michel1972 Geplaatst December 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 1, 2009 (bewerkt) Hoi Menno, Ziet er netjes uit! Kom je een beetje goed uit met de breedte? En je gaat 15 cm omhoog en door je bodylift te verwijderen en je shackles te veranderen compenseer je dat? De kans bestaat dan wel dat je trillingen of andere problemen krijg in de aandrijflijn. Je aandrijflijn zal toch weer tussen de 7 en 10 cm in hoogte veranderen zoals het nu al is als jij de veren bovenop ga plaatsen en hou ook rekening met axle wrap als ze bovenop komen. December 1, 2009 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst December 1, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 1, 2009 axle wrap, daarom laat ik die twee bovenste armen nog even op de as zitten. en voor de aandrijflijn ben ik nog aan het denken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst December 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 1, 2009 Hey Menno Is dit niks om de axle wrap achter te voor komen. Dit moet je toch goed zelf kunnen maken. Weet niet of hier in NL iemand het er onder heeft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst December 1, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 1, 2009 zoiets ga ik ook maken, maar dan alleen bovenlangs Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst December 2, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 2, 2009 amc 20 achteras verwijderd wielen overgezet op de patrolas en onder de bladveren geplaatst maar denk toch toch dat ik de veren onder de as doe, dit is wel heel extreem. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst December 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 2, 2009 Lol, hot rod. hoe bevalt de plasma snijder? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst December 2, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 2, 2009 heb ik me perfect mee uitgeleefd op de patrolas, alles eraf gesneden en daarna vlakslijpen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst December 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 2, 2009 Hoi Menno, Ziet er netjes uit en gaat lekker, Ik had vandaag Albert aan de lijn ( superswamper ) en er is een lading 52 inch boggers onderweg Ik vind het persoonlijk ook te hoog maar ja ik mag daar geen mening over geven want ik ben zelf ook doorgeslagen toen ik de XJ ging verhogen. Hoe zit het met de breedte nu? Kom je daar goed mee weg? Welke plasma snijder heb jij? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst December 2, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 2, 2009 met de wielen erom zit ik op 2 meter, is opzich niet zon probleem, maar ik weet uit ervaring dat het in het terrein vaak te breed is in flink uitgereden stukken. moet wel even kijken met keuren, er staat bij mij een breedtemaat op kenteken iets van 168, maar daar is de laatste keer niet over gevallen, ik ga de veren dus onder de as plaatsen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst December 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 2, 2009 (bewerkt) Ik zou me niet al te druk maken bij de APK. Als op je kenteken deze gegevens worden genoemd zou men bij de APK dit kunnen controleren. DE RDW wist mij te vertellen dat bij de APK er niet naar gekeken wordt. Tenzij je een hele strenge APK meester krijg dan zou dit een afkeurpunt kunnen zijn. Wel vertelde de RDW mij dat het in de toekomst best eens kan gaan veranderen maar dat is nu nog niet aan de orde. Wel is het zo melde de RDW dat bij een algehele controle dit wel een probleem kan zijn als ze daadwerkelijk dit allemaal gaan controleren. Als blijkt dat het niet klopt met de gegevens op het kenteken dan kan de ambtenaar je kenteken innemen. Dan moet je alsnog naar de RDW om dit op je kenteken te laten aanpassen. Doordat het je spoorbreedte betreft kan je dit niet af bij het lokale RDW station. Je zal voor deze verandering naar Lelystad moeten. December 3, 2009 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst December 9, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 9, 2009 zit de laatste paar dagen weinig schot in, kan slecht aan onderdelen komen en sávonds iedere keer wel wat anders. afijn paar blokje ijzer gekocht en wat uitgesneden om steunen op de as te maken voor de bladveren even eronder gezet en kijken of de hoogte wat beter is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst December 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 9, 2009 zit de laatste paar dagen weinig schot in, kan slecht aan onderdelen komen en sávonds iedere keer wel wat anders.afijn paar blokje ijzer gekocht en wat uitgesneden om steunen op de as te maken voor de bladveren even eronder gezet en kijken of de hoogte wat beter is Menno.. ziet er écht stoer uit! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst December 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2009 Vind ik ook. En beter dan met SPOA. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst December 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2009 Menno.. ziet er écht stoer uit! Vind ik ook. En beter dan met SPOA. Ziet er wel mooi uit, maar wat blijft er aan ruimte in de wielkasten over wanneer die assteunen niet meer onder het chassis staan:wacko: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst December 10, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2009 Ziet er wel mooi uit, maar wat blijft er aan ruimte in de wielkasten over wanneer die assteunen niet meer onder het chassis staan:wacko: je hebt mijn jeep toch meer gezien, blijft gewoon hetzelfde, zelfs iets meer want ik heb het blokje wat op de as komt lager gemaakt dan dat hij was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst December 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2009 je hebt mijn jeep toch meer gezien, blijft gewoon hetzelfde, zelfs iets meer want ik heb het blokje wat op de as komt lager gemaakt dan dat hij was. Oké, dus wat het blokje dunner is is de as dikker:lol: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst December 10, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2009 Oké, dus wat het blokje dunner is is de as dikker:lol: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst December 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2009 Ziet er netjes uit Menno Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst December 12, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 12, 2009 vandaag maar de adapterkit van novak besteld (135s) met korte as voor de th350, ik ben er niet echt blij mee want moet ik als extra alsnog de hele bak eraf halen en uitelkaar zien te slopen! zonde van me tijd. dit is de oude adapter ook maar effe een trompsetje gehaald om remleidingen te maken. eerst de achterremleiding verlengd vervolgens ter hoogte van de versnellingspook doorgehaald en opgelengd naar binnen waar de hydrolische handrem en remdrukverdeler komen te zitten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst December 12, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 12, 2009 Ik heb een vraagje, wat is de reden om koper voor remleiding te gebruiken ij denk dat het hier zelfs illegaal is. Waarom geen stalen remleidingen? Ik zou zelf geen koper voor remleiding gebruiken vooral niet met ABS remmen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst December 12, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 12, 2009 (bewerkt) abs gaat er bij mij af, voor de rest als je remleidingen moet maken/velsen is koper toch wel makkelijk en ten tweede als je bij een automaterialen zaak om remleidingen vraagt krijg je toch koper, maar het is voor mij ook voor het eerst dus ik ben geen expert. maar ik vond het wel tof om te maken!! December 12, 2009 bewerkt door Menno Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst December 12, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 12, 2009 en wat heeft abs met je koperen remleiding te maken?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst December 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2009 (bewerkt) Hogere rem druk en meer pulsatie van de rem druk. Was meer een vraag, niet als kritiek bedoelt. Koper buigt makelijker, hier kan je stalen remleiding op de rol krijgen of op verschillende lengtes met de wartels en dubbele flenzen er al aan. Het mooiste is de remleiding met de buig veer er om heen kun je met de hand buigen zonder dat je er kinks in krijgt. December 13, 2009 bewerkt door aw12345 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst December 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2009 zo ver ik weet worden hier altijd koperen remleidingen gebruikt en snel knikken die niet. En ze kunnen best veel hebben Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
just-a-jeeper Geplaatst December 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2009 (bewerkt) koperen leidingen worden ook gebruikt voor bijvoorbeeld profesisonele koel/vriescombinaties bij supermarkten de druk kan hier oplopen tot 80 bar. koper is minder corrosie gevoelig als ijzer. het voor remleidingen gebruikt koper is zgn uitgegleoid koper, waardoor het makelijk te buigen is voor wat betreft de druk deze, is als gevolg van de wet van pascal( een druk uitgeoefend op een afgesloten ruimte is naar alle kanten gelijk) ookal pulseert de druk hij is niet hoger als anders December 13, 2009 bewerkt door just-a-jeeper Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.