Spring naar bijdragen

Wat heb je vandaag gedaan aan je Jeep | Deel 2


Mav
 Share

Recommended Posts

Go on........

Deel 1

Hallo Jeepers,

ik heb mijn body van mijn YJ geprobeerd te liften.

de achterste 2 en de 6 grote aan de zijkanten en er zit er 1 onder de radiateur,

die kom ik vinden en losdraaien. Maar ik weet niet waar die andere 2 zitten.

En ik heb voor de 2e keer in 2 weken tijd mijn remslang rechtsvoor door gesleten (komt tegen de binnenkant van de band)

groeten KEC

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag nieuwe banden onder de TJ laten monteren

"Buckshot Maxxis mudder"

Met dank aan de "Jeepdoctor" Edje, die ze voor

440 Euro heeft geleverd en gemonteerd.

(beetje sluik reklame)

http://www.mijnalbum.nl/Album=I3AQHXOH

hallo wat voor maat banden heb je dan gekocht?

ik ben op zoek naar 33ers x 12.5 x 15

groetjes

KEC

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag eindelijk het gat van de radio dichtgemaakt,met als doel hier schakelaars te monteren

aluminium plaat uitgezaagd , 4 gaten voor de daystar rocker switches erin geboord/geveild.

Aangesloten : Lier, Compressor, Koelkast

- Mistlampen komen nog.

Overal zitten relais tussen van 30/40 amp.. en het werkt ! :rolleyes:

post-3157-0-80198500-1305905848_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag eindelijk het gat van de radio dichtgemaakt,met als doel hier schakelaars te monteren

aluminium plaat uitgezaagd , 4 gaten voor de daystar rocker switches erin geboord/geveild.

Aangesloten : Lier, Compressor, Koelkast

- Mistlampen komen nog.

Overal zitten relais tussen van 30/40 amp.. en het werkt ! :rolleyes:

Mooi gemaakt Toine, maar nu ga je zelf zingen :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit weekeind een Voor, achteras, Versnellingsbak met tussenbak gekocht

Van een cherokee 2.1 td (1989 of ouder)

Bij kees Lam in zuidland gekocht.

Een hele goeie garage waar je nadat je je wagen laat repareren hem ook meteen kunt laten slopen.

Hij vindt het heel normaal dat een achter diff niet overeenkomt met de voordiff. :cry:

Dat kunt je ook niet verwachten als alle onderdelen van 1 wagen komen :frusty:

Maar ja, de zaak toch maar uit elkaar gehaald, het moet in ieder geval mee naar de Balkan.

In de achterdiff was een verkeerde pion en kroonwiel geplaatst waardoor de zonnewielen te veel druk hebben gehad.

Het goede setje kost ook even veel dus daarom maar een verkeerde :blush:[-(

diff1m.jpg

diff2y.jpg

Een eenvoedige manier om de zaak los te krijgen.

Je kunt er boven op gaan staan voor extra POWER

diff3.jpg

De voordiff was in ieder geval wel orgineel 4.10

De diff is makelijk te verwijderen door er een strop omheen te leggen en hieraan op te tillen.

De ass blijf wel liggen. :wink:

Een korte as met vacuum disconnect (2.1 TD) zit met een C-clip vast in de diff.

diff4.jpg

Met vacuum disconnect heb je twee korte assen waar de linker aan de zijde van de disconnect zit.

Dat werkt dus als een soort van vrijloopnaaf waneer je niet 4x4 rijdt.

Heel handig. Maar zit ergens je vacuum los dan heb je ook geen 4x4 meer.

diff5.jpg

Verder heb je dan nog een hoop bouten en moeren.

Altijd handig. Zeker de veertjes van de achterremmen.

Dat ga ik nu in het vet zetten. Want anders roest de hele zaak weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met vacuum disconnect heb je twee korte assen waar de linker aan de zijde van de disconnect zit.

Dat werkt dus als een soort van vrijloopnaaf waneer je niet 4x4 rijdt.

Heel handig. Maar zit ergens je vacuum los dan heb je ook geen 4x4 meer.

