Spring naar bijdragen

grote verbouwing


Menno
 Share

Recommended Posts

daar heb ik natuurlijk ook over nagedacht, alleen op die foto van utah is wel heel extreem!! zoveel flex zal hij niet krijgen, en ik zal alles een beetje uit moeten proberen wat er wel en niet goed zit, ik zal gerust het 1 en ander bij moet werken, maar eerst weer eens rijden!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 200
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

handrem erop gezet en de remdrukverdeler, alles ontlucht, uitlaat aangepast, en vanavond even een stukje op de weg geprobeerd.

tot nu toe rijd het goed, en remmen!! ik hoef hem maar even aan te raken.

P1040398.jpg

nu hij van de brug af is staat hij toch nog wat teveel achterover, dus van de week nog een keer de schotels los en opnieuw lassen.

P1040397.jpg

P1040400.jpg

en dan straks alles een beetje afwerken en de locker nog zien aan te sluiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed om te horen dat hij lekker rijdt. Ben benieuwd hoe hij het straks zal doen in de modder en de klei. En voor de APK gewoon smallere banden monteren en dan moet het keuren ook goed komen denk ik.

Kan jij mij een berichtje sturen trouwens met welke handrem en remdrukverdeler jij hebt gebruikt en wat je nog meer ervoor nodig had. Ik wil ook een dergelijk systeem op mijn jeep bouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag alle remleidingen vastgezet, kickdownkabel er weer op, lock-up aangesloten.

ja en toen het kilometer kabeltje?? dat paste dus niet, iemand een idee, of moet ik een hele nieuwe kabel trekken en dus weer het dash uitelkaar??

toen maar besloten om net even een rondje te rijden van een half uurtje zonder deuren, dak of wat dan ook, lekker fris dus.

tot een kilometertje of 100 op de gps door getrokken en het rijdt waarempel super lekker, lekker strak, geen last van bumpsteer ( tot nu toe), alleen als ik bij die snelheid afrem beginnen me voorwielen te swabberen? moet nog wel een stuurdemper plaatsen misschien dat dat helpt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Menno,

hij staat mooi hoog, heb je eens gemeten hoe hoog dat de instap (onderkant body) nu is?

en dat zwabberen kan dat remdruk verschil zijn?

Volgens mij gaat hij bij remdrukverschil gaat hij niet zwabberen, maar naar één kant "trekken"

Ik zou het eerst eens proberen met een stuurdemper.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja ik hem vorige week al behandeld met de heftruck, en ook dat ging buitengewoon naar me zin, de uitslag was voor mijn gevoel perfect en met de hockeysticks nog vast, het inveren valt wat tegen maar ik heb liever een betere uitslag.

ik heb de heftruck onder alle 4 de wielen gehad, moet alleen nog een x een foto maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga je nog wat doen met de skidplate onder je dana 300? Door nieuwe gaten te maken in je novak adapter ring kan je de dana 300 draaien. Hierdoor kan je de transferlowering kitt weglaten uiteindelijk en heb je meer bodemvrijheid.

Je achteras is een High Pinion toch? Dan moet dat goed komen.

Op mijn oude cj7 was dat ook gedaan. Hierdoor zat de skidplate opdezelfde hoogte als mijn chassis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb voor de sper achter 2 benzine afsluiters gebruikt, dit werkt verder goed, ik moest alleen in 2 vacuum slangetjes een gaatje van 1mm boren want tijdens het in en uitschakelen ging de druk niet van de slangetjes.

nu werkt het prima maar moet toch eens kijken hoe ik dat ga oplossen,

verder ben ik nu bezig het stuurhuis naar voren te plaatsen.

moet nog even wat foto's maken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

D'r zijn ook afsluiters/ventielen met beluchting. Evt. ook electrisch bediend.

3-2-00-gr.gif

Meno een 3/2 luchtventiel 12 volt zou je kunnen gebruiken

Aansluitingen

1 Aanvoer (pers)

2 Sper

3 Ontluchting

Festo heeft er mooie ventielen 12 volt en zijn niet groter dan een pakje sigaretten er zijn nog velen andere merken

Kijk eens bij een hydrauliek zaak

Suc6 :whistle:

Ed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja zowel ingeschakeld als uitgeschakeld moet er vacuum op, 2 aansluitingen dus.

5-2-00-kl.gif

Menno zou je hier wat mee kunnen, een 5/2 ventiel

Aansluitingen

1 Aanvoer (vacuum)

2en4 in/uit schakelen

3en5 ontluchten(beluchten)

Heb net ff prijsopgave voor je gedaan comp. met 12Volt spoel +- 55 Euro ex

bewerkt door Green bear
Prijs opgave
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...