kollee Geplaatst August 13, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2006 Nu nog een datum voor het JCN camp en "es geht los....." Ik kan niet wachten!! Schitterend! Kzou de console idd bekleden, schitteringen iddd, en ook vanwege scherpe kanten (?) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst August 13, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2006 gruwelijk goed gewoon!!!!!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst August 13, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2006 Nou is dat snel of niet? Moest natuurlijk ook even de voorkant op de "ramp" proberen. Uiteraard eerst de ramp aan de vloer gefixeerd om wegschieten te voorkomen ivm 2 wheel drive. O ja, ik ben 1.83 en sta hier oog in oog met m'n linker koplamp. Genoeg "travel" op de achterste shocks over. Veertjes doen het beter dan verwacht. Stoffig Detail Ook de hydro assist past Zoo, dat was 'm weer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst August 13, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2006 wordt er stil van.. ...nee, toch niet: Wanneer gaat ie Rijden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst August 13, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2006 <div class='quotetop'>QUOTE(Kameel @ Aug 13 2006, 22:03 ) ←</div><div class='quotemain'>Wanneer gaat ie Ha ha Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst August 13, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2006 mooi hoor, kan die voor nog verder flexen? of zit je daar op bumpstop? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 13, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2006 Ha ha LoL Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst August 13, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2006 kan die voor nog verder flexen? jup heb aan de hoge kant nog bijna 2" up travel, aan de lage kant nog 3" down travel. Oftewel heb m'n oprijbokje niet hoog genoeg gemaakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst August 13, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2006 nais..........dus sturen is geen probleem..heel mooi hoor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst August 13, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2006 Een woord Schiterend . Ik hoop hem te kunnen aanschouwen met Dutch Jeep Camp. (kom ik wel even voor naar Nederland ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst August 13, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2006 Ik hoop hem te kunnen aanschouwen met Dutch Jeep Camp. Tja dat wordt lastig, maar als je toch in de buurt bent is Apeldoorn ook niet ver. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst August 16, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2006 super wat een kanon word dat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BULL Geplaatst August 17, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2006 Goeie bezig man. Maar hij kan nog hoger toch BULL Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst August 17, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2006 Wat een auto (sorry JEEP) wordt dit? Is er een eind? Grote klasse. Een genot om naar te kijken. Hoop op een spoedige update. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst August 19, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 19, 2006 Maar hij kan nog hoger toch Ja hoor, Barretje meer in de bandjes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bart Grand Geplaatst August 19, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 19, 2006 Heeeel indrukwekkend hoor! Wat een monster zeg, PRACHTIG. Enne petje af voor de klus! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst October 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2006 Waar blijft die update nou?? Jammer dat de foto's weg zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst October 12, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 12, 2006 Waar blijft die update nou?? Jammer dat de foto's weg zijn. Eerst maar even een restore. Aangezien vrij recentelijk bekend werd dat er toch nog een Dutch Jeep Camp 2006 gaat komen en wel in oktober, lijkt mij dat dat haalbaar moet zijn. Dus aan de slag, demontage van de vooras. Om hem vervolgens op een prettige werkhoogte te leggen. Wat er nog aan de vooras moet gebeuren, aflassen van de upper CA mount. Verder afmaken van de bevestiging van de hulp cilinder. Zo gezegd zo gedaan. Andere uitdaging die er nog ligt/lag zijn de 6 mm. dikke spacers die op de WJ knuckles gelast moeten worden. Zodat na het plaatsen van het wiellager en steekas de u-joint weer in lijn ligt met de ball-joints. Probleem(uitdaging) hierbij is, de knuckles zijn van gietijzer. Wordt dus lassen met een nikkelhoudende elektrode. Hier de ingredienten. Een en ander opgeschuurt/schoongemaakt. En hop de oven in om voor te verwarmen op 300 graden. Vervolgens na een uurtje aan het lassen geslagen, niet tot volle tevredenheid overigens. Een ander vooras klusje was de R&P vervangen. Hier de lege as met het een en ander wat er uit kwam. De overhaul kit met o.a. de nodige nieuwe lagers, spacers en keerring Met een mestrekker het pinion lager eraf, Vervolgens onder de pers om de achter het lager gelegen "oil slinger" te demonteren. 