Libero Geplaatst January 10, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 10, 2013 Wie weet goedkoop adres voor Grand Cherokee achteras revisie???? mijn achter diff maakt licht schavende geluiden. Achter wiel lagers zijn al vervangen....... Bij Jeepee-center in Oosterhout gaat het ongeveer 800 euro kosten.... lagers vernieuwen en opnieuw afstellen 2e hands as 650 = 700 met verzending.... Graag zou ik het wat goedkoper willen.... Alvast bedankt voor enige reactie! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst January 10, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 10, 2013 Denk dat het een redelijke prijs is voor een garage. Met een gebruikte koop je andermans ellende.....en weet je nog niet wat je hebt. Wat zou je willen betalen dan ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Libero Geplaatst January 10, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 10, 2013 Rond de 400 euro vind ik eigenlijk wel genoeg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst January 10, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 10, 2013 Rond de 400 euro vind ik eigenlijk wel genoeg Denk dat er geen bedrijven zijn die dat ook wel genoeg vinden..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 10, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 10, 2013 Rond de 400 euro vind ik eigenlijk wel genoeg Denk dat je dan zelf moet gaan sleutelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst January 10, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 10, 2013 waar wil je het liefst Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst January 11, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2013 Rond de 400 euro vind ik eigenlijk wel genoeg Wie mooi wil rijden moet pijn lijden! 700 a 800 euro is een schappelijke prijs. Ken bedrijven waar ze veel meer voor een dergelijke revisie vragen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst January 11, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2013 libero effe kijken wat je aan onderdelen nodig hebt op de volgende site kan je een en ander bestellen.... hoef je het er alleen nog maar zelf in te sleutelen; Goedkoper gaat het niet worden. http://www.quadratec.com/jeep-replacement-parts/jeep-axles-differentials/wj-dana-44-rear.php Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Libero Geplaatst January 12, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 12, 2013 Denk dat je dan zelf moet gaan sleutelen. Okay ik ga zelf sleutelen... bedankt compleet achteras revisie setje met olie en sper toevoeging ga ik bestellen bij jeepparts.nl Afstelgegevens = Je veranderd niets dus de shimms buitenkant difflager weer terug plaatsen zolas het zat. Pion hoogte shim is de olieslinger weer terug plaatsen. Pionlagers speling gaat dmv krmipbus Je hoeft bij vervanging lagers dus niks af te stellen (allen bij nieuw kroon en pion) Totaal met verzending Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Libero Geplaatst January 12, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 12, 2013 (bewerkt) Hier alvast een tekening January 12, 2013 bewerkt door Libero Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst January 12, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 12, 2013 (bewerkt) Okay ik ga zelf sleutelen... bedankt compleet achteras revisie setje met olie en sper toevoeging ga ik bestellen bij jeepparts.nl Afstelgegevens = Je veranderd niets dus de shimms buitenkant difflager weer terug plaatsen zolas het zat. Pion hoogte shim is de olieslinger weer terug plaatsen. Pionlagers speling gaat dmv krmipbus Je hoeft bij vervanging lagers dus niks af te stellen (allen bij nieuw kroon en pion) Totaal met verzending January 12, 2013 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hans36 Geplaatst January 12, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 12, 2013 Mijn belangstelling heb je in ieder geval, ben benieuwd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst January 12, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 12, 2013 Als je alleen maar lagers hoeft te vervangen heb je natuurlijk niet zoveel speciaal gereedschap nodig. Alleen maar een werkplaats pers, een vlakke lagertrekker, een diff.spreader, een micrometer en natuurlijk de draaimomentmeter. Verder natuurlijk het normale gereedschap zoals de grote momentsleutel..... Oh ja, de tekening is van een ander type as...... Succes met het klusje. Siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst January 12, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 12, 2013 Als je alleen maar lagers hoeft te vervangen heb je natuurlijk niet zoveel speciaal gereedschap nodig. Alleen maar een werkplaats pers, een vlakke lagertrekker, een diff.spreader, een micrometer en natuurlijk de draaimomentmeter. Verder natuurlijk het normale gereedschap zoals de grote momentsleutel..... Oh ja, de tekening is van een ander type as...... Succes met het klusje. Siert. Siert, Ik ken iemand die dat allemaal heeft liggen en een dergelijk klusje ook gaat klaren op een blauwe cj. Zonder die gereedschappen blijft de kans aanwezig dat de jeep na de revisie nog steeds een bepaald deuntje zal blijven zingen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
