwegen met een linkje naar een actie waarvan ik de helft niet begreep.

Gelukkig wonen er een aantal Nederlanders in Noorwegen waarvan zelfs een paar met een jeep..

Jacco (black moose) gevraagd of hij kon helpen met vertalen:

_________

Rena is dè plek voor offroad rijden in Noorwegen.

Daar is de gemeente Åmot waar Rena onder valt zeer blij mee. Ook vele ondernemers, want in deze omgeving trekken de Noren weg.

Puur omdat er niks te verdienen is.

Nu wil de milieuminister dit verbieden om daar te rijden.

Daarom is er een aktie opgang om de gemeente en terreinbeheerder Olaf Ilsås te steunen.

Om 12 april sluit de termijn. Dus meld je op: offroad.no

Daarna kun je je naam hier bij schrijven als je dat wil.. in dit topic.

(inmiddels al 16 pagina's lang)

Mocht alles negatief beslist worden, dat zal er op een andere lokatie worden gereden. (Wordt dus ca 12 april besloten)

Maar laten we eerst even afwachten wat er gaat gebeuren.

_________

Een paar leden van JCN zijn van plan om het Noorse 'Jeepcamp' dit jaar (juni) bij te gaan wonen. Uiteraard is dit gepland in Rena. ;)

Maar de hoofdreden van dit topic is toch dat het blijkbaar kan helpen als ze zoveel mogelijk namen bij elkaar kunnen krijgen die het openhouden van het terrein steunen.

Is denk ik een kleine moeite om dat te doen voor onze Noorse mede-Jeepers.

Dus bij deze.. :blink:

post-2232-12873016550485_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De mileuminister (een Dame) is onlangs laatst negatief in het nieuws geweest.

Van het eene gebouw naar de andere staatsgebouw in Oslo is lopend ca 300 meter, maar deze dame nam de auto.En dan is de route ca 2 km (door èènrichtings verkeer).Was zelfs ook nog mooi weer.

Ik snap niet dat de noren daar op hebben gestemt. :frusty:

Zeker een wolf in schaaps kleren. :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De mileuminister (een Dame) is onlangs laatst negatief in het nieuws geweest.

Van het eene gebouw naar de andere staatsgebouw in Oslo is lopend ca 300 meter, maar deze dame nam de auto.En dan is de route ca 2 km (door èènrichtings verkeer).Was zelfs ook nog mooi weer.

Ik snap niet dat de noren daar op hebben gestemt. :frusty:

Zeker een wolf in schaaps kleren. :angry:

t kan ook gewoon n blond schaap zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Bedankt voor al de steun, helaas heeft het niet mogen baten.

Vandaag kreeg ik mail van Jacco dat het de Jeepclub Noorwegen niet wordt toegestaan hun 'Jeepcamp' op het terrein in Rena te houden.

:blink:

Ze gaan wel zoeken naar een alternatief, maar ook in Noorwegen is dus de politieke anti-lobby erg sterk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

iedereen bedankt die mee heeft gedaan aan de aktie, werdt zeer gewaardeerd hier in Norge.

Maar zoals kameel al schreef, helaas.

Gelukkig hebben we meer tereinen.maar zo,n groot terein ( meende 12 ha) zullen we niet snel weer hebben.Maar de strijd is nog niet helemaal gestreden.

Het Jeep sommer camp gaat wel door, maar op een andere lokatie.(wat dichter naar Nederland :) )

wordt gehouden van 15 tot 17 juni .

Verder nieuws hier in Noorwegen, na 25 mei moeten alle bullbars(koevanger) goedgekeurd zijn, en geregistreerd op je kenteken.Heb je dat niet, dan kun je hem er afschroeven.

ook de lier valt daar onder. Maar gelukkig is die bij mij goedgekeurd.:D

Jeep en voetgangers?:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...