Spring naar bijdragen

Pech


De zandhopper
 Share

Recommended Posts

Na twee kerstdagen thuis gezeten om te eten en te drinken was het tijd om de JK rubicon ééns uit te laten. Richting IJsseldijk en vervolgens het pon

tje over bij Wijhe. Waarschijnlijk beviel de JK het pontje varen wel want hij was met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen:no: Dus daar sta je dan midden op de pont<_<. Het bleek dat de startonderbreker van het alarm te zijn, zit er net 2 weken in, niet meer reageerde. Nou met veel bicsmails:D werden we van de pont afgetrokken:blush:. Nou de anwb maar even gebeld en na een uur kwam de redder in noot. Maar verder als een stekker loshalen en wat doormeten kwam hij ook niet dus moest er maar een afsleepdienst komen. Toen ik nogmaals probeerde om de JK te starten, kwam er weer leven in de brouwerij. Nou het advies van de anwb, naar huis rijden en niet meer uitzetten ook niet op de pont.

Thuis gekomen en toch maar even proberen wat ie doet dus uitzetten alarm er op, er weer af, starten en lopen. Het moraal van het verhaal is, het blijft een Jeep als hij nou oud of nieuw ze houden hun kuren.

PS afgelopen zomer heb ik van het zelfde pontje een laro afgetrokken met m'n WJ, je hoeft niet te raden wat ik toen gezegd heb:whistle:.

bewerkt door De zandhopper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien moet je je druk maken op de pont....... Heb zelf met de CJ5 ook al een keer gestaan op de pont. En iemand die hier wat onderdelen kwam halen heeft ruim twee uur met z'n Prius op de pont gestaan.

Pontjes heersen!

Zou het misschien aan de radiogolfen kunnen liggen van de radar van het pontje. Ik ook wel eens verhalen gehoord als je je auto bij winkelcentrum's hebt geparkeerd dat dan ook alarminstalatie's niet meer werkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[Zou het misschien aan de radiogolfen kunnen liggen van de radar van het pontje. Ik ook wel eens verhalen gehoord als je je auto bij winkelcentrum's hebt geparkeerd dat dan ook alarminstalatie's niet meer werkte.

Heb ook eens met de Grand van schoonpa op de parkeerplaats op Schiphol staan kloten met zo.n fijne ab<_<. Nou na 40 x klikken ben je echt wel blij dat de deur weer openwil (om 4 uur 's nachts) Zou ook komen door radiogolven volgens Jeepdealertechneuten. Dus het zou kunnen

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stond vorige week zondag in de verse sneeuw bij een tankstation toen de startonderbreker de boel niet meer vrij wilden geven:(. Zinloos om bij zulke weersomstandigheden de ANWB te bellen, dus de auto(XJ) laten staan en thuis een andere auto gehaald. De volgende dag op de parkeerplaats de startonderbreker eruit gesloopt. Wat een k*twerk in de sneeuw:wacko: Doe het nu zonder.

Was overigens geen af-fabriek systeem maar wel een goedgekeurde installatie die er 9 jaar in zat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ALS het uitvallen veroorzaakt wordt door een radar of andere straling, dan voldoet het niet aan de norm.

Opel heeft daarom al jaaaaren een "stralingskamer" waar auto's blootgesteld worden aan de meest uiteenlopende stralingen, om zeker te zijn dat die geen invloed hebben.

Lijkt me sterk dat Jeep dat niet doet...

Voor achteraf ingebouwde systemen is het een ander verhaal....

Overigens kan de werking van een RF afstandsbediening wél beïnvloed worden. Logisch, 't is immers radiografisch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb contact gehad met de inbouwer en deze kon het ook zo 1,2,3, verklaren. Maar hij gaf wel aan dat de afstansbediening van de auto altijd moet werken om de deuren te openen en de 1e startblokkering eraf te halen want dit werkt buiten het alarmsysteem om, hij geeft alleen het signaal naar de alarminstalatie om het inwerking te stellen. Toen ik over de radar van de pont begon kon hij wel teoretisch verklaren dat dit invloed kon hebben maar dat dit zeer zeldzaam voorkwam. Het enigste wat hij vertelde dat als het probleem weer voordoet, dan massa van de accu een keer los halen waarna het zichzelf weer reset. Nou we gaan het weer proberen, het lastige is dat zo'n alarmsysteem voor de verzekering verplicht word gesteld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou we gaan het weer proberen, het lastige is dat zo'n alarmsysteem voor de verzekering verplicht word gesteld.

FF ter aanvulling

Wat de meeste verzekeringen ook verplicht stellen en ook absoluut niet aan de grote klok hangen ( hele kleine lettertjes ) is dat een alarm installatie net als de auto zelf jaarlijks gekeurd dient te worden.

