Spring naar bijdragen

is dit zomaar te doen?


michel1972
 Share

Recommended Posts

Ik kwam deze advertentie tegen.

http://www.speurders.nl/overzicht/autos/jeep-cherokee-extreme-bj1985-oldtimer-full-options-46375632.html?q=extreme

Ik herkende de jeep van een man uit Zeeland genaamd Abs van Heel Dudoc. Zijn vrouw reed met deze cherokee rond. De oude eigenaar heeft een paar weken geleden zijn cherokee uit 1990 verkocht aan een autohandelaar in Rotterdam. Nu had deze autohandelaar nog een kaal chassis liggen van 1985 met de daarbij behorende platen enz. Hij heeft het oude chassisnummer van de 1985 cherokee in de cherokee van 1990 geslagen en zo heeft hij de 1990 cherokee omgetoverd tot een 1985 cherokee.

Is dit zo simpel of zijn er dingen die ik nu over het hoofd zie?

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kwam op marktplaats deze advertentie tegen.

http://auto.marktplaats.nl/chevrolet/231450765-jeep-cherokee-extreme-bj1985-oldtimer-full-options.html?

Ik herkende de jeep van een man uit Zeeland genaamd Abs. Zijn vrouw reed met deze cherokee rond. De oude eigenaar heeft een paar weken geleden zijn cherokee uit 1990 verkocht aan een autohandelaar in Rotterdam. Nu had deze autohandelaar nog een kaal chassis liggen van 1985 met de daarbij behorende platen enz. Hij heeft het oude chassisnummer van de 1985 cherokee in de cherokee van 1990 geslagen en zo heeft hij de 1990 cherokee omgetoverd tot een 1985 cherokee.

Is dit zo simpel of zijn er dingen die ik nu over het hoofd zie?

Zo heeft hij wel de rdw niet op zijn dak. Zou hij wel bij de rdw moeten verschijnen dan mag een vast percentage van een ander bouwjaar zijn, staat ergens op de rdw site..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Dit gebeurt vaker voornamelijk met auto’s met echt een chassis.

Echter het mag niet, het is gewoon belasting ontduiking en daar kun je goed nat mee gaan het nummer wat er in geslagen word is namelijk je VIN en de fabriek heeft die ook op diverse geheime plaatsen staan.

Dus ondanks dat misschien het plaatje achter het raam weg is, is het te achterhalen.

Als je hem opnieuw laat keuren, en hij komt er door en daar zijn inderdaad allerlei regels voor is het goed.

(er rijden in Nederland inspecteurs rond, die dit en bv grijskenteken en schorsing plaatsing controleren ik heb zo’n vent eens aan de deur gehad daar word je niet blij van die gaat echt tot het gaatje)

Groet Arie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[is dit zo simpel of zijn er dingen die ik nu over het hoofd zie?]:wacko:

Een zware bankhamer:), slagletters, en scherp oog zodat je niet mis slaat:), op je duim over vinger of zoiets:wacko:.

Natuurlijk mag het niet, (maar ja stelen mag ook niet) (25 inch ophogen mag ook niet);) het juiste is woord fraude, en zo kunnen we nog wel even doorgaan.:yes:

Maar zo wordt hij nog wel oldtimer:B

bewerkt door aitze
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is zo simpel, en zo illegaal. Chassisnummer overslaan mag niet.

nog steeds maar een ding gelezen rdw douane , maar wat denk je van de verzekering

bij een grotere (Letsel)schade en de Expert ziet dat het niet de juiste auto is maar een chassis met een verkeerd illegaal geslagen chassisno is dan ben je dus niet verzekerd!! en dan kom je zelf grof aan het betalen :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bijzonder verhaal, kenteken komt (nog)niet voor bij de rdw, en toch apk.

Wat nog leuker is, is dat de 4 liter pas vanaf 1987 leverbaar was.

Volgens het kenteken hoort er nog een 2.8 liter in te zitten. Net gecontroleerd op de site http://publiek.vwe.nl/

Apk was volgens deze site verlopen op 1-7-1988

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is dus gewoon "omkatten".

Streng verboden!

De dader heeft hiermee een misdrijf gepleegd en kan er voor vervolgd worden.

Klopt helemaal! Nu maar hopen dat er niemand zo gek is om er 10000 euro voor neer te leggen. Want volgens mij koopt hij of zij dan de bekende kat in de zak met alle risico's van dien.

Ik las wat reacties op een ander forum waarbij er iemand was geweest die de RDW had ingelicht over deze cherokee. Hij had het kenteken van de vorige cherokee doorgegeven en het nieuwe kenteken zoals hij nu is. Hij had hun verteld dat deze wagen omgekat is maar de RDW doet daar niks mee werd hem verteld. Hij werd doorverwezen naar de politie en de belastingdienst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk is het verboden, maar ik denk niet dat de nieuwe eigenaar daar problemen mee zal krijgen.

Hij/zij weet natuurlijk niet wat er met die auto is gebeurd. En ben eerlijk, als ik nog nooit een Jeep heb gehad zou ik ook niet weten dat de 4 liter helemaal niet in deze XJ kan zitten?

In dit geval zal vooral de handelaar/omkatter moeten oppassen, die waarschijnlijk het andere kenteken nog wel zal bewaren om deze actie over een paar jaar weer te kunnen doen.

...en dan nog, na al dit, is en blijft het veel teveel geld voor een 20 jaar oude XJ. Al die accessoires zijn net zoveel waard als een lege dooS met een sticker 'waardevol' erop. :whistle:

bewerkt door Kameel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omkatten gebeurt natuurlijker vaker...maar dan wel stiekum..

Maar deze verkoper adverteerd er zelfs mee. (zelfde adverteerder, andere auto)

http://www.speurders.nl/overzicht/gebruiker-1813097/jeep-wagoneer-extreme-v8-360-4x4-5-9-ltd-super-jeep-46156535.html

Als je hierop ingaat weet je dus dat dit chassisnummer niet klopt en ben je even strafbaar als de omkatter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is wel een auto op chassis. Dus wanneer er een oud chassis onder gezet wordt, ligt het anders dan wanneer er en ander nummer ingeslagen wordt.:lol: Het chassis bepaald in Nederland tenslotte de identiteit van het voertuig.

De andere auto was een XJ... zelfdragende carosserie dus. En daar kan geen ander chassis onder...:whistle: Sla er een ander chassisnummer in, en je bent aan het omkatten.

Inmiddels is de advertentie met de XJ verdwenen.... -snif snif-.... lont geroken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is wel een auto op chassis. Dus wanneer er een oud chassis onder gezet wordt, ligt het anders dan wanneer er en ander nummer ingeslagen wordt.:lol: Het chassis bepaald in Nederland tenslotte de identiteit van het voertuig.

De andere auto was een XJ... zelfdragende carosserie dus. En daar kan geen ander chassis onder...:whistle: Sla er een ander chassisnummer in, en je bent aan het omkatten.

Inmiddels is de advertentie met de XJ verdwenen.... -snif snif-.... lont geroken?

Nope hij verandert graag zijn advertenties.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Las vanochtend op een ander forum dat de oorspronkelijke eigenaar niks over zijn cherokee kwijt wil. Voor alle info moest je maar bij de nieuwe eigenaar zijn. En de nieuwe eigenaar vertelde juist weer dat je voor alle info bij de oude eigenaar terecht kon. Blijft allemaal heel vreemd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeep CherokeeLedig gewicht (kg):1450Kleur:zwartMassa rijklaar (kg):1550Datum eerste inschrijving:-Laadvermogen (kg):-Parallel import:jaAantal cilinders:6Bouwjaar VIN:1985Cilinderinhoud (cc):2800Brandstofsoort:benzineMax. vermogen (kW):77Aantal zitplaatsen:5Max. vermogen (pk):105Motorrijtuigenbelasting (per kwartaal):€ 160 t/m € 186Toerental (rpm):-Zuinigheidscategorie:-Verbruik (l/100km):-CO2 uitstoot (g/km):-Verbruik (km/l):-APK vervaldatum:16-02-2010Kentekenstatus:geldig RDW BPM:€ 0 Rest BPM:€ 0,00

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laatste nieuws omtrent deze wagen is dat de kilometerstand niet 149000 maar 249000 moet zijn. Deze gegevens zijn afkomstig van de vorige eigenaar

Kun je op wachten natuurlijk.

Maar komaan, koop een auto bij een handelaar en iedereen weet dan toch dat dit soort risico's al bestaan zolang er auto's zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach het kan me niet echt boeien:no:, ze gaan hun gang maar:D, wat een drukte om een wagen die niet in het bezit van al deze schrijvende jeepforumleden:yes:.

Wat ik eerder ook al heb geschreven, ophogen mag ook niet en stelen ook niet, dus laten we zeker niet roomser zijn als de paus, en laat het maar rusten.

Er zal volgens de wet wel geen enkele Jeep deugen:no:, de mijne zeker niet, maar ik heb hier geen problemen mee, jullie wel, laat het dan even weten,mischien kunnen we doorgaan

Wat deugt er niet aan mijn wagen:bye1::wacko:

bewerkt door aitze
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...