kenzo Geplaatst June 23, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 23, 2011 De jeep is bijna af gelukkig. Foto's met kleine banden: Met grote banden: Ook een apart luchtfiltertje op de kleppendeksel gezet (Crancase vent?) Vandaag ook de grote RDW keuring gehad (omkeuren van de motor). had om 15.50 de afspraak en waren ook op tijd daar... Helaas ging onderweg de brandstofleiding stuk (kwam tegen spruitstuk aan), maar gelukkig wat rubber en gereedschap bij me dus was weer snel verholpen. Na eventjes wachten konden we naar binnen. Wat dingen bekeken en na 20 minuten wegen. De keurmeester had gelukkig niets aan te merken (op het gene na dat de body iets te ver naar links stond (bijna 1cm)) en verder was alles goed. Remmen links + rechts volgens mij bijna identiek dus dat was ook prima. Geen speling tussen de kruisjes / assen dus dat was ook goed. Na de keuring mocht ik naar buiten rijden en even de weegschaal op. De jeep weegt nu 1670kg. Ik mocht daarna de jeep op de parkeerplaats zetten en binnen wachten... Had goede hoop maar toch is het wachten vervelend. Toen mijn naam geroepen werd kreeg ik dan eindelijk meer info. Alles was goed en de jeep wordt nu op 6 cilinder gezet. Ook de kleur gelijk laten aanpassen. Als het goed is heb ik begin volgende week mijn nieuw kenteken. Nu nog apk en dan kan ik er eindelijk (na ongeveer 2 jaar) ermee rijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst June 23, 2011 Rapporteren Share Geplaatst June 23, 2011 Knap hoor Kenzo super mooi topic om te lezen en vind de jeep ook mooi geworden. Weet je wel waar het aan ligt dat je body 1cm uit het midden zit? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst June 23, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 23, 2011 Denk dat de assen niet geheel in het midden zitten, is wel snel te verhelpen denk ik. Moet hem ook nog laten uitlijnen dus daar kan misschien ook nog wat in zitten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Micky Geplaatst September 11, 2011 Rapporteren Share Geplaatst September 11, 2011 en, alles weer recht en op de rit? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst September 17, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 17, 2011 (bewerkt) Ja, heb het een klein beetje kunnen aanpassen. Staat nu redelijk in het midden. Door de vakantie weinig tijd gehad om nog veel te kunnen doen. Wel heb ik nu een achterbankje wat ik aan het bekleden ben en achter een luidspreker kist gemaakt en bekleed. Ziet er nu ongeveer zo uit: September 17, 2011 bewerkt door kenzo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
John-M Geplaatst September 18, 2011 Rapporteren Share Geplaatst September 18, 2011 Ziet er goed uit! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst October 8, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 8, 2011 (bewerkt) Bedankt, heb weer weinig tijd gehad maar wel een sye geplaatst en cv drive shaft. Weet niet of hij nu minder trilt dan voorheen. Viel zowieso wel mee maar voel hem in het begin wel een beetje trillen/schudden. Verder ook bezig met voorbereiden van lpg inbouw. Hou jullie op de hoogte October 8, 2011 bewerkt door kenzo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
John-M Geplaatst October 8, 2011 Rapporteren Share Geplaatst October 8, 2011 Hallo Kenzo, ik had ook een licht schuddende/trillende Jeep,maar sinds ik andere banden eronder heb is dat helemaal weg. Bij mij werd het echter puur door de banden veroorzaakt. Ik had ook Maxxis Mudzilla's (die gebruik ik nu alleen nog in het terrein) en nu heb ik Maxxis 751 Bravo eronder. Ben van 13,5 naar 12,5 gegaan,diameter is echter hetzelfde gebleven. Groeten John Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Micky Geplaatst December 11, 2011 Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2011 Kenzo, whats up? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst December 13, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2011 Tja, ben er wel nog wat mee bezig geweest maar niet heel veel eigenlijk. Ben een achterbankje aan het bekleden (zelfde stijl als voorstoelen) en verder weinig aan de jeep gedaan. Denk dat het ook een beetje aan het slechte weer ligt. Bij beter weer kan de hardtop eraf en heb ik weer meer zin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst January 30, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2012 Hoi Kenzo Ik heb je een pb gestuurd maar je kunt niks meer ontvangen dus denk dat je box vol zit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst January 31, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2012 Zie het inderdaad... heb mijn inbox geleegd dus moet weer kunnen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst February 24, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 24, 2012 Paar weken geleden begonnen aan de ombouw naar LPG. Ik heb een 80L gastank die precies tussen de chassisbalken past op de plaats waar de standaard benzine tank zit. Een goede vriend van me heeft me geholpen en heeft een mooie RVS tank gemaakt. Allereerst de beugels gemaakt waar de gastank aan op komt te hangen. Omdat hij onder de auto hangt moet hij met 3 beugels ophangen, maar vind 4 beter dus dat maar gemaakt: Daarvoor al een tekening gemaakt voor een RVS tank. Omdat ik een GasInjectie systeem krijg gaat de jeep op benzine starten. Een 10Liter tankje lijkt mij wat klein en kwa plaats kan ik een stuk grotere tank plaatsen. Heb er eentje getekend van ongeveer 37 Liter. Buisjes voor de slangen: Aansluiting genomen van de Cherokee... Het mooie is dat ik zo aan de zijkant uitkom en dus altijd de pomp kan vervangen zonder de tank helemaal los te hoeven halen: Een mooie ronde rubber gevonden (2 stuks) van precies dezelfde afmeting... lijkt bijna origineel Tank natuurlijk polijsten en de pompsluiting in Jeep Rood Vind het er toch redelijk goed uitzien: Helaas waren de slangen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marcel79 Geplaatst February 24, 2012 Rapporteren Share Geplaatst February 24, 2012 Ziet er strak uit ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst February 24, 2012 Rapporteren Share Geplaatst February 24, 2012 Heel netjes zo! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst February 24, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 24, 2012 Dankje, Foto's van hoe het er nu onder hangt: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GGuido Geplaatst February 24, 2012 Rapporteren Share Geplaatst February 24, 2012 Strak gedaan hoor! Mooi zo. Werkt de benzinemeter nu ook nog, of heeft een andere tank daar geen effect erop? Wat is er trouwens gebeurd met die 36ers die je had gekocht? Ik zie dat je nog steeds de mudzilla's er onder hebt zitten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst February 24, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 24, 2012 Heb de pomp van de cherokee gebruikt met het hele mechanisme. De stekkertjes omgesoldeerd omdat de stekker van de cherokee anders was dan die van de YJ. Toen werkte de vlotter precies andersom.. Bij een lege tank stond de meter op vol, bij een volle tank stond de meter op leeg. Dit omgesoldeerd op het mechanisme en nu werkt dit goed. De tank is ongeveer 40Liter, maar tot ongeveer 10Liter inhoud staat de meter op vol. (dit door de schuine kant van de tank denk ik). Voordeel is wel dat ik toch binnen kan zien hoeveel brandstof ik nog ongeveer heb. De 36"ers zijn van pap maar had ik toen erop omdat deze niet zo ver naar buiten stonden (ivm RDW keuring). Dat is ook het jammere van die banden. Het zijn 8J velgen die niet zo ver naar buiten staan en de banden zijn wat smaller dan de mudzilla's. Ben wel nog op zoek naar 37"ers... (denk het liefste Maxxis Creepy Crawlers) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst March 5, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 5, 2012 Van de week gas laten inbouwen. Het is een G3 Gasinjectie systeem geworden. Zal vandaag of morgen wat foto's maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GGuido Geplaatst March 5, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 5, 2012 Kenzo, zat de laatste foto eens te bekijken. Heb jij je achterschokbrekers niet ondersteboven gemonteerd zitten.....? Geeft dat geen probleem met evt lekkage/verminderde werking? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst March 5, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 5, 2012 ja klopt inderdaad... probleem is (hoe raar ook) dat hij andersom niet past. Weet niet hoe het komt maar andersom komt de schokbreker tegen de as aan. Ik gebruik binnenkort Rubicon Express Monotube schocks dus misschien kunnen ze dan wel goed om (zijn iets smaller dan deze). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Micky Geplaatst March 9, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 9, 2012 Kenzo, zat de laatste foto eens te bekijken. Heb jij je achterschokbrekers niet ondersteboven gemonteerd zitten.....? Geeft dat geen probleem met evt lekkage/verminderde werking? Mijn achterschokbrekers zitten ook ondersteboven gemonteerd omdat ze op de "normale" manier niet pasten. Na bijna 3 jaar nog geen enkel probleem mee gehad. @ Kenzo, lekker bezig gozer! Echt diep respect dat je zo onwijs veel geduld hebt. Mocht je de chocks wel zo houden vergeet dan niet de beschermhoezen te plaatsen.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst March 9, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 9, 2012 Mocht je de chocks wel zo houden vergeet dan niet de beschermhoezen te plaatsen.... waarom ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst March 9, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 9, 2012 Mijn achterschokbrekers zitten ook ondersteboven gemonteerd omdat ze op de "normale" manier niet pasten. Na bijna 3 jaar nog geen enkel probleem mee gehad. @ Kenzo, lekker bezig gozer! Echt diep respect dat je zo onwijs veel geduld hebt. Mocht je de chocks wel zo houden vergeet dan niet de beschermhoezen te plaatsen.... Bedankt. Die hoezen is me eigenlijk een beetje afgeraden. Ziet er vet uit maar gaat snel vuil tussen zitten Hoe gaat het met jouw project? Was toch ook lekker bezig? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Micky Geplaatst March 10, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 10, 2012 (bewerkt) waarom ? Daarom! Krijg het antwoord al een beetje van Kenzo... Weet niet of EJG naar Drenthe gaat maar mocht dat zo zijn dan moet je mij het nietnut van beschermhoezen tijdens een biertje maar ff uitleggen... Hoe gaat het met jouw project? Was toch ook lekker bezig? Project...project? MIjn witte Jeep mat zwart coaten valt in het niets met wat jij aan het doen bent! Rijd dat ding nou al? Zou leuk zijn als je ook 23/24/25 Drenthe ff aandoet. March 10, 2012 bewerkt door Micky Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.