kenzo Geplaatst June 10, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 10, 2012 ok wat ik dan wel raar vind is als ik de koppeling in trap dat het dan gelijk een stuk soepeler loopt. De banden draaien dan toch gewoon door op ongeveer dezelfde snelheid Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
John-M Geplaatst June 10, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 10, 2012 Oh ja,vergeet ik nog; ik heb op Marktplaats verhoogde motorsteunen gezien,daardoor veranderd de hoek van de as ook weer iets. Verder zou je (wel een berg werk) de achteras nog meer achterover kunnen kantelen door de perches los te halen en verder op de as te lassen. (bovenstaande heb ik niet van mezelf,maar ergens op het US forum gelezen ) Dit alles kan uiteraard wel gevolgen hebben voor de lengte van de aandrijfas (w Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
John-M Geplaatst June 10, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 10, 2012 ok wat ik dan wel raar vind is als ik de koppeling in trap dat het dan gelijk een stuk soepeler loopt. De banden draaien dan toch gewoon door op ongeveer dezelfde snelheid Dat ben ik met je eens,maar nu rollen ze vrij en staat er geen kracht op... Het lijkt vaag, maar ik merk na een bandenwissel dat het (bij mij) weg is. Zou mijn as krom zijn, dan zou ie met andere banden ook trillen bij gas geven. Ik had het al met de 2.5, maar veel minder als met de 4.0. Let wel; ik zeg dus niet dat het n Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 10, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 10, 2012 Even de wielen wisselen met een Jeep die deze trilling niet heeft...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
John-M Geplaatst June 10, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 10, 2012 Yep...d Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst June 10, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 10, 2012 Even de wielen wisselen met een Jeep die deze trilling niet heeft...... haha, heb er ook nog ergens 6 staan die ik daarvoor kan gebruiken Ik zal binnenkort eens proberen met andere banden, dan weet ik het idd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
John-M Geplaatst June 10, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 10, 2012 Hoop dat dit het is,de rest kost weer geld Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
riley-01 Geplaatst June 10, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 10, 2012 Kenzo, Op de foto lijkt de hoek van de aandrijfas nog niet helemaal idiaal. Je kunt de achteras toch ook nog een aantal graden draaien door er spie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst June 10, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 10, 2012 Spie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 10, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 10, 2012 Dit zou het moeten zijn...... Transfer lowering kit zou misschien net genoeg zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst June 10, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 10, 2012 Transfer lowering kit heb ik al. Denk dat de spieces dan hoger moeten zijn Zal eens zoeken of ik die kan vinden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
riley-01 Geplaatst June 10, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 10, 2012 Kenzo, Ik had eerst 6 graden spie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst June 11, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 11, 2012 Zal eens kijken, eerst met andere banden, helpt dit niet met andere spie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst June 11, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 11, 2012 Voor de wiggen hoef je de as niet aan te passen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst June 11, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 11, 2012 Wanneer het differentieel achter hoger uit komt, dan heb ik toch tussen diff en tussenbak minder ruimte dan nu? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
just-a-jeeper Geplaatst June 11, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 11, 2012 zover ik op de foto kan zien is je aandrijfas in en uitschuifbaar, zou dat kleine verschil op moeten kunnen vangan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst June 24, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 24, 2012 Afgelopen weken gewerkt aan de achterbumper. Ik wilde graag een zelfde reserveband achterop maar dit was te zwaar voor de achterklep. Heb via het forum een tire carrier weten te kopen dus alles aangepast op de jeep Als eerste de Kentrol achterbumper eraf. Wil deze graag blijven gebruiken Een kokerprofiel gekocht van 120 x 120 x 1500mm om de tire carrier op vast te zetten Dit is de tire carrier (Rugged Ridge Tire Carrier For XHD Rear Bumper): Natuurlijk goede bescherming tijdens het slijpen : Onder de koker komt een hoekprofiel voor de trekhaak. Binnenin de koker komen platen om te voorkomen dat de koker kan doorbuigen en gelijk hiermee komt hij vast te zitten tegen de originele achterbumper De bumper en trekhaak laten poedercoaten voor optimale bescherming en een mooi uiterlijk. De tire carrier is ook gepoedercoat Resultaat inclusief RVS Kentrol achterbumper: Ben er erg blij mee, geen zware band meer op de achterklep en makkelijk open te krijgen. Ik heb ook nog aan de zijkanten RVS sidebars gemaakt. Helaas heb ik hier nog geen foto's van, komen binnekort Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
riley-01 Geplaatst June 24, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 24, 2012 Kenzo, Mooi stukje werk, zit er zeer goed uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Canaman Geplaatst June 27, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 27, 2012 Netjes opgelost, ziet er goed uit!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst June 27, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 27, 2012 Ziet er strak uit! Hoe 'lock' je zo'n tire carrier? Of kun je hem gewoon open trekken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst June 27, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 27, 2012 Nu lock ik hem via een soort splitpen. Ik kan er een slotje door doen en dan kan ik hem afsluiten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
John-M Geplaatst June 27, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 27, 2012 Mooi stukkie werk Kenzo! Ben je je trouwens nog met andere banden wezen rijden i.v.m. de trillingen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst June 27, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 27, 2012 Ik heb er nu (voor apk) 31'ers onder liggen met gewoon weg profiel. Loopt een heel stuk anders. Ben daarom ook op zoek naar 5 x 37" all terrains voor op de andere velgen. Zo kan ik af en toe eens afwisselen. Deze zijn voor deze verhoging veel te klein dus dat ziet echt niet uit. Met all terrain banden (ipv de mudzilla's) zou het wel een stuk fijner lopen en ook nog goed uitzien Ligt idd puur aan de maxxis mudzilla's Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
John-M Geplaatst June 28, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 28, 2012 Bij mij hetzelfde verhaal,daarom heb ik voor dagelijks gebruik ook "gewone 33'ers". Werd gek van het trillen en de herrie. Ik ga nu voor BF of Coopers... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marcel79 Geplaatst June 29, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2012 Heb eerst met bf mud terrain gereden was goed te doen, heb daarna de cooper stt gehad was ik ook zeer te spreken over. Goed op de weg en in de bagger. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.