Ab Geplaatst November 7, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 7, 2012 Stel dat de plannen van de regering doorgaan. We moeten straks motor rijtuigen belasting voor onze klassiekers gaan betalen........ Wat doe jij dan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Canaman Geplaatst November 7, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 7, 2012 Gewoon......betalen en heel soms een stukje mee rijden. In 2 jaar 150 kilometer....hehehe. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst November 7, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 7, 2012 Heeeeel goedkoop een cj7 kopen.........wat nou? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Poison Ivy Geplaatst November 7, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 7, 2012 Stevig balen en toch maar wat vaker de fiets pakken... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst November 7, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 7, 2012 Ben bang dat ik de schatkist nog extra moet helpen vullen. Maar zeker niet voor 2 auto's. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst November 7, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 7, 2012 nog een erbij kopen en dan om beurten schorsen.. 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dieseltank Geplaatst November 7, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 7, 2012 Op slaolie over schakelen. 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6wheeler Geplaatst November 7, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 7, 2012 er is een definietie in de eu waar nl aan zich moet houden namelijk wat is een klasieke auto deze moet minimaal 30 jaar uit de productie zijn dus heb er weinig problemen mee 2 willy Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Interfan Geplaatst November 7, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 7, 2012 Bezwaar maken tegen de aanslag en een beroep doen op het gelijkheidsbeginsel. Waarom moet een auto die aantoonbaar weinig km rijdt en dus weinig van de openbare weg gebruik maakt de volle mep betalen, terwijl een bedrijfsauto die veel km maakt, elke dag op de weg is en dus veel meer vervuilt, tegen een gereduceerd tarief mag rijden. Ik heb er geen bezwaar tegen om te betalen wanneer ik van de openbare weg gebruik maak, maar waarom moet ik dan 216 euro per kwartaal dokken en buurman met zijn dieselbusje met dubbele cabine slechts een paar tientjes, omdat hij toevallig ondernemer is. Dus iedereen gewoon de volle mep betalen. Ook de camper, al sta je driekwart jaar in de stalling. Daar staat die CJ van mij namelijk ook 340 dagen per jaar. Sorry, maar ik ben gewoon een beetje pissed off. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Funky Brown Geplaatst November 7, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 7, 2012 De 'kwart' regeling voor campers is toch wel een redelijk compromis ?, Voertuig laten schouwen zoals in Duitsland en klassieker status bepalen. Voor deze groep bv :Vignet, 90 dagen via digitale App of ook 'kwart' regeling. We zullen uiteindelijk toch moeten betalen, maar 75% minder zou enigzins acceptabel zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marco Fennema Geplaatst November 7, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 7, 2012 Ik rij ( als ie rijdt ) de Wagoneer dagelijks. Mijn bijdrage aan de MRB is gelijk aan bv een nieuwe Fiat 500, die ook MRB vrij is. Mijn totale aanschaf en reparatie kosten aan de Wagoneer zijn even hoog als een nieuwe Fiat 500. 16.000 plus Mijn onderhoud kosten zijn gelijk aan de afschrijving van die Fiat, dat kan per maand verschillen en daarin hoop ik dat de Jeep wel minder gaat kosten dan tot heden. Mijn vervuiling op LPG zal grofweg de zelfde impact hebben als de productie van die Fiat. Waarom zijn dagelijkse oldtimer rijders nu ineens profiteurs. Ik heb gekozen voor de charme van een ouwe Yank. Berekende dat onder aan de streep de uiteindelijke maandelijkse kosten min of meer gelijk zijn. Ik accepteer de onbetrouwbaarheid van een oude wagen en heb lol in de V8 en de reacties. Ik dump de wagen zodra ik 220 per maand moet betalen. Om de simpele reden dat de optelsom niet haalbaar is mbt de kosten. Helaas want wat levert die 16.000 investering nog op, 8 a 9000 tot een maand geleden, 4000 / 5000 nu en minder als men massaal de wagen weg doet. Kijk op Marktplaats, sinds 1 november staan er meer Wagoneers te koop, tussen de 4500 en 7500. Men biedt 4000. En als je nu na lang sparen 12.000 hebt, en een normaal inkomen. Durf je dan nog een 2000 kilo plus lpg of diesel oldtimer te kopen ? Ik vrees dat nu al de handel verstoort is. Daarop mijn antwoord op de Poll. Ik doe hem weg, niet uit principe maar deze desinvestering belemmert de middelen om nu een andere auto te kunnen kopen. Indien het kan wordt het een kleinere auto. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tolis4x4 Geplaatst November 8, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 8, 2012 Ik heb een eigen zaak en dus ga ik mijn cherokee, XJ TD 1986, ombouwen naar grijs kenteken want verkopen zal moeilijk gaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Royco Geplaatst November 8, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 8, 2012 Mopperend betalen, en in het winter seizoen schorsen (ik rijd toch niet door de pekel) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petrus Geplaatst November 8, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 8, 2012 Ik rij ( als ie rijdt ) de Wagoneer dagelijks. Mijn bijdrage aan de MRB is gelijk aan bv een nieuwe Fiat 500, die ook MRB vrij is. Mijn totale aanschaf en reparatie kosten aan de Wagoneer zijn even hoog als een nieuwe Fiat 500. 16.000 plus Mijn onderhoud kosten zijn gelijk aan de afschrijving van die Fiat, dat kan per maand verschillen en daarin hoop ik dat de Jeep wel minder gaat kosten dan tot heden. Mijn vervuiling op LPG zal grofweg de zelfde impact hebben als de productie van die Fiat. Waarom zijn dagelijkse oldtimer rijders nu ineens profiteurs. Ik heb gekozen voor de charme van een ouwe Yank. Berekende dat onder aan de streep de uiteindelijke maandelijkse kosten min of meer gelijk zijn. Ik accepteer de onbetrouwbaarheid van een oude wagen en heb lol in de V8 en de reacties. Ik dump de wagen zodra ik 220 per maand moet betalen. Om de simpele reden dat de optelsom niet haalbaar is mbt de kosten. Helaas want wat levert die 16.000 investering nog op, 8 a 9000 tot een maand geleden, 4000 / 5000 nu en minder als men massaal de wagen weg doet. Kijk op Marktplaats, sinds 1 november staan er meer Wagoneers te koop, tussen de 4500 en 7500. Men biedt 4000. En als je nu na lang sparen 12.000 hebt, en een normaal inkomen. Durf je dan nog een 2000 kilo plus lpg of diesel oldtimer te kopen ? Ik vrees dat nu al de handel verstoort is. Daarop mijn antwoord op de Poll. Ik doe hem weg, niet uit principe maar deze desinvestering belemmert de middelen om nu een andere auto te kunnen kopen. Indien het kan wordt het een kleinere auto. +1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mcx Geplaatst November 8, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 8, 2012 Blok eruit, stevige electromotor erin, herkeuren en een dieselaggregaat in de kofferbak om de boel bij te laden als de accu's op zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst November 8, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 8, 2012 (bewerkt) Blok eruit, stevige electromotor erin, herkeuren en een dieselaggregaat in de kofferbak om de boel bij te laden als de accu's op zijn. Conversiekits kan je zo kopen (echt heel leuk spul) Maar voor de kosten die conversie met zich mee brengt kan je heel lang "schatkistspekjes" betalen Daarnaast denk ik niet dat je hem zomaar gekeurd krijgt Heb er zelf wel aan gedacht om een cj7 om te bouwen (niet om de belasting maar voor de lol) Vier naafmotoren......... November 8, 2012 bewerkt door ruudvd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petrus Geplaatst November 8, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 8, 2012 De fik erin. wat moet je er anders nog mee Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marco Fennema Geplaatst November 8, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 8, 2012 In de oorlog hadden toch een systeem waar gassen uit hout in de motor verbrand werden. Worden mooie ritjes naar de Veluwe, lekker in de natuur,.........met mijn kettingzaag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petrus Geplaatst November 8, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 8, 2012 (bewerkt) Ben er nog steeds sjagerijnig van. Wilde van het zomer alle roestplekjes e.d. bijwerken en gister dan nog een nieuwe APK. Maar of dat nog zin heeft... Heb net nog even op marktplaats gekeken en idd heel veel wagoneers in ene.... valt wel op. November 8, 2012 bewerkt door Petrus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst November 8, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 8, 2012 Gewoon door blijven rijden en betalen. Toen het grijs kenteken verhaal jaren geleden werd aangepast ben ik ook gewoon door blijven rijden met de grijs kenteken voertuigen en heb toen voor lief genomen dat ik beduidend meer moest gaan betalen als voorheen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petrus Geplaatst November 8, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 8, 2012 Dat is fijn als je dat kan betalen, maar ik kan geen 200 euro en een beetje betalen voor de jeep per maand.. Zeker niet als alle andere kosten ook omhoog gaan. Dat is gewoon geen optie op dit moment. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst November 8, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 8, 2012 Gewoon door blijven rijden! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
de jeeper Geplaatst November 8, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 8, 2012 Gewoon door blijven rijden! juist gewoon blijven rijden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst November 8, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 8, 2012 juist gewoon blijven rijden Maakt ook niet zo veel uit met een '91 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
de jeeper Geplaatst November 8, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 8, 2012 Maakt ook niet zo veel uit met een '91 is nu het dagelijks vervoer middel voor mijn vrouw geworden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.