Spring naar bijdragen

Mijn Ervaringen Met Jeep-Service.nl / Jeeponderdelen.com


jeepertje
 Share

Recommended Posts

krijg je die tj wel op kenteken in belgie zo.????

of nemen ze daar gewoon het nl kenteken over.

Ben momenteel nog bezig aan de ombouw tot lichte vracht (is bij een TJ nogal wat werk aan).

Voordat ik aan de homologatie begin, wil ik eerst zorgen dat die rookbom weg is, de Jeep zal zo al genoeg aandacht trekken.

Als ze dit gaan willen homologeren in Belgi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij is een handelaar, doet zich voor als handelaar (marktplaats) maar verkoopt als particulier. Dit is strafbaar, men spreekt hier van een "valse particulier".

Hij moet een verkoopovereenkomst van de zaak gebruiken, waar hij de verplichte garantie van 2 jaar kan beperken tot 1 jaar. Aangezien hij dat niet gedaan heeft, moet hij nu 2 jaar garantie geven.

Europese regel:

Richtlijn 1999/44/EG van het Europees Parlement en de Raad van 25 mei 1999 betreffende bepaalde aspecten van de verkoop van en de garanties voor consumptiegoederen.

Artikel 5, lid 1 De verkoper is aansprakelijk krachtens artikel 3 wanneer het gebrek aan overeenstemming zich manifesteert binnen een termijn van twee jaar vanaf de aflevering van de goederen. Indien voor de uitoefening van de in artikel 3, lid 2, vermelde rechten in de nationale wetgeving een verjaringstermijn geldt, kan die niet verstrijken binnen een periode van twee jaar vanaf de aflevering.

Artikel 5, lid 3 Manifesteert zich een gebrek aan overeenstemming binnen een termijn van zes maanden vanaf de aflevering van de goederen, dan geldt tot bewijs van het tegendeel het vermoeden dat dit gebrek bestond op het tijdstip van aflevering tenzij dit vermoeden onverenigbaar is met de aard van de goederen of met de aard van het gebrek aan overeenstemming.

Artikel 6, lid 5 Indien een garantie inbreuk maakt op de voorschriften van de leden 2, 3 en 4, doet dat op generlei wijze afbreuk aan de geldigheid ervan en kan de consument zich er toch op beroepen en verlangen dat die wordt gehonoreerd.

Nederlandse wettekst:

Op grond van de consumentenbescherming in het Burgerlijk Wetboek (7:17 BW) bent u als verkoper verantwoordelijk voor de geleverde zaak. U bent aansprakelijk als blijkt dat de zaak non-conform is; de zaak bezit niet de eigenschappen die ik als koper mag verwachten op grond van de aard van de zaak, de door u verstrekte informatie en de koopovereenkomst. Het gebrek is bekend geworden binnen zes maanden na de koop. Dit betekent dat u verplicht bent deze gebreken te herstellen, zonder dat ik hoef te bewijzen dat dit bij de koop al aanwezig was.

De wet is vrij duidelijk als ik de regels hierboven bekijk die je heb geplaatst. Als de regels dan zo duidelijk zijn wat let je dan om een zaak tegen hem op te starten? Volgens de wet zou je dus sterk moeten staan maar als ik dit topic goed doorlees kan ik opmaken dat je twijfelt om een zaak te starten tegen hem. Klopt dat. Wat houdt je tegen?

Mocht je wel een zaak willen starten kan ik alleen maar zeggen om daar niet lang mee te wachten. Dit soort handelaren komen altijd een keer de verkeerde tegen en van dode kip kan je niet plukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed dat je ons op deze manier gewaarschuwd hebt, nu snel verder dat ding op kenteken krijgen, om te gaan rechten, je zult weinig kans maken om zo'n zaak te winnen want ik vrees dat die artikeltjes die je hierboven hebt staan niet van toepassing zijn op tweederhands auto's, verder schrijf je dat hij op dat moment de auto's als handelaar had moeten verkopen aan jou, een handelaar gaat niet met zijn handelsvoorraad naar de jamboree om te rijden!! Dus wellicht toch een auto die hij particulier gehad heefd????????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat je met dit topic bereikt is een waarschuwing voor anderen, een goede zaak!

