Spring naar bijdragen

Het Grote "moppertopic"


Beest
 Share

Recommended Posts

1e grmbl....

Gebaseerd op de CO2-uitstoot van een TJ ( 302 g/km ) betaal ik straks 9.6 cent de km aan km-heffing, wat in de loop der jaren dan nog eens omhoog gaat om de BPM/CO2-heffing te compenseren.

Bij € 56 huidige belasting kan ik dus 583 km/mnd of 7000 km/jaar rijden voordat ik er bij moet betalen. Moet dus zo'n 3000 km besparen :whistle:

2e grmbl....

De 'nieuwe' 4.10 assen hebben een hoogstwaarschijnlijk een open diff, dus m'n powertrax past niet ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1e grmbl....

Gebaseerd op de CO2-uitstoot van een TJ ( 302 g/km ) betaal ik straks 9.6 cent de km aan km-heffing, wat in de loop der jaren dan nog eens omhoog gaat om de BPM/CO2-heffing te compenseren.

Bij € 56 huidige belasting kan ik dus 583 km/mnd of 7000 km/jaar rijden voordat ik er bij moet betalen. Moet dus zo'n 3000 km besparen :whistle:

2e grmbl....

De 'nieuwe' 4.10 assen hebben een hoogstwaarschijnlijk een open diff, dus m'n powertrax past niet ;)

Heb nog een powertrax voor een open diff voor dana 35 as met c clip eventueel met open diff erbij. Hoor het wel als je interesse hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waterpomp van Omega Kapot , zit niet mee en niet makkelijk denk??

had al een vloeistofverlies , zal het wel zijn ;):(

Opel monteurs hiero in omg,Breda :whistle:

Ken er wel 1 in Made die je kan helpen, sinds opel center op de fles is gegaan heeft hij denk ik wel tijd...PM me maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waterpomp van Omega Kapot , zit niet mee en niet makkelijk denk??

had al een vloeistofverlies , zal het wel zijn ;):(

Opel monteurs hiero in omg,Breda :whistle:

Ouderwetse Opel-traditie.;)

Viel bij mij een jaar of wat geleden bij de dealer niet echt mee, hij had het over inregelen computer of zo.:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waterpomp van Omega Kapot , zit niet mee en niet makkelijk denk??

had al een vloeistofverlies , zal het wel zijn ;):(

Opel monteurs hiero in omg,Breda :whistle:

Als je een beetje handig bent is het wel te doen

je moet alleen zorgen dat je Dis.riem op tijd blijft staan en als je slim bent vervang je die ook gelijk.

Groeten Chris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jonge jonge jonge heb ik weer, tijdje geleden een fiat seicento uit 2000 gekocht voor mn vriendin, rijd mijn buurman een week of 3 de voorkant in erkaar, kap gedeukt voorschot waar de radiateur aan hangt scheef, bumper stuk, maargoed rijbare schade { dachten we} getaxeerd op 1500 euro door verzekeringsmaatschappij, daar heb ik ook voor getekend, paar dagen later radiateur lekt ff niet opgelet en koppakking eruit volgens de garagebedrijf waar we toen die auto hadden gekocht en vorige week wegens de schade daar hadden achter gelaten ter reparatie, alles laten maken, nieuwe koppakking, nieuwe radiateur, nieuwe fan, nieuwe kap en rechtgezet, kosten 1100 euro, vanochtend afgerekend na een kwartier rijd ik de hele motor in de soep, het klonk niet goed, man gebeld, en die komt hem morgen ophalen, ben benieuwd wat hij zegt maar volgens mij ligt de hele motor in de soep, toen toen de auto gerepareerd werd kon de man mij niet garanderen dat de motor een optater had gehad met de koppakking hij kon niet in de krukas en pistonpennen kijken zei hij want hij was flink warm geweest, maar toen ik de volgende dag vroeg of hij de kop had gevlakt zei hij dat dat niet nodig was want hij was nog vlak, dus met andere woorden hij was niet warm genoeg geweest om krom te trekken.

Nou ben ik bang dat de man morgen gaat zeggen, ja dat komt door de krukas, pistonpennen ed, wat hij mij had gezegt, dat kon hij mij niet garanderen, maargoed gezien dat de kop nog vlak is, is hij niet dramatisch warm geweest, dus kan het zeker niet aan de krukas ed liggen volgens mij.

