Spring naar bijdragen

grote verbouwing


Menno
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 200
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

camera ligt nog in de auto, wordt morgen en anders over 12 dagen (vakantie):wacko:

nee echt hij rijd grandieus, ook op de weg, het enigste nadeel is als ik 100 km pu rijd dat ie een hoop toeren maakt 3000, moet maar op zoek naar grotere banden.

bewerkt door Menno
Link naar opmerking
Deel via andere websites

camera ligt nog in de auto, wordt morgen en anders over 12 dagen (vakantie):lol:

nee echt hij rijd grandieus, ook op de weg, het enigste nadeel is als ik 100 km pu rijd dat ie een hoop toeren maakt 3000, moet maar op zoek naar grotere banden.

Dat worden wel hele grote banden dan :lol:

Ik heb even zitten rekenen op de axle gear calculator maar in die patrol assen zit toch een 4.6 overbrenging? Dan zou jij bij 3000 toeren 69.9 mph rijden = 111.7 km per uur. Tenzij jij in de assen 4.9 hebt zitten dan rij jij bij 3000 toeren 65.6 mph = 105 km per uur.

Je kan ook zachter gaan rijden :wacko:

Met 40 inch banden draai je bij 100 km per uur 2500 toeren.

Met 44 inch banden draai je bij 100 km per uur 2300 toeren.

Zal ik mijn bandenboer vast bellen.:lol:

Goed om te horen dat hij super rijdt! Hele fijne vakantie en tot over 12 dagen

Have fun

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
vanochtend om 05.00 uur vertrokken richting hoogezand naar eps

daar zon beetje de hele dag rondgehangen, maar wel met een mooi uitlaatsysteem naar huis.

IMG00028-20100302-1112.jpg

IMG00029-20100302-1507.jpg

IMG00030-20100302-1507.jpg

Ziet er BlingBling uit Menno, :)

Waar komt de uitlaat achter uit bij jou????

Ik moet nog een uitlaatsysteem bouwen voor een CJ7, heb je daar

ook nog een foto van ?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

balans pijp is voor een betere drukverdeling/tegendruk, dit omdat de ontsteking wisselt van links naar rechts "als ik het goed begrepen heb"

ik had nog een set nieuwe stalen headers die heb ik gebruikt, geluid is perfect en het lijkt allemaal wel wat soepeler te lopen/reageren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een goed uitlaatsysteem doet wonderen met een motor en kan een positieve bijdrage levern op het vermogen , trekkracht en verbruik. Niet alleen het inademen is belangrijk maar ook het uitademen van een motor is belangrijk.

Oh ok daar is die pijp dus voor. Ik heb meerdere amerikanen gehad maar die hadden dat allemaal niet. Ook mijn huidige cj8 heeft het niet terwijl ik wel een ontsteking hebt die wisselt. Ik ga me daar eens in verdiepen in die balanspijp. Moet namelijk toch een nieuw uitlaatsysteem gaan maken voor onder de cj8 daar het oude systeem voor een deel niet meer gaat passen.

Die stalen headers die jij had kan jij daar een een foto van maken en dan gaat het mij er juist om hoe de pijpen van 1 header samen komen en hoe laag hij dan komt te zitten. Ik heb namelijk problemen om een geschikte header te vinden die ook nog eens compact is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 6 months later...

na een drukke zomer weer een beetje zin gekregen.

van de week een grotere stuurdemper geplaatst, een stuurhuisbrace, en een nieuw stuk chassis ingelast terhoogte van de stuurhuisbevesteging.

DSC_0088.jpg

DSC_0085.jpg

DSC_0083.jpg

vanmiddag even met de kraan wat hoopjes zand gemaakt en even proberen

DSC_0090.jpg

DSC_0092.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Menno,

nog steeds blij met je uitlaat?

Zit er ook over na te denken om bij EPS een RVS uitlaat te laten maken.

Mijn YJ is uit "92 dus heeft een katalysator maar die blijkt pas vanaf '93 verplicht te zijn dus na telefonisch contact met EPS gaan ze die eronder vandaan halen.

Volgens EPS zeker 10 PK meer?????

Balans pijp voor mij ook een optie/verbetering?

Thx, Michael

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...