Spring naar bijdragen

Achter As Revisie?


Recommended Posts

Wie weet goedkoop adres voor Grand Cherokee achteras revisie????

mijn achter diff maakt licht schavende geluiden.

 

Achter wiel lagers zijn al vervangen.......

 

Bij Jeepee-center in Oosterhout gaat het ongeveer 800 euro kosten.... lagers vernieuwen en opnieuw afstellen

 

2e hands as 650 = 700 met verzending....

 

Graag zou ik het wat goedkoper willen....

 

Alvast bedankt voor enige reactie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

libero

effe kijken wat je aan onderdelen nodig hebt

op de volgende site kan je een en ander bestellen....

hoef je het er alleen nog maar zelf in te sleutelen; Goedkoper gaat het niet worden.

http://www.quadratec.com/jeep-replacement-parts/jeep-axles-differentials/wj-dana-44-rear.php

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat je dan zelf moet gaan sleutelen.  :whistle:

Okay ik ga zelf sleutelen... bedankt

 

compleet achteras revisie setje met olie en sper toevoeging ga ik bestellen bij jeepparts.nl

 

 

Afstelgegevens =
Je veranderd niets dus de shimms buitenkant difflager weer terug plaatsen zolas het zat.
Pion hoogte shim is de olieslinger weer terug plaatsen.
Pionlagers speling gaat dmv krmipbus
Je hoeft bij vervanging lagers dus niks af te stellen (allen bij nieuw kroon en pion)
Totaal met verzending
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okay ik ga zelf sleutelen... bedankt

 

compleet achteras revisie setje met olie en sper toevoeging ga ik bestellen bij jeepparts.nl

 

 

Afstelgegevens =
Je veranderd niets dus de shimms buitenkant difflager weer terug plaatsen zolas het zat.
Pion hoogte shim is de olieslinger weer terug plaatsen.
Pionlagers speling gaat dmv krmipbus
Je hoeft bij vervanging lagers dus niks af te stellen (allen bij nieuw kroon en pion)
Totaal met verzending
bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je alleen maar lagers hoeft te vervangen heb je natuurlijk niet zoveel speciaal gereedschap nodig.

Alleen maar een werkplaats pers, een vlakke lagertrekker, een diff.spreader, een micrometer en natuurlijk de draaimomentmeter.

Verder natuurlijk het normale gereedschap zoals de grote momentsleutel.....

Oh ja, de tekening is van een ander type as......

Succes met het klusje.

Siert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je alleen maar lagers hoeft te vervangen heb je natuurlijk niet zoveel speciaal gereedschap nodig. Alleen maar een werkplaats pers, een vlakke lagertrekker, een diff.spreader, een micrometer en natuurlijk de draaimomentmeter. Verder natuurlijk het normale gereedschap zoals de grote momentsleutel..... Oh ja, de tekening is van een ander type as...... Succes met het klusje. Siert.

 

Siert,

 

Ik ken iemand die dat allemaal heeft liggen en een dergelijk klusje ook gaat klaren op een blauwe cj. :thumbsup:  Zonder die gereedschappen blijft de kans  aanwezig dat de jeep na de revisie nog steeds een bepaald deuntje zal blijven zingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je alleen maar lagers hoeft te vervangen heb je natuurlijk niet zoveel speciaal gereedschap nodig. Alleen maar een werkplaats pers, een vlakke lagertrekker, een diff.spreader, een micrometer en natuurlijk de draaimomentmeter. Verder natuurlijk het normale gereedschap zoals de grote momentsleutel..... Oh ja, de tekening is van een ander type as...... Succes met het klusje. Siert.

 

Heb de spullen binnen van de week of volgende week sleutel ik het erin

ben ik voor 192,- excl btw klaar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Bij de dealer reken ze 7 a 800 euro voor complete revisie ik zou dus niet naar een ander bedrijf gaan!

 

Bij de dealer rekenen ze absoluut geen 700 a 800 euro voor een complete revisie met alle onderdelen erbij!

 

Als het bij Kees Peters 700 a 800 euro compleet kost zitten de dealers daar een stukje boven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de dealer rekenen ze absoluut geen 700 a 800 euro voor een complete revisie met alle onderdelen erbij!

 

Als het bij Kees Peters 700 a 800 euro compleet kost zitten de dealers daar een stukje boven.

Bel eens met Jan Hop in Roosendaal

 

4 nieuwe lagers in je diff  is complete revisie toch??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bel eens met Jan Hop in Roosendaal

 

4 nieuwe lagers in je diff  is complete revisie toch??

haha, complete revisie voor een 8.25 kosten mij destijds bv ver over de 2000 euries

Was dan wel weer compleet nieuw van binnen.....maar vroeg of laat loop je tegen dergelijke kosten aan

bewerkt door ruudvd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Het klusje is geklaard

Het valt best mee

Moeilijkste was een passende dop te vinden voor borgmoer pion as

1 5/16 e inch!!

