Spring naar bijdragen

tMoerkens

Forum member
  • Aantal bijdragen

    72
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over tMoerkens

  • Verjaardag 23/12/1969

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.adventuretoursmk.com

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    1991

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

tMoerkens's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Op zondag 22 maart 2015 vindt tussen 10:00 en 16:00 uur voor de elfde keer de 4x4 Vakantiebeurs plaats. De locatie is wederom Experience Island in Loon op Zand. De 4x4vakantiebeurs wordt georganiseerd door de Land Rover Club Holland maar is toegankelijk voor iedereen met een avontuurlijke instelling. Zowel de toegang als het parkeren is gratis. http://lrch.nl/4x4vakantiebeurs
  2. Avontuurlijke vakanties Op zondag 10 maart 2013 vindt tussen 10:00 en 16:00 uur al voor de negende keer de 4x4Vakantiebeurs plaats. De locatie is het Experience Island in Loon op Zand, een schitterende locatie die zich bij uitstek leent voor deze beurs. Het thema dit jaar is: Avontuurlijke vakanties met uw 4x4: Beleef en ervaar Ook is er alles op het gebied van avontuurlijk kamperen: van Off-road caravan tot tent-trailer; van daktent tot een snel opzetbare tent; van 4x4 Camper tot tent-tipi. Kampeeraccessoires zijn er in overvloed; van kookpotten tot outdoorkleding; van GPS tot waterdichte koffer; kortom alles voor een avontuurlijke vakantie met jouw 4x4. De 4x4vakantiebeurs wordt georganiseerd door de Land Rover Club Holland maar is toegankelijk voor iedereen met een avontuurlijke instelling. Zowel de toegang als het parkeren zijn gratis. De vakantie begint al op 10 maart op Experience Island.
  3. gemaakt in china ontworpen door Mattel
  4. De 2.5 td moet een 4:10 overbrenging hebben in de achteras dana 35 (standaard) Als de ARB Locker niet past op de diesel dan was hij bedoeld voor overbrenging 2:73 tot 3:31 Voor de diesel heb je dus de ARB Locker nodig voor overbrenging 3:54 tot 4:88 Maar er stond NON C-clip. Vanaf 1990 zijn de dana's met C-clip Dus het had toch niet gewerkt op een 1996 2.5 td Wel op de 2.1 td en 2.5 benz. tot 1989 met 4:10 overbrenging Vermeld dit soort dingen voor je iets koop. Ik heb zelf niet de ervaring dat B&S autoparts je dingen gaat verkopen die je niet kunt gebruiken.
  5. Dit weekeind een Voor, achteras, Versnellingsbak met tussenbak gekocht Van een cherokee 2.1 td (1989 of ouder) Bij kees Lam in zuidland gekocht. Een hele goeie garage waar je nadat je je wagen laat repareren hem ook meteen kunt laten slopen. Hij vindt het heel normaal dat een achter diff niet overeenkomt met de voordiff. Dat kunt je ook niet verwachten als alle onderdelen van 1 wagen komen Maar ja, de zaak toch maar uit elkaar gehaald, het moet in ieder geval mee naar de Balkan. In de achterdiff was een verkeerde pion en kroonwiel geplaatst waardoor de zonnewielen te veel druk hebben gehad. Het goede setje kost ook even veel dus daarom maar een verkeerde [-( Een eenvoedige manier om de zaak los te krijgen. Je kunt er boven op gaan staan voor extra POWER De voordiff was in ieder geval wel orgineel 4.10 De diff is makelijk te verwijderen door er een strop omheen te leggen en hieraan op te tillen. De ass blijf wel liggen. :wink: Een korte as met vacuum disconnect (2.1 TD) zit met een C-clip vast in de diff. Met vacuum disconnect heb je twee korte assen waar de linker aan de zijde van de disconnect zit. Dat werkt dus als een soort van vrijloopnaaf waneer je niet 4x4 rijdt. Heel handig. Maar zit ergens je vacuum los dan heb je ook geen 4x4 meer. Verder heb je dan nog een hoop bouten en moeren. Altijd handig. Zeker de veertjes van de achterremmen. Dat ga ik nu in het vet zetten. Want anders roest de hele zaak weg.
  6. En we leren weer elke dag bij. Ben er altijd van uitgegaan dat, in ieder geval bij cherokee, alleen diesel 4.10 overbrenging had. Mooi te weten dat 2.5L benzine dit ook heeft. Is de versnellingsbak dan ook hetzelfde ??
  7. 4.10 zit standaard alleen onder een diesel. Het staat ingeslagen op je kroonwiel en is makkelijk te lezen. Even draaien en het komt vanzelf voorbij
  8. Zal zeker zijn overleden. Het is een vierkant. (in mijn JEEPs) Een verlengstuk uit een dopsleutelset past er precies in. Indien je de goede maat niet hebt kunt je ook een grote bout vierkant slijpen tot hij past. Zo heb je meteen grip bij het losdraaien.
  9. Voor zover ik weet worden dit soort trillingen meestal veroorzaakt door fugeekogels en/of stuurkogels. Vaak begint de JEEP bij een bepaalde snelheid te stuiteren op oneven wegdek (vrachtwagen kant v/d snelweg) Maar dit moet normaal bij een keuring naar boven komen voor dat het een probleem wordt. Zelf moest ik 2 weken nadat een garage de fugeekogels vervangen had een kruisstuk vervangen. Dat hadden ze ook wel kunnen zien dat hier spelling op zat. Nu moest ikzelf de steekas weer los halen (in the middle of no-where) fugeekogels en stuurkogels zijn het goedkoopst te bestellen via http://www.yatego.com/4-wheel-parts/s,4811f25a06e7d1_8 Bestel dan ook goedkope kruisstukken, de zaak ligt toch los.
  10. Net als met de draagarmen kun je een garagekrik onder een dwarsgreep zetten. Dan terwijl je de dwarsgreep opkrikt met een grote hamer tegen de dwarsgreep slaan. (bout laten schriken) Dit heeft bij mij nog altijd gewerkt. Mocht dat niet lukken dan kun je het inderdaad met een stuk pijp op de dwarsgreep proberen. Maar dan heb je wat meer ruimte nodig.
  11. Had inmiddels ook al zo iets gelezen. Na 1989 MPi Dus eigenlijk is het onderblok hetzelfde. Zoals bij een 4.0L Low en Hight output. Het zou dus mogelijk zijn de kop met TBi over te zetten op het onderblok zodat niet de hele electronica mee hoeft. De huidige eigenaar ziet hier nogal tegen op. En de kop is OK
  12. tMoerkens

    2.5L uit 1993 voor een 1988

    De vraag is simpel. Is de 2.5L benzine in een cherokee uit 1993 hetzelfde als in een Wrangler uit 1988 Een kennis van mij uit Macedonie heeft een vastgelopen motor in zijn Wrangler en je kunt hier natuurlijk niet aan een ruilmotor komen.
  13. Een nieuw steunbalkje gekocht (gemaakt) voor mijn cherokee Ik had hem verhuurt aan een Sloveen om onderzoek te doen naar relmuizen. Toch fijn als iemand je uitlegt echt wel met een 4x4 overweg te kunnen. Hij had toch echt niet te hard gereden. (mijn nieuwe accu stond volledig los) En hij had toch echt niets geraakt. Ik moest de steun voor de tussenbak losschroeven omdat ik niet bij de bouten kon komen in de gaten door de balk. Vervolgens open moeten slijpen om mijn baksteun los te krijgen. Het was vast een heel klein beetje steenslag op de weg terug. Ook mijn fugeekogels vergangen. Stuurkogels laten reviseren, ja dan kan in Macedonie. En meteen mijn rechter remklauw vervangen. Die bleef vastlopen. Nu is het wachten op mijn versterkte onderste draagarmen met lagers i.p.v. rubbers. Die rubbers houden het bij mij niet echt lang uit. En het kost toch elke keer een 100 euro. Versterkte stabilisatorstangen in de volgende ronde. Ik had voor de zekerheid ook maar weillagers gekocht. Maar die waren nog goed. Maar een lierbumper staat nu eerst op de lijst.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...