Spring naar bijdragen

Het Jeep Dealer Topic


Kameel
 Share

Recommended Posts

Bijna iedereen is er wel eens geweest: De Officiëele Chrysler/Jeep Dealer.

Nu hoor ik van veel kanten nogal vaak niet al te beste ervaringen met dealers. Die verhalen zijn vaak erg kleurrijk en soms zelfs erg vreemd. Waarschijnlijk daarom juist leuk om te lezen. (positieve ervaringen mogen uiteraard ook smile.gif )

Ik zal eens beginnen.

Ergens in 2001 zaten we in de Ardennen en zat er bij terugkomst ineens een barstje in één van de koplampen. Vervelend, want daar wordt ie bij de APK op afgekeurd. Dus, de APK kwam (een half jaar later) dichterbij en ik wilde wel eens weten wat me dat kost. Aangezien ik de TJ net had en nog steeds goed opgevoed was door mijn Toyota-dealer (net, goedkoop en snel), ging ik naar 'De Dealer' en liet 'm vertellen wat en hoe.

De vijf (5..ja 5) sterren dealer:

De jongeman (ja, met mooie stropdas) kwam na een kwartier lachend naar me toe. Is dat een goed teken? Voor hun misschien wel. unsure.gif

"Ja meneer, we moeten de hele unit vervangen wat neerkomt op een bedrag van f 1250,- inclusief. Nee, alleen het glas vervangen kan niet."

Ik viel van mijn stoel. (Da's mooi want ik wilde toch al meteen naar buiten)

Ben een maand later (vlak voor de APK) naar een garage in de buurt gereden en via hem bij Hella het glas los besteld: 59 Euri. blink.gif

(Glas is hetzelfde als die van een Golf I of een mini, ben vergeten welke)

heb er nog meer, maar die bewaar ik voor later...wie volgt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 57
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Nieuwe accu halen omdat de oude versleten was. Bij de jeepdealer, ja meneer dat moeten we even opzoeken. Ik: Wat kost het ongeveer?

Chrysler Jeep Dealer: u moet toch aan ongeveer 130 euro denken, maar dan zetten we de accu er wel voor u in.

Bij een plaatselijke garage 77 euro, ik moest de accu er alleen zelf inzetten maar dat was (zelfs voor mij) in 5 minuten gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recall reparatie;

Ik had op de Amerikaanse Jeepsite(ja de orginele)een link gevonden waar je kon kijken of er nog Recall reparaties open stonden voor je auto.Je moet daar je VIN-nummer invoeren ik meen 8 cijfers en dan kon je zo zien wat er nog open stond aan reparaties.

Recall reparaties zijn kosteloze reparaties want het zijn gewoon produktiefouten of slechte onderdelen en Jeep hoort deze reparaties gewoon kosteloos te repareren.Ik kreeg netjes een mail terug met de reparaties en de vermelding dat ik contact op moest nemen met mijn locale Jeep-dealer.

Ik dus contact op genomen met mijn locale Jeep-dealer en hem de mail die ik uit Amerika ontvangen had laten lezen.Nou denk iedereen natuurlijk geen probleem alles wordt kosteloos gerepareerd.Nou vergeet het maar,ik moest eerst mijn VIN-nummer doorgeven en raar maar waar die 8 cijfers waren niet voldoende hij moest er weer 9 hebben.Waar hij natuurlijk niet om heen kon was dat de reparaties nog open stonden.

Hij vertelde mij effe tussen neus en lippen dat er voor mij ook kosten aan vast zaten,dus ik was het hier niet mee eens maar hij zei dat voor niets de zon alleen op ging.Ik heb hem gewezen op de site van Jeep maar hij bleef voet bij stuk houden dat ik ook moest betalen hieraan

"meneer weet U wat dat allemaal kost als iedereen dit gaat doen"

Ik heb hem verteld dat dit dus gewoon "garantie"was.

Hij wist me ook te vertellen dat ondanks hij de wagen nog niet gezien had er ook nog andere dingen gerepareerd moesten worden die voor 100% door mij betaald moesten worden want anders had de recall reparatie geen nut.

Ik heb verder geen tijd er meer ingestoken omdat ik geen zin had in een welles nietes spelletje,maar hieruit blijkt dat je bij de Jeepdealer niet terecht kan als het een oudere garantiekwestie betreft ondanks dat Jeep Amerika dit wel aangeeft dat dit kosteloos moet gebeuren.

Eind van het liedje mij zien ze niet meer bij de Jeepdealer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Met recall (airbag module) heb ik geen slechte ervaring. Wel met tarieven van onderdelen en servicebeurten. Schreeuwend duur en niet in verhouding tot het geleverde. Verder ook minder goede ervaring met Chrysler Heemstede. Deze dealer is voortgekomen uit een tweedehands handelaar (AC Baron) met een slechte reputatie. Toen het een DC dealer werd is het zelfde personeel daar gebleven. Gevolg louche verkopers en tweede rangs monteurs. Ik ben daar overigens sinds 2001 niet meer geweest dus het zou nu beter kunnen zijn. Ook DC dealers moeten toch aan bepaalde eisen voldoen dacht ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij vroegen bij de officiele dealer wat een uitlaat moest gaan kosten. En wel alleen de achterdemper. volgens de Officiele Chrijsler dealer hier in Amsterdam kwam dit inclusief montage op 427,00 euro exclusief BTW ohmy.gif .

