Spring naar bijdragen

grote verbouwing


Menno
 Share

Recommended Posts

binnekant schijf/schijf 1,47

sorry pullie ik zie net dat dat het antwoord niet is op jouw vraag!

morgen maar weer

heb er geen haast mee hoor, maar wil graag met mijn chief naar schroefveren en 35ers dus patrol assen met 4.XX overbrenging zouden theoretisch goede vervanging zijn.

zit alleen met de WMS van een Chief die om en nabij 65" zit tegenover SWB Jeep spul met 59" WMS. 5" is me iets teveel om op te vangen met spacers en velg offset.

62" zou al mooi in de buurt komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 200
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

heb er geen haast mee hoor, maar wil graag met mijn chief naar schroefveren en 35ers dus patrol assen met 4.XX overbrenging zouden theoretisch goede vervanging zijn.

zit alleen met de WMS van een Chief die om en nabij 65" zit tegenover SWB Jeep spul met 59" WMS. 5" is me iets teveel om op te vangen met spacers en velg offset.

62" zou al mooi in de buurt komen.

Menno zijn oude assen waren j10 assen. Die zijn iets minder breed als de assen van een chief. En volgens mij zijn de patrol assen iets breder als de oude J10 assen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Menno zijn oude assen waren j10 assen. Die zijn iets minder breed als de assen van een chief. En volgens mij zijn de patrol assen iets breder als de oude J10 assen.

J10 assen geloof ik niet helemaal, aangezien deze breder dan een Chief zouden moeten zijn. heb nu Waggy assen onder mijn YJ en die zijn nagenoeg gelijk

http://members.cox.net/tadsal/WMS.html

voor Full Size Jeep WMS

iets breder en iets smaller heb ik weinig aan. ik zoek een afmeting van wiel bevestigingspunt tot wielbevestigings punt aangezien dat het enige is wat constant blijft. ik wil niet een te smalle as waardoor ik met spacers en offset velgen te veel kracht op de lagers zet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

J10 assen geloof ik niet helemaal, aangezien deze breder dan een Chief zouden moeten zijn. heb nu Waggy assen onder mijn YJ en die zijn nagenoeg gelijk

http://members.cox.net/tadsal/WMS.html

voor Full Size Jeep WMS

iets breder en iets smaller heb ik weinig aan. ik zoek een afmeting van wiel bevestigingspunt tot wielbevestigings punt aangezien dat het enige is wat constant blijft. ik wil niet een te smalle as waardoor ik met spacers en offset velgen te veel kracht op de lagers zet.

Volgens jeeptech zijn de assen bij een j10 zowel in narrow als widetrack geleverd. De assen van Menno zouden volgens de gegevens ook afkomstig moeten zijn van een j10

Deze info staat op de site van www.jeeptech.com

Dana 44/J Pickup Narrow TrackNA NA '63-'81

Dana 44/J Pickup Wide TrackNA NA '82-'87

De narrow track assen zouden 61 WMS zijn en de wide track assen zouden 65 wms moeten zijn.

Ik haal mijn gegevens van het internet en kan het nergens controleren.

De narrow track assen van de J10 zijn net zo breed als de waggy assen.

De patrol assen van het GR type zijn weer breder als de waggy assen en zitten tussen de 63 WMS t/m bj 98 en 65 WMS voor de nieuwere types.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag begonnen met het openhalen van de th350,

carter eraf

IMG00111-20091230-1503.jpg

wat fotootjes om het straks weer in elkaar te zetten

IMG00112-20091230-1524.jpg

IMG00113-20091230-1525.jpg

IMG00114-20091230-1537.jpg

IMG00115-20091230-1537.jpg

maar nu komt het, verder als dit kom ik niet

IMG00116-20091230-1540.jpg

nu heb ik de bouten (achter de koppelomvormer) er ook uit maar ik krijg er niks af, ik schijn doormiddel van iets in te drukken de banden los te kunnen halen en dan het hele spul aan de kant van de omvormer eruit te kunnen trekken.

maar wat moet ik nu in drukken??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Normaal gesproken heeft het pomp huis twee bout gaten met schroefdraad

Je schroef daar 2 lange bouten on met een vrij zware dop er pm en gebruik die twee doppen als slag hamers. Weet je wel zeker dat het een TH 350 is?

