Spring naar bijdragen

grote verbouwing


Menno
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 200
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Welke patrol assen heb jij uitgekozen Menno. Achter een LSD of schakelbare locker en de vooras met vrijloopnaven of zonder?

Misschien ook gelijk een idee om over te stappen op spiraalveren waar je het in Veldhoven over had.

http://www.4x4wire.com/jeep/reviews/exprocoil99/

Deze set is te koop in Nederland. Nico uit Wommels heeft er ook 1 onder een yj geplaatst.

http://www.jeepforum.com/forum/f12/my-yj-coil-conversion-565241/

Hier staan wat foto's van een wrangler yj met spiraalveren.

http://www.4wd.com/search.aspx?PN=1&kw=Pro+Comp+YJ+Coil+Spring+Conversion

Hier de prijs in dollars van de set

http://www.superlift.com/suspension/jeep/BD-XCL.asp

Ook een mooie complete set alleen of ze die nog leveren weet ik niet.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

GR.assen met locker,

achter wil ik de veren op de assen gaan plaatsen en voor spiraalveren, maar ik denk dat ik zelf wat ga maken ipv een set bestellen.

vooras weet ik nog niet ik moet ze nog ophalen. maar is volgens mij met vrijloopnafen.

Dat is wel het voordeel met een wrangler. Je bent ruim 7 cm breder met het chassis als een cj chassis en je kan met een wrangler makkelijker veel bredere fenders plaatsen en dan staat het nog steeds mooi.

Ik zat ook te denken aan patrol assen maar na jeepertje gesproken te hebben ben ik er vanaf gestapt. Ik blijft met het probleem van de breedte zitten onder de cj8.

Op het amerikaanse www.jeepforum.com zitten ook een aantal wrangler rijders die zelf een spring conversie hebben gemaakt. Vooral de bijbehorende foto's kunnen je goed op weg helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag even de kabelboom nagelopen, er was hier en daar wat bij elkaar gesmolten, achteraf bleek het om 1 kabeltje te gaan die vanaf de bron tot aan de ruitenwisser motor helemaal kaal was gesmolten, waarschijnlijk de interval want die heeft nooit gewerkt.

tijdens het volgen van die draad kwam ik wel een hele rare oplossing tegen

P1040150.jpg

gelijk ook maar de kachelradiateur erafgehaald (blijft toch een pokkeklus) aangezien daar ook weinig warmte meer vanaf kwam

P1040153.jpg

P1040157.jpg

P1040158.jpg

P1040159.jpg

die ligt dus nu bij de radiatorenfabriek alkmaar.

ik vraag me alleen af hoe ik straks dat stekkertje van de blower er weer achterop krijg

P1040156.jpg

maar goed als dat nu alles was!!

kwam gelijk bij het volgende, hoe ga ik dit aanpakken

P1040166.jpg

het beste zo zijn eruit slijpen en nieuw erin lassen, maar daar zie ik een beetje tegenop.

zou ik het niet kunnen polyesteren???

dit zit dus onder het raam.

P1040165.jpg

P1040164.jpg

P1040169.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

van de pro-comp kit ga je veel spijt krijgen..... je zult niet de eerste zijn die de kit er weer onder vandaan haalt.

siert.

Pro-comp komt er inderdaad minder goed vanaf dan de overige merken kits die aangeboden worden. Alleen kost de pro-comp kit ruim de helft minder als de overige kits die aangeboden worden en aan de hand van de foto's van de pro-comp set kan je mogelijk zelf iets dergelijks maken.

Maar Menno gaf al aan dat hij zelf wat ging fabriceren.

Ik zal eens kijken wat ik kan vinden aan beelden en info waarmee je zelf iets dergelijks kan maken Menno.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zal hier en daar alleen de slechte/doorgerotte delen uitslijpen en inlassen, verder ga ik hier niet te veel tijd insteken, dit is eigenlijk het enigste wat nog niet helemaal 100% is van de body, de rest had ik al vernieuwd,

ik ga eigenlijk voor de assen, dasboard, schijfen met hydraulische handrem, en nog een paar kleine aanpassingen, ik wil wel weer rijden!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alleen dat zegt al genoeg denk ik, bijnaam is niet voor niets "pro-crud"

@Menno, zelf maken is veel leuker, je hebt er de ruimte voor.

