Spring naar bijdragen

Stelling: De Compass Is De 'minste' Jeep.


Recommended Posts

In het Jeep-radiospot topic van 87er klonk de volgende zin me als muziek in de oren voor een discussie:

'Jammer alleen dat ze de Compass als voorbeeld noemen. Dat is nou juist de minste Jeep van de Jeeps.'
(Chero25)

Ik hoor het wel vaker, maar waarom?

Buiten het feit dat ie mooi/lelijk is blijft het natuurlijk een 4x4, met als instapmodel een 4x2. Net als de nieuwe Wrangler en eerder versies van de GC.

Wat maakt hem dan minder Jeep? Dat er geen 4-laag op zit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hmmm, leuke stelling

tis geen jeep omdat het meer de concurentie aan gaat met de gewone auto's en niet met de 4x4

Eens maar ze "moeten" wel, ze kunnen geen niche merk blijven dat overleven ze niet.

En ze doen het inderdaad wat jij zegt, máár....... wel met een Jeep gezicht :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb op in Loon op zand proef gereden met de Compass, maar ik vind het niks, hoog plastic gehalte en weinig 4x4 gevoel.

Wil toch wel wat zeggen omdat ik nu 4 jaar in een Sorento rond rijd.

Zou voor beide m'n Tjtje niet willen inruilen.

Zal kijken of het voor de zaak mischien een Cherokee kan (mag) worden. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Loon op Zand heb ik 'm ook voor het eerst mogen aanschouwen. Buiten dat ik 'm erg lelijk vind is de afwerking in vergelijking met de concurentie beneden de maat. Rijden doet ie hetzelfde als een Dodge Caliber, en dat is geen hoogvlieger. In de VS is de Compass een flop. De terreinen van de dealers staan er vol mee. Op de weg zie je ze niet. Ik vrees dat we 'm in Nederland ook niet veel zullen tegen komen. De Tucson en de Sportage zijn (helaas) veel beter en dat zijn toch de direkte concurenten.

Ik verwacht veel meer van de Patriot!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Loon op Zand heb ik 'm ook voor het eerst mogen aanschouwen. Buiten dat ik 'm erg lelijk vind is de afwerking in vergelijking met de concurentie beneden de maat. Rijden doet ie hetzelfde als een Dodge Caliber, en dat is geen hoogvlieger. In de VS is de Compass een flop. De terreinen van de dealers staan er vol mee. Op de weg zie je ze niet. Ik vrees dat we 'm in Nederland ook niet veel zullen tegen komen. De Tucson en de Sportage zijn (helaas) veel beter en dat zijn toch de direkte concurenten.

Ik verwacht veel meer van de Patriot!

ik kan het alleen maar bevestigen, was in de VS in december en januari. Er staan er tig bij de dealers en op de weg kom je ze maar zelden tegen. Wordt daar trouwens ingezet als auto voor de 'college kids'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

De compass is volgens mij ontworpen door iemand die niet extreem veel gedronken had. hij ziet er door de spatbordaanzetten enorm zwaar uit. Ik ben heel benieuwd naar de patriot. Die heeft een mooi klassiek Jeep uiterlijk (hij doet mij veel aan een xj denken). Alleen erg jammer dat er alleen 4-cylinder motoren leverbaar zijn. Een mooie 6 in lijn zou niet gek zijn in zo'n kar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Alleen erg jammer dat er alleen 4-cylinder motoren leverbaar zijn. Een mooie 6 in lijn zou niet gek zijn in zo'n kar.

Gaat niet passen, onder de kap. Misschien een V6?

Overigens vind ik 'm niet eens zo lelijk. Daarnaast issie bedoelt voor een andere doelgroep als de Jeep's die wij rijden. Een echte verkooptopper zal het niet worden, en ik denk dat DC zich daarvan ook wel bewust is. Men wil gewoon ook een auto in de golf/astra/focus klasse.

De patriot