Deze heeft zo te zien een electrische kickdown en zou dan een TH 400 zijn.

Zo ver ik week gebruiken alle TH 350's een kickdown kabel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo na een paar uur gister en een paar uur vandaag de zooi weer in elkaar gekregen, wel een gemedder je hebt eigenlijk 3 handen nodig en er past er maar 1 in.

de oude en de nieuwe as

P1040316.jpg

P1040317.jpg

P1040315.jpg

P1040318.jpg

schroefdraad getapt op de veerstroppen

IMG00134-20100102-1341.jpg

veerpads gemaakt en op de assen gemonteerd

IMG00136-20100104-1600.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

tussen alle schaats en slee perikelen door af en toe nog wat aan de jeep gedaan.

de bak hangt er nu zo onder

P1040363.jpg

aandrijfas van de patrol doorgeslepen

P1040361.jpg

pasbus op de draaibank gemaakt

P1040360.jpg

P1040365.jpg

lasgaten erin geboort

P1040364.jpg

alles erin geperst

P1040367.jpg

op maat gemaakt, en toen was het ijzer op.

P1040368.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag een stukje rond gehaald en op de draaibank pas gedraaid

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

in de as geperst

IMG00146-20100116-1220.jpg

goed opgelet dat de twee helften in fase staan!!

en vastlassen maar.

IMG00147-20100116-1308.jpg

het zag er allemaal goed uit, tot ik to ondekking kwam dat hij 90gr uit fase stond:ph34r: shit shit en nog es shit.

as op de splines uit elkaar gehaald en geprobeerd 90 gr te draaien, dit kwam natuurlijk niet precies uit, dus dat moet ik nog opnieuw doen.

hij zit er nu zo onder

IMG00148-20100116-1634.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziet er netjes uit Menno :yes:

Hoeveel cm kan je achterste aandrijfas nog inschuiven in de stand zoals op de foto gezien?

Als jij je achterste aandrijfas los maak van je achteras. Hoeveel kan hij dan nog zakken als hij vast blijft zitten aan je dana 300?

Tis lastig oordelen zo aan de hand van de foto.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag toch maar besloten dat ik de chassisbeugels er weer afhaal en wat anders bedacht, dit ivm het plaatsen van de schokbreker, het leek mij makkelijker om de chassisbeugels van een landrover te nemen en dan zogenaamde torens voor de schokbreker daar bovenop te zetten.

hier de chassisbeugel, toren, en schokbreker.

P1040375.jpg

gat boren voor de schokbreker

P1040376.jpg

beugel eroplassen, schokbreker erdoor

P1040384.jpg

veer er tussen

P1040385.jpg

toren eroverheen

P1040387.jpg

P1040389.jpg

P1040390.jpg

tot drie keer aantoe moest ik alles weer losslijpen omdat het toch niet helemaal recht stond:no:

nu staat hij lekker naar mijn zin.

P1040395.jpg

toen nog een paar uurtjes bezig geweest om het rubber, ring en moer op deze klote plek te krijgen

P1040392.jpg

sleutel aangepast om op de moer te plaatsen

P1040393.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tot drie keer aantoe moest ik alles weer losslijpen omdat het toch niet helemaal recht stond:no:

nu staat hij lekker naar mijn zin.

P1040395.jpg

sleutel aangepast om op de moer te plaatsen

P1040393.jpg

Ziet er goed uit Menno, ben benieuwt naar de flextest.

Home made tools heersen :lol::wacko:

bewerkt door Ab
typo's
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quoteGaat dat goed komen met die demper in de schroef veren?

Ik dacht dat schroefveren namelijk de neiging hebben om krom te gaan staan waardoor evt de demper dus "klem" komt te zitten.

Zo had ik het nog niet bekeken maar nu jij dat zo schrijft ben ik foto's gaan bekijken van de cherokee bij het flexen.

Foto 1 is de bestuurderskant die ingeveerd is.

Foto 2 is de bijrijderskant die dan uitgeveerd is.

Geen idee of dat bij Menno dan goed zal komen maar flexen is weten zou ik zeggen.

Ga je ook bumpstops plaatsen Menno?

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...