kenzo Geplaatst June 29, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2012 Ik hou zowieso de mudzilla's. Ik heb nog Eagle Alloys 058 liggen en hierop wil ik dan graag de "weg" banden Nu alleen nog zoeken naar 37" wegbanden op 15" velgen. Dit is volgens mij niet zo makkelijk te vinden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst June 29, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2012 De Jeep is weer goedgekeurd. Wel zag ik bij de stuurkogels een scheurtje in de rubbers zitten dus deze maar vernieuwd. Opzicht geen grote opgave alleen ging de rubber steeds los (ook al met de veer eroverheen geschoven). Heb dus wat loctite gebruikt en nu zit het goed. Ook eindelijk de JKS Front track bar geinstalleerd: Hier nog een foto met de sidebars: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
John-M Geplaatst June 29, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2012 Netjes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tequila128 Geplaatst August 21, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 21, 2012 ongelofelijk mooi ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst October 18, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 18, 2012 (bewerkt) Zag een bekende jeep te koop staan. http://auto.marktpla...fta_ind=10&fs=1 October 18, 2012 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst December 29, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2013 Deze week maar weer eens begonnen aan het werken aan een Jeep... Na dik 2 jaar stilstaan in de garage werd het tijd om deze te verhogen. Dit wordt gedaan doormiddel van het Rubicon Express 4.5" Extreme Duty verhoginsset. Hij wordt nu alleen verhoogd... Ik wil graag eerst de garage helemaal op orde maken en wellicht binnenkort weer aan een body-off restauratie beginnen... owja, heb hem nog niet gepoetst, maar dat zal wel duidelijk zijn Het enige onderdeel wat ik mis zijn de shims (wiggen). Origineel zitten er 4 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst December 29, 2013 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2013 Ik vond die rooie net iets mooier ogen Heb jij die 4.5 RE set al liggen of moet jij die nog kopen? Ik heb zowel de 4.5 inch HD RE set gehad en rij nu rond met de RE SOA set en ik vind die RE SOA set fijner rijden als de 4.5 RE set zowel op de weg als in het terrein. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst December 29, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2013 Heb hem al liggen... wordt de bedoeling dat deze uiteindelijk even netjes gaat uitzien, maar t wordt nog een hoop werk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst December 29, 2013 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2013 Ik heb met de 4.5 HD RE set wel de zwaarste bladveren voor geplaatst ipv achter. Normaal gaan de 6 bladen achter en de 5 bladen voor. Hou wel rekening met de shocks daar de set vrij stug is en met te stugge shocks wordt het helemaal een hobbel de bobbel rit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst December 29, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2013 Ok, heb nu voor de 5 bladveren geplaatst maar wel icm de RE monotube shocks. Waarom had je ze gewisseld? Welke shims had jij achter, en gebruikte jij de dropped pitman arm? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst December 29, 2013 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2013 (bewerkt) Ik had geen shims achter geplaatst daar ik de perches had verlast in de juiste positie. Ik vond de 6 bladveren vrij stug en vergeet niet dat mijn motorblok voorin ook vrij zwaar is. Zwaarder als bij menig andere jeeper. Vandaar dat ik de 6 bladveren voor plaatste. Tevens is die HD set eigenlijk voor jeepers met veel extra gewicht. Ik zorgde er tevens ervoor dat mijn spoorstang en stuurstang nagenoeg evenwijdig liepen ivm de stuureigenschappen. Vergeet ook niet keggen voor te plaatsen want je caster gaat veranderen. December 29, 2013 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst December 30, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2013 Voor het plaatsen van de stuurstang heb ik een dropped pitman bij het verenpakket gekregen. Ik lees op internet dat als het mogelijk is om de standaard pitman arm te houden ipv de dropped pitman arm te plaatsen. Wat raden julie aan? Ik heb links gemeten en kom uit op bovenkang stuurstang tot bovenkant trackba: 10,5cm En rechts bovenkant stuurstang tot bovenkant trackbar: 9,5cm Is dit netjes? Bedankt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 30, 2013 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2013 Dropped. Dit kan wel, maar geeft bumpsteer. Beste is om de stuurstang en spoorstang zo parallel mogelijk te houden. Google maar eens op "steering geometricy jeep" en "bumpsteer"....... