Spring naar bijdragen

Het Grote "moppertopic"


Beest
 Share

Recommended Posts

Beetje lange dag vandaag.

Om 5 uur opgestaan.

En nu net pas terug in het hotel.....

En dat terwijl ik rustig aan moest doen...

Nou ja morgen middag weer terug en dan in de avond weer thuis....

(urenstaat is het mooie) Maar heb een droge mond van al dat duits lulle....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

KUD internetprovider!!!!!!

Sommigen vragen zich misschien af waarom ik nog maar zo weinig on-line ben... wel, lees en huiver:

Hoe het begon:

Op 13 januari zag ik ineens dat er vanuit min PC heel veel mailtjes naar wazige adressen verstuurt werden. De virussccanner scant ieder uitgaand mailtje, en laat dan even een venstertje zien. Op dat moment heb ik onmiddelijk de netwerkstekker eruit getrokken en heb een virusscan gedaan. Norton vond echter niets.

Vervolgens toch maar weer de stekker erin, en de nieuwste virusdefenitions opgehaald: Nog geen resultaat bij de volgende scan.

Mail opvragen ging toen nog, verzenden was niet meer mogelijk: "Blacklisted" door Planet.nl, en natuurlijk helemaal terecht.

Op de website van planet vond ik links naar on-line scanners: Ëén daarvan vond wel een "trojan" op m'n systeem. Tootltje gedownload, paar bestandjes gewist: klaar!

Planet had netjes een mailtje gestuurd met het hoe en waarom, en hoe nu te handelen. Ik bleek gewoon middels een vinkje de blacklisting ongedaan te kunnen maken! Er stond ook in dat zelf "resetten" ( bailout) slechts 2 x mogelijk was, de 3e keer moest de "abusedesk" dat voor je doen.

Prima geregeld dus! Ik kon weer mail versturen en m'n systeem was weer helemaal virus vrij.

En toen... werd het 12 februari...

Versturen van mail gaf een foutmelding die me bekend voorkwam... blacklisted!!!

Ehh... ok... raar...

Dus ff gekeken of er een mailtje van planet binnen was... niet dus!

Nahja... systeem gescand, met norton, avast én weer die online scanners waar planet voor warmloopt: Geen besmettingen!

Diverse spywarescanners leverden ook niets op, dus onterecht afgesloten???

Hoe dan ook: Naar de planet site en ff een bailout uitvoeren... maar helaas: 3e x op de list dus alleen via abuse@planet.nl is deze block te verwijderen.

3e keer.... vreemd, ik weet maar van één eerdere keer???

Ok... dus: Mailtje( via hotmail.. je moet wat). De volgende dag een automatisch antwoord:

"Planet Internet heeft geconstateerd dat... blabla

Voordat u uzelf kunt afmelde van de zwarte lijst, moet u eerst.. blabla."

Ok.. weer naar de in het mailtje aangegeven website, en een paar scans uitgevoerd: Geen besmettingen.

Dus: Mailtje naar abuse@planet.nl:

In dat mailtje heb ik uitgelegd dat er niets te vinden was, met welke scanners ik gescand hed, enz. Na 4 (!) werkdagen, bija een week dus, een reactie.... of toch niet???

Wederom een automatisch mailtje, met voornamelijk links naar online scanners e.d., en het verzoek om de resultaten even door te sturen.

Resultaten wisten ze al... niets gevonden! Natuurlijk nog maar een mailtje...

Resultaat: 0,0. Ik heb nooit meer iets gehoord en de uitgaande mail heeft niet meer gewerkt sindsdien.

Toen werd het 27 februari: De "contribute" voor maart '07 werd van m'n rekening afgeschreven. Ik grapte nog naar m'n vrouw: Ach... ze kennen ons toch nog... Ik zal van de week eens bellen of ik nu ook weer mag mailen!

Een paar dagen later: 1 maart

Na thuiskomst van m'n werk de PC aan: www.jeepforum.nl ..................-pats- groen planet scherm!

"Uw internet aansluiting is geblokkeerd wegens misbruik ( ja, in vette letters!) van de aansluiting! Neem contact op met abuse@planet.nl of lees de naar u verstuurde mail met instructies"

Mail??? nix gezien!

Bellen dan maar: De helpdesk!

"u bent blacklisted, meneer"

- ja, dat begrijp ik, maar waarom?

"dat staat in het mailtje dat u heeft ontvangen

- Ik heb geen mail ontvangen, en daarbij is m'n systeem schoon!

