Menno Geplaatst March 10, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 10, 2006 je bouwt echt een allejeesusse jeep tof hoor, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst March 10, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 10, 2006 Mooi, heel mooi zelfs. Ik zie echt uit om deze auto weer in het terein tegen te komen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst March 10, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 10, 2006 dat reservewiel weegt zeker 50 kg Je zit lekker in de buurt. Een ietsie pietsie minder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
acro Geplaatst March 11, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 11, 2006 Is er een overtreffendetrap voor RESPECT !! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst March 22, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2006 Hmm, tijd voor een update. Voor je het weet loop je weer een jaar achter. Ik was gebleven bij eind December 2005. In het bijzonder bij een tekorte(9 cm om precies te zijn) voorste aandrijfas. Dus doorzagen die handel. Vervolgens een stuk as van 15 cm lengte met een diameter van 45mm, aan weerskanten over een lengte van 3 cm af draaien tot 39mm diameter. Aansluitend het een en ander in elkaar persen en de naden aflassen. As moet nog gebalanceerd worden, pas dan zal blijken of deze construktie werkt. Heb er voor de rest geen foto's van. Nog wel een foto van een setje aangepaste bumpstops voor de vooras aan aszijde. Maar zal uiteindelijk nog wel wat fine-tuning behoeven. Zo ettelijke kilo's vuurwerk lichter zijn we dan uiteindelijk in 2006 aangeland. Ga er van uit dat het ding dit jaar rijdbaar zal zijn, jaar van de waarheid dus . Meer draaibankwerk. De track-bar van de vooras moet korter. Een trackbar bij een schroef geveerde auto is een dermate belangrijk onderdeel dat doorzagen en vastlassen naar mijn idee niet volstaat. Dus wederom een bus gedraaid. ditmaal van as 35mm en 6 cm lang. De 3 onderdelen. Onder de pers. Lassen En afwerken. Zo nog niet eens klaar met het geheel, maar er is al een modificatie nodig. En wel aan de Rear Upper Control Arm. De hoek van de bracket aan de unibody sleeve zit niet helemaal in lijn met de CA. Dus de flex er maar in. Nog een beetje uithalen. Omzetten onder de pers en vervolgens weer dichtlassen. En een voorproefje, kwam er achter dat de band in deze stand tegen de schroefveer "loopt". Dus een setje spacers bestelt. Kreeg naar aanleiding van de amerikaanse variant van dit topic op mallcrawlin de tip om de upper rechter mount aan de D30 te verstevigen. Dus met potlood en karton een malletje gemaakt. uitgekrast op 6mm dik hoeklijn. En hier al gedeeltelijk uitgeslepen. Het bovenste gebogen stuk uit 4mm strip vervaardigd. Lang leve een raamwerkpers. En op z'n uiteindelijke plaats. Zo het zit er weer op voor nu. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 22, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2006 Mooie update weer, vroeg me al af waar 'ie bleef!! Ik heb de auto btw afgelopen week weer eens "live" mogen aanschouwen.... Jongens, dat wordt me wat!!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bartman Geplaatst March 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2006 prachtig man !! keep up the good work ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst March 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2006 Ja geweldig Denk je dat hij klaar is voor Sclayn 2007 ???? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DUC Geplaatst March 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2006 Gaaf verhaal hoor. 'k Zou je vorderingen best eens IRL willen zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst March 23, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2006 Ja geweldig Denk je dat hij klaar is voor Sclayn 2007 ???? Geen fauw idee, 'k Zou je vorderingen best eens IRL willen zien. Welkom hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
www.jeepie.nl Geplaatst March 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2006 Ziet er weer top uit Otto. En je weet het. Als je start met de Lier, accu's enz... En er moet nog een paar kilo koper draad, kabelschoenen enz in.... Dan ben ik onderweg... Groetjes de lier specialist......16mm is te klein.....wij maken het 35 a 70 dat is pas fijn... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst March 23, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2006 Ziet er weer top uit Otto.En je weet het. Als je start met de Lier, accu's enz... En er moet nog een paar kilo koper draad, kabelschoenen enz in.... Dan ben ik onderweg... Groetjes de lier specialist......16mm is te klein.....wij maken het 35 a 70 dat is pas fijn... Ha ha, Helemaal top Rene. Staat voor volgende maand op de planning. Heb zomaar een gevoel dat dat helemaal goed gaat komen. thnx. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst March 29, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2006 Zo bijna life, begin Maart 2006 dus. Wederom naar aanleiding van mallcrawlin een kleine aanpassing aan de spoorstang (Tie-Rod). Het gat bij de 2 zwarte strepen wordt normaliter gebruikt voor de stuurstang (Drag-Link). Maar aangezien deze rechtstreeks op de WJ knuckle aansluit is dit nu dus overbodig, en tevens het zwakste punt aan de spoorstang. Dus "boxen" die handel. Het idee. Verdere afwerking volgt nog bij een volgende verfronde. Volgende punt van aandacht zit aan de Knuckle's. En wel het afstellen van de maximale stuuruitslag. Tot op heden, gezien bij Yj, XJ en Zj zit er een bout en een moer in de knuckle gedraaid al dan niet met een lasje vastgepikt om dus de maximale stuuruitslag te stellen. Maar op een Wj knuckle dus niet. Gewooon een stuk gietstaal wat wat tegen de innerknuckle aankomt, geen stelmogelijkheid. Als ik hier niets aan zou doen komt de band dus tegen de control arm, en dat willen we niet. Dus het bewuste stukje gietstaal er af geflext om een vlak oppervlak te krijgen. Vervolgens onder de boorkolom voorzien van een boor 8mm Hij doet het echt. Tap M10 er door. Monteren en afstellen. Na lang, erg lang wikken en wegen toch besloten een katalysator in het uitlaat traject op te nemen. Simpel, zit er standaard ook onder maar met long arm's krijg je dus een beetje plaatsgebrek. Meten is weten, dus de traverse moet aangepast, deze was al aangepast en geverft vanwege eerdere mod's. Nu dus ten tweede male de slijpschijf er in. Stukje aanvangs materiaal. Heb hier niet veel foto's van maar heb 3 stukken hoeklijn en 2 stukken strip gebruikt. En dan is dit het "voorlopige eindresultaat. Hier reeds op z'n plek met de "kat" in kwestie erboven. Zo als ook te zien gebruik ik flenzen, voor het geval er is een stukje pijp tussengaat. Wekt een stuk makkelijker dan een pijpschuif systeem, heeft me al eens een dag gekost. Mooi plekje toch, zelfs het hiiteschild past er nog boven. Het is een highflow kat van random technology. Moest gelijk beginnen met een knikje, heb trouwens de frontpipe een stuk ingekort tot een cm of 5 achter de lambda sonde. Zo, volgende keer de rest van het uitlaat traject. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst March 29, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2006 wordt er elke keer weer stil van geweldig werk Otto Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst March 29, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2006 jah idd ik post niet meer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepstar Geplaatst March 29, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2006 wel technisch allemaal, niet dan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst April 10, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 10, 2006 Zoals gezegd de rest van het uitlaat traject. Is eigenlijk niets meer dan puzzelen met bochtjes. De custom made demper van Mav die "over" was, "en te gek klinkt" van een ander project grofweg gepositioneerd. Lekker om een richtpunt te hebben. De demper hangt grofweg tussen de upper en lower rear control arm in. linksboven het uiteinde van de kat. De eerste puzzelstukjes, stukje recht aan de kat, flens, flens, bocht 45, recht en lucht. Verder met weer een stukje recht, 2 keer bocht 22.5, recht en voila een demper. Het nabewerken van lasnaden. De demper gevolgd door een bocht 45, afgehangen met installatie draad. Stukje recht en een bocht 90. Tussen veer en shock door weer naar beneden. Gevolgd door weer een bocht 45 en een gebogen stuk recht strak langs de benzine opslag. Hier ligt ie in vol ornaat. Grof afgewerkt en al. En hier het geheel onder de Zj. Na de eerste soundcheck, hier een lekje. Lang leve het lasmachine. Mazzel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst April 10, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 10, 2006 diep respect. Hier zijn geen woorden voor. Meer dan pet(je) af!! Klinkt super. We willen wel (nog) meer zien Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BULL Geplaatst April 10, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 10, 2006 He Ogdak, Ziet er erg goed uit man. Wanneer ga je proef rijden???? BULL Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst April 10, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 10, 2006 Wanneer ga je proef rijden???? Do not worry Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepstar Geplaatst April 10, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 10, 2006 Ik volg je ademloos, hoe jij die pijpjes allemaal aan elkaar weet te krijgen Ik krijg het er warm van Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst April 10, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 10, 2006 Ik krijg het er warm van Daarvor heb je dus de mig/mag nodig, blijft het bijna vanzelf plakken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
deadman Geplaatst April 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 12, 2006 Dude no wonder you don't get it done, if you take that much time for an exhaust! Haha, I like your attention to detail! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst April 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 12, 2006 Dude no wonder you don't get it done, if you take that much time for an exhaust! Haha, I like your attention to detail! haha eej deadman welcom Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst April 13, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2006 Dude no wonder you don't get it done, if you take that much time for an exhaust! Haha, I like your attention to detail! Welcome Nice to see you here, did you get lost Make sure you put your avatar up. btw, were in germany are you located? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.