Menno Geplaatst January 18, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2010 daar heb ik natuurlijk ook over nagedacht, alleen op die foto van utah is wel heel extreem!! zoveel flex zal hij niet krijgen, en ik zal alles een beetje uit moeten proberen wat er wel en niet goed zit, ik zal gerust het 1 en ander bij moet werken, maar eerst weer eens rijden!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 20, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 20, 2010 handrem erop gezet en de remdrukverdeler, alles ontlucht, uitlaat aangepast, en vanavond even een stukje op de weg geprobeerd. tot nu toe rijd het goed, en remmen!! ik hoef hem maar even aan te raken. nu hij van de brug af is staat hij toch nog wat teveel achterover, dus van de week nog een keer de schotels los en opnieuw lassen. en dan straks alles een beetje afwerken en de locker nog zien aan te sluiten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst January 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 20, 2010 Goed om te horen dat hij lekker rijdt. Ben benieuwd hoe hij het straks zal doen in de modder en de klei. En voor de APK gewoon smallere banden monteren en dan moet het keuren ook goed komen denk ik. Kan jij mij een berichtje sturen trouwens met welke handrem en remdrukverdeler jij hebt gebruikt en wat je nog meer ervoor nodig had. Ik wil ook een dergelijk systeem op mijn jeep bouwen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 22, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2010 vandaag alle remleidingen vastgezet, kickdownkabel er weer op, lock-up aangesloten. ja en toen het kilometer kabeltje?? dat paste dus niet, iemand een idee, of moet ik een hele nieuwe kabel trekken en dus weer het dash uitelkaar?? toen maar besloten om net even een rondje te rijden van een half uurtje zonder deuren, dak of wat dan ook, lekker fris dus. tot een kilometertje of 100 op de gps door getrokken en het rijdt waarempel super lekker, lekker strak, geen last van bumpsteer ( tot nu toe), alleen als ik bij die snelheid afrem beginnen me voorwielen te swabberen? moet nog wel een stuurdemper plaatsen misschien dat dat helpt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst January 23, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2010 Hey Menno, hij staat mooi hoog, heb je eens gemeten hoe hoog dat de instap (onderkant body) nu is? en dat zwabberen kan dat remdruk verschil zijn? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst January 23, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2010 (bewerkt) Stuurkogel speling?icm.met een klein beetje onbalans in de voorwielen? Kan elkaar goed versterken met remmen.... O ja ,eerst het probleem oplossen en dan pas een stuurdemper plaatsen. January 23, 2010 bewerkt door Reservoir Dogs Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michel Opdam Geplaatst January 23, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2010 Hey Menno,hij staat mooi hoog, heb je eens gemeten hoe hoog dat de instap (onderkant body) nu is? en dat zwabberen kan dat remdruk verschil zijn? Volgens mij gaat hij bij remdrukverschil gaat hij niet zwabberen, maar naar één kant "trekken" Ik zou het eerst eens proberen met een stuurdemper. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst January 23, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2010 Stuur demper verbergt het probleem alleen wat, is beter om eerst de oorzaak te vinden. Met zwabberen bedoel je dat het stuur begint te schudden met remmen of dat de Jeep over de hele weg begint te zwerven? Duikt de Jeep erg met remmen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst January 23, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2010 Volgens mij gaat hij bij remdrukverschil gaat hij niet zwabberen, maar naar één kant "trekken" Ik zou het eerst eens proberen met een stuurdemper. Klopt helemaal. Als het remdruk verschil goter is gaat ie idd naar 1 kant trekken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dennis79 Geplaatst January 23, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2010 Menno, Ziet goed uit en dan te verstaan dat je hem eerst zou verkopen?!?! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 23, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2010 jeep duikt niet naar voren met remmen, het is echt bij gang en dan normaal afremmen. hij is tot onderkant body 83 cm. ja en verkopen was toen nog een optie nu niet meer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 28, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 28, 2010 na een paar dagen even wat km gereden te hebben heb ik nu hier en daar wat versteviging strips gemaakt het remmen gaat nu ook goed, misschien dat de schijven hier en daar wat vettig waren? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst January 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 28, 2010 En heb je hem toevallig al op de heftruck gezet voor een flex test? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 28, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 28, 2010 ja ik hem vorige week al behandeld met de heftruck, en ook dat ging buitengewoon naar me zin, de uitslag was voor mijn gevoel perfect en met de hockeysticks nog vast, het inveren valt wat tegen maar ik heb liever een betere uitslag. ik heb de heftruck onder alle 4 de wielen gehad, moet alleen nog een x een foto maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst January 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 28, 2010 Ga je nog wat doen met de skidplate onder je dana 300? Door nieuwe gaten te maken in je novak adapter ring kan je de dana 300 draaien. Hierdoor kan je de transferlowering kitt weglaten uiteindelijk en heb je meer bodemvrijheid. Je achteras is een High Pinion toch? Dan moet dat goed komen. Op mijn oude cj7 was dat ook gedaan. Hierdoor zat de skidplate opdezelfde hoogte als mijn chassis. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 29, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 29, 2010 ik heb nog 1`stand over maar ik weet niet of dit uitmaakt als ik hem nog meer draai ivm olie?, hij staat nu namelijk in de originele stand, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 31, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2010 alles maar een beetje in de lak gezet ivm roesten, zou het in het voorjaar wel nog een keer over moeten doen, het was echt te koud om te spuiten de kap eraf gaten zagen roosters erover Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 31, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2010 zit zo eens een beetje te kijken, maar wat is zo'n bussie dan klein:yes: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst February 4, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 4, 2010 ik heb voor de sper achter 2 benzine afsluiters gebruikt, dit werkt verder goed, ik moest alleen in 2 vacuum slangetjes een gaatje van 1mm boren want tijdens het in en uitschakelen ging de druk niet van de slangetjes. nu werkt het prima maar moet toch eens kijken hoe ik dat ga oplossen, verder ben ik nu bezig het stuurhuis naar voren te plaatsen. moet nog even wat foto's maken! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 4, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 4, 2010 D'r zijn ook afsluiters/ventielen met beluchting. Evt. ook electrisch bediend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst February 4, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 4, 2010 D'r zijn ook afsluiters/ventielen met beluchting. Evt. ook electrisch bediend. Meno een 3/2 luchtventiel 12 volt zou je kunnen gebruiken Aansluitingen 1 Aanvoer (pers) 2 Sper 3 Ontluchting Festo heeft er mooie ventielen 12 volt en zijn niet groter dan een pakje sigaretten er zijn nog velen andere merken Kijk eens bij een hydrauliek zaak Suc6 Ed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst February 4, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 4, 2010 (bewerkt) okee dank je wel, ga ik eens naar op zoek! hee ed als ik goed kijk moet ik er dus twee hebben? February 4, 2010 bewerkt door Menno Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst February 4, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 4, 2010 okee dank je wel, ga ik eens naar op zoek!hee ed als ik goed kijk moet ik er dus twee hebben? <_<Mmmmm, Hoe veel aansluitingen heb je op de sper ????? Moet je 1x een aanvoer hebben voor te koppelen en 1x een aanvoer om te ontkoppelen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst February 5, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 5, 2010 ja zowel ingeschakeld als uitgeschakeld moet er vacuum op, 2 aansluitingen dus. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst February 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 5, 2010 (bewerkt) ja zowel ingeschakeld als uitgeschakeld moet er vacuum op, 2 aansluitingen dus. Menno zou je hier wat mee kunnen, een 5/2 ventiel Aansluitingen 1 Aanvoer (vacuum) 2en4 in/uit schakelen 3en5 ontluchten(beluchten) Heb net ff prijsopgave voor je gedaan comp. met 12Volt spoel +- 55 Euro ex February 5, 2010 bewerkt door Green bear Prijs opgave Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.