"u heeft echt mail hoor"

- Nee, dat heb ik echt niet!

"vreemd... dat doen ze altijd!"

- Nou, nu dus niet.... maareh, verbind me ff door, wil je?

"Dat mag...ehh, kan niet meneer."

- Ja, maar u heeft geen mail gestuurd! Ik leg dit probleem dus even terug bij planet... wat nu te doen?

"U moet mail sturen naar abuse@planet.nl , en in dat mailtje geeft u antwoord op de vragen in het mailtje dat u heeft ontvangen"

- Hallo... ik heb GEEN mail ontvangen!!"

"onee... ehh... Tja... toch mailen naar abuse... wij kunnen hier niets voor u doen."

- Mailen..... HOE? ii heb geen internet meer, weet u nog??

"Tja... bij de buren of op uw werk?? "

- U zit toch acter een PC... wilt u niet ff die afdeling een mailtje sturen?? ik kan u wel wat gegevens doorgeven.

"Daar beginnen we niet aan meneer. U moet zelf mailen. Schrijft u maar dat u geen mail heeft ontvangen, dan komt er vanzelf antwoord met wat u moet doen!"

- Nou.. vooruit dan maar... ik probeer wel wat. Bedankt voor de service! :wacko:

"Succes meneer!" -klik-, tuut,tuut,tuut....

- Jah... u ook een prettige avond....

Dus.. volgende morgen heeft Annette een mailtje gestuurd naar abuse@planet.nl. Met het verzoek om aanwijzingen, of een vragenlijst, of wat dan ook.

Het antwoord kwam, enige uren later:

Wederom een automatisch gegenereerd mailtje, zeg maar een ontvangstbevestiging, zonder de gevraagde info.

Vrijdagavond ( 2 maart )weer gebeld...

Lang verhaal kort... ik moet mailen, naar abuse@planet.nl ... op mijn verweer dat er daar weinig gebeurde met m'n probleem, kreeg ik geen antwoord. Behalve dat ik echt moest mailen..

Ok.. wederom een mailtje, ik had intussen al een inbel account aangemaakt via zonnet (Tele2).

Jullie raden het al: Geen enkele reactie!

Zaterdag: weer gebeld...

Ja meneer, de abuse afdeling heeft weekend... maandag weer!

GVD!

Goed... de hele week nog mailtjes gestuurd, gebeld, enz.

Reactie's blijven uit....

Natuurlijk ook mailtjes naar directie@planet.nl, info@planet.nl, directie@kpn.nl, enz enz gedaan: Alleen info@planet.nl reageerde op het volgende mailtje:

LS,

Voor de zoveelste keer een mailtje... Nu na 3 weken geen uitgaande mail

en al 4 dagen TOTAAL GEEN internet meer!

Ik begin me af te vragen of Planet z'n klanten wel serieus neemt....

Dus, nog maar een keer:

-zucht-

Sinds ongeveer 3 weken heb ik geen uitgaande mail meer. Ik kwam daar

achter doordat er een foutmelding op het scherm verscheen.

Ik heb GEEN, ik herhaal, GEEN mailtje ontvangen met het hoe en waarom.

Ik ben ook slecht's ÉÉN keer eerder op de lijst gezet.

Op een mailtje destijds, kreeg ik ALLEEN een automatisch bericht

retour. Pas na 4 (!!!) dagen een aanvullend mailtje waarin om gegevens

gevraagd werd, welke ik in het eerste mailtje al vermeld had.

Na diverse scans, ook met de door u aanbevolen scanners, GÉÉN

infectie's aangetroffen!!

Afgelopen donderdag was het helemaal over: Complete aansluiting

geblokkeerd!!! Wederom ZONDER dat ik een maitje heb ontvangen!

Natuurlijk meteen gebeld: Helaas... de firma planet kan je wél

éénvoudig blokkeren, maar deblokkeren kan alleen tijdens kantoortijden!

Natuurlijk heb ik de volgende dag een mailtje laten sturen en, jawel,

er kwam wederom een automatisch gegenereerd antwoord!

Da's ook meteen het laatste wat er van planet vernomen is! 's Avonds

nog maar 'ns gebeld, maar aansluiten was niet mogelijk ivm

kantoortijden!

Nog maar een mailtje... een boze ditmaal... U raadt het al: Geen enkele

reactie. Zelfs niet op de EIS van mij dat er binnen 24 uur aangesloten

werd...

Vandaag hebben we wederom 2x gebeld... en nog steeds heb ik GEEN internet!