Je kan altijd even het "deksel" van de disconnect halen en met de hand de "vinger" omzetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nog niks.

ga vanavond nog een dinamo vervangen door een 80 amp.

en dan laden voor sedan.

die ik heb uitgeleend aan Maurice

ot

vandaag nog voor maurice zijn jeep. een paar onderdelen gehaald op de autosloop.

ps en als maurice onderdelen nodig heeft voor zijn Nixan assen. die ze daar niet kunnen leveren.

dan rij ik ff op en neer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aangezien het merk (Super Swamper) van banden die op m’n CJ zitten heeft gekend staan voor hun onbalans en het feit dat ik m’n velgen zelf gemaakt heb (ander binnenste in gelast en gaten in geboord om de remmen te kunnen reinigen) kan je waarschijnlijk het weggedrag van m’n CJ wel raden. Vanaf 40 a 50km/h begon die erg onaangenaam te trillen. Maar ‘t is een CrosJeep, dus dit speelde in het verleden geen rol. Maar nu, met de Jamboree moet ik dus toch op de openbare weg rijden, en moest hier iets aan gedaan worden.

Na wat zoeken een bandencentrale gevonden die m’n bandjes van net geen meter diameter en 68kg ‘t stuk op z’n balanceermachine wilde zetten.

-Eerste band, was 368 en 240 gram. Z’n bakje met plaklood was al snel leeg, gelukkig had ie nog een doos

-Tweede band was 985 en 734 gram! En toen werd het stil... M’n plan om 4 banden te laten balanceren was al snel aangepast naar 2 banden, enkel deze vooraan. Uiteindelijk de beste van de 3 nog te balanceren banden genomen.

Deze was 678 en 460 gram. Nog te veel om met plaklood te doen dus!

Uiteindelijk afgetekend waar en hoeveel lood er op moet, en de banden terug mee naar huis genomen.

Ik had nog een overschot daklood liggen, en met een weegschaal, hamer en TEC7 heb ik deze al wat meer binnen de normen gekregen.

Nog eens naar de bandencentrale voor de laatse plakloodjes uit z’n doosje te laten verdwijnen, en ik had m’n 2 bandjes

Het zwart op de foto is het daklood met TEC7 lijm...

Groeten,

Geert (en de testrit zal moeten wachten tot in Sedan!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aangezien het merk (Super Swamper) van banden die op m’n CJ zitten heeft gekend staan voor hun onbalans en het feit dat ik m’n velgen zelf gemaakt heb (ander binnenste in gelast en gaten in geboord om de remmen te kunnen reinigen) kan je waarschijnlijk het weggedrag van m’n CJ wel raden. Vanaf 40 a 50km/h begon die erg onaangenaam te trillen. Maar ‘t is een CrosJeep, dus dit speelde in het verleden geen rol. Maar nu, met de Jamboree moet ik dus toch op de openbare weg rijden, en moest hier iets aan gedaan worden.

Na wat zoeken een bandencentrale gevonden die m’n bandjes van net geen meter diameter en 68kg ‘t stuk op z’n balanceermachine wilde zetten.

-Eerste band, was 368 en 240 gram. Z’n bakje met plaklood was al snel leeg, gelukkig had ie nog een doos

-Tweede band was 985 en 734 gram! En toen werd het stil... M’n plan om 4 banden te laten balanceren was al snel aangepast naar 2 banden, enkel deze vooraan. Uiteindelijk de beste van de 3 nog te balanceren banden genomen.

Deze was 678 en 460 gram. Nog te veel om met plaklood te doen dus!

Uiteindelijk afgetekend waar en hoeveel lood er op moet, en de banden terug mee naar huis genomen.

Ik had nog een overschot daklood liggen, en met een weegschaal, hamer en TEC7 heb ik deze al wat meer binnen de normen gekregen.

Nog eens naar de bandencentrale voor de laatse plakloodjes uit z’n doosje te laten verdwijnen, en ik had m’n 2 bandjes

Het zwart op de foto is het daklood met TEC7 lijm...

Groeten,

Geert (en de testrit zal moeten wachten tot in Sedan!)

He Geert, toch een heel verschil tussen die banden.

Al geprobeerd om de band wat te verdraaien op de velg?

Heb al een paar setjes Super Swampers gehad en nog nooit lood toe hoeven voegen.

Heeft natuurlijk ook wel met de velgen te maken, als die goed in balans zijn scheelt dat al een heleboel.

En ... je moet wat mazzel hebben dat de band zelf al goed in balans is.

Alle evenementen (ook heel ver weg) heen en terug over de weg, zonder trillingen.

Ik heb ooit eens Grabbers MT gehad waar zoveel lood op zat, dat ik er nu problemen met de milieuwet mee zou krijgen.

Alhoewel ... na de eerste rit in het terrein was ik dat lood al kwijt.

btw,

hoop niet dat je dak gat lekken, want dan zijn je bandjes weer in on-balans :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...