Spring naar bijdragen

Kenzo's YJ


kenzo
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 246
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

achter moet nog een sye op zeker, staat wel erg schuin(foto op je site)

Welke site? (google fotoalbum?)

Als je dat bedoeld...: http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=20501

Ben inderdaad vandaag de motor op de plaats gaan hangen (Krijg morgen de rechter motor steun dus vandaag even gekeken waar de motor moet komen te hangen...

Jeep%20Wrangler%20(911).JPG

Jeep%20Wrangler%20(916).JPG

Alleen wordt dit nog een probleem :S

Jeep%20Wrangler%20(913).JPG

bewerkt door kenzo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welke site? (google fotoalbum?)

Als je dat bedoeld...: http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=20501

Ben inderdaad vandaag de motor op de plaats gaan hangen (Krijg morgen de rechter motor steun dus vandaag even gekeken waar de motor moet komen te hangen...

Jeep%20Wrangler%20%28911%29.JPG

Jeep%20Wrangler%20%28916%29.JPG

Alleen wordt dit nog een probleem :S

Jeep%20Wrangler%20%28913%29.JPG

Je hebt een SYE(slip yoke eliminator) nodig en je as zal met spieën wat schuin gezet moeten worden, maarja als het makkelijk was kon iedereen het:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor, gewoon verder bouwen, dit komt later wel goed.

Alle gewicht staat nog niet op de wielen........

Dit wordt niet opgelost door dat extra gewicht.

SS SYE heb je hier wel nodig. Ben ook benieuwd hoe het zit met de lengtes van de aandrijfassen.:yes: Worden denk ik geen standaard aandrijfassen.;)

Misschien is een motormount lift ook nog wel makkelijk.

bewerkt door Utah
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit wordt niet opgelost door dat extra gewicht.

SS SYE heb je hier wel nodig. Ben ook benieuwd hoe het zit met de lengtes van de aandrijfassen.:yes: Worden denk ik geen standaard aandrijfassen.;)

geen standaard assen?

Ik ben toch niets aan het veranderen wat nog nooit iemand gedaan heeft... waarom krijg ik al die problemen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nu zowieso geen shims geplaatst... Deze moeten volgens mij met de schuine kant naar achteren zodat het differentieel aan de kant van de aandrijfas omhoog komt?

De shims zijn 4" dus dit zal ook nog een stuk schelen.

Ik denk inderdaad dat ik als ik de motorsteunen heb deze aan het chassis vast leg en daarna de body erop zet.

Er komt een kleine benzine tank onder en een 70L gastank (van ongeveer 80kg). Deze komt op de plaats van de brandstof tank te liggen (helemaal achteraan, dus zorgt voor wat extra gewicht achter)

Ik moet maar zien hoe het afloopt... In het ergste geval een SYE ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nu zowieso geen shims geplaatst... Deze moeten volgens mij met de schuine kant naar achteren zodat het differentieel aan de kant van de aandrijfas omhoog komt?

De shims zijn 4" dus dit zal ook nog een stuk schelen.

Ik denk inderdaad dat ik als ik de motorsteunen heb deze aan het chassis vast leg en daarna de body erop zet.

Er komt een kleine benzine tank onder en een 70L gastank (van ongeveer 80kg). Deze komt op de plaats van de brandstof tank te liggen (helemaal achteraan, dus zorgt voor wat extra gewicht achter)

Ik moet maar zien hoe het afloopt... In het ergste geval een SYE ;)

Je bedoelt dat die shims 4 graden zijn denk ik, anders komt die as wel een flink stuk omhoog...

Als alles in elkaar gebouwd is kan je kijken of de hoek goed is.

Art heeft het me eens uitgelegd: zet de joke van je tussenbak vertikaal en de yoke van je achteras vertikaal.

Meet dan de afstand van bovenste oor yoke tussenbak tot bovenste oor as en doet dat hetzelfde met de onderste oren.

Die afstanden moeten hetzelfde zijn.

Is dat niet het geval dan is de hoek ongunstig.

Je kan ook nog wat aan de hoek doen door de motor te liften en/of de tussenbak te verlagen maar ik ga zelf voor een SYE.

Een SYE + nieuwe aandrijfas is trouwens zoiezo een goede investering :yes:

Suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Art heeft het me eens uitgelegd: zet de joke van je tussenbak vertikaal en de yoke van je achteras vertikaal.

Meet dan de afstand van bovenste oor yoke tussenbak tot bovenste oor as en doet dat hetzelfde met de onderste oren.

Die afstanden moeten hetzelfde zijn.

Is dat niet het geval dan is de hoek ongunstig.

Zo... daar snap ik niets an ;)

Wat is de yoke van de achteras?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt er toch op dat google niet werkt bij jou........