IK BEN HET NU ECHT ZAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik wens NU aangesloten te worden!!! Ik heb ALLES gedaan wat

redelijkerwijs verlangt kan worden, en verwacht van u MINSTENS

hetzelfde!

Misschien moet ik er u nog op wijzen dat IK een klant ben, één van de

velen waardoor Planet kan bestaan. Of zijn er onderhand zoveel dat één

klant meer of minder niet meer interessant is??

Welnu, als dat zo mocht zijn, is bevestiging al bijna niet meer nodig:

Uw standpunt in deze is me aardig duidelijk aan het worden!

Nog even wat IK heb gedaan:

- Alles gescand, met meerdere programma's: Geen infectie's

- Alles gescand, met door u aanbevolen programma's: Geen infectie's

- Alles gescand, met antispyware programma's: Geen infectie's

- Ten einde raad ( U wilt mij blijkbaar anders niet meer aansluiten):

Alles geformateerd en opnieuw windows XP geïnstalleerd.

Dit alles heb ik op beide door mij gebruikte computers uitgevoerd

Daarnaast heb ik de codering van de router, en z'n password aangepast

Windows firewall staat aan en daarnaast is er nog een hardwarematige

firewall aanwezig.

Het lijkt me dat ik daarmee meer dan aan uw eisen heb voldaan. Ik heb

met alles héél veel werk gehad... Helaas bent u tot op heden blijkbaar

niet erg onder de indruk.

Welnu: IK ben niet zo onder de indruk van uw service!!

Zo.. nu ben ik benieuwd of ik wéér wordt afgedaan met een automatisch

gegenereerd mailtje, of dat er nu echt wat gaat gebeuren!

Wanneer ik wederom moet mailen, vrees ik voor een ietwat minder

vriendelijke woordkeuze. Ik hoop echter van harte dat het niet meer

nodig is om nóg een mailtje te sturen, en ik over een uurtje weer

gewoon het internet op kan!

Groeten,

De reactie:

Geachte heer

Hierbij ontvangt u het antwoord op de door u gestelde vraag.

Uw verbinding werkt niet meer omdat deze geblokkeerd is door de afdeling Abuse. De reden dat u bent afgesloten is dat uw verbinding is misbruikt. Dit kan door uzelf gedaan zijn, maar ook door derden via internet. De afdeling Abuse heeft enkele waarschuwingen naar uw hoofd e-mailadres gestuurd, maar heeft hierop geen reactie ontvangen. Om verder misbruik te voorkomen is uw aansluiting geblokkeerd.Om uw aansluiting te laten deblokkeren, kunt u contact opnemen met de afdeling Abuse op het adres abuse@planet.nl bij voorkeur door te antwoorden op de e-mail die u van de afdeling Abuse heeft ontvangen. Vermeld in de e-mail uw klantnummer en gebruikersnaam en vraag waarom u geblokkeerd bent. De afdeling Abuse stuurt u dan instructies hoe u weer aangesloten kunt worden. Wanneer u deze instructies heeft uitgevoerd, meldt u dit weer aan abuse@planet.nl Vermeld altijd uw klantnummer en gebruikersnaam en geef duidelijk aan welke handelingen u heeft uitgevoerd. De afdeling Abuse herstelt uw internettoegang wanneer er geen misbruik meer van uw verbinding gemaakt wordt.

Met vriendelijke groet,

Planet Internet

WTF???? Kunnen die gasten niet LEZEN???

Na nog meer van dergelijk antwoorden op de volgen mailtjes, heb ik de moed opgegeven.... Gisteren maar 'ns, via m'n inbel verbinding, op 't www gaan zoeken...

En.. er is meer info over die Abusedesk!

Zelfs een mailadres voor klachten!!!!

Dus:

