Spring naar bijdragen

Kenzo's YJ


kenzo
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 246
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

De Jeep is weer goedgekeurd.

Wel zag ik bij de stuurkogels een scheurtje in de rubbers zitten dus deze maar vernieuwd.

Opzicht geen grote opgave alleen ging de rubber steeds los (ook al met de veer eroverheen geschoven). Heb dus wat loctite gebruikt en nu zit het goed.

Jeep%2520Wrangler%2520%25281655%2529.JPG

Jeep%2520Wrangler%2520%25281656%2529.JPG

Jeep%2520Wrangler%2520%25281657%2529.JPG

Ook eindelijk de JKS Front track bar geinstalleerd:

Jeep%2520Wrangler%2520%25281661%2529.JPG

Jeep%2520Wrangler%2520%25281663%2529.JPG

Jeep%2520Wrangler%2520%25281665%2529.JPG

Hier nog een foto met de sidebars:

Jeep%2520Wrangler%2520%25281658%2529.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 1 year later...

Deze week maar weer eens begonnen aan het werken aan een Jeep... Na dik 2 jaar stilstaan in de garage werd het tijd om deze te verhogen. 

Dit wordt gedaan doormiddel van het Rubicon Express 4.5" Extreme Duty verhoginsset.

 

Hij wordt nu alleen verhoogd... Ik wil graag eerst de garage helemaal op orde maken en wellicht binnenkort weer aan een body-off restauratie beginnen...

owja, heb hem nog niet gepoetst, maar dat zal wel duidelijk zijn  :whistle:

 

Het enige onderdeel wat ik mis zijn de shims (wiggen).

Origineel zitten er 4

Link naar opmerking
Deel via andere websites


Ik vond die rooie net iets mooier ogen B)

 

Heb jij die 4.5 RE set al liggen of moet jij die nog kopen? Ik heb zowel de 4.5 inch HD RE set gehad en rij nu rond met de RE SOA set en ik vind die RE SOA set fijner rijden als de 4.5 RE set zowel op de weg als in het terrein.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had geen shims achter geplaatst daar ik de perches had verlast in de juiste positie.

 

Ik vond de 6 bladveren vrij stug en vergeet niet dat mijn motorblok voorin ook vrij zwaar is. Zwaarder als bij menig andere jeeper. Vandaar dat ik de 6 bladveren voor plaatste.

Tevens is die HD set eigenlijk voor jeepers met veel extra gewicht.

 

Ik zorgde er tevens ervoor dat mijn spoorstang en stuurstang nagenoeg evenwijdig liepen ivm de stuureigenschappen. Vergeet ook niet keggen voor te plaatsen want je caster gaat veranderen.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor het plaatsen van de stuurstang heb ik een dropped pitman bij het verenpakket gekregen. Ik lees op internet dat als het mogelijk is om de standaard pitman arm te houden ipv de dropped pitman arm te plaatsen.

Wat raden julie aan?

Ik heb links gemeten en kom uit op bovenkang stuurstang tot bovenkant trackba: 10,5cm

En rechts bovenkant stuurstang tot bovenkant trackbar: 9,5cm

Is dit netjes?

image.jpg

Bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat voor een pitman heb je op de foto gemonteerd zitten dan? 

 

Persoonlijk vindt ik de hoek van de stuurstang op de foto erg groot. Ik zou er alles aan doen om deze kleiner te krijgen.

Anders kun je ook de stuurstang en spoorstang aan de bovenzijde van de knuckle monteren. Een zogenaamde "tie rod flip".

Dat levert een behoorlijke winst....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

Goedemorgen allemaal,

Na een lange tijd niets meer aan de jeep gedaan te hebben zijn we vandaag weer gestart aan de YJ. Als eerste moet deze teruggebouwd worden op benzine. Op LPG loopt en start deze perfect maar zodra we hem op benzine zetten slaat hij gelijk af. Hoogstwaarschijnlijk door teveel brandstof aangezien hij zwarte rook uit de uitlaat blaast.

Bij het omschakelen op gas duurt het enige tijd voordat hij weer loopt, maar als hij loopt blijft hij goed lopen zonder rook.

 

Nu zien we bij het verwijderen van de luchtfilter dat we 2 slangetjes missen op de carburateur. Wie kan mij vertellen waarvoor deze zijn en waar ze op aangesloten moeten worden? Kan dit eventueel het probleem veroorzaken?

Het gaat om de volgende 2 slangetjes:
slang.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij een ontluchting van de vlotterruimte, maakt deel uit van alle egr rommel die er standaard op zit.

Bij mij zitten de slangen er wel, maar hangen gewoon onaangesloten naar beneden, maakt geen verschil in het lopen van de motor.

Ik zou die carter carburateur uit elkaar halen en schoonmaken, in de vlotterkamer zit vaak een hoop slik, wellicht een revisiesetje kopen.

Gaat hij niet op dubbel brandstof lopen zodra je hem op benzine zet, m.a.w. sluit het gas wel af?

Zwarte rook en heel slecht lopen wijzen daar wel op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carburateur wil ik zeker schoonmaken, maar wil graag eerst weten of het probleem hierdoor komt. Na een aantal keer omzetten op benzine en weer terug op gas lijkt het erop dat hij steeds iets meer op benzine wil lopen. In het begin sloeg de motor gelijk af bij het omzetten op benzine terwijl hij nu even een aantal seconden lijkt te blijven lopen.

Waarschijnlijk zijn de brandstofleidingen helemaal leeg en krijgt hij nog te weinig benzine maar met zekerheid kan ik dat nog niet zeggen. Als het met een aantal keer testen niet lukt zit er inderdaad niks anders op dan de carburateur eraf te halen en schoon te maken
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...