martijn12 Geplaatst December 31, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 31, 2010 Hier wat foto's Klik Hoop dat je er wat aan hebt groetee Martijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst January 6, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 6, 2011 Ok, bedankt voor de foto's... Kom er niet echt uit met de kabelboom. Heb zowat alles aangesloten (motor gedeelte & noodzakelijk dashboard gedeelte, maar starten wil hij niet). Als ik "start" (zonder startmotor) gaat het lampje 'Brake' branden, en knipperlicht / alarm lichten op het dash paneel werken ook niet. Snap het niet. Hoop dat ik ergens een complete kabelboom kan vinden voor een 4.0 (motor + dash gedeelte) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst January 11, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2011 (bewerkt) Vandaag toch maar weer begonnen met de kabelboom. Op aanraden van mede forumers via de FSM bekeken wat precies waarvoor dient. Ik wil dan ook iedereen zeer bedanken voor de hulp die zij mij gegeven hebben Om maar door te gaan op mijn project: Van dutchdaan het Rubicon Express 4,5" Verenpakket + onderdelen gekocht waarbij 8 monotubes shocks zaten. 4 voor de wrangler van pap, andere 4 voor mij Gelijk opnieuw gespoten in metallic grijs. Ook de hoofdrem cilinder opnieuw geschuurd en gespoten: Spatbord rechts er ook op gezet om de kabelboom goed te kunnen plaatsen: En nu komt het Vandaag eindelijk zo ver gekregen dat vrijwel de elektriciteit werkt... Na hulp van mede forumers toch zover gekregen dat via het stuur (dus zoals het moet gaan werken) de startmotor draait. De PCM zit er nog niet tussen dus aanslaan kan de motor nog niet. Ook het dashboard werk zoals het hoort. Zie filmpjes: Filmpjes hier plaatsen lukt mij helaas niet dus hier de links: Startmotor Dashboard January 11, 2011 bewerkt door kenzo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst January 16, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 16, 2011 Vandaag de kabelboom voor een groot gedeelte aangepast. Heb mijn kabelboom gebruikt van de 4 cilinder 2,5L en o.a 2 injectoren bij geplaatst. Verder waren een deel van de kabels te kort dus deze ook gelijk verlengt. zo... mijn donor kabelboom: Donor kabelboom uitgepluisd en 2 injectoren los gemaakt Hier de kabels voor de injectoren uitgehaald, en in mijn PCM bulkhead stekker gemonteerd Alles goed met krimpkous geisoleerd: Bijna klaar... alleen nog een gedeelte morgen bewerken, wat kabels naar de dynamo verlengen, en daarna zou het klaar moeten zijn. Hopelijk werkt het gelijk... Heb goed gekeken naar de FSM en alle injectoren opnieuw in de bulkhead aangesloten. Bij de 6 cilinder worden eigenlijk alle injectoren opgeschoven... dit allemaal gedaan dus hoop dat de ontsteking goed is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst January 21, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 21, 2011 (bewerkt) Na de kabelboom compleet te hebben aangesloten wilde de jeep toch niet gelijk starten... De startmotor draaide rond, maar ik kreeg geen enkele vonk. Gelukkig met hulp van mede forummers kwam ik er achter dat de CPS (Crankshaft position sensor) niet aangesloten was. Gelukkig had ik aan de kabelboom nog 1 stekkertje over en zag ik op die plaats aan het bellhouse van de versnellingsbak een stekker uitkomen. Mooi maar helaas niet beiden dezelfde stekker. Na lang zoeken kwam ik erachter wat de juiste verbinding moest zijn. Aangesloten en JA! nog niet starten Vandaag viel het me in een keer in... 2 brandstofleidingen (aanvoer en retour)... zouden deze juist om zijn aangesloten??? Opgezocht in de FSM en ja hoor... precies verkeerd om Vandaag goed aangesloten en in ÉÉN keer!!! starte hij!!! Maar.... helaas nog niet zo als het hoort... Even de injectoren gemeten en op injector 1 en 2 (achterste vanaf het schutburd (dus aan de voorkant)) geen signaal. Even aan de bulkhead van de PCM gekeken en zag dat de stekkertjes wat naar achter geschoven waren. Dit verholpen en nu... Nu loopt hij goed op 6 cilinders!!! Filmpjes natuurlijk: 1e keer lopend of 4 cilinders: http://picasaweb.goo...713504207555906 Nu op 6 cilinders: http://picasaweb.goo...712811593240034 January 21, 2011 bewerkt door kenzo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst January 21, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 21, 