just-a-jeeper Geplaatst January 12, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 12, 2013 (bewerkt) Graag zou ik het wat goedkoper willen.... ik denk dat iedereen hier het wel wat goedkoper zou willen, maar als je een adres hebt gevonden waar het voor 400 kan post je het dan?? January 12, 2013 bewerkt door just-a-jeeper Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Libero Geplaatst January 19, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2013 Wie mooi wil rijden moet pijn lijden! 700 a 800 euro is een schappelijke prijs. Ken bedrijven waar ze veel meer voor een dergelijke revisie vragen. Bij de dealer reken ze 7 a 800 euro voor complete revisie ik zou dus niet naar een ander bedrijf gaan! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Libero Geplaatst January 19, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2013 Als je alleen maar lagers hoeft te vervangen heb je natuurlijk niet zoveel speciaal gereedschap nodig. Alleen maar een werkplaats pers, een vlakke lagertrekker, een diff.spreader, een micrometer en natuurlijk de draaimomentmeter. Verder natuurlijk het normale gereedschap zoals de grote momentsleutel..... Oh ja, de tekening is van een ander type as...... Succes met het klusje. Siert. Heb de spullen binnen van de week of volgende week sleutel ik het erin ben ik voor 192,- excl btw klaar! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst January 19, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2013 Bij de dealer reken ze 7 a 800 euro voor complete revisie ik zou dus niet naar een ander bedrijf gaan! Bij de dealer rekenen ze absoluut geen 700 a 800 euro voor een complete revisie met alle onderdelen erbij! Als het bij Kees Peters 700 a 800 euro compleet kost zitten de dealers daar een stukje boven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Libero Geplaatst January 22, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2013 Bij de dealer rekenen ze absoluut geen 700 a 800 euro voor een complete revisie met alle onderdelen erbij! Als het bij Kees Peters 700 a 800 euro compleet kost zitten de dealers daar een stukje boven. Bel eens met Jan Hop in Roosendaal 4 nieuwe lagers in je diff is complete revisie toch?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst January 22, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2013 Bel eens met Jan Hop in Roosendaal 4 nieuwe lagers in je diff is complete revisie toch?? Als er alleen lagers in je diff zitten wel..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst January 22, 2013 Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2013 (bewerkt) Bel eens met Jan Hop in Roosendaal 4 nieuwe lagers in je diff is complete revisie toch?? haha, complete revisie voor een 8.25 kosten mij destijds bv ver over de 2000 euries Was dan wel weer compleet nieuw van binnen.....maar vroeg of laat loop je tegen dergelijke kosten aan January 22, 2013 bewerkt door ruudvd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Libero Geplaatst February 23, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 23, 2013 Het klusje is geklaard Het valt best mee Moeilijkste was een passende dop te vinden voor borgmoer pion as 1 5/16 e inch!! Deze zat zeer zeer vast met grote slaglucht sleutel los moeten draaien Eerst complete diff eruit Lagerschalen voorzichtig doorgesneden en eraf gehaald Met pers lagers terug geperst met oude schalen als tussenstuk om lagers er ver genoeg op te krijgen tot 5 ton gegaan Alle oude vul/stel ringen op oude plek terug geplaatst Resultaat compleet geruisloos rijdt als nieuw zingt niet of iets dergelijks Dit is het doosje met nieuwe lagers Dit is de grote lucht tol waar de pion as moer mee losgemaakt heb Met de hand ging niet 2 pijpen krom op krachtstuk met 1 5/6 inch dop Hier is het achterdeksel net verwijderd Beide steekassen van de wielen moet je eerst circa 10 cm naar buiten trekken met een slag gewicht hamer op je wielbouten Dit is een zelf gemaakte steekas trekker die 3 gaten links in die blauwe plaat passen op je wielbouten als de remschijf/trommel is verwijderd door met gewicht over draadeind te schuiven ram je hem in een paar klappen los naar buiten Dit is ver genoeg om je diff te trekken Dals je diff eruit is kan je ook de pion as er langs achter uit halen kijk uit dat alle ringen en spullen niet over de grond vallen alles is er uit schoonmaken en de lagerschalen eraf halen met de slijptol of geschikt gereedschap Deze schaal zat tegen het tandwiel aan de groef van het slijpen zie je zitten deze is circa tot de helft van het materiaal kijk uit dat je niet te diep gaat dan is je as beschadigd 3 a 4 mm is zat daarna pionas met de schaal op de bankschroef leggen en met scherp geslepen koud beiteltje met een paar fereme klappen de schaal open laten springen Hij scheurt dan en schuif je hem erzo af Deze ouede schalen heb je nodig als paasend drukstuk bij het op persen van de nieuwe Bij de diff hetzelfde.... aan 2 kanten Dit was de oorzaak van het schavende geluid beide lagerschalen en rollen was het chroom laagje finaal door gesleten Bij mijn auto hoorde je het al vanaf 40 km /uur schaven lijkt op wiellagers maar die had ik al eerder vervangen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iksjee Geplaatst February 23, 2013 Rapporteren Share Geplaatst February 23, 2013 Toch mooi meegenomen als je het zelf kan doen , :whistle:Jeep rijen wordt anders wel erg duur ziet er goed uit Libero en leerzaam. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JgrCherokee Geplaatst February 24, 2013 Rapporteren Share Geplaatst February 24, 2013 @libero. Knap werkje. Heb je het differentieel opnieuw afgesteld? Hiermee bedoel ik met de tandwielspeling en raakvlak van het pignon en kroonwiel met van die een soort plasticine stripjes opgemeten, en de vulringen aangepast. In het verleden heb ik voor de racerij zulke gedaan. Bij het enkel vervangen van de lagers, kwam er meestal nadien wel wat gehuil uit het differentieel. Omdat het voor de racerij was kon dit geen kwaad. Hoe zit het met het differentieel geluik bij u? Ik sta ook nog voor een gelijkaardig werkje, maar heb wat schrik voor het resultaat. Het is al een 15 tal jaar geleden dat ik zulk werkje heb gedaan, men zelfvertrouwen en handigheid hierin zijn ondertussen wat verdwenen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Libero Geplaatst February 27, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2013 600 km verder ik hoor nog steeds niets De man die het lager setje verkocht had het ook al meer als 10x zo gedaan. Aan pion en tandwiel was helemaal niets te zien van slijtage of scheefloop. Als ik hij gaat zingen of bijgeluiden gaat maken klok ik de diff alsnog uit er zit een boekje bij de set met afstel gegevens. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.