Heb gewoon het gevoel dat ik erin gelegt word, de verhaaltjes kloppen gewoon niet, ik heb ze al meerdere keren betrapt op kleine leugentjes, ben daar zeker niet blij mee, heb ook niet zoveel verstand van zaken, het voelde al heel snel niet goed met dit garagebedrijf, vandaar dat ik het gesprek van het vlakken van de kop, dat dat niet nodig was volgens zijn zegge heb ik opgenomen.

Ik hoop dat ik er uitkom met die gasten.

Nou ga ik het mn vriendin vertellen, die zal ook zeer gescharmeerd zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jonge jonge jonge heb ik weer, tijdje geleden een fiat seicento uit 2000 gekocht voor mn vriendin, rijd mijn buurman een week of 3 de voorkant in erkaar, kap gedeukt voorschot waar de radiateur aan hangt scheef, bumper stuk, maargoed rijbare schade { dachten we} getaxeerd op 1500 euro door verzekeringsmaatschappij, daar heb ik ook voor getekend, paar dagen later radiateur lekt ff niet opgelet en koppakking eruit volgens de garagebedrijf waar we toen die auto hadden gekocht en vorige week wegens de schade daar hadden achter gelaten ter reparatie, alles laten maken, nieuwe koppakking, nieuwe radiateur, nieuwe fan, nieuwe kap en rechtgezet, kosten 1100 euro, vanochtend afgerekend na een kwartier rijd ik de hele motor in de soep, het klonk niet goed, man gebeld, en die komt hem morgen ophalen, ben benieuwd wat hij zegt maar volgens mij ligt de hele motor in de soep, toen toen de auto gerepareerd werd kon de man mij niet garanderen dat de motor een optater had gehad met de koppakking hij kon niet in de krukas en pistonpennen kijken zei hij want hij was flink warm geweest, maar toen ik de volgende dag vroeg of hij de kop had gevlakt zei hij dat dat niet nodig was want hij was nog vlak, dus met andere woorden hij was niet warm genoeg geweest om krom te trekken.

Nou ben ik bang dat de man morgen gaat zeggen, ja dat komt door de krukas, pistonpennen ed, wat hij mij had gezegt, dat kon hij mij niet garanderen, maargoed gezien dat de kop nog vlak is, is hij niet dramatisch warm geweest, dus kan het zeker niet aan de krukas ed liggen volgens mij.

Heb gewoon het gevoel dat ik erin gelegt word, de verhaaltjes kloppen gewoon niet, ik heb ze al meerdere keren betrapt op kleine leugentjes, ben daar zeker niet blij mee, heb ook niet zoveel verstand van zaken, het voelde al heel snel niet goed met dit garagebedrijf, vandaar dat ik het gesprek van het vlakken van de kop, dat dat niet nodig was volgens zijn zegge heb ik opgenomen.

Ik hoop dat ik er uitkom met die gasten.

Nou ga ik het mn vriendin vertellen, die zal ook zeer gescharmeerd zijn

Heb nog een jaar voor automonteur geleerd en mij is altijd verteld en geleerd lekke of kapotte koppakking ALTIJD de kop vlakken. Ken natuurlijk niet de hele historie en alleen jouw kant van het verhaal. Kan natuurlijk ook meevallen. De hele motor hoeft niet kapot te zijn, het klinkt snel erger dan het is. En dan probeer er eerst netjes en rustig met de betreffende garage uit te komen lijkt mij het beste. Succes in ieder geval, is altijd klote zoiets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jonge ..... zijn

Zow lap tekst...

Gelukkig staat er af en toe een ",".

Succes ermee en mocht het toegeschreven worden aan de aanrijding dan contact opnemen met je verzekering: schade-expert kan dan komen en in overleg met de garage bepalen of de verzekering dat er nog bij neemt.

Als de schade-expert zegt dat het niet door de aanrijding komt de garage aansprakelijk stellen voor ondeugelijke reparatie.

Anders kan je vast wel naar Bovag, ombudsman, ...

succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geachte Jeep-parts,

ik heb van de week 2 stoelen binnengekregen, maar nu ben ik vandaag met de pasagier stoel begonnen maar ben tot de ontdekking gekomen dat er een gat in het leer zit!?

nu had ik nog zo gevraagd om 2 knappe stoelen, ik weet ze zijn tweede hands, maar ik wens wel hele stoelen te krijgen,

wat kun je hier aan doen??

groeten menno

0615854826

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...