Spring naar bijdragen

Pech


De zandhopper
 Share

Recommended Posts

Worden m'n vermoedens toch enigzins bevestigd dat de storing door radiogolven veroorzaakt kunnen worden. Het enigste nadeel is dat hier niets tegen te doen valt denk ik. Als ik de volgende keer de pont overga laat ik de JK gewoon lopen. In iedergeval bedankt voor de reakties en het meedenken:yes:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Worden m'n vermoedens toch enigzins bevestigd dat de storing door radiogolven veroorzaakt kunnen worden. Het enigste nadeel is dat hier niets tegen te doen valt denk ik. Als ik de volgende keer de pont overga laat ik de JK gewoon lopen. In iedergeval bedankt voor de reakties en het meedenken:yes:.
Mijn alarm heeft ook zo'n code. Maar als het knippersignaal ook niet meer werkt kun je ook niets meer met de code. Het hele alarmsysteem ligt op dat moment "dood" maar ook het orginele startonderbrekersysteem van de Jeep zelf wekrt dan niet meer. Daarom kun je dan de massa losnemen en reset het systeem zichzelf.

Als het alleen de radiogolven zijn die de afstandsbediening belemmeren zou toch niet het hele systeem plat gaan? Of is je redenering dat het complete systeem tript door de radiogolven? In dat geval zou ik de fabrikant eens raadplegen, want dan lijkt het me dat e.e.a. volledig buiten spec is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

werk met een boorstelling die radiografisch bestuurd word,

deze stoort vaak afstandsbedieningen van auto's.

op moment dat ik deze uitzet werkt de afstandsbedienging van de auto

ook weer. deze afstandsbediening zit ook al vaak op vrachtwagens met een hiabkraan

dat klopt ik heb ook autolaadkranen opgebouwd en van veel chauffeurs dit verhaal gehoord. de lucht zit vol met allerlei straaling en radiogolfen mvg.de steen:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee

Naar probleem. Tijd terug kocht ik een auto die net zoiets deed. Eind van het liedje was dat ik de hele onderbreker eruit heb laten halen. Karretje was wit, en ik had 'm zwarte zebrastrepen gegeven, dat was niet zo jatbaar meer.

Radargolven van de pont zijn het niet; scheepsradar komt niet door je plaatwerk heen. Radiogolven wel, maar wat wellicht helpt is om een kooi van Faraday om de onderbreker te maken en die aan de massa te hangen. Bij wijze van experiment voldoet 't vaak al om er aluminiumfolie omheen te wikkelen en dat met een draadje met een paar klemmetjes aan massa te zetten, of een van de bevestigingsschroeven door de folie te draaien. En het wil nog wel 's dat alleen inpakken in folie genoeg is. Als het idd. externe stoorsignalen zijn raak je die zo wel kwijt. Maar let op, afhankelijk van de frequentie zit je met een golflengte van cm. tot mm. dus de kleinste kiertjes in de folie moeten dicht.

Succes!

Leo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het alleen de radiogolven zijn die de afstandsbediening belemmeren zou toch niet het hele systeem plat gaan? Of is je redenering dat het complete systeem tript door de radiogolven? In dat geval zou ik de fabrikant eens raadplegen, want dan lijkt het me dat e.e.a. volledig buiten spec is.

Als je de auto met de ab. ontgrendeld gaat ook de st.blk. eraf je moet dan binnen een bepaalde tijd starten anders valt de st.blk. er weer op. Dus ik sta op de pont doe vervolgens de auto uit, valt vervolgens na enige tijd op de st.bkl. Nu wil ik de auto weer starten maar op dat moment reageerd de ab. van de auto niet meer dus kun je hem niet meer van de blk. af krijgen. Dus daardoor valt het hele systeem plat. Nu ga je de stroom een keer onderbreken door evt de stekker een keer los te nemen of de massa van de accupool even los te halen om zo het systeem te resetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee

Naar probleem. Tijd terug kocht ik een auto die net zoiets deed. Eind van het liedje was dat ik de hele onderbreker eruit heb laten halen. Karretje was wit, en ik had 'm zwarte zebrastrepen gegeven, dat was niet zo jatbaar meer.

Radargolven van de pont zijn het niet; scheepsradar komt niet door je plaatwerk heen. Radiogolven wel, maar wat wellicht helpt is om een kooi van Faraday om de onderbreker te maken en die aan de massa te hangen. Bij wijze van experiment voldoet 't vaak al om er aluminiumfolie omheen te wikkelen en dat met een draadje met een paar klemmetjes aan massa te zetten, of een van de bevestigingsschroeven door de folie te draaien. En het wil nog wel 's dat alleen inpakken in folie genoeg is. Als het idd. externe stoorsignalen zijn raak je die zo wel kwijt. Maar let op, afhankelijk van de frequentie zit je met een golflengte van cm. tot mm. dus de kleinste kiertjes in de folie moeten dicht.

Succes!

Leo

Hallo, het alarm eruit halen is geen optie ivm verzekering maar over 2 weken ga ik naar de inbouwer en zal dit verhaal meenemen en kijken wat ie zegt. Ik zal dan hier het antwoord geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
TSB 08-007-08 uit laten voeren bij de dealer

dit houd in dat je WCM module wordt vervangen dit is

de ontvanger van je handzender's.

wel alle handzender's meenemen i.v.m programmeren.

Morgen ga ik naar de inbouwer van het alarm want ik heb intussen weer een startblokering gehad, niet op de veerpont maar gewoon thuis. Het probleem komt voort als ik de sleutel op de accesoiresstand heb staan, na 1.1/2 minuut gaat ie op de startblokering en dan begint het probleem. Dan reageerd de ab.sleutel niet meer, dus daar zit het konflickt. Maar ik hoop morgen meer te weten. wordt vervolgd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmiddag naar de inbouwer van het alarm geweest "Telpoint" in Ede. De inbouwer geeft aan dat de naderhand ingebouwde 2e startonderbreker de storing geeft. Nadat je de sleutel op de accescoiresstand zet, gaat de ene op de startblokering en gaat de andere niet op de blokering dus nu gaan deze 2 tegen elkaar inwerken. Nu is de 2e startblokering doorgeschakeld en moet nu de zaak weer goed werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...