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst December 30, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2013 Maar denk dat dropped niet paralleller komt, dit is verschil van 1cm maar als ik de dropped plaats kom ik denk ik uit op een verschil van 2cm maar dan de andere kant op Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 30, 2013 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2013 Ow???? Lijkt me niet helemaal de goeie pitman arm........ Zoiets heb je nodig. Quadratec -klik- Ebay -klik- Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst December 30, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2013 Die heb ik ook Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 31, 2013 Rapporteren Share Geplaatst December 31, 2013 Wat voor een pitman heb je op de foto gemonteerd zitten dan? Persoonlijk vindt ik de hoek van de stuurstang op de foto erg groot. Ik zou er alles aan doen om deze kleiner te krijgen. Anders kun je ook de stuurstang en spoorstang aan de bovenzijde van de knuckle monteren. Een zogenaamde "tie rod flip". Dat levert een behoorlijke winst.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst December 31, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 31, 2013 Op de foto heb ik de originele pitman arm. Ik las op internet dat het belangrijk was de stuurstang en de trackbar parallel te laten lopen, maar als de hoek nu te groot is zal ik de dropped pitman arm eens monteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst March 16, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 16, 2016 Goedemorgen allemaal, Na een lange tijd niets meer aan de jeep gedaan te hebben zijn we vandaag weer gestart aan de YJ. Als eerste moet deze teruggebouwd worden op benzine. Op LPG loopt en start deze perfect maar zodra we hem op benzine zetten slaat hij gelijk af. Hoogstwaarschijnlijk door teveel brandstof aangezien hij zwarte rook uit de uitlaat blaast. Bij het omschakelen op gas duurt het enige tijd voordat hij weer loopt, maar als hij loopt blijft hij goed lopen zonder rook. Nu zien we bij het verwijderen van de luchtfilter dat we 2 slangetjes missen op de carburateur. Wie kan mij vertellen waarvoor deze zijn en waar ze op aangesloten moeten worden? Kan dit eventueel het probleem veroorzaken? Het gaat om de volgende 2 slangetjes: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst March 16, 2016 Rapporteren Share Geplaatst March 16, 2016 Volgens mij een ontluchting van de vlotterruimte, maakt deel uit van alle egr rommel die er standaard op zit. Bij mij zitten de slangen er wel, maar hangen gewoon onaangesloten naar beneden, maakt geen verschil in het lopen van de motor. Ik zou die carter carburateur uit elkaar halen en schoonmaken, in de vlotterkamer zit vaak een hoop slik, wellicht een revisiesetje kopen. Gaat hij niet op dubbel brandstof lopen zodra je hem op benzine zet, m.a.w. sluit het gas wel af? Zwarte rook en heel slecht lopen wijzen daar wel op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst March 16, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 16, 2016 Carburateur wil ik zeker schoonmaken, maar wil graag eerst weten of het probleem hierdoor komt. Na een aantal keer omzetten op benzine en weer terug op gas lijkt het erop dat hij steeds iets meer op benzine wil lopen. In het begin sloeg de motor gelijk af bij het omzetten op benzine terwijl hij nu even een aantal seconden lijkt te blijven lopen. Waarschijnlijk zijn de brandstofleidingen helemaal leeg en krijgt hij nog te weinig benzine maar met zekerheid kan ik dat nog niet zeggen. Als het met een aantal keer testen niet lukt zit er inderdaad niks anders op dan de carburateur eraf te halen en schoon te maken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst March 16, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 16, 2016 T is gelukt, jeep loopt weer prima op benzine. LPG gelijk uitgebouwd. Blijkbaar toch te weinig benzine in de leiding waardoor hij niet wilde starten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.