Spring naar bijdragen

Wheel Spacers Ja of Nee....


Recommended Posts

Heb sinds een paar weken een paar schitterende Mickey Thompson velgen (16x8J) onder mijn YJ. Deze wielen komen oorspronklijk onder een TJ vandaan. Weet niet of dat een andere ET-waarde heeft.

Bij maximale stuuruitslag lopen de banden nu tegen de bladveren aan. Nou had ik het idee om spacers te plaatsen om dit te voorkomen. Vraag me af of er nadelige gevolgen zijn m.b.t. het plaatsen van spacers en bovenal of dit wel veilig is.

Kan eventueel wel wat naar buiten met de wielen. Fenders zijn breed zat om de banden niet te veel uit te laten steken. (Zie foto)

Graag advies.

jeep7.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb sinds een paar weken een paar schitterende Mickey Thompson velgen (16x8J) onder mijn YJ. Deze wielen komen oorspronklijk onder een TJ vandaan. Weet niet of dat een andere ET-waarde heeft.

Bij maximale stuuruitslag lopen de banden nu tegen de bladveren aan. Nou had ik het idee om spacers te plaatsen om dit te voorkomen. Vraag me af of er nadelige gevolgen zijn m.b.t. het plaatsen van spacers en bovenal of dit wel veilig is.

Kan eventueel wel wat naar buiten met de wielen. Fenders zijn breed zat om de banden niet te veel uit te laten steken. (Zie foto)

Graag advies.

Je kan ook je stuuruitslag terugstellen met de bouten achter je voorwielen alleen word dan de draaicirkel wel anders.

Wheelspacers kan wel rij er zelf ook mee nu zo'n half jaartje mee ondervind er geen nadeel van. Geloof dat het alleen niet mag voor de apk.....

Maar de mijne is ook gewoon goedgekeurd met wheelspacers erop.

:ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

APK zal geen probleem zijn. Dan haal ik ze er gewoon even af.

Boefje!:)

Kees geen probleem die spacers,ik rijd er inmiddels meer dan een jaar mee.

Maar voor het aanlopen is de aanslagbout verstellen voldoende.

Is wel een goedkopere oplossing dan spacers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Boefje!:)

Kees geen probleem die spacers,ik rijd er inmiddels meer dan een jaar mee.

Maar voor het aanlopen is de aanslagbout verstellen voldoende.

Is wel een goedkopere oplossing dan spacers.

Het klopt dat de aanslagbout verstellen genoeg is maar dat verkleint wel een heel klein beetje je draaicirkel. Het aanlopen van de banden heeft te maken met de backspace van de velgen. Je hebt andere velgen en grotere banden en normaal gesproken als je naar grotere banden gaat zou je de backspace van de velgen ook iets moeten aanpassen om het aanlopen te voorkomen.

De standaard backspace van een wrangler tj of yj velg is 5.5

Ze adviseren vaak bij 33 inch banden een velg met een backspace van 3.75 Dan zou hij niet moet aanlopen! Bij een backspace van 4 kan hij al aanlopen.

Je kan even kijken Kees wat voor backspace jij hebt. Dat wordt altijd vermeld op de Mickey velgen

Spacers kunnen ook een oplossing bieden. Alleen wat al aangegeven is door de mensen hierboven. Het kost een stukje meer en je moet ze geregeld controleren of ze wel goed vastzitten. Want ze kunnen wel eens los raken. Ed en ik weten daar alles van:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spacers kan wel maar niet in 't terrein!

En af en toe eens na kijken of ze niet los komen..

Ik had ze maar er af gegooid nadat er al 2 gesneuveld zijn in 't terrein, gewoon los gelopen en helemaal aan gort gedraaid.

En voor 't aanlopen... ik denk dat je alleen met spacers het niet haald.

Het helpt natuurlijk wel maar je zal je uitslag toch nog wat terug moeten stellen denk ik..

Voor de APK hoeven ze er niet onderuit als je wielen binnen de maat blijven.

Gr.Karel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spacers kan wel maar niet in 't terrein!

En af en toe eens na kijken of ze niet los komen..

Ik had ze maar er af gegooid nadat er al 2 gesneuveld zijn in 't terrein, gewoon los gelopen en helemaal aan gort gedraaid.