LS, Sinds een week is mijn Planet account geblokkeerd. Volgens de site, die ik te zien krijg als ik een webadres opvraag, wegens "misbruik". De blokkering volgt op een blacklisting van mijn uitgaande mail, nu al weer 4 weken geleden. Ik heb echter nooit een mail ontvangen dat ik op de blacklist gezet werd, maar moest er achterkomen via de foutmelding. Op zichzelf al vreemd! Ook vreemd is, dat ik slechts één keer eerder op de blacklist gezet ben. Na een virusscan en het verwijderen van een aantal besmette bestanden heb ik toen een "bailout" uitgevoerd. Dit keer zou dus de tweede keer op de blacklist moeten zijn en niet de derde, waarbij er geen bail-out meer kan worden uitgevoerd.Na een mailtje, middels een hotmail account, naar abuse@planet.nl, ( Met daarin de mededeling dat een grondige virusscan, ook met de door planet aangeraden scanners, geen besmettingen aangaf) ontving ik een automatisch gegenereerd mailtje als antwoord. De inhoud daarvan zal u bekend zijn.Ongeveer 4 dagen later een 2e mailtje: Een aantal linkjes en adviezen. Die had ik echter al uitgevoerd, omdat ze ook op de website van Planet staan. De resultaten daarvan stonden ook al in het eerste mailtje. 3 Weken later, de blokkade was nog steeds niet ongedaan gemaakt, ineens dus geheel geen internet meer wegens misbruik... Wederom zonder vooraankondiging of mededeling via de mail!Onmiddelijk heb ik de computers weer gescand, ook met de door planet geadviseerde programma's, wederom zonder meldingen van besmettingen.Daarom maar een mailtje, via de pc van een familielid, naar abuse@planet.nl...De reactie was wederom een automatisch gegenereerd mailtje. En... die reactie was tevens het laatste teken van leven van de abusedesk! Let wel: Dit was verleden week vrijdag... 2 maart dus! Natuurlijk heb ik diverse malen gebeld, echter er kan telefonisch niet met de abusedesk gecommuniceerd worden. Maar... op mail wordt ook totaal niet gereageerd!!! Ik heb nu zeker 5 mailtjes naar o.a. abuse@planet.nl gestuurd, zonder een enkele reactie!! Op aanraden van de helpdesk heb ik gisteren ook een mailtje naar abusekpn@kpn-cept gestuurd. Helaas allemaal tevergeefs! Op dit moment weet ik het ook niet meer... Ik heb alle info gegeven die er is, ik heb zelfs het merk en type van m'n router doorgegeven.Ten einde raad heb ik m'n computers compleet geformateerd en Windows opnieuw geïnstalleerd. Ook dat heb ik al doorgegeven!Helaas allemaal tevergeefs...Er komt geen enkele reactie!Ik heb ook een paar mailtjes naar info@planet.nl gedaan. De reactie daarop zijn ook standaard: "Om uw aansluiting te laten deblokkeren, kunt u contact opnemen met de afdeling Abuse op het adres abuse@planet.nl bij voorkeur door te antwoorden op de e-mail die u van de afdeling Abuse heeft ontvangen.". Maar... ik heb niets ontvangen!!!! U begrijpt dat dit alles mij zeer verwonderd, en dan druk ik het voorzichtig uit... U zult ook begrijpen dat ik geen vertrouwen meer heb in de diensten van abuse@planet.nl Na een week ergenis is het nu tijd voor mij om officieel een klacht in te dienen. Ik wordt niet serieus genomen.Bij deze dus! Het verzoek is dan ook om mijn account onmiddelijk weer te activeren. Er is geen enkele reden te bedenken om deze nu nog langer geblokkeerd te laten staan.Verder vraag ik u om het toezenden van de logfile's, zodat ik deze door onafhankelijke deskundigen kan laten controleren. Als laatste wil ik graag van u weten waarom er zo slecht gereageerd wordt.

Dat was gisteren....

Nu is het vrijdag... de abuse desk heeft weekend...

Ik heb ook op dit mailtje wederom géén reactie ontvangen. Annette heeft vanmorgen weer gebeld, en wederom hetzelfde resultaat! Het lijkt wel of er hier in huis lepra heerst!!!

/me heeft momenteel zin om een litertje benzine uit de Jeep af te tappen, dat in een flesje te doen, een lapje in de hals en dan naar het hoofdkantoor van Planet te rijden... kijken of ze bij brand ook zo slecht reageren! :angry::angry:

Laat dit postje een waarschuwing zijn voor een ieder die een ADSL aansluitng van een KPN partner overweegt!! Klantvriendelijkheid wordt daar zeer klein geschreven! Heb je een probleem: Stik er in maar we blijven wel je bankrekening belasten!

Opzeggen kan ook niet... m'n account is volledig geblokkeerd! Ik kan zelfs niet meer bij m'n eigen gegevens! ik weet dus ook niet wanneer m'n contract afloopt! ( Mijn abbo is ooit bij Tiscali afgesloten, maar later ongevraagd gemigreerd naar planet.)

Webmail werkt ook niet meer dus via een inbel of verbinding van een ander kom ik ook nergens!

kortom: m'n systemen zijn schoon, en waren niet eens besmet. vor alle zekerheid is alles geformateerd en aleen windows opnieuw geinstalleerd. Planet heeft ALLE gegevens inmiddels een keer of 8 ontvangen.

MAAR MEN DOET NIETS!!!!!!!!!

-KUD planet

-KUD KPN!

en ik kan niets doen dan wachten... wachten totdat er ooit een medewerker van planet een helder moment kent....

JULLIE ZIJN GEWAARSCHUWD!! Trap niet in die KPN shit!

En ik ga nu naar de site van Radar, Consumentenbond, Spits, Metro, en weet ik veel welke clubs ik nog meer kan benaderen.

Een linkje naar dit postje zal ik ze ook mailen.... en de mededeling dat dit bericht op véél meer forums kan komen te staan...

( Al denk ik niet dat ze onder de indruk zullen zijn... ze hebben daar een gewapend betonnen plaat voor hun kop! )

Ja.. ik ben opstandig!!!! :angry:

( oja... het is niet mijn gewoonte om op deze manier te protesteren cq te ageren. Ik besef dat het forum hiervoor niet bedoeld is...

Maar ik moest het ff kwijt!

De waarschuwing voor deze KPN praktijken is wél gemeend, trouwens!! Dit is gewoon minachting van klanten! )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

KUD internetprovider!!!!!!

knip...heel lang verhaal.

Toen werd het 27 februari: De "contribute" voor maart '07 werd van m'n rekening afgeschreven. Ik grapte nog naar m'n vrouw: Ach... ze kennen ons toch nog... Ik zal van de week eens bellen of ik nu ook weer mag mailen!

knip....nog langer verhaal

naar je bank gaan en de betaling van maart terug halen......je gaat niet ergens voor betalen wat niet geleverd wor.

en er voor zorgen dat planet er niks meer af kan halen automatisch...

gegarandeert....dan happen ze wel..suczeven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

naar je bank gaan en de betaling van maart terug halen......je gaat niet ergens voor betalen wat niet geleverd wor.

en er voor zorgen dat planet er niks meer af kan halen automatisch...

gegarandeert....dan happen ze wel..suczeven

Dit gaat 100% werken. :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, en dan heb ik een dikke huid met m'n telekabel-adres (= chello = UPC)

Dat heb ik al sinds 1996.

Daarom dus:

Mag ik je, voor je mail, de free-versie van http://mailwasher.net/ aanraden?

(met stip!)

Daarom heb ik al 11 jaar hetzelfde mailadres kunnen behouden.

Je checkt nog op de server je mail; delete EN bounced spam en haalt alleen bekende mail binnen.

Je kunt ook zelf nog een blacklist aanmaken.

Nogmaals: wel de FREE-versie downloaden. Die volstaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, en dan heb ik een dikke huid met m'n telekabel-adres (= chello = UPC)

Dat heb ik al sinds 1996.

Dan moet je wel een hele dikke huid hebben! :wacko: Vergeleken bij UPC is KPN nog heilig.

Het ergste is dat je (in een groot deel van het land) altijd 1 van de 2 nodig hebt. Al scheelt het wel dat je gezeur met KPN tegenwoordig ook aan je provider over kunt laten omdat je administratief wel alles elders onder kunt brengen.

Evengoed wens ik 87Wrangler veel sterkte en succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan moet je wel een hele dikke huid hebben! :angry: Vergeleken bij UPC is KPN nog heilig.

Ik moet zeggen, de laatste tijd (en dan praat ik over maanden) draait 't prima.

Het enige waar ik van baal is dat, wanneer ik een storing meld, men de fout meteen bij jou gaat zoeken. Het zal wel aan mijn pc, instellingen en weetikveelwat liggen - terwijl dan altijd de fout bij UPC ligt. Voordat je díe muur hebt geslecht .... :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm..ik heb al Chello sinds 1997/98 ergens en nog nooit last mee gehad.

Ik ben die éne positieve gebruiker. (denk zal me maar eens bekend maken) :wacko:

Ik wil wel ff mopperen, ze hebben hier lokaal alwéér een hoop drempels neergelegd buiten de bebouwde kom. :glare:

Off road wordt steeds leuker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was ook een van de eerste gebruikers van Chello/UPC hier en wil het je niet aandoen te vertellen wat een ellende ik met ze heb meegemaakt. Ga er maar vanuit dat het overal kud is.

en digitale TV is ook nix Programmas kloppen nooit. en zappen is ook een verwarrend gebeuren.

discovery kanaal 301 nationalgeographic kanaal 301 hallmark 106 E 24 wordt er een beetje moe van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...