Spring naar bijdragen

Jeepforum Veranderingen


Kameel
 Share

Recommended Posts

Geachte mede forummers.

Er staat één en ander op stapel m.b.t. het Jeepforum zoals we het kennen.

Ik zal het kort houden omdat we de details nog niet helemaal rond hebben. Maar dit is er in ieder geval al afgesproken:

We hebben een sponsor gevonden die het totale financieele plaatje zal gaan dekken. :P

Dat lijkt een eenvoudige ingreep, maar het ligt iets anders.

Zoals je zal begrijpen zal er om te beginnen reclame te zien zijn van het betreffende bedrijf. Tot pop-ups zal het niet komen, maar een aantal banners zijn niet uit te sluiten. Verder zullen we de kleurstellig van het forum een klein beetje moeten wijzigen, het lettertype van de 'kop' wordt wel anders.

Inhoudelijk zal de sponsor vooralsnog geen veranderingen doorvoeren, maar dat zoiets in de toekomst zal gebeuren is een waarschijnlijkheid.

Je kan je voorstellen dat dit besluit nogal wat discussie heeft gekweekt binnen de 'staff'. Niet iedereen was ervoor, sommigen hadden het gevoel dat we het forum aan het verkopen zijn.

Tot echte onenigheid heeft dit nog niet geleid, we hebben daarnaast de discussie (zover ik weet :P) binnenskamers gehouden. Dit om een zo eerlijk mogelijke keuze te maken zonder invloeden van derden.

Over de grote lijnen zijn we het wel eens, dit omdat het ook voordelen voor iedereen opleverd.

Een supersnelle server met alle technische toeters en bellen waar Mav zich mee kan uitleven.

Een 'garage' waarin iedereen zijn Jeep en de modificaties kan laten zien en natuurlijk de grote kaart van de Benelux waarop je jezelf met naam en toenaam kan plaatsen. Verder krijgt iedereen een persoonlijk e-mail adres (xxxx@jeepforum.nl) dankzij een extra mailserver en de mogelijkheid van het uploaden van foto's direct vanaf je pc. (dat scheelt veel gedoe met imageshack etc.)

We menen dat het vooral technisch een grote vooruitgang zal zijn.

Software upgrades kunnen we direct regelen, backups op afstand maken wanneer we maar willen. (geen verlies meer van data van weken zoals vorig jaar)

Voor de gebruikers zal er vooralsnog niet veel veranderen, wàt er veranderd is eigenlijk alleen maar positief.

Die paar banners zullen het Jeepforum-leven niet echt aantasten denken we.

Binnenkort meer nieuws,

Jeepforum Staff.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 194
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Nou ben benieuwd! Wordt nog een hypermodern forumpje zo...

En rond wanneer verwacht je deze veranderingen???

Sponsor....Google ofzo... haha..hebben julllie het verkocht? :P Nou ja als alle moderators ineens nieuwe Jeeps gaan aanschaffen weten we genoeg! :no::no::cry:

Maaruh als de sponsor al bekend is...mogen wij dat nog niet weten dan??? Of wordt er eerst nog een Receptie en Presentatie georganiseerd??? Alle gekheid op een stokkie...we horen het wel! :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hebben een sponsor gevonden die het totale financieele plaatje zal gaan dekken. :P

Zoals je zal begrijpen zal er om te beginnen reclame te zien zijn van het betreffende bedrijf.

Het zal eens tijd worden.

Mooi toch, een sponsor (zal aan onze JEEP verwant zijn) die begrijpt dat de kosten niet door een paar mensen gedragen hoeven/kunnen worden.

Dat een sponsor enige veranderingen wenst tav kleur of banner, vindt ik zeer begrijpelijk.

Tot censuur zal het niet komen, daar hebben ze over het algemeen geen inspraak op.

Denk dat het forum en haar vele gebruikers er op vooruit gaan.

Goed werk forum staff :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naar mijn mening is het een goede zet om door inbreng van een sponsor het forum op een hoger niveau te brengen mits de kerntaak (een overzichtelijk forum) niet aan getast wordt.

Uit het verhaal van Kameel begrijp ik dat deze voors en tegens goed zijn overwogen prima zet dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat moeten we verstaan onder ?sponsor??

Heb net twee jeepforum stickers op m?n lak geplakt en heb weinig zin om strakst gratis reclame te rijden voor een of andere commerciële instelling

De forumleden hebben volgens mij recht op meer duidelijkheid omdat het jeepforum zonder hun inbreng niet meer als een idee was gebleven?.

Was een betaald lidmaatschap niet beter geweest.?

De kracht en het succes van het forum zit hem in de relevante kennis en ervaringen van forumleden en heeft niets te maken met BLing Bling.

