Spring naar bijdragen

Wat Doe Jij Als De Mrb Plannen Doorgaan?


Ab
 Share


Recommended Posts

Bezwaar maken tegen de aanslag en een beroep doen op het gelijkheidsbeginsel. Waarom moet een auto die aantoonbaar weinig km rijdt en dus weinig van de openbare weg gebruik maakt de volle mep betalen, terwijl een bedrijfsauto die veel km maakt, elke dag op de weg is en dus veel meer vervuilt, tegen een gereduceerd tarief mag rijden.

Ik heb er geen bezwaar tegen om te betalen wanneer ik van de openbare weg gebruik maak, maar waarom moet ik dan 216 euro per kwartaal dokken en buurman met zijn dieselbusje met dubbele cabine slechts een paar tientjes, omdat hij toevallig ondernemer is. Dus iedereen gewoon de volle mep betalen. Ook de camper, al sta je driekwart jaar in de stalling. Daar staat die CJ van mij namelijk ook 340 dagen per jaar. Sorry, maar ik ben gewoon een beetje pissed off.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De 'kwart' regeling voor campers is toch wel een redelijk compromis ?,

Voertuig laten schouwen zoals in Duitsland en klassieker status bepalen.

Voor deze groep bv :Vignet, 90 dagen via digitale App of ook 'kwart' regeling.

We zullen uiteindelijk toch moeten betalen, maar 75% minder zou enigzins acceptabel zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik rij ( als ie rijdt ) de Wagoneer dagelijks. Mijn bijdrage aan de MRB is gelijk aan bv een nieuwe Fiat 500, die ook MRB vrij is. Mijn totale aanschaf en reparatie kosten aan de Wagoneer zijn even hoog als een nieuwe Fiat 500. 16.000 plus

Mijn onderhoud kosten zijn gelijk aan de afschrijving van die Fiat, dat kan per maand verschillen en daarin hoop ik dat de Jeep wel minder gaat kosten dan tot heden.

Mijn vervuiling op LPG zal grofweg de zelfde impact hebben als de productie van die Fiat.

Waarom zijn dagelijkse oldtimer rijders nu ineens profiteurs. Ik heb gekozen voor de charme van een ouwe Yank. Berekende dat onder aan de streep de uiteindelijke maandelijkse kosten min of meer gelijk zijn. Ik accepteer de onbetrouwbaarheid van een oude wagen en heb lol in de V8 en de reacties.

Ik dump de wagen zodra ik 220 per maand moet betalen. Om de simpele reden dat de optelsom niet haalbaar is mbt de kosten. Helaas want wat levert die 16.000 investering nog op, 8 a 9000 tot een maand geleden, 4000 / 5000 nu en minder als men massaal de wagen weg doet.

Kijk op Marktplaats, sinds 1 november staan er meer Wagoneers te koop, tussen de 4500 en 7500. Men biedt 4000.

En als je nu na lang sparen 12.000 hebt, en een normaal inkomen. Durf je dan nog een 2000 kilo plus lpg of diesel oldtimer te kopen ?

Ik vrees dat nu al de handel verstoort is. Daarop mijn antwoord op de Poll. Ik doe hem weg, niet uit principe maar deze desinvestering belemmert de middelen om nu een andere auto te kunnen kopen. Indien het kan wordt het een kleinere auto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik rij ( als ie rijdt ) de Wagoneer dagelijks. Mijn bijdrage aan de MRB is gelijk aan bv een nieuwe Fiat 500, die ook MRB vrij is. Mijn totale aanschaf en reparatie kosten aan de Wagoneer zijn even hoog als een nieuwe Fiat 500. 16.000 plus

Mijn onderhoud kosten zijn gelijk aan de afschrijving van die Fiat, dat kan per maand verschillen en daarin hoop ik dat de Jeep wel minder gaat kosten dan tot heden.

Mijn vervuiling op LPG zal grofweg de zelfde impact hebben als de productie van die Fiat.

Waarom zijn dagelijkse oldtimer rijders nu ineens profiteurs. Ik heb gekozen voor de charme van een ouwe Yank. Berekende dat onder aan de streep de uiteindelijke maandelijkse kosten min of meer gelijk zijn. Ik accepteer de onbetrouwbaarheid van een oude wagen en heb lol in de V8 en de reacties.

Ik dump de wagen zodra ik 220 per maand moet betalen. Om de simpele reden dat de optelsom niet haalbaar is mbt de kosten. Helaas want wat levert die 16.000 investering nog op, 8 a 9000 tot een maand geleden, 4000 / 5000 nu en minder als men massaal de wagen weg doet.

Kijk op Marktplaats, sinds 1 november staan er meer Wagoneers te koop, tussen de 4500 en 7500. Men biedt 4000.

En als je nu na lang sparen 12.000 hebt, en een normaal inkomen. Durf je dan nog een 2000 kilo plus lpg of diesel oldtimer te kopen ?

Ik vrees dat nu al de handel verstoort is. Daarop mijn antwoord op de Poll. Ik doe hem weg, niet uit principe maar deze desinvestering belemmert de middelen om nu een andere auto te kunnen kopen. Indien het kan wordt het een kleinere auto.

+1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blok eruit, stevige electromotor erin, herkeuren en een dieselaggregaat in de kofferbak om de boel bij te laden als de accu's op zijn.

Conversiekits kan je zo kopen (echt heel leuk spul)

Maar voor de kosten die conversie met zich mee brengt kan je heel lang "schatkistspekjes" betalen

Daarnaast denk ik niet dat je hem zomaar gekeurd krijgt

Heb er zelf wel aan gedacht om een cj7 om te bouwen (niet om de belasting maar voor de lol)

Vier naafmotoren.........

bewerkt door ruudvd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben er nog steeds sjagerijnig van. Wilde van het zomer alle roestplekjes e.d. bijwerken en gister dan nog een nieuwe APK. Maar of dat nog zin heeft...

Heb net nog even op marktplaats gekeken en idd heel veel wagoneers in ene.... valt wel op.

bewerkt door Petrus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...