Geldt dat niet bij alles zo? Er zijn genoeg mensen hier op het forum die met spullen van pro-comp rijden. Alle waar naar zijn geld he! Als we met alles het beste zouden willen hadden we ook nooit aan een jeep moeten beginnen lijkt mij.

Het andere merk die een dergelijk kit maakt is fabtech alleen die prijs begint met Starting at: $6,291.81.

En het zelf bouwen is altijd veel leuker. De 1 bouwt het in een 1 maand en de ander doet er een paar jaar over. Alleen wat ik begreep van Menno is dat hij het lastig vond om de juiste maten te weten te komen voor de controll arms die hij voor en achter zal moeten plaatsen en waar hij deze op het chassis zal moeten plaatsen. Iets verkloten is niet moelijk. Iets goed doen kan des te lastiger zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En het zelf bouwen is altijd veel leuker. De 1 bouwt het in een 1 maand en de ander doet er een paar jaar over. Alleen wat ik begreep van Menno is dat hij het lastig vond om de juiste maten te weten te komen voor de controll arms die hij voor en achter zal moeten plaatsen en waar hij deze op het chassis zal moeten plaatsen. Iets verkloten is niet moelijk. Iets goed doen kan des te lastiger zijn.

Meeste bouwtijd zit in de voorbereiding, surfen en zoeken hoe anderen het doen/gedaan hebben. Niets nieuws onder de zon. Beter goed "gejat" dan slecht bedacht.:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meeste bouwtijd zit in de voorbereiding, surfen en zoeken hoe anderen het doen/gedaan hebben. Niets nieuws onder de zon. Beter goed "gejat" dan slecht bedacht.:blush:

Yep helemaal mee eens maar het surfen naar deze info kan je bijna alleen op engelstalige sites en dat kan voor sommige mensen een uitdaging zijn.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

op pirate staat een goeie 4-link calculator, wel leuk om mee te stoeien. je kan even kijken wat de andere voor getallen eruit hebben.

probleem is meestal dat je niet overal je control arms vast kan zetten.

Ik zou wel aanraden de upper mounts zoveel mogelijk verstelbaar te maken zodat je kan spelen met de setup.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
na een paar avondjes slijpen, lassen, slijpen, is het meeste vernieuwd en in de primer gezet.

IMG00020-20091112-1904.jpg

ik heb nog niet heel veel tijd gehad, dus dit was het.

Ziet er weer keurig uit Menno!

Vraagje: Zoals jij het nu gezien hebt met het kachelhuis; krijg je deze eronderuit als het dash er nog in zit? Mits je de 4 boutjes aan de andere kant van je firewall los haald natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ramon, dit is nu 3de keer dat ik een radiateur vervang, maar ik heb bij de andere 2 keer het dashboard wel losgehaald, niet helemaal zoals nu alles verwijderd, maar het blijft gewoon een pokke klus, ondanks ik nu alles weg heb, volgens mij zit je ook nog met je kachelbediening unit die flink in de weg zit. want echt het hele huis moet van het schutbord af dan kan je de achterplaat lomaken om bij de radiateur te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ramon, dit is nu 3de keer dat ik een radiateur vervang, maar ik heb bij de andere 2 keer het dashboard wel losgehaald, niet helemaal zoals nu alles verwijderd, maar het blijft gewoon een pokke klus, ondanks ik nu alles weg heb, volgens mij zit je ook nog met je kachelbediening unit die flink in de weg zit. want echt het hele huis moet van het schutbord af dan kan je de achterplaat lomaken om bij de radiateur te komen.

Thanks Menno! Ik heb op het US forum gelezen dat men het lukte zonder het gehele dash los te halen. Een bepaalde draai die je moet maken om het huis eruit te krijgen. Ik ga er eerdaags aan beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee gaat niet van een leien dakje, evenals de dana 300

Klopt Menno,

Dat probleem heb ik ook met mijn quadratec. Als ik hem zou vervangen voor een dana 300 moet er veel aangepast worden.

Ook met de andere assen is het even puzzelen. Ik zal zelf veel moeten slijpen en lassen aan de andere assen om deze passend te krijgen onder de cj8.

En ik weet niet of ik dat allemaal wel wil. Dat ben ik nu rustig aan het bekijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...