Spring naar bijdragen

Mijn Ervaringen Met Jeep-Service.nl / Jeeponderdelen.com


jeepertje
 Share

Recommended Posts

Tis een klote verhaal en zeker voor zulke bedragen.. maar Ik denk Geert, dat je bij je aankoop ook ter goeder trouw hebt gehandeld.

Rob zweeft hier op het forum ook rond en dan heb je al gauw het idee... dat doet een medeforummer/jeeper niet... die maken geen misbruik van je goede vertrouwen..

balen! succes !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier een rechterlijke zaak van maken zal weinig tot niets opleveren. Het zal de gedupeerde tijd en geld kosten en het resultaat zal niet bevredigend zijn.

De verkopende partij is een handelaar en heeft deze jeep nog niet zo lang geleden gekocht bij een ander autobedrijf. Op deze manier wordt alles een

vicieuze cirkel en zullen partijen gauw naar de ander wijzen. Je krijgt dan het afschuifeffect zonder concrete bewijzen van welke verkopende partij dan ook.

Om alles aan te tonen en te onderzoeken gaat in ons huidige rechtsysteem een tijdrovend proces worden. Tevens is het maar de vraag of het bedrijf

nog zo lang zal blijven bestaan daar hij meer vijanden dan vrienden heeft gemaakt de afgelopen maanden.

Tevens ligt het bij de andere gedupeerden totaal anders daar er bewijzen zijn tegen de verkopende partij bij hun zaken.

Tis heel spijtig voor jou dat je hem op zijn blauwe ogen heb vertrouwd en ik denk dat je gewoon je verlies moet accepteren en verder moet gaan hoe vervelend dan ook. Iedereen inclusief mezelf kunnen jou zeggen hoe nu verder maar dat verandert niks aan jouw situatie

Ik had die TJ thuis goed gecontroleerd en bij niet kloppen TJ t.o.v. de advertentie had ik hem weer terug gebracht of hij het leuk zou vinden of niet. Als het niet goedschiks lukt dan maar kwaadschiks.

In ieder geval heel veel succes verder.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Echt een rot verhaal! Kan uit ervaring spreken dat het echt een vervelende kl.z. is... de pest is dat voor de meeste liefhebbers de aankoop niet meer rationeel is maar emotioneel... daar maakt die oplichter gebruik van helaas... Gelukkig is mijn cj tje bij onze strangler inorde gemaakt, maar toch allemaal heel vervelend op zn minst gezegd.. kost weer een hoop extra geld, tijd niet rijden,juridisch gedreig... kortom, een hoop ellende die als je niet op past je hobby kan verpesten.. kortom WEGBLIJVEN BIJ DIE EIKEL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zullen het hier maar op houden,

De deal met assen tussen Nikonised en Steven 0 - 1 voor de Belgen.

De deal met de jeeps tussen Geert en Rob v8 1 - 0 voor Oranje

Het beste maar weer ;)

HOE LAAG KAN JE VALLEN?!?

Wat heeft dit er nu mee te maken?

Dus is't nu weer aan de Belgen dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoe ik het heb begrepen van Geert, Geert laadt zijn cj af en gaat hem parkeren, en toen hij terug kwam stond de TJ al op de aanhanger. alsof Rob niet wou dat Geert er een testrit mee deed.

dat van de gescheurde bushwackers en warn rockerguards dat moest hij gezien hebben, maar dat de motor slecht was, de bekabeling een rotzooi was en dat de versnellingsbak niet de juiste was dat kon hij moeilijk gezien hebben en dat had hij misschien wel kunnen weten als hij er een (kleine) testrit mee had mogen doen, al was het een paar keer de parking op en af. en ik begrijp Geert ook wel dat hij de TJ niet terug van de aanhanger gaat rijden om er 200m mee te rijden, en dus Rob geloofde dat die goed was.

Zo is't inderdaad gegaan, hij kon er niet snel genoeg opstaan!

En dan nog, testrit met zo'n Jeep, zonder platen, niet verzekerd, ... Dat doe ik thuis niet, en zeker niet op een ander!

De flares zijn gescheurd aan sommige bevestigingspunten, was maar te zien na een wasbeurt!

Roest is ook maar zichtbaar aan de onderkant...

Ik weet wel dat ik wat snel beslist heb ter plaatse, maar had een andere Jeep (met 5.9) verkocht om deze te kunnen komen, en was gewoon te veel in de wolken om al die negatieve dingen te kunnen (willen) zien.

Sinds wanneer het goed dat men verkoopt niet meer voldoen aan de omschrijving?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier een rechterlijke zaak van maken zal weinig tot niets opleveren. Het zal de gedupeerde tijd en geld kosten en het resultaat zal niet bevredigend zijn.

De eerste 6 maand na de aankoop is het aan de VERkoper om aan te tonen dat het goed op het moment van de verkoop WEL aan de omschrijving voldeed.

Ik heb niets te bewijzen, al kan ik dit ondertussen wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk vind ik die waslijst van gebreken nog best meevallen voor een auto uit '97. Beetje roest en slijtage is echt niet gek voor een auto van 15 jaar oud, die ook nog wat terreinwerk achter de rug heeft. Een aantal van deze gebreken waren ook zonder proefrit wel te zien geweest. Als je een wagen gaat kopen die zo verbouwd is, is kritisch kijken erg belangrijk.

Blijft over dat er een slecht blok in zit. En dat is best zuur.......

