Spring naar bijdragen

grote verbouwing


Menno
 Share

Recommended Posts

Hoi Menno,

Ziet er netjes uit! Kom je een beetje goed uit met de breedte? En je gaat 15 cm omhoog en door je bodylift te verwijderen en je shackles te veranderen compenseer je dat? De kans bestaat dan wel dat je trillingen of andere problemen krijg in de aandrijflijn. Je aandrijflijn zal toch weer tussen de 7 en 10 cm in hoogte veranderen zoals het nu al is als jij de veren bovenop ga plaatsen en hou ook rekening met axle wrap als ze bovenop komen.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 200
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Hoi Menno,

Ziet er netjes uit en gaat lekker,

Ik had vandaag Albert aan de lijn ( superswamper ) en er is een lading 52 inch boggers onderweg :wacko:

Ik vind het persoonlijk ook te hoog maar ja ik mag daar geen mening over geven want ik ben zelf ook doorgeslagen toen ik de XJ ging verhogen.

Hoe zit het met de breedte nu? Kom je daar goed mee weg?

Welke plasma snijder heb jij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

met de wielen erom zit ik op 2 meter, is opzich niet zon probleem, maar ik weet uit ervaring dat het in het terrein vaak te breed is in flink uitgereden stukken.

moet wel even kijken met keuren, er staat bij mij een breedtemaat op kenteken iets van 168, maar daar is de laatste keer niet over gevallen,

ik ga de veren dus onder de as plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou me niet al te druk maken bij de APK. Als op je kenteken deze gegevens worden genoemd zou men bij de APK dit kunnen controleren. DE RDW wist mij te vertellen dat bij de APK er niet naar gekeken wordt. Tenzij je een hele strenge APK meester krijg dan zou dit een afkeurpunt kunnen zijn. Wel vertelde de RDW mij dat het in de toekomst best eens kan gaan veranderen maar dat is nu nog niet aan de orde.

Wel is het zo melde de RDW dat bij een algehele controle dit wel een probleem kan zijn als ze daadwerkelijk dit allemaal gaan controleren. Als blijkt dat het niet klopt met de gegevens op het kenteken dan kan de ambtenaar je kenteken innemen. Dan moet je alsnog naar de RDW om dit op je kenteken te laten aanpassen. Doordat het je spoorbreedte betreft kan je dit niet af bij het lokale RDW station. Je zal voor deze verandering naar Lelystad moeten.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

zit de laatste paar dagen weinig schot in, kan slecht aan onderdelen komen en sávonds iedere keer wel wat anders.

afijn paar blokje ijzer gekocht en wat uitgesneden om steunen op de as te maken voor de bladveren

P1040220.jpg

P1040222.jpg

P1040223.jpg

P1040224.jpg

even eronder gezet en kijken of de hoogte wat beter is

P1040230.jpg

P1040228.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zit de laatste paar dagen weinig schot in, kan slecht aan onderdelen komen en sávonds iedere keer wel wat anders.

afijn paar blokje ijzer gekocht en wat uitgesneden om steunen op de as te maken voor de bladveren

P1040220.jpg

P1040222.jpg

P1040223.jpg

P1040224.jpg

even eronder gezet en kijken of de hoogte wat beter is

P1040230.jpg

P1040228.jpg

Menno.. ziet er écht stoer uit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziet er wel mooi uit, maar wat blijft er aan ruimte in de wielkasten over wanneer die assteunen niet meer onder het chassis staan:wacko:

je hebt mijn jeep toch meer gezien, blijft gewoon hetzelfde, zelfs iets meer want ik heb het blokje wat op de as komt lager gemaakt dan dat hij was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag maar de adapterkit van novak besteld (135s) met korte as voor de th350, ik ben er niet echt blij mee want moet ik als extra alsnog de hele bak eraf halen en uitelkaar zien te slopen! zonde van me tijd.

dit is de oude adapter

P1040241.jpg

ook maar effe een trompsetje gehaald om remleidingen te maken.

eerst de achterremleiding verlengd

P1040234.jpg

P1040233.jpg

vervolgens ter hoogte van de versnellingspook doorgehaald en opgelengd naar binnen waar de hydrolische handrem en remdrukverdeler komen te zitten.

P1040235.jpg

P1040240.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

abs gaat er bij mij af, voor de rest als je remleidingen moet maken/velsen is koper toch wel makkelijk en ten tweede als je bij een automaterialen zaak om remleidingen vraagt krijg je toch koper, maar het is voor mij ook voor het eerst dus ik ben geen expert.

maar ik vond het wel tof om te maken!!

bewerkt door Menno
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hogere rem druk en meer pulsatie van de rem druk. Was meer een vraag, niet als kritiek bedoelt. Koper buigt makelijker, hier kan je stalen remleiding op de rol krijgen of op verschillende lengtes met de wartels en dubbele flenzen er al aan. Het mooiste is de remleiding met de buig veer er om heen kun je met de hand buigen zonder dat je er kinks in krijgt.

bewerkt door aw12345
Link naar opmerking
Deel via andere websites

koperen leidingen worden ook gebruikt voor bijvoorbeeld profesisonele koel/vriescombinaties bij supermarkten de druk kan hier oplopen tot 80 bar.

koper is minder corrosie gevoelig als ijzer.

het voor remleidingen gebruikt koper is zgn uitgegleoid koper, waardoor het makelijk te buigen is

voor wat betreft de druk deze, is als gevolg van de wet van pascal( een druk uitgeoefend op een afgesloten ruimte is naar alle kanten gelijk) ookal pulseert de druk hij is niet hoger als anders

bewerkt door just-a-jeeper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...