Spring naar bijdragen

Libero

Forum member
  • Aantal bijdragen

    312
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    1

Libero last won the day on April 1 2015

Libero had the most liked content!

Over Libero

  • Verjaardag 10/12/1965

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.kaufman.nl

Profile Information

  • Gender
    Male

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    1999

Recente profielbezoeken

1,279 profielweergaven

Libero's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Waardering in de gemeenschap

  1. Ik heb misschien nog zoon radio liggen uit een ZJ 1998
  2. Als de olie heet wordt zou je zeggen dat de pomp olie en kracht genoeg levert Ik zou idd het stuur gedeelte wisselen waar die slangen naar toe lopen lijkt wel of daar een stuurventiel blijft hangen of stuk is Is makkelijk te verkrijgen denk ik via de bekende jeep onderdelen verkopers
  3. Mijn vriend heeft een mooie Wj gekocht van 2000 de radio zendai zat al ingebouwd prachtig geluid wel dmv mooie uitgebreide equalizer in te zetten Standaard klinkt de radio erg kil en vlak maar met equalizer instelling zeer mooi loepzuiver geluid met als je wilt mooie vette basklappen Speelt volgens mij door bijgeleverde pasklare Jeep stekker over de originele audio versterker af Komt van navaudio winkel zei de jeep verkoper..... stuurbediening is wel aan te sluiten we moeten even uitzoeken hoe dat moet op dit moment is dat draadje van de radio los en niet aangesloten op jeep Op ebay staat het ook overal vermeld dat stuurbediening in WJ zou moeten kunnen werken met deze unit DVD kijken is haarscherp er zit ook mooie Europa navigatie bij welke perfect werkt Muziek uit de iphone ook fluitje van een cent even koppelen op bleutooth ipod app starten en prachtig zuiver geluid Heb zelf nu een rb3 met navigatie zit erover te denken om deze te verkopen en ook aan de zendai te gaan Ziet er prachtig en orgineel uit in het dasboard
  4. Heb een nieuw setje uit engeland via ebay erin gezet volgens instructies werkt weer bedankt Frans!
  5. Mijn Wj overland 2003 ook foutcode 52 en 56 Rec door en rechts bled door stuk Waar kan ik het beste bestellen om te maken? Heeft iemand al de rec door gemaakt? Zo ja en hoe?
  6. Ik heb dit gevraagd aan iemand die dagelijks dit werk doet hoe ik dat zou moeten doen. Hij zei doordat de crush sleeve steeds constante druk geeft is al je hem een stukje inveert voldoende. Als je aan je sleutel gaat hangen en je voelt hem inveren is het altijd goed. Bij deze Diff onder de WJ kan het zo.... Dop erop met het krachtstuk uit de doppen doos op de pion moer en er voorzichtig aan gaan hangen dan voel je de crush sleeve een stukje in veren dan is het goed. goed met zeer grote bahco of moordenaar de as tegen houden( ik heb een grote moordenaar op de brug laten rusten zodat de as goed vast stond. ben nu paar duizend kilometer verder nog steeds geruisloos ben nog steeds blij met reparatie
  7. Ik rij er nu 2 jaar het is echt helemaal perfect! Als een kart de bocht om Niks wiebelen en wobbelen gewoon strak de hoek om 100% aanrader voor je WJ jeep!!! zit er binnen 10 minuten onder.......
  8. 600 km verder ik hoor nog steeds niets De man die het lager setje verkocht had het ook al meer als 10x zo gedaan. Aan pion en tandwiel was helemaal niets te zien van slijtage of scheefloop. Als ik hij gaat zingen of bijgeluiden gaat maken klok ik de diff alsnog uit er zit een boekje bij de set met afstel gegevens.
  9. Het klusje is geklaard Het valt best mee Moeilijkste was een passende dop te vinden voor borgmoer pion as 1 5/16 e inch!! Deze zat zeer zeer vast met grote slaglucht sleutel los moeten draaien Eerst complete diff eruit Lagerschalen voorzichtig doorgesneden en eraf gehaald Met pers lagers terug geperst met oude schalen als tussenstuk om lagers er ver genoeg op te krijgen tot 5 ton gegaan Alle oude vul/stel ringen op oude plek terug geplaatst Resultaat compleet geruisloos rijdt als nieuw zingt niet of iets dergelijks Dit is het doosje met nieuwe lagers Dit is de grote lucht tol waar de pion as moer mee losgemaakt heb Met de hand ging niet 2 pijpen krom op krachtstuk met 1 5/6 inch dop Hier is het achterdeksel net verwijderd Beide steekassen van de wielen moet je eerst circa 10 cm naar buiten trekken met een slag gewicht hamer op je wielbouten Dit is een zelf gemaakte steekas trekker die 3 gaten links in die blauwe plaat passen op je wielbouten als de remschijf/trommel is verwijderd door met gewicht over draadeind te schuiven ram je hem in een paar klappen los naar buiten Dit is ver genoeg om je diff te trekken Dals je diff eruit is kan je ook de pion as er langs achter uit halen kijk uit dat alle ringen en spullen niet over de grond vallen alles is er uit schoonmaken en de lagerschalen eraf halen met de slijptol of geschikt gereedschap Deze schaal zat tegen het tandwiel aan de groef van het slijpen zie je zitten deze is circa tot de helft van het materiaal kijk uit dat je niet te diep gaat dan is je as beschadigd 3 a 4 mm is zat daarna pionas met de schaal op de bankschroef leggen en met scherp geslepen koud beiteltje met een paar fereme klappen de schaal open laten springen Hij scheurt dan en schuif je hem erzo af Deze ouede schalen heb je nodig als paasend drukstuk bij het op persen van de nieuwe Bij de diff hetzelfde.... aan 2 kanten Dit was de oorzaak van het schavende geluid beide lagerschalen en rollen was het chroom laagje finaal door gesleten Bij mijn auto hoorde je het al vanaf 40 km /uur schaven lijkt op wiellagers maar die had ik al eerder vervangen
  10. Ik denk dat je lpg VERDAMPER stuk is Die blaast lpg bellen in je koelsysteem ruik eens aan je bijvuldop van je koelvloeistof bij mijn oude ZJ kon je het bijna biet ruiken maar na vervangenverdamper was het probleem wel weg bekend probleem bij Prins systemen(kapotte verdamper)
  11. Ik had ook tikken hydraulische stoters Met deze olie al jaren niet meer....Valvoline 15w 40 max life
  12. Bel eens met Jan Hop in Roosendaal 4 nieuwe lagers in je diff is complete revisie toch??
  13. Heb de spullen binnen van de week of volgende week sleutel ik het erin ben ik voor 192,- excl btw klaar!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...