<_<

2joint_angle.gif

Jawel,

deze tekening heb ik vaker gezien, alleen snap ik nog niet wat art bedoeld met beide yokes die vertikaal moeten staan en op gelijke hoogte moeten uitkomen.

Ik denk als beide yokes horizontaal staan dat ze parallel moeten uitkomen en dat kan inderdaad kloppen.

@Border Patrol:

De remleidingen heb ik gelijk uit Amerika mee besteld.

Ze hebben €89,99 gekost (http://www.quadratec.com/products/22707_102.htm)

Zijn wel mooi inderdaad en passen perfect

Link naar opmerking
Deel via andere websites

snap ik nog niet wat art bedoeld met beide yokes die vertikaal moeten staan en op gelijke hoogte moeten uitkomen.

Ik denk als beide yokes horizontaal staan dat ze parallel moeten uitkomen en dat kan inderdaad kloppen.

<_<

Eerst goed lezen en dan reageren.

Er staat niet dat ze op gelijke hoogte moeten komen.

Er staat dat de afstand tussen de beide bovenste oortjes (ongeveer) gelijk moet zijn aan de afstand van de beide onderste oortjes. :blush:

Is er een groot verschik dan is de aandrijfhoek niet goed.

Die hoek wordt ook nog eens bepaald door het inveren van je auto, het kantelen van je achteras met shims, de tussenbak verlagen en/of je motor te liften.

Ga gewoon eerst de boel opbouwen, lekker gaan rijden en kijken of je een ongunstige hoek hebt of niet.

Merk je vanzelf aan trillingen of snel slijtende kruisjes.

Een SYE heb je net zo makkelijk later gekocht en geplaatst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies wat Eucalypta zegt...... eerst opbouwen. Als je het blok verder naar voren plaatst, let dan wel op je veerweg van de vooras, dat deze het blok niet raakt!

Als je kijkt in mijn CJ/project topic kan je zien hoe je die hoeken eenvoudig met een waterpas kan bepalen.

Succes!

bewerkt door Ab
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt, ik heb vandaag de motor bracket binnen gekregen maar kom weer een klein probleempje tegen...

De steunen hebben ongeveer een halve cm speling per stuk:

Jeep%20Wrangler%20(919).JPG

Jeep%20Wrangler%20(920).JPG

Jeep%20Wrangler%20(923).JPG

Jeep%20Wrangler%20(925).JPG

Weet iemand hoe dit kan? Ik heb een linker oude (deze was het zelfde als bij de 2.5), en een nieuwe rechter.

Verder heb ik nog een probleem met de ophanging van de tussenbak op de Skid plate

Ik kom hoe dan ook niet goed uit met de steun van de 2.5L en vind op internet geen vervangings beugels

Jeep%20Wrangler%20(926).JPG

Jeep%20Wrangler%20(928).JPG

Bovenste is die wat aan de motor zat (vanuit de cherokee)

Onderste is wat aan de Skid plate moet van de Wrangler YJ 2.5

Jeep%20Wrangler%20(929).JPG

Iemand een oplossing voor dit?

Bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tis geen Lego wat op zo elkaar past.:lol:

Gewoon aanpassen zodat het wel past.:bye1:

Lassen, slijpen en weet ik veel wat nog meer.:lol:

Ok, maar die tussenbak zit toch standaard in de wrangler yj 4.0?

Daar moeten dus dan ook steunen voor te krijgen zijn? die origineel op de YJ 4.0 zitten...

Het is natuurlijk aan te passen maar het probleem is dat ik dan niet kan passen waar de motor moet komen te zitten... :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, maar die tussenbak zit toch standaard in de wrangler yj 4.0?

Daar moeten dus dan ook steunen voor te krijgen zijn? die origineel op de YJ 4.0 zitten...

Het is natuurlijk aan te passen maar het probleem is dat ik dan niet kan passen waar de motor moet komen te zitten... :bye1:

Het lijkt wel of de tussenbak in een andere hoek staat dan bij een Wrangler.:lol:

Dit kan ook het probleem zijn met de hoek van je aandrijflijn.

Kijk op Google of je verschil kunt vinden van de stand van de NP231.:whistle:

Of kijk bij je oude blok en tussenbak.

Of het is gewoon een vertekend beeld van de foto.:lol:

bewerkt door Utah
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie niet echt op google hoe hij bij andere staat, heb wel een nieuwe foto gemaakt recht van achteren:

Jeep%20Wrangler%20(930).JPG

Ik heb nog een vraagje (durf bijna niet :whistle:)

kan iemand mij deze gegevens voor beide kanten geven die een 4.0L HO blok erin heeft (wrangler yj)

maten.JPG

bewerkt door kenzo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...