3.73 vs. 4.56 Nieuw lager met de oude "oil slinger" op het nieuwe pinion persen. Vervolgens na het nodige rekenwerk t.a.v. de "diepte" van het nieuwe pinion t.o.v. de oude. De shim pack dikte aangepast om vervolgens met behulp van wat hoeklijn en draadeind de nieuwe lagerschaal te plaatsen. Volgende keer de "ring" en de rest van het afstelwerk. Dit stuk was origineel geplaatst op 29-08-2006 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst October 12, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 12, 2006 Hoi, Zoals gezegd verder met de ring. De achterkant netjes opgeschuurd. Gemonteerd met nieuwe bouten. Oude lagers vervangen, werkten niet echt mee. Maar het gewenste eindresultaat wel bereikt. En vervolgens de nieuwe lagers erop persen. In de oude situatie zaten de shims tussen lager en gear housing. In de nieuwe situatie zitten de shims tussen lagerschaal en diff huis. Werkt een stuk vlotter met het afstellen. Meeste tijd is uiteindelijk gaan zitten in het afstellen van de preload, dmv deze shims. Ben de tel kwijt geraakt maar heb het pinion er wel een keer of 10 uit gehad. Vervolgens was de 8.8 aan de buurt. De verse fabrieksolie eruit is immers een nieuwe as echter met een 4.10 ratio pinion mate shaft eruit om de steekassen te verwijderen. Bij de 8.8 zitten de shims standaard tussen de lagerschaal en het diff. huis. Af fabriek zijn de shims dus keurig op maat een geheel dus, ongeveer 7mm dik zat eem marginaal verschil tussen links en rechts Wouw wat een ruimte. Hier het een en ander duidelijker zichtbaar. 4.10 eraf. 4.56 erop, en toen paste de pinion mate shaft niet meer. Maar dat is Lol, topic bestaat niet meer, ra ra Links de 4.56 heeft 1 tandje minder dan de standaard. Heb er voor de rest geen foto's meer van gemaakt, ging in ieder geval soepeler dan de D30 Nog wel een ontluchting gemaakt op de 8.8 Doorboorde bout M10 met daarop een uitgeboorde vetnippel. Alleen nog een stukje slang op. Zo dat was het wel weer, enjoy Dit stuk was origineel geplaatst op 14-09-2006 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst October 12, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 12, 2006 Tijd om de remmerij voor elkaar te maken. Met behulp van de originele D30 voorremleiding begonnen bij de achter as remmerij. T stuk midden op de truss Paar stukken koper en een handvol leidingklemmen. Een en ander voorzien van weer een nieuwe verflaag, hier het eindresultaat. Toch handig als je nog een paar standaard velgen hebt liggen. De 'vaste' leiding verlengd. De nodige andere zaken geverfd, en dan eindelijk tijd voor de !!! M O N T A G E !!! De achter bumpstops De hulpstukken voor het bevestigen van de upper shockmount. De shockmount. Dan de as, veren en shocks, en de limiting straps. Weer iets afgevinkt! Inmiddels de voorwiel lagers voorzien van langere studs, noodzakelijk vanwege de alu velgen(dikkere ziel) en de 12mm dikke spacers. Zo ga ik weer verder met de verfkwast om de traverse af te maken. Nog 4 weken om het 3de Dutch Jeep Camp te halen, SU Dit stuk was origineel geplaatst op 21-09-2006 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BULL Geplaatst October 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 12, 2006 Jee man wordt wel steeds mooier en begint ook aan de onderkant steeds meer op een JEEP te lijken. Netjes werk hoor en die oude tandjes zien er nog goed uit. Succes BULL Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst October 13, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 13, 2006 Lijkt me fantastisch dit project op Jeepcamp tegen te komen. Goed werk Otto. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst October 13, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 13, 2006 Zo weer 'life' Zo na een kleine drukke onderbreking weer verder met de verslaglegging. Tijd om de vooras te monteren, klaargelegt. Control armen op z'n plek. Shocks en limiting straps opgehangen, wellicht ten overvloede maar. De limiting straps zijn net een fractie korter dan de maximale lengte(extended) van de shocks. Waardoor je dus minder gauw je shocks sloopt met het uitflexen. Hier de as "hangend" aan de straps, gelijk een mooie test om te zien dat de schroefveren bij maximaal uitflexxen er dus niet tussen weg vallen. Knuckles en spoorstang op z'n plek Wielnaven met de langere studs en remschijven erop. Remklauwen gemonteerd. Stuurstang en Trackbar op z'n plek Het afvullen kan beginnen. Af en toe heb ik wel eens moeite om iets terug te vinden. ra ra hoe kan dat. En dan na een dagje testen met Beest zijn ZJ toch maar de stoute schoenen aangetrokken, de jeep toch met een enigzins verhoogde hartslag naar buiten gereden. Waar zodra ik was uitgestapt die plek werd ingenomen door Dennis, die sinds Bilstain een erg grote voorliefde voor het besturen van een Jeep heeft. Hoe zou dat nou toch komen? Allemachtig, was vergeten hoeveel ruimte ik had. Zo weer op z'n oude vertouwde plek, enige probleem wat zich voordeed was dat al gauw de e-fan op vol vermogen draaide waardoor het blok niet warmer dan 40 graden werd, koelcapaciteit genoeg dus. Ziet er naar uit dat ik de dc control unit per ongeluk heb kortgesloten. Gelukkig had Beest nog een exemplaar liggen die er inmiddels inzit en naar behoren functioneert. Bedankt voor het lenen Rene. Tijd om de bumpers weg te brengen om "op kleur" gebracht te worden. Als het goed is zijn ze begin volgende week klaar, 't word krap maar 't gaat lukken. Nog een week tot de opening van DUTCH JEEP CAMP 2006. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nick Geplaatst October 13, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 13, 2006 hij ziet er top uit netjes gedaan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst October 13, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 13, 2006 pfff,...zet m op Otto!!! En....hoe hoog was je hartslag tijdens de eerste testrit..?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.