Nu nog een zaak opstarten, ruim een half jaar na aankoop, lijkt me zinloos, zeker omdat je er ook al aan gesleuteld hebt.

Het enige wat nu nog kan bereiken is de bedrijfsnaam regelmatig in dit topic noemen zodat die hoog scoort in Google.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die wetteksten stonden in de brief die m'n advocaat had opgemaakt. Zijn wel degelijk geldig op 2de handswagens!

Ik dacht dat m'n rechtbijstand hierin zou tussenkomen, maar blijkbaar was enkel die brief opmaken en advies gratis.

Als ik een zaak zou aanspannen, kost me dit om te beginnen geld, v

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar nogmaals:

Wat was eigelijk de reactie van Rob vd Berg? Ik neem aan dat je hem namelijk al gesproken hebt hierover?

(afgezien van de aangetekende brief waar hij dus geen reactie op gaf).

Heeft hij iets van een tegenvoorstel gedaan? Of geeft hij nu helemaal geen gehoor meer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mag aannemen dat rob hier ook mee leest en een reactie wil geven zijn naam gaat zowel door de mangel en verkoopt zo geen wiel moer meer

aan forum leden

zijn verhaal zou en hoop goed maken

scoob

Tips van Marktplaats

bullet.gif

Gebruik uw gezonde verstand: als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat vaak ook zo.

bullet.gif

Win informatie in over de (ver)koper en bewaar alle (verzend) informatie.

bullet.gif

Handel in persoon, zo weet u precies met wie u zaken doet.

bewerkt door scoob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

mag aannemen dat rob hier ook mee leest en een reactie wil geven zijn naam gaat zowel door de mangel en verkoopt zo geen wiel moer meer

aan forum leden

zijn verhaal zou en hoop goed maken

scoob

Tips van Marktplaats

bullet.gif

Gebruik uw gezonde verstand: als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat vaak ook zo.

bullet.gif

Win informatie in over de (ver)koper en bewaar alle (verzend) informatie.

bullet.gif

Handel in persoon, zo weet u precies met wie u zaken doet.

Zijn verhaal in deze kwestie zal weinig tot niks uitmaken denk ik. Jeepertje is niet de eerste die letterlijk en figuurlijk genaaid is door hem. Bij meerdere bekende bedrijven zijn al wagens van hem gesignaleerd en gerepareerd die zogenaamd goed waren. Heb begrepen dat de fiscus en RDW ook al op bezoek zijn geweest bij hem.

Hij boft dat de gedupeerden het altijd op een nette manier hebben willen oplossen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat ik het anders zeggen , zijn ip adres is niet meer online geweest.

Ook staat hij niet geregistreerd onder een andere naam.

Of hij meeleest op de PC van zijn buren kunnen wij niet zien ;)

Maar dit lijkt mij niet waarschijnlijk.

Je kan toch gewoon meekijken zonder online te zijn. Dan zie je zijn ip adres toch ook niet?

Ik kijk ook vaak op het forum mee zonder in te loggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Geert,

ik vind het vreselijk wat je is overkomen, ondanks het feit dat je te snel de koop hebt gedaan. Maar wat had je anders kunnen verwachten van Jeepers onder elkaar!

Ik kan me erg goed voorstellen dat je bloed niet meer je hersenen kan bereiken, en dat je hart sneller gaat slaan, bij het zien van zo'n auto.

Ik heb overlegd met mijn wederhelft en kan jouw het volgende aanbieden:

Als je de auto op de aanhanger doet, kan je een heel weekend bij ons sleutelen in Almere.

Je kan gebruik maken van alle spullen die in de werkplaats staan.

Als het moet kunnen we dag en nacht doorgaan.

Ik hoop dat er misschien andere zijn die je dan kunnen helpen om te sleutelen, en doe hierbij een oproep aan een ieder die mee wil sleutelen, zodat je snel van je nieuwe aanwinst kunt genieten en dit trieste hoofdstuk kunt afsluiten.

groetjes Jan en Ellen

autobedrijf Jave

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Geert,

ik vind het vreselijk wat je is overkomen, ondanks het feit dat je te snel de koop hebt gedaan. Maar wat had je anders kunnen verwachten van Jeepers onder elkaar!

