Spring naar bijdragen

Kenzo's YJ


kenzo
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 246
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Oh ja,vergeet ik nog;

ik heb op Marktplaats verhoogde motorsteunen gezien,daardoor veranderd de hoek van de as ook weer iets.

Verder zou je (wel een berg werk) de achteras nog meer achterover kunnen kantelen door de perches los te halen en verder op de as te lassen.

(bovenstaande heb ik niet van mezelf,maar ergens op het US forum gelezen :whistle: )

Dit alles kan uiteraard wel gevolgen hebben voor de lengte van de aandrijfas (w

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok wat ik dan wel raar vind is als ik de koppeling in trap dat het dan gelijk een stuk soepeler loopt. De banden draaien dan toch gewoon door op ongeveer dezelfde snelheid

Dat ben ik met je eens,maar nu rollen ze vrij en staat er geen kracht op...

Het lijkt vaag, maar ik merk na een bandenwissel dat het (bij mij) weg is.

Zou mijn as krom zijn, dan zou ie met andere banden ook trillen bij gas geven.

Ik had het al met de 2.5, maar veel minder als met de 4.0.

Let wel; ik zeg dus niet dat het n

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Afgelopen weken gewerkt aan de achterbumper.

Ik wilde graag een zelfde reserveband achterop maar dit was te zwaar voor de achterklep.

Heb via het forum een tire carrier weten te kopen dus alles aangepast op de jeep

Als eerste de Kentrol achterbumper eraf. Wil deze graag blijven gebruiken

Jeep%2520Wrangler%2520%25281582%2529.JPG

Een kokerprofiel gekocht van 120 x 120 x 1500mm om de tire carrier op vast te zetten

Jeep%2520Wrangler%2520%25281584%2529.JPG

Jeep%2520Wrangler%2520%25281585%2529.JPG

Dit is de tire carrier (Rugged Ridge Tire Carrier For XHD Rear Bumper):

Jeep%2520Wrangler%2520%25281586%2529.JPG

Jeep%2520Wrangler%2520%25281588%2529.JPG

Natuurlijk goede bescherming tijdens het slijpen ;):

Jeep%2520Wrangler%2520%25281598%2529.JPG

Onder de koker komt een hoekprofiel voor de trekhaak.

Jeep%2520Wrangler%2520%25281605%2529.JPG

Jeep%2520Wrangler%2520%25281609%2529.JPG

Binnenin de koker komen platen om te voorkomen dat de koker kan doorbuigen en gelijk hiermee komt hij vast te zitten tegen de originele achterbumper

Jeep%2520Wrangler%2520%25281611%2529.JPG

De bumper en trekhaak laten poedercoaten voor optimale bescherming en een mooi uiterlijk. De tire carrier is ook gepoedercoat

Jeep%2520Wrangler%2520%25281627%2529.JPG

Jeep%2520Wrangler%2520%25281634%2529.JPG

Resultaat inclusief RVS Kentrol achterbumper:

Jeep%2520Wrangler%2520%25281639%2529.JPG

Jeep%2520Wrangler%2520%25281642%2529.JPG

Jeep%2520Wrangler%2520%25281641%2529.JPG

Ben er erg blij mee, geen zware band meer op de achterklep en makkelijk open te krijgen.

Ik heb ook nog aan de zijkanten RVS sidebars gemaakt. Helaas heb ik hier nog geen foto's van, komen binnekort ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er nu (voor apk) 31'ers onder liggen met gewoon weg profiel.

Loopt een heel stuk anders. Ben daarom ook op zoek naar 5 x 37" all terrains voor op de andere velgen. Zo kan ik af en toe eens afwisselen.

Deze zijn voor deze verhoging veel te klein dus dat ziet echt niet uit. Met all terrain banden (ipv de mudzilla's) zou het wel een stuk fijner lopen en ook nog goed uitzien

Ligt idd puur aan de maxxis mudzilla's

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...