Dit vonden wij wel erg veel en zijn verder gaan zoeken. Uiteindelijk bij autotechnica de uitlaat gehaald inclusief beugels, vet e.d. voor 122,00 euro inclusief BTW. Ok mijn vriend moest hem er zelf onderzetten maar dat was zo gebeurd. Met een uurtje was hij klaar.

Dat scheelt toch weer een heleboel eurotjes. laugh.gif

Groetjes,

Marielle thumbsup.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Één keer met m'n Wrangler naar de Jeep-dealer in Doetinchem geweest.... voor een voorruitframe. Prijs was zo hoog, dat ik 'm maar snel vergeten ben!

Verder voelde ik me er niet erg serieus genomen, er werd een beetje minachtend over een mijn '87er gepraat. Toen ik liet merken dat ik zelf het frame wilde spuiten en monteren, kreeg ik helemaal geen kontakt meer....

Terwijl er buiten wel een 88er Wrangler 2.5 te koop stond, voor bijna 10.000 Euro! Dan zijn die oude Jeeps blijkbaar weer wel serieus te nemen! blink.gif

Kortom: Officieële dealer??? Nee, dank je!

Ik zou trouwens wel eens willen weten hoe de Chrysler/Jeep dealers het zouden doen in de Autoweek-Garagetest, want ik hoor niet veel goeds....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach ja ............. onze jeep dealer in Almere. De enigste kindercreche met kinderen boven de 18. Ze weten alles over de nieuweste types, maar kom je met een oud beestje van 15 jaar met de vraag of ze daar een paar wielmoeren voor hebben, staat bijna het hele bedrijf op z'n kop. Je hoort ze nog net niet zeggen :"die auto is bijna ouder als ik. Bestond jeep toen al?" Die kinders toch. Maar na bijna een half uur konden ze net 4 boutjes vinden. Goed gedaan jongens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeep dealer te Hilversum.

In principe allemaal aardige mensen met inderdaad nog een monteur met ervaring van mijn Jeep.

Eigenlijk is alles prima gegaan. Alleen zijn ze wat slordig en wordt er niet doorgedacht. Voorbeeld:

Ik heb nieuwe remschijven geplaatst gekregen. Bij mijn klacht over late rem-druk-release, hebben ze de remleidingen vervangen.

Dit hadden ze dus moeten controleren toen ze er de eerste keer bij waren.

Dat soort dingetjes.

Maar goed.

gr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Heb vorige week m'n XJ z'n eerste onderhoudsbeurt zelf gegeven. Voordien altijd bij een Chrysler dealer geweest (mijn schoonmoeder toch)...

Bleek bijna overal de verkeerde smeeroliën te zijn gebruikt (5W30 in een 11 jaar oude diesel! Geen wonder dat ie lekt! Of zou dat komen door het afwezige dichtingsringetje van de karter?) en zelfs een verkeerde oliefilter! Nu 10W40: het zijkt er niet langer uit, doch drupt rustig verder. Gewoon, zoals het hoort: terrein afbakenen biggrin.gif

Luchtfilter zat er waarschijnlijk al 10 jaar in, want er zaten meer vliegelijken in dan er levende vliegen zitten op een verse koeievlaai... Luchtfilter vervangen door een K&N: 't is nog altijd genen V8, maar hij ademt toch al een beetje beter. Benieuwd of een snorkel helpt...

In de diffs en in de bakken was er naar mijn bescheiden mening een product toegevoegd... Het rook me té chemisch...

Enfin, alles wat je zelf doet, doe je vééééééééél beter... Alleen geen schrik hebben om je handen vuil te maken...

Just my cent,

eL Tee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by chero25@Aug 11 2004, 11:52

Met recall (airbag module) heb ik geen slechte ervaring. Wel met tarieven van onderdelen en servicebeurten. Schreeuwend duur en niet in verhouding tot het geleverde. Verder ook minder goede ervaring met Chrysler Heemstede. Deze dealer is voortgekomen uit een tweedehands handelaar (AC Baron) met een slechte reputatie. Toen het een DC dealer werd is het zelfde personeel daar gebleven. Gevolg louche verkopers en tweede rangs monteurs. Ik ben daar overigens sinds 2001 niet meer geweest dus het zou nu beter kunnen zijn. Ook DC dealers moeten toch aan bepaalde eisen voldoen dacht ik.

<div align="right">

En waar ga je nu? Ik heb net een cherokee uit 1999 gekocht en moet hem toch ergens onderhouden in de omgeving van Haarlem!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee vandaag weer wat meegemaakt bij DE Jeepdealer.

De vraag van ons(Darkwolf en Jeeped)was eigenlijk te simpel om waar te zijn.

Een benzinefilter voor een doodnormale(?) CJ5.