Het goedkeuring certificaat is maar 1 jaar geldig en dus dient het systeem dus jaarlijks gekeurd en pas bij goedkeuring er van kan het cerificaat verlengt te worden.

Bij diefstal van het voertuig en het ontbreken van dit goedkeurings certificaat van een goed werkend systeem zal de verzekering nooit tot schadevergoeding overgaan.

Dus heb je een diefstal verzekering check dit bij je maatschappij en voorkom hele vervelende verassingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

......Het enigste wat hij vertelde dat als het probleem weer voordoet, dan massa van de accu een keer los halen waarna het zichzelf weer reset. ........

Ik vraag me af of dat handig is. Volgens mij gaat het alarm af als je de accupool losmaakt. Als je dan niet kunt uitschakelen weet in elk geval de hele buurt dat je er bent:P

Wanneer het systeem niet reageert op de afstandsbediening zou er volgens mij een mogelijkheid moeten zijn om ook zonder ab het alarm uit te schakelen. Ik had op een eerdere auto zoiets. Zat een 4-cijferige code bij. Moest je op contact zetten, aantal keren laten knipperen overeenkomstig eerste cijfer code, contact af en weer aan, tweede cijfer etc. Heeft jouw alarm niet ook zoiets?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn alarm heeft ook zo'n code. Maar als het knippersignaal ook niet meer werkt kun je ook niets meer met de code. Het hele alarmsysteem ligt op dat moment "dood" maar ook het orginele startonderbrekersysteem van de Jeep zelf wekrt dan niet meer. Daarom kun je dan de massa losnemen en reset het systeem zichzelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag me af of dat handig is. Volgens mij gaat het alarm af als je de accupool losmaakt. Als je dan niet kunt uitschakelen weet in elk geval de hele buurt dat je er bent:P

Wanneer het systeem niet reageert op de afstandsbediening zou er volgens mij een mogelijkheid moeten zijn om ook zonder ab het alarm uit te schakelen. Ik had op een eerdere auto zoiets. Zat een 4-cijferige code bij. Moest je op contact zetten, aantal keren laten knipperen overeenkomstig eerste cijfer code, contact af en weer aan, tweede cijfer etc. Heeft jouw alarm niet ook zoiets?

.

Bij een vrige auto van mij zat de ab in de sleutel en deze werkte ook niet meer zoals het hoorde.

Toen ik de auto te koop zette kwam er iemand kijken die er toevallig alles van wist (monteurtje). Hij resette de boel door de sleutel in het contact te steken en het knopje enige tijd in te drukken je hoorde dat de boel zijn eigen aan het resetten was en daarna geen problemen meer gehad.

Ik weet niet of dit bij jou van toepassing is maar niet geschoten is altijd mis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De meeste alarm certificaten hebben een geldigheid van 3 jaar,en hierna wordt hij bijgestempeld als er bepaalde testjes uitgevoerd zijn door de inbouwer/dealer.

Ja dat kan wel kloppen, maar die 3 jaar is bijna altijd bij aanschaf van een nieuwe auto of bij het inbouwen van een nieuw alarm.

Ik zelf denk dat de overgrote meerderheid van het forum de auto niet nieuw bij de dealer aanschaft en dus een tweedehands koopt inclusief het alarm systeem wat al in de auto zit.

In die gevallen heb je dus niks van doen met dealers of alarm inbouwers en vergeten de meeste de perodieke keuring ( die paar testjes ) van het alarm.

Is niet erg!! zolang de auto niet gestolen wordt en je wel betaald voor een diefstal verzekering.

Maar gebeurd dit wel heb je echt voor niks de extra premie betaald want dit is echt een reden voor het niet uitbetalen van diefstal schade.

Dus heb je een diefstal vezekering? laat de testjes doen bij alarm specialist en vraag om de certificaat verlenging.

oh ja ...en bewaar die niet in je auto;)

:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@zandhopper; Kan je inbouwer het alarm en/of de auto niet uitlezen op mogelijke storingen? Misschien beïnvloed het één het ander wel.

Hallo Ab, zoals ik hiervoor schreef heb ik al contact gehad met de inbouwer en ga begin volgend jaar naar hem toe om het e.e.a. uit te lezen. Vandaag weer op pad geweest met de JK en tot op dit moment nog geen storingen maar je blijft wat onzeker van doet ie et wel of doet ie het niet, maar dat is Jeep eigen en na een kleine 30 jaar Jeep rijden ben ik dat onderhand wel gewend<_<.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sommige alarms hebben inderdaad een "hellingshoek sensor" deze kan door het schommelen van de pont geactiveerd worden.

Als ik zie hoe de pont hier (Brakel-Vuren) schommelt zou me dat niets verbazen.

Maar dat mag toch geen aanleiding zijn om niet vrij te geven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...