En voor 't aanlopen... ik denk dat je alleen met spacers het niet haald.

Het helpt natuurlijk wel maar je zal je uitslag toch nog wat terug moeten stellen denk ik..

Voor de APK hoeven ze er niet onderuit als je wielen binnen de maat blijven.

Gr.Karel.

Die spacers die jij gebruikte. Waren dat alu spacers of metalen spacers? Met alu spacers had ik dat probleem ook gehad. Met metalen spacers heb ik dat probleem nog niet gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tijd met alu spacers gereden.. niks mis mee. Ook met APK geen last gehad.

Wel weer iets extra's om in de gaten te houden na terreinrijden.

Heb een paar jaar geleden andere (passende) velgen gekocht, vind het nu wel wat makkelijker met spullen schoonmaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die spacers die jij gebruikte. Waren dat alu spacers of metalen spacers? Met alu spacers had ik dat probleem ook gehad. Met metalen spacers heb ik dat probleem nog niet gehad.

Ik hab eerst alu spacers gehad en daarna ijzeren..

Allebij los gelopen!

Ik gebruik de mijne alleen in 't terrein maar ik moet er niet aan denken dat zoiets gebeurd als je op de snelweg zit:blink:!.!..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat je je bouten van je stuuruitslag lekker moet laten zitten.

Je krijgt een draaicirkel die bijna net zo groot is als een vrachtwagen. Als je dan een keer scherp de bocht om moet blijf je voor en achteruit steken om dit te halen.

SPREEK UIT ERVARING!!!!

Gewoon een setje spacers er tussen en klaar is kees.Dat losloop-verhaal zal wel meevallen, als je de boel maar regelmatig in de gaten houdt en zorgt dat de ondergrond waar de spacers tegenaan zitten goed schoon zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tijd met alu spacers gereden.. niks mis mee. Ook met APK geen last gehad.

Wel weer iets extra's om in de gaten te houden na terreinrijden.

Heb een paar jaar geleden andere (passende) velgen gekocht, vind het nu wel wat makkelijker met spullen schoonmaken.

Altijd een overweging om de juiste wielen er bij te zoeken en eens kijken naar de kosten spacers versus wielen.

De losloop verhalen, dat zal wel gewoon aanhengsten met 140 N.M<_< nooit geen problemen mee gehad:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Altijd een overweging om de juiste wielen er bij te zoeken en eens kijken naar de kosten spacers versus wielen.

De losloop verhalen, dat zal wel gewoon aanhengsten met 140 N.M<_< nooit geen problemen mee gehad:bye1:

met 140NM denk ik niet dat ze nog erg snel los gaan :yes:

kans is wel dat als ze dan een jaartje vast zitten je ze zelf ook niet meer los krijgt :bye1:

/me is ervaringsdeskundige nadat de vorige eigenaar van mijn XJ de alu velgen zonder vet oid had aangedraait op standje lomp met de luchtsleutel.

kostte met 12,95 per wiel om het bij de trekker garage weer los te krijgen (kostte hun 3 krachtdoppen 19mm en 4 manuren :P)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

met 140NM denk ik niet dat ze nog erg snel los gaan ;)

kans is wel dat als ze dan een jaartje vast zitten je ze zelf ook niet meer los krijgt :P

/me is ervaringsdeskundige nadat de vorige eigenaar van mijn XJ de alu velgen zonder vet oid had aangedraait op standje lomp met de luchtsleutel.

kostte met 12,95 per wiel om het bij de trekker garage weer los te krijgen (kostte hun 3 krachtdoppen 19mm en 4 manuren :B)

:P maar ze gingen niet los :bye1:

Dus alle mensen die schrijven dat ze losgaan hebben ze gewoon niet goed vastgezet:B:B:B

:yes::bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook een setje liggen van rugged ridge (4wd).

Maar de gaten zitten niet helemaal goed lijkt wel, me dop loopt ook vast als ik bij de derde moer ben ( dop past al zo strak ).

Heeft een van julie ook zo iets gehad, en hoe op te lossen?:lol:

Heb je wel de goeie steek?

Bijvoorbeeld een set van een YJ/TJ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...