Ik kan me erg goed voorstellen dat je bloed niet meer je hersenen kan bereiken, en dat je hart sneller gaat slaan, bij het zien van zo'n auto.

Ik heb overlegd met mijn wederhelft en kan jouw het volgende aanbieden:

Als je de auto op de aanhanger doet, kan je een heel weekend bij ons sleutelen in Almere.

Je kan gebruik maken van alle spullen die in de werkplaats staan.

Als het moet kunnen we dag en nacht doorgaan.

Ik hoop dat er misschien andere zijn die je dan kunnen helpen om te sleutelen, en doe hierbij een oproep aan een ieder die mee wil sleutelen, zodat je snel van je nieuwe aanwinst kunt genieten en dit trieste hoofdstuk kunt afsluiten.

groetjes Jan en Ellen

autobedrijf Jave

Een schitterend aanbod!! :thumbsup:

Respect!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Geert,

ik vind het vreselijk wat je is overkomen, ondanks het feit dat je te snel de koop hebt gedaan. Maar wat had je anders kunnen verwachten van Jeepers onder elkaar!

Ik kan me erg goed voorstellen dat je bloed niet meer je hersenen kan bereiken, en dat je hart sneller gaat slaan, bij het zien van zo'n auto.

Ik heb overlegd met mijn wederhelft en kan jouw het volgende aanbieden:

Als je de auto op de aanhanger doet, kan je een heel weekend bij ons sleutelen in Almere.

Je kan gebruik maken van alle spullen die in de werkplaats staan.

Als het moet kunnen we dag en nacht doorgaan.

Ik hoop dat er misschien andere zijn die je dan kunnen helpen om te sleutelen, en doe hierbij een oproep aan een ieder die mee wil sleutelen, zodat je snel van je nieuwe aanwinst kunt genieten en dit trieste hoofdstuk kunt afsluiten.

groetjes Jan en Ellen

autobedrijf Jave

Top!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Geert, ik vind het vreselijk wat je is overkomen, ondanks het feit dat je te snel de koop hebt gedaan. Maar wat had je anders kunnen verwachten van Jeepers onder elkaar! Ik kan me erg goed voorstellen dat je bloed niet meer je hersenen kan bereiken, en dat je hart sneller gaat slaan, bij het zien van zo'n auto. Ik heb overlegd met mijn wederhelft en kan jouw het volgende aanbieden: Als je de auto op de aanhanger doet, kan je een heel weekend bij ons sleutelen in Almere. Je kan gebruik maken van alle spullen die in de werkplaats staan. Als het moet kunnen we dag en nacht doorgaan. Ik hoop dat er misschien andere zijn die je dan kunnen helpen om te sleutelen, en doe hierbij een oproep aan een ieder die mee wil sleutelen, zodat je snel van je nieuwe aanwinst kunt genieten en dit trieste hoofdstuk kunt afsluiten. groetjes Jan en Ellen autobedrijf Jave

Hallo,

Bedankt voor dit SUPER aanbod!!! Vind ik echt een h

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar nogmaals:

Wat was eigelijk de reactie van Rob vd Berg? Ik neem aan dat je hem namelijk al gesproken hebt hierover?

(afgezien van de aangetekende brief waar hij dus geen reactie op gaf).

Heeft hij iets van een tegenvoorstel gedaan? Of geeft hij nu helemaal geen gehoor meer?

Op 17 aug. 2011 om 22:54 heeft "Vanhoorickx Geert" <geert@jeepershome.be> het volgende geschreven:

> Hallo,

>

> Het probleem met de winch is ondertussen opgelost, was inderdaad niet aangesloten.

>

> Heb je die op een aanhangwagen naar Sedan gedaan, of heb je ermee gereden? Heb je een idee hoeveel deze verbruikt? (snelweg)

>

> Moet de FAN ergens aangelegd worden? Heb hem deze morgen eens buiten gezet, en de motor had ruim 100

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...