deadman Geplaatst April 13, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2006 Make sure you put your avatar up.btw, were in germany are you located? You mean that one: ...Avatar size is too small for it to look good. I live in Ruesselsheim... right next to Frankfurt. I've been registered for a while now, I just never posted... because I don't understand shit you guys are talking about. Don't speak or read dutch, and babelfish is a pain in the behind. Anyways... will you get your ZJ done this year? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst April 14, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 14, 2006 You mean that one:Don't speak or read dutch, and babelfish is a pain in the behind. Anyways... will you get your ZJ done this year? Jep, that's the one About dutch, just keep reading, one day you will get the hang off it I hope to have it driveable this year, what about yours? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst April 22, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 22, 2006 Zo on-topic maar weer. Tijd om de elektriek aam te pakken. Allereerst begonnen aan een extra accubak. Hier het fundament. Heb niet alle stappen gefotografeerd, dus hier al op z'n plek. vanaf de onderkant. Met de optima yellow top's Op de nieuwe accubak komt ook de steun voor de control box van de lier. Vindt het mooier om hem weg te werken dan dat ie op de bull-bar staat. Zo dus Geheugensteuntje voor hoe het e.e.a. gemonteerd zit. Wordt zeer binnenkort "bedraad". Ander punt van aandacht is de dynamo. De standaard dynamo van mijn ZJ levert 90 Amp's. En met dubbele accu's, lier en een zware e-fan is dat dus niet bijster. Dus gekozen voor een "high output alternator" van mean green. Als je ze naast elkaar legt duidelijk zichtbaar dat de MG overall wat groter is. Trucje van MG om bij stationair toerental meer power te leveren, zit mede in het diameter verschil van de poulie. En zoals de website beweerd "Easy 5 Minute Installation" klopt aardig, past allemaal prima. De poulie heeft een extra "groove", multi functional zullen we maar zeggen. Deze ook maar vast op z'n plek gezet. Tijd om de boel te bedraden dus, door iemand met verstand van zaken. www.jeepie.nl aka Rene vergezeld van Willem. Hier een detail van het nieuwe profi kabel werk, 35MM litze kabel, solide kabeschoenen en krimpkous om de boel af te werken. Een extra massa punt. "Van alle markten thuis die Rene, verzameling kabelschoenen en niet te vergeten "de tang", en de verfbrander om de "kous" te doen krimpen, mooi spul hoor. Hier de control box van de lier opnieuw bedraad. De "mannen" in actie. Bedankt jongens. En het andere uiteinde. To be continued. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 22, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 22, 2006 Wow.... Net als alles tot nu toe, pak je ook dit weer uiterst professioneel aan! Hulde! ( ook aan de hulptroepen natuurlijk: Vakwerk met een grote V, mannen!) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bartman Geplaatst April 22, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 22, 2006 Ziet er weer gelikt uit! dual optima,mega kabels, als je het doet........ Prachtig !!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst April 22, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 22, 2006 zo als gewoonlijk, sprakeloos Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
droopy Geplaatst April 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 23, 2006 Hee jongens gewoon vet vakwerk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DUC Geplaatst April 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 23, 2006 Gaaf werk man! Ik heb 't nog 'n weekje druk, daarna zie je me wel 'n keer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
www.jeepie.nl Geplaatst April 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 23, 2006 Heb de Jeep van dichtbij gezien en bekeken vrijdag. Echt geloof mij. Het is een mega project. Zeker als je ziet hoe alles tot in de puntjes perfect gedaan is. Otto geen dank voor de werkzaamheden afgelopen vrijdag. Want ook dit moest tot in de puntjes 100% goed gedaan worden. Het was mij een genoegen, en ik denk (weet zeker) Willem idem. Mazzel Rene Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 23, 2006 Heb de Jeep van dichtbij gezien en bekeken vrijdag.Echt geloof mij. Het is een mega project. Indrukwekkend, nietwaar? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst April 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 23, 2006 geweldige klus. Ben alleen bang dat die treinkaartjes voorlopig niet goedkoper gaan worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willembrand Geplaatst April 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 23, 2006 wat een DRIVE om dit te doen, super om te zien. ook achter de schermen b.t.w. ook van mijn kant was het een genoegen om het een en ander uit te voeren. ben wel benieuwd naar de volgende stap, en het totaal natuurlijk. top project, hou ik van. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst April 23, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 23, 2006 ben wel benieuwd naar de volgende stap Wat dacht je van instappen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willembrand Geplaatst April 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 23, 2006 Wat dacht je van instappen meld dit even dan, want dan kom ik kijken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BULL Geplaatst April 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 23, 2006 Tjee man wat een klus. Maar wel weer helemaal top. Respect voor alles wat je tot n toe heb gedaan man. BULL Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst April 24, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 24, 2006 Nice, very nice zelfs Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst April 24, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 24, 2006 Ik heb 't nog 'n weekje druk, daarna zie je me wel 'n keer Is goed, schoolvakantie's? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DUC Geplaatst April 24, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 24, 2006 Is goed, schoolvakantie's? Ja. Eindcijfers produceren, daarna vakantie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schumer Geplaatst April 24, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 24, 2006 Prachtige arbeid mannen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst April 27, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 27, 2006 Zo en weer verder. Volgens mij was ik hier gebleven, alleen een beetje ingezoomd op de lier bekabeling. Het handeltje een beetje knap "opgebonden". Een ogenschijnlijke wirwar van kabels, lang leve de gekleurde tie-raps Ik dacht dat ik mooie accuklemmen had, maar helaas. Het stuk draadeind op de klem is tekort als er 3 kabelschoenen gemonteerd moeten worden. Dus met de haakse slijper het stuk draadeind eraf. Vervolgens een gat boren en draad M10 tappen. De na en voor situatie. Een nette RVS bout erin, en het oogt beter dan een moer die er maar gedeeltelijk op past. Zo even naar heel wat anders, tijd om de achteras setup af te stellen. Dus as opgekrikt en wat blijkt loopt vast tegen de achterkant van de rocker panel, terwijl er boven en achter nog voldoende ruimte is Maar geen nood, kwestie van de control armen uitdraaien, eerst de onderste vervolgens de bovenste om de "hoeken" in de aandrijfas weer te stellen en de as gaat naar achter. Krik er weer onder en nu geen probleem meer bij de "rockers" maar wel bij de achterbumper. Dus die moet langs de zwarte lijn ingekort worde. Krik er weer onder, en ja hoor past nu wel mooi in de wielkast. En het stoffige totaal plaatje. Maar door het naar achteren plaatsen van de as ben ik niet meer zo gelukkig met de "boven" bevestiging van de achter shocks. Dus moet ook de "bovenbrug" naar achteren, hier de oude bevestiging. En hier de nieuwe locatie, bijkomend voordeel het brandstof filter past nu weer op de originel plaats. zo dat was het wel voor April 2006, mazzel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst April 27, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 27, 2006 Nice Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
spiderman Geplaatst April 27, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 27, 2006 netjes je ligt weer op schema Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 27, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 27, 2006 Al dat gesleutel.... ga nou eens rijden met dat ding! Maareh.... ziet er natuurlijk weer prachtig uit allemaal! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
www.jeepie.nl Geplaatst April 27, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 27, 2006 Zeer mooi die accu klem zo. Dan kunnen die schoentjes er netjes onder. De shocks achter weer op de juiste plaats. Het wordt echt allemaal toppie. Mazzel Rene Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
droopy Geplaatst April 28, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 28, 2006 goed bezig vriend Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.