Ogdak Geplaatst December 6, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 6, 2009 Met een ander merk banden zou het ook beter kunnen gaan. Had geen problemen met Maxis en Cooper banden Dit zijn maxis bandjes, creepy crawler's namelijk:B. Heb de centreerringen 2 mm dunner gemaakt. 'T spul weer gemonteerd en er 2 bar op gezet. Morgen maar kijken wat daar van over is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst December 7, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 7, 2009 Morgen maar kijken wat daar van over is. We zijn weer 24 uur verder, wat denk je... Bandje staat nog op 1.6 bar, begint ergens op te lijken. Toch de boel maar weer gedemonteerd om vervolgens een reep vulcaniserend tape op het contactvlak met de band te plakken. Vervolgens weer opgepomt tot 1.5 bar. Morgen maar weer kijken wat daar van over blijft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst December 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 9, 2009 En nog op druk???? Of wordt het ribbels wegslijpen met een lamellenschijf?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst December 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 9, 2009 Wat voor mij het beste werkte was rtv op de metalen delen. De rubber hiel werkt bij lage banden spanning en de reden voor bead locks is met hele lage banden spanning rijden. Heb ook geprobeerd het rubber gedeelte de dichten werkte prima bij banden spanning voor de straat, maar begon te lekken na de eerste keer offroad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst December 9, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 9, 2009 En nog op druk???? Eergister op 1.5 bar gezet, was gister nog 1.4 bar van over. Staat nu nog op 1.4 bar, begint ergens op te lijken:B. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst December 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 9, 2009 Eergister op 1.5 bar gezet,was gister nog 1.4 bar van over. Staat nu nog op 1.4 bar, begint ergens op te lijken:B. Heb je de "rubber" kit overwogen die gebruikt wordt bij dakramen van campers? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst December 9, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 9, 2009 Heb je de "rubber" kit overwogen Jawel, maar nog niet bewust naar gezocht. Vulkaniserend tape had ik liggen, vandaar:B. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
just-a-jeeper Geplaatst December 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 9, 2009 Jawel, maar nog niet bewust naar gezocht.Vulkaniserend tape had ik liggen, vandaar:B. heb nog wel een rubber liggen met butylkleeflaag die je op het staal kunt kleven en daarna aan draaien met de band erop, deze vult op. anders ook nogwel een epdm(syntetisch rubber) van 1, 2 mm dik waar je een cirkel van kunt maken, met het aandraaien vult deze ook erg goed heb nog wel n paar m2:) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst December 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 9, 2009 heb nog wel een rubber liggen met butylkleeflaag die je op het staal kunt kleven en daarna aan draaien met de band erop, deze vult op.anders ook nogwel een epdm(syntetisch rubber) van 1, 2 mm dik waar je een cirkel van kunt maken, met het aandraaien vult deze ook erg goed heb nog wel n paar m2:) Is wel mooi als je het uit een stuk kunt maken; minder lekpaden en gelijke druk verdeling. Groot soort o-ring. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst December 10, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2009 anders ook nogwel een epdm(syntetisch rubber) van 1, 2 mm dik waar je een cirkel van kunt maken, met het aandraaien vult deze ook erg goed heb nog wel n paar m2:) Klinkt op zich ook wel goed, heeft dat spul een kleeflaag? Thanks voor het aanbod. Heb nu zoveel opties, kan voor ieder wiel een andere methode gebruiken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst February 6, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2010 Heey Otto Heb je de wielen/banden inmiddels luchtdicht en hoe heb je dat gedaan?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst February 8, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2010 Heb je de wielen/banden inmiddels luchtdicht en hoe heb je dat gedaan?? Jep, heb er 1 klaar, was de variant met vulcaniserende tape. Eerdaags de andere 4 maar eens gaan doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst June 15, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 15, 2010 Al erg lang niets meer aan de zj gedaan. Heb hem eerst maar eens uitgeruimd, begon een beetje op een pakhuis te lijken. Gescheurde bodemplaat, net voor de achterbank op de tunnel ten gevolge het flexxen. Eerst maar de 8.8 demonteren. Handrem, remleiding, luchtleiding en ontluchting los. Opvangbakje voor de remolie. Overbodige onderdelen. Op 4 bouten na los. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst June 15, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 15, 2010 He Otto goed bezig het wordt weer tijd om te hobbyen. Heb je toevallig nog bumpstops liggen ronde schijven van 2.5 inch. hoog. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst June 15, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 15, 2010 Hoi Otto, Wat zijn je plannen verder met je ZJ, omdat je hem helemaal aan het strippen bent? Groeten Chris Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst June 15, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 15, 2010 He Otto goed bezig het wordt weer tijd om te hobbyen. Heb je toevallig nog bumpstops liggen ronde schijven van 2.5 inch. hoog. Ja kan moeilijk blijven roepen dat ik nog 2 winters bezig ben. Heb nog originele voor bumpstops liggen ala zj-xj, van die metalen cupjes met rubber prop. Is alleen hoger dan 2.5 cm. Hoor het wel als je er wat mee kan. Hoi Otto,Wat zijn je plannen verder met je ZJ, omdat je hem helemaal aan het strippen bent? Groeten Chris Uh, eerst maar eens andere asjes eronder met coilovers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bartman Geplaatst June 16, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 16, 2010 Uh, eerst maar eens andere asjes eronder met coilovers. :ohmy:Coilovers Goed bezig Otto! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MadMudder Geplaatst June 16, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 16, 2010 He Otto, Goed bezig. Wat ga je doen met je 8.8 Te koop? En wat voor ratio?? Hoor het wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DUC Geplaatst June 16, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 16, 2010 Al erg lang niets meer aan de zj gedaan.Heb hem eerst maar eens uitgeruimd, begon een beetje op een pakhuis te lijken. Van wat ik de laatste keer heb gezien, moest je eerst je schuur ontruimen voordat je bij je ZJ kon Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst June 16, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 16, 2010 Wat ga je doen met je 8.8 Te koop? En wat voor ratio?? Hoor het wel. Ja is wel de bedoeling maar liefst wel in combinatie met de "gepimte" vooras. R&P is 4.56 Van wat ik de laatste keer heb gezien, moest je eerst je schuur ontruimen voordat je bij je ZJ kon Ben inmiddels zeer bedreven in verplaatsen:whistle: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MadMudder Geplaatst June 16, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 16, 2010 Ja is wel de bedoeling maar liefst wel in combinatie met de "gepimte" vooras.R&P is 4.56 Je hebt een PB Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst June 17, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 17, 2010 En nu helemaal los. Control armen ga ik hergebruiken moeten alleen verlengd worden. Daar ligt ie dan. Flashback, ben er 5 jaar geleden zo aan begonnen. Nieuw ingevlogen uit de US. Bovenste bevestigings balk van de shocks gedemonteerd. Begint al weer aardig op een pakhuis te lijken. Tijd om de tank leeg te maken, moet wijken want die zit in de weg. Zelfs nu het welbekende verbruiks cijfer op het display Waarschuwingslample werkt ook nog. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst June 19, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 19, 2010 (bewerkt) Brandstoftank vulslang en onluchting los. Connector en ophangbeugels los. Volledig gedemonteerd. Wat een ruimte Tijd om de voorkant te demonteren. Nog 2 bouten, en daar ligt ie. De custom control armen ga ik hergebruiken. Weer naar de achterkant, om positie te bepalen voor de 10.25 Heb als uitgangspunt de achteras 7,5 cm naar achter gezet. Dit is overigens niet de rijhoogte, as moet nog een stuk hoger komen. De breedte met deze pas bandjes 35*12.5 valt reuze mee:B. June 19, 2010 bewerkt door Ogdak verkeerde foto Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gemiel Geplaatst June 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 20, 2010 Wat een werk! Maar er zal vast een mooi resultaat zijn:yes: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst June 26, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 26, 2010 Maar er zal vast een mooi resultaat zijn:yes: Ga er wel vanuit ja, nog efkes geduld:lol:. Begonnen met het maken van een "band" mal, om niet zoveel te hoeven gokken. Alleen het tire thread "printje" ontbreekt nog. De control armen weer bevestigd, de onderste 2.5 cm "uitgedraaid". Erg prettig dat ze verstelbaar zijn. De bovenste ga ik ombouwen naar een A-frame, ala wj. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.