Maar goed, niets is onherstelbaar, het kost alleen zoveel tijd (en ergernis). Succes met je kenteken aanvraag. Daarna lekker gaan rijden tot je goeie donor hebt gevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De eerste 6 maand na de aankoop is het aan de VERkoper om aan te tonen dat het goed op het moment van de verkoop WEL aan de omschrijving voldeed.

Ik heb niets te bewijzen, al kan ik dit ondertussen wel!

Waar staat dat wettelijk omschreven toen jij de deal sloot. Heb jij de wagen gekocht conform ANWB / Bovag regels?

Ten 2e is deze jeep de afgelopen anderhalf jaar 4 keer van eigenaar veranderd. Als ons boefje zich beroept op wat degene van wie hij hem kocht heeft omschreven is het een lastig verhaal om aan te tonen voor een rechtbank.

Om sterk te staan moet je dus achterhalen wie de eigenaar voor hem was. Dat was een autobedrijf in de omgeving van Nijkerk. Als blijkt dat hun verkoopinfo anders was als waar ons boefje mee adverteerde heb je een kans van slagen.

Denk gewoon dat je het hierbij moet laten en het verlies moet accepteren zoals het is en zorgen dat de TJ wel in goede staat straks komt.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk vind ik die waslijst van gebreken nog best meevallen voor een auto uit '97. Beetje roest en slijtage is echt niet gek voor een auto van 15 jaar oud, die ook nog wat terreinwerk achter de rug heeft. Een aantal van deze gebreken waren ook zonder proefrit wel te zien geweest. Als je een wagen gaat kopen die zo verbouwd is, is kritisch kijken erg belangrijk.

Blijft over dat er een slecht blok in zit. En dat is best zuur.......

Maar goed, niets is onherstelbaar, het kost alleen zoveel tijd (en ergernis). Succes met je kenteken aanvraag. Daarna lekker gaan rijden tot je goeie donor hebt gevonden.

Ik weet ook wel dat ik geen nieuwe Jeep kocht, van merendeel van de problemen doe ik ook niet moeilijk. Is alleen een lijst met defecten die alsmaar langer wordt.

Mij gaat het vooral om de motor, we winch en de manier van werken van Rob!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar staat dat wettelijk omschreven toen jij de deal sloot. Heb jij de wagen gekocht conform ANWB / Bovag regels?

Ten 2e is deze jeep de afgelopen anderhalf jaar 4 keer van eigenaar veranderd. Als ons boefje zich beroept op wat degene van wie hij hem kocht heeft omschreven is het een lastig verhaal om aan te tonen voor een rechtbank.

Om sterk te staan moet je dus achterhalen wie de eigenaar voor hem was. Dat was een autobedrijf in de omgeving van Nijkerk. Als blijkt dat hun verkoopinfo anders was als waar ons boefje mee adverteerde heb je een kans van slagen.

Denk gewoon dat je het hierbij moet laten en het verlies moet accepteren zoals het is en zorgen dat de TJ wel in goede staat straks komt.

Hij is een handelaar, doet zich voor als handelaar (marktplaats) maar verkoopt als particulier. Dit is strafbaar, men spreekt hier van een "valse particulier".

Hij moet een verkoopovereenkomst van de zaak gebruiken, waar hij de verplichte garantie van 2 jaar kan beperken tot 1 jaar. Aangezien hij dat niet gedaan heeft, moet hij nu 2 jaar garantie geven.

Europese regel:

Richtlijn 1999/44/EG van het Europees Parlement en de Raad van 25 mei 1999 betreffende bepaalde aspecten van de verkoop van en de garanties voor consumptiegoederen.

Artikel 5, lid 1 De verkoper is aansprakelijk krachtens artikel 3 wanneer het gebrek aan overeenstemming zich manifesteert binnen een termijn van twee jaar vanaf de aflevering van de goederen. Indien voor de uitoefening van de in artikel 3, lid 2, vermelde rechten in de nationale wetgeving een verjaringstermijn geldt, kan die niet verstrijken binnen een periode van twee jaar vanaf de aflevering.

Artikel 5, lid 3 Manifesteert zich een gebrek aan overeenstemming binnen een termijn van zes maanden vanaf de aflevering van de goederen, dan geldt tot bewijs van het tegendeel het vermoeden dat dit gebrek bestond op het tijdstip van aflevering tenzij dit vermoeden onverenigbaar is met de aard van de goederen of met de aard van het gebrek aan overeenstemming.

Artikel 6, lid 5 Indien een garantie inbreuk maakt op de voorschriften van de leden 2, 3 en 4, doet dat op generlei wijze afbreuk aan de geldigheid ervan en kan de consument zich er toch op beroepen en verlangen dat die wordt gehonoreerd.

Nederlandse wettekst:

Op grond van de consumentenbescherming in het Burgerlijk Wetboek (7:17 BW) bent u als verkoper verantwoordelijk voor de geleverde zaak. U bent aansprakelijk als blijkt dat de zaak non-conform is; de zaak bezit niet de eigenschappen die ik als koper mag verwachten op grond van de aard van de zaak, de door u verstrekte informatie en de koopovereenkomst. Het gebrek is bekend geworden binnen zes maanden na de koop. Dit betekent dat u verplicht bent deze gebreken te herstellen, zonder dat ik hoef te bewijzen dat dit bij de koop al aanwezig was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...