2011 knap hoor , je had nog nooit gesleuteld ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst January 21, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 21, 2011 (bewerkt) Mja, pap wat geholpen, maar ben nu 20 en is inderdaad het eerste project... Ben ook echt dolblij... Kan gelukkig nu goed verder! Bedankt voor je reactie! January 21, 2011 bewerkt door kenzo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst January 21, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 21, 2011 In ieder geval gefeliciteerd met deze mijlpaal in het restauratie project Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 21, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 21, 2011 Goed bezig! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst January 22, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2011 (bewerkt) Dankje Vandaag de bougiekabeltjes wat schoon gemaakt... (voor) (na) Verder ook nog de foutcodes uitgelezen. Krijg weer: 12, 33, 55 (zelfde als voorheen, maar heeft nu een paar keer ongeveer een minuut / 2 minuten gelopen.) Is dit te kort voor de pcm om foutcodes op te slaan of wil dit zeggen dat er geen foutcodes zijn? January 22, 2011 bewerkt door kenzo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst January 26, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 26, 2011 Vandaag even het andere spatbord en gril erop gezet. Voor een RVS bodylift rubber... helaas zie je er weinig van Foto's: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst January 26, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 26, 2011 He Kenzo, Top man. Begint weer op een Jeep te lijken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst January 26, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 26, 2011 Je gaat goed! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst January 26, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 26, 2011 Ik vind het ook zeker een complimentje waard Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst January 27, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 27, 2011 Dank jullie wel!!! Ik heb nog eigenlijk een vraagje. De cherokee had een electrische ventilator. De YJ niet. Gebruik de 2,5L kabelboom. Hoe kan ik het beste de electrische ventilator aansturen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst January 27, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 27, 2011 Dank jullie wel!!! Ik heb nog eigenlijk een vraagje. De cherokee had een electrische ventilator. De YJ niet. Gebruik de 2,5L kabelboom. Hoe kan ik het beste de electrische ventilator aansturen? Zou je handmatig, met een schakelaar op dashboard kunnen doen. Met beetje googlen vindt je andere Jeepers die dat ook op die manier hebben en zelfs een meer-standen schakelaar hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst March 28, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2011 (bewerkt) Zo, naar lange tijd kleine spulletjes aan de jeep gedaan te hebben ben ik eindelijk begonnen aan het schuren van de jeep / onderdelen Begonnen met het uit elkaar halen van: Achterklep, 2 halve stalen deuren, 2 hele stalen deuren, motorkap Toch nog best wat werk om alles zonder te slopen uit elkaar te halen Enkele foto's: Ook wat kleinere onderdelen geschuurd en gespoten: Ook nog het beugeltje gevonden ter vervanging van de airco. De Cherokee had airco maar dit komt niet in de wrangler... Zag bij Theo dat hij daar zo'n beugel voor had... Deze op de foto is trouwens al helemaal uit elkaar geweeest en geschuurd en gespoten. De rechter beugel (waar de linkse op komt) is nog niet geschuurd en gespoten op de foto maar wordt ook nog gedaan. Hoop dat het niet te lang meer duurt voordat die gespoten is. Kan hem dan eindelijk helemaal in elkaar zetten en hem bij de RDW laten omkeuren naar 6 cilinder March 28, 2011 bewerkt door kenzo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pollypistol Geplaatst March 28, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2011 Waarom zie ik geen foto's ?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst March 28, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2011 Geen idee?? Hebben hier meer last van? Ik zie ze namelijk wel Zie je ook geen foto's op pagina 1 t'm 4? kan het niet zijn dat je dit uitgeschakeld hebt in je profiel? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pollypistol Geplaatst March 28, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2011 Ik was ff mij mail aan't checken, kom terug en nu zie ik ze wel. Zo nu geloof ik pas dat het een hele klus is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst March 29, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2011 Vandaag alle spulletjes gespoten: Ook begonnen aan een nieuw projectje: Een Chrokee XJ Lowrider Nee, wordt verplaatst om naar de sloop gebracht te worden. Morgen gaat hij als alles goed gaat naar het oud ijzer. Ben benieuwd wat hij weegt en wat ik er nog voor terug krijg (€0,20 per kg) Owja, ook trouwens nog een andere achter bumper binnen gekregen: Morgen dus de cherokee weg brengen en hopelijk de spulletjes in elkaar zetten Owja, in plaats van de airco heb ik nu de beugel gevonden (zelfde als theo) Hier een foto nu deze erop zit: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst April 6, 2011 Rapporteren Share Geplaatst April 6, 2011 Hoi Kenzo, Ik zag dat jij een 5e superswamper irok band zocht. Doe je wel voorzichtig met mijn oude banden. Let ook op met deze velg. Deze velg had een ET waarde waarbij hij redelijk naar binnen kwam. Deze velg hebben we zo zelf gemaakt. De meesten velgen kwamen te ver naar buiten onder mijn oude jeep. Vandaar dat wij de velgen zelf hebben aangepast. In de maat 15 inch hebben we redelijk wat irok's verkocht. In de maat 16 inch hebben we weinig gehad daar dit geen populaire maat was. Meesten willen 15 inch. Wat ging Rene nu zelf kopen? Deze banden komen namelijk onder mijn oude xj vandaan. Dat is de huidige eigenaar van mijn xj. Gr Michel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst April 6, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 6, 2011 Ok, het zijn de banden voor de jeep van pap (wrangler yj). Voorzichtig zal hij er zeker mee zijn. Hij gaat geen extreem off-road doen (alleen korte weg naar het werk en wat onverharde wegen op zondag etc...) We willen de velgen wat verder naar buiten hebben staan dus hebben we spacers besteld. Ze kwamen nu gelijk met de spatbord verbreders van de yj en net zoals bij mij komen ze met spacers wat verder naar buiten. Verkopen jullie nog steeds banden / velgen? (of lees ik het verkeerd) En Rene had geloof ik super swampers TSL (kan dat ik mij vergis) in de maat 38 of 39" geloof ik. Gr Kenzo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst April 7, 2011 Rapporteren Share Geplaatst April 7, 2011 (bewerkt) Een goede vriend van mij is importeur van superswamper in Europa. Door fabricage problemen en stijging prijzen grondstoffen zijn de prijzen van deze banden behoorlijk gestegen. Hij is nu aan het bekijken of het nog zin heeft om ermee verder te gaan. De prijzen zullen namelijk tussen de 25 a 30% gaan stijgen hier in Nederland en dat is behoorlijk wat waardoor de banden van je vader zullen dan gauw tussen de 400 a 450 euro per stuk gaan kosten en dat is niet niks. Rene heeft mijn oude XJ gekocht waar de banden van je vader eerst onder zaten. Ik weet dat Rene er nog niet uit was of hij mijn xj zou houden of verkopen. Hij wilde er het liefst niet te extreem mee gaan rijden maar de laatste berichten die ik heb gehoord zijn dat hij de XJ toch aan het klaar maken is voor extreem terrein. Woont hij bij jou in de buurt dan? Verder schiet het lekker op met je wrangler. Ziet er heel mooi uit! April 7, 2011 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst April 7, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 7, 2011 Nee, hij woont niet in de buurt. Pap heeft het Rubicon Express 4,5" pakket van dutchdaan overgenomen maar had nog standaard 31" banden eronder. Hij vond (ik ook) de Iroks erg mooi dus vandaar dat we ze daar zijn gaan halen (geloof 200km verderop). De jeep van pap wordt deze maand als het goed is ook een beetje klaar gemaakt (verhoging etc..) zal dat dan ook hier posten. Met de jeep schiet het lekker op. Is nu bijna helemaal geschuurd en als het goed is wordt hij 1 mei gespoten. Als dat gebeurd is kan ik hem echt goed af bouwen. Ik hoop dat de kleur een beetje uitpakt zoals ik in gedachte heb. Ik vind het erg lastig een goede kleur te kiezen en je weet nooit hoe het uit gaat zien op de auto Ik zal ook binnenkort nog wat foto's plaatsen van hoe het er nu bij staat Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.