Deze zat zeer zeer vast met grote slaglucht sleutel los moeten draaien

 

Eerst complete diff eruit

Lagerschalen voorzichtig doorgesneden en eraf gehaald

Met pers lagers terug geperst met oude schalen als tussenstuk om lagers er ver genoeg op te krijgen tot 5 ton gegaan

Alle oude vul/stel ringen op oude plek terug geplaatst

 

Resultaat compleet geruisloos rijdt als nieuw zingt niet of iets dergelijks

 

Dit is het doosje met nieuwe lagers

 

IMAGE_D0CDD544-609D-4456-A4F7-150F606E7E

 

 

Dit is de grote lucht tol waar de pion as moer mee losgemaakt heb

Met de hand ging niet 2 pijpen krom op krachtstuk met 1  5/6  inch dop

 

IMAGE_68CA8C62-A865-4B90-A46A-4306692DBF

 

 

 

Hier is het achterdeksel net verwijderd

Beide steekassen van de wielen moet je eerst circa 10 cm naar buiten trekken met een slag gewicht hamer op je wielbouten

 

IMAGE_EE236C39-080C-4528-9DF4-0B5798A52D

 

 

 

 

Dit is een zelf gemaakte steekas trekker die 3 gaten links in die blauwe plaat passen op je wielbouten als de remschijf/trommel is verwijderd

door met gewicht over draadeind te schuiven ram je hem in een paar klappen los naar buiten

 

IMAGE_D3436548-0757-4965-BF36-C73A8FDE6B

 

 

IMAGE_1BFE1CBD-01B0-44EF-8A0D-17BD2C6EAE

 

Dit is ver genoeg om je diff te trekken

 

IMAGE_EEF070DF-4F7C-48B3-9F0E-691B2525CD

 

 

Dals je diff eruit is kan je ook de pion as er langs achter uit halen

kijk uit dat alle ringen en spullen niet over de grond vallen

 

IMAGE_91E36083-B40A-4B04-8EF0-08EC1ED679

 

 

alles is er uit

 

schoonmaken en de lagerschalen eraf halen met de slijptol of geschikt gereedschap

 

IMAGE_1408F5DA-8EE4-49C7-9270-23B7D01163

 

 

 

Deze schaal zat tegen het tandwiel aan 

de groef van het slijpen zie je zitten deze is circa tot de helft van het materiaal kijk uit dat je niet te diep gaat dan is je as beschadigd

3 a 4 mm is zat daarna pionas met de schaal op de bankschroef leggen en met scherp geslepen koud beiteltje met een paar fereme klappen de schaal open laten springen

Hij scheurt dan en schuif je hem erzo af

Deze ouede schalen heb je nodig als paasend drukstuk bij het op persen van de nieuwe

 

IMAGE_36DBC204-9CAC-4F9D-98E2-2578BB7CB6

 

 

 

 

Bij de diff hetzelfde.... aan 2 kanten

 

IMAGE_9F7EFA0B-CD0C-447A-B0E4-AA1E0E828A

 

IMAGE_75135713-0E66-45A8-A9CA-CF3AC57431

 

 

 

Dit was de oorzaak van het schavende geluid beide lagerschalen en rollen was het chroom laagje finaal door gesleten

Bij mijn auto hoorde je het al vanaf 40 km /uur   schaven lijkt op wiellagers maar die had ik al eerder vervangen

 

IMAGE_89D0C0CC-028E-4940-B9DE-2FBDFA16DA

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@libero.

Knap werkje.

Heb je het differentieel opnieuw afgesteld?

Hiermee bedoel ik met de tandwielspeling en raakvlak van het pignon en kroonwiel met van die een soort plasticine stripjes opgemeten, en de vulringen aangepast.

In het verleden heb ik voor de racerij zulke gedaan. Bij het enkel vervangen van de lagers, kwam er meestal nadien wel wat gehuil uit het differentieel. Omdat het voor de racerij was kon dit geen kwaad.

Hoe zit het met het differentieel geluik bij u?

Ik sta ook nog voor een gelijkaardig werkje, maar heb wat schrik voor het resultaat.

Het is al een 15 tal jaar geleden dat ik zulk werkje heb gedaan, men zelfvertrouwen en handigheid hierin zijn ondertussen wat verdwenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

600 km verder ik hoor nog steeds niets

 

De man die het lager setje verkocht had het ook al meer als 10x zo gedaan.

Aan pion en tandwiel was helemaal niets te zien van slijtage of scheefloop.

 

Als ik hij gaat zingen of bijgeluiden gaat maken klok ik de diff  alsnog uit er zit een boekje bij de set met afstel gegevens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...