Het commerciële Jeep kennen we ?slechte service geen kennis en bijna ?op de fles?.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat moeten we verstaan onder "sponsor"?

Heb net twee jeepforum stickers op m'n lak geplakt en heb weinig zin om strakst gratis reclame te rijden voor een of andere commerciële instelling

De forumleden hebben volgens mij recht op meer duidelijkheid omdat het jeepforum zonder hun inbreng niet meer als een idee was gebleven?.

Was een betaald lidmaatschap niet beter geweest.?

De kracht en het succes van het forum zit hem in de relevante kennis en ervaringen van forumleden en heeft niets te maken met BLing Bling.

Het commerciële Jeep kennen we "slechte service geen kennis en bijna "op de fles".

drijf je niet iets te ver door :P

Je doet nou net, of dat de sponsor een internationaal naamsbekendheid gaat krijgen.En dat er straks overal reclameborden van het jeepforum hangen. Zo'n vaart zal het niet lopen denk ik :P Ik vind alles best zolang het forum maar persoonlijk blijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarom stel ik ook de vraag wat er onder sponsor wordt verstaan....Gewoon voor de duidelijkheid.

Aannemen dat het allemaal wel meevalt lijkt mij wat naief.

Wat gebeurt er als het forum straks op een hoger (lees duurder) niveau staat en de sponsor plotseling 'geen zin meer heeft"?

Dit soort vragen heeft niets met "te ver doordrijven" te maken.

Dat de vreugde bij de HH blijkbaar niet unaniem is zegt ook al iets......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er alle vertrouwen in dat de Jeepforum Staff met elkaar met een zo goed mogelijke oplossing komt.

Zodat wij ook in de toekomst het Jeepforum.nl kunnen blijven gebruiken, om ervaring, kennis en gezelligheid met elkaar te delen.

Het is inderdaad belachelijk dat alle kosten voor rekening van de Jeepforum Staff is.

En betalende members brengt ook weer een hoop romp slomp met zich mee.

Jeepforum Staff. succes met jullie werk/inzet!

Groetjes

Petra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe je het ook wilt benaderen, een ding staat vast:

Er gaat iets fundamenteel veranderen.

Het jeepforum is niet meer onafhankelijk.

Gezellig praten in het cafe zal geen problemen opleveren.

Vragen over kapotte richtingaanwijzers ook niet.

Zeggen dat bedrijf A (toevallig de sponsor) een k*t bedrijf heeft

Gaat al snel fout??

Dat ik vertrouwen in het Jeepforum bestuur heb lijkt mij duidelijk:

Die stickers krijg je niet zomaar van de lak?..

Maar ze gaan er zeker af als ze ?commerciële? reclame worden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In plaats van nu al negatief te zijn is het misschien beter omeven af te wachten,

Misschien dat de heren beheerders al iets meer duidelijkheid kunnen scheppen of een termijn kunnen geven wanneer ze dat wel kunnen

je kunt idd niet van deze kleine groep mensen verwachten dat zij alle kosten ophoesten en een betaald lidmaatschap sluit bijna zeker de gebruikers die weinig op het forum zijn (maar toch belangrijke bijdragen leveren) uit

mij zegen hebben jullie, probeer alleen zsm duidelijkheid te scheppen anders gaat er gespeculeerd worden en gaan deze een eigen leven leiden en krijgen we een verkeerd verhaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De mening van forum leden kan mischien bijdrage aan de vorming van het "nieuwe" forum

Sip kijken wat je nu weer overkomen is en achter de feiten aanrennen kan alyijd nog.

Nogmaals Ik sta niet negatief tegenover een nieuwe aanpak . Er komen zaken bij maar er gaan ook (voor sommige onelangrijke) zaken wegvallen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De mening van forum leden kan mischien bijdrage aan de vorming van het "nieuwe" forum

Sip kijken wat je nu weer overkomen is en achter de feiten aanrennen kan alyijd nog.

Nogmaals Ik sta niet negatief tegenover een nieuwe aanpak . Er komen zaken bij maar er gaan ook (voor sommige onelangrijke) zaken wegvallen

Ik heb niks gelezen over zaken die wegvallen......

En de Jeepforum Staff kan moeilijk met de mening van alle forum leden rekening gaan houden.

Ik verwacht dat ze duidelijke afspraken op papier zullen zetten met de toekomstige sponsor.

En de Jeepforum Staff heeft het forum opgezet, dus.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En de Jeepforum Staff kan moeilijk met de mening van alle forum leden rekening gaan houden.

Inderdaad, wie betaalt die bepaalt. Nu bepaalt de Staff, straks de sponsor.

In dat licht bezien is onderstaande wel een zorgelijke mogelijkheid:

Inhoudelijk zal de sponsor vooralsnog geen veranderingen doorvoeren, maar dat zoiets in de toekomst zal gebeuren is een waarschijnlijkheid.

Naar banners kijken vind ik geen probleem. Een dagelijkse unieke aanbieding via e-mail ook niet, maar controle over de inhoud weggeven is zo'n beetje je ziel aan de duivel verkopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat jullie een sponsor hebben gevonden voor het forum wil alleen maar zeggen dat jullie toppie bezig zijn (anders zou een sponsor er nooit in springen) en ik hoop dat jullie samen met de nieuwe sponsor de zelfde goeie weg blijven bewandelen.

Ik ben allang blij dat het Jeepforum bestaat, zelfs een leek als ik kan nu aan zijn Jeep sleutelen.

Succes met de veranderingen</span> </span></span>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees weer een boel meningen. Mooi dat iedereen er zowiezo over nadenkt.

Als je kijkt wat er de laastste jaren neer is gezet qua forum door de huidige HH dan denk ik dat zij wel weten wat ze doen.

Dan gaat het heus wel goed komen.

Degene die enige bedenkingen hebben roepen dat echter ook niet zomaar. Misschien eerdere ervaringen opgedaan.

Zij hebben volgens mij gelijk als ze zekerheid voor de toekomst willen. Als een sponsor stopt moet alles verder kunnen draaien.

De invloed van een sponsor mag mi nooit zover gaan dat die zeggenschap krijgt over de inhoud van het forum, dan verliest het forum een groot deel van z'n kracht. Dat de vormgeving van de site aangepast gaat worden is ook geen onoverkomelijk punt. Het is alleen wel zo dat de soberheid in uitvoering veel bij heeft gedragen in de kracht van het huidige forum. Nu is het zeer overzichtelijk en duidelijk allemaal. (enige ideeën voor nog betere sturing binnen de site zijn wel te bedenken, indien advies etc nodig heren, laat horen).

Dat de sponsor daar enige wensen heeft lijkt me wel logisch, als het maar niet zo'n Microsoft kermis wordt.

Ik weet niet wat bedoelt wordt met "het lettertype van de kop veranderen" maar het forumlogo aanpassen is een zeer ernstig delict :no: als je het mij vraagt.

Foto's simpel kunnen plaatsen en een eigen mailadres is natuurlijk voor iedereen een plus. :thumbsup:

PS: als het goed is kiest een sponsor niet voor niks voor een bepaald medium (in dit geval jeepforum.nl). Daar denkt hij de juiste "klanten" te kunnen vinden. Gaat de inhoud van de site veranderen dan zal uiteindelijk de gebruikersgroep veranderen en moet de sponsor nog maar zien dat die groep interessant voor hem is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En sponsor wil altijd iets terug zien voor dat wat hij doet.

Wat dat weten we nog niet omdat we niet weten wie de sponsor is.

Ik neem aan dat deze geld ziet in het forum.

Op wat voor een manier dan ook.

Mogelijk voor ons positief....

Het kan ook negatief zijn. Dan betekend het de ondergang van het forum.

En zal er snel een ander forum gestart worden door een paar internet junkies....

Zo simpel zie ik het.

Ik hoop dat de beslising in dit een juiste beslissing is.

En dat we net zo vrij uit kunnen blijven schrijven als nu.

Banners zijn in het internet leven geen probleem. Maar popup scherm's wel.

Heren Jeepforum starters....ik wens jullie veel sterkte met deze onderhandeling.

En hopenlijk hebben we nog jaren lang plezier van een Vrij Jeep Forum zonder vrijheid van meningsuiting.

Mazzel Rene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een compliment aan de Forumstaff lijkt me sowieso op z'n plaats. Niet alleen voor het vinden van een sponsor, maar vooral voor het fantastische forum dat er nu staat! :thumbsup:

En dat is juist ook het belang van de sponsor. Op het moment dat de objectiviteit en onafhankelijkheid van de moderators in het gedrang komt en dat forumleden niet meer vrij hun mening kunnen geven, zal het forum haar waarde verliezen en is de sponsor aan haar eigen doel voorbij geschoten. Dat houdt in dat eventuele kritiek op de sponsor gewoon moet kunnen! Als de sponsor daar open en positief / constructief mee omgaat zou dat zelfs veel meer krediet op kunnen leveren dan met banners en overige reclame-acties ooit te bereiken valt.

Een sponsor die bereid is om te investeren zoals deze sponsor dat kennelijk wil doen, ziet dat ongetwijfeld ook in.

;) Het enige wat me wel erg zonde lijkt, zou het veranderen van het JeepForum-logo zijn. Dat maakt immers wel een hoop stickers op auto's "out of date" :no:

Gezien alle positieve dingen die een sponsor kan brengen ben ik geneigd om hem van harte welkom te heten! B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...