De verkoper vroeg voor wat voor wagen de benzinefilter bestemd was,Dark eerst nog serieus voor een Jeep CJ5.Staat die verkoper toch ineens raar te kijken en vraagt een wat?

Nou wij nog uitleggen een CJ5 is de voorloper van de CJ7 nou die kon die ook niet,dan maar verder de verre voorloper van de Wrangler,okee wij mazzel die kon die.Volgende probleem,benzinefilter.Nou voor een CJ5 die had die niet dus wij nou voor een Wrangler dan,want dat model kon hij wel.Zo mazzel daar had hij wel een filter voor,komt hij met een filter voor een 4.0l aanzetten!

Wij natuurlijk al redelijk onder de indruk van deze lachwekkende vertoning in koor nee dat is er één voor een 4.0l en wij hebben er één nodig voor een 4,2l,nou het volgende probleem.Had de Wrangler een 4.2l motor vroeg hij zich af,dus wij weer ja de eerste modellen hadden een 4,2l.

Al met al dus geen filter en een verkoper van Jeeponderdelen die sinds vandaag weet dat er ook Jeeps zijn gemaakt die CJ5 en CJ7 heten.

We hebben toen we in de auto stapten er achteraf wel heerlijk om kunnen lachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, je mag natuurlijk van zo'n man verwachten dat hij de geschiedenis van z'n merk kent....

Aan de andere kant: Vraag een jonge Opel verkoper naar een Opel Admiral V8, en ook hij zal kijken alsof hij water ziet branden!

Bovendien is het zo, dat Chrysler in 1990 Jeep opnieuw in Nederland heeft geïntroduceerd! De Wrangler 4.2 is dus niet of nauwelijks geleverd hier in Nederland, om over de CJ5 en 7 nog maar te zwijgen!

Let wel: Ik wil nix goedpraten, je mag van een dealer kennis van zaken verwachten!

iig heeft deze man niet de binding met z'n merk die wij hebben, en ik denk dat hem dat vandaag pijnlijk duidelijk is geworden wink.gif

Edit: helemaal als hij de autoweek in de showroom heeft liggen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las het....

Een dieptepunt in de geschiedenis van de Autoweek Tevredenheids Trofee: de entree van Jeep. Voor het eerst in de uitslag en direct een mokerslag. Wat een slechte uitslag! Je zult maar Jeep-rijder zijn. De kosten van het rijden van een Jeep (onderhoud en brandstof) vallen erg tegen, daarbij stellen ook de de betrouwbaarheid en waardevastheid nogal 'ns teleur. Het zijn daarintegen wel lekker ruime automobielen met een stoer imago, maar dat weegt niet op tegen de ongemakken van deze producten. Dit gaat niet lang goed. Jeep-dealers maken het zo mogelijk nog bonter: er werd niet één aspect bovengemiddeld beoordeeld door de klanten van de slechtste dealers van Nederland. Daarbij kunnen de dealers zich ook niet verschuilen achter zaken die niet in hun invloedsfeer liggen. Integendeel zelfs, vrijwel alle minpunten die de Jeep-rijders opsommen, hebben te maken met een klantonvriendelijke houding en niet met geld of overmacht. Jeep-dealers van Nederland: doe er snel iets aan!

Bron: Autoweek

Oeff....Dat doet zeer!

Het lijkt wel of Autoweek de informatie uit dit topic heeft gehaald... wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Oct 9 2004, 23:39

Ik las het....

Oeff....Dat doet zeer!

Het lijkt wel of Autoweek de informatie uit dit topic heeft gehaald... wink.gif <div align="right">

Zag deze week een extra dikke autoweek liggen bij de pomp maar niet gekocht omdat ik er standaard vanuit ging dat er toch niets over Jeep dealers in staat..

Dit keer dus wel??

blink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sja....

maar vind toch dat ze de oorspronkelijke jeep wel moeten kennen....

iig hadden ze dus niet wat ik zocht maar het probleem is alsnog wel opgelost.

toch is het jammer dat een merk zichzelf zo onderuit haalt,zo slecht is een jeep echt niet en als ze wat meer moeite doen kunnen ze absoluut verder groeien dan een merk met stoere lease bakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Ik heb deze topic nu voor het eerst gezien en ik wil er toch wel op reageren.

Mijn GC heb ik nu pas een paar maanden ( 2e hands ) en, toegegeven, er waren wel wat problemen met de airco, de verwarming, de cruisecontrol, het afwezig zijn van een krik en het ontbreken van een standaard CD-speler die pas na 3 maanden kon worden gevonden door de dealer. En daar komt het:

Ik ben heel erg tevreden met mijn Jeep dealer ohmy.gif

Chrysler/JEEP Amsterdam heeft dit alles goed, efficient en naar volle tevredenheid verholpen!

Ja, JEEP rijden is niet goedkoop. Moet je maar een Astra'tje kopen.

Onderhoud is ook duur. Ga op de fiets.

Verbruik is gigantisch! Ga lopen.

Als amerikaan van origine, rij ik al vanaf mijn 16e auto, ik loop tegen de vijftig en heb al heel veel auto's gehad. Geloof me, nog nooit zo een fijne als deze yes.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...