Spring naar bijdragen

Het Grote "moppertopic"


Beest
 Share

Recommended Posts

vandaag de hond moeten laten inslapen. :lol:

we zullen d'r missen :bye1::cry:

Sterkte Paul en Sanne......

Blijft K**, je weet dat er voor komt te staan, zeker als het een wat oudere hond is, maar dat K** gevoel ken ik ook maar al te goed en went nooit, word idd alleen maar erger.

Jullie hebben er een fantastische hond aan gehad, en ze heeft de laatste paar jaren bij jullie een fantastisch leven gehad.

Sterkte!

AYAA

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte Paul en Sanne.

Eigen gemopper:

Vanochtend op me werk aangekomen, helemaal geen druk in de koppeling meer, motorkap open, vloeistofpeil gecontroleerd --> leeg. (vorig week nog tot op de rand gevuld, was net iets onder het randje).

Net naar huis gereden met heel veel moeite, moet ongeveer op de koppeling gaan staan wil die iets doen. Ook al even eronder gekeken en zag dat er vloeistof tussen de bak en de motor uit komt :bye1:

Iemand tips? had iets gelezen over druklager, maar kan het ook de cilinder zijn? en moet de hele bak er vanaf dan of valt het mee? Ten slotte, moet ik nou gelijk nieuwe koppelingsplaten erin zetten aangezien deze door olie "gespoeld" zijn of is dit niet nodig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net naar huis gereden met heel veel moeite, moet ongeveer op de koppeling gaan staan wil die iets doen. Ook al even eronder gekeken en zag dat er vloeistof tussen de bak en de motor uit komt :bye1:

Iemand tips? had iets gelezen over druklager, maar kan het ook de cilinder zijn? en moet de hele bak er vanaf dan of valt het mee? Ten slotte, moet ik nou gelijk nieuwe koppelingsplaten erin zetten aangezien deze door olie "gespoeld" zijn of is dit niet nodig?

Zo te lezen mag alles eraf.

Ik zou dan sowieso meteen de koppeling vervangen. Kan het er voorlopig weer tegen................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag is een collega ziek geworden die ook zo af en toe offroad rijdt en daar dus een redelijk geschikte wagen voor heeft.

Zij is onder begeleiding van een BHV'er in een taxi naar huis gebracht, terwijl ik er in haar auto achteraan reed.

( waarna wij met de taxi weer terug gebracht zijn )

Tweede keer in mijn leven dat ik in een [removed by : autocensor] reed :P

Doe mij maar m'n Wranglertje....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grmbl... Vandaag in Amsterdam werken. ( is eigenlijk al genoeg voor dit topic )

Was alleen een beetje vergeten dat de parkeergarage net te laag voor de softtop is.

Kon dus voor de ingang van de garage de top omlaag doen. :thumbsup:

Denk dat ik straks maar de ruiten uitrits en open naar huis rij...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na gister de koppelingscilinder vervangen te hebben had ik verwacht dat de problemen over zijn. Echter toen ik vanmiddag instapte had ik weer helemaal geen druk op de koppeling :S

Na wat pompen had ik de druk terug dus lijkt dat er wat lucht in de leiding zit. Opnieuw geprobeerd te ontluchten, alleen denk dat ik iets fout doe aangezien ik er totaal geen vloeistof uit krijg. De nippel aan de bovenkant draai ik helemaal open en iemand in de auto gaat zitten pompen, na verloop van tijd komt er druk op de koppeling alleen geen vloeistof uit het ontluchtingsgaatje.

Heeft er iemand een goude tip voor me?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na gister de koppelingscilinder vervangen te hebben had ik verwacht dat de problemen over zijn. Echter toen ik vanmiddag instapte had ik weer helemaal geen druk op de koppeling :S

Na wat pompen had ik de druk terug dus lijkt dat er wat lucht in de leiding zit. Opnieuw geprobeerd te ontluchten, alleen denk dat ik iets fout doe aangezien ik er totaal geen vloeistof uit krijg. De nippel aan de bovenkant draai ik helemaal open en iemand in de auto gaat zitten pompen, na verloop van tijd komt er druk op de koppeling alleen geen vloeistof uit het ontluchtingsgaatje.

Heeft er iemand een goude tip voor me?

Misschien niet de juist topic, maar toch:

Procedure is:

- boven een aantal keren rustig pompen en het pedaal ingedrukt houden

- op de cilinder beneden de ontluchtingsnippel opendraaien en weer dicht, terwijl boven het pedaal ingetrapt blijft (anders zuig je weer lucht aan)

- als de nippel weer dicht is, boven twee-drie keer pompen, pedaal ingetrapt houden

- nippel weer open en dicht, pompen, open-dicht, pompen etc.

totdat vloeistof uit de nippel komt.

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga morgenavond maar weer verder proberen, hopelijk lukt het en kan ik zondag Veldhoven gewoon meerijden.

Misschien niet de juist topic, maar toch:

Procedure is:

- boven een aantal keren rustig pompen en het pedaal ingedrukt houden

- op de cilinder beneden de ontluchtingsnippel opendraaien en weer dicht, terwijl boven het pedaal ingetrapt blijft (anders zuig je weer lucht aan)

- als de nippel weer dicht is, boven twee-drie keer pompen, pedaal ingetrapt houden

- nippel weer open en dicht, pompen, open-dicht, pompen etc.

totdat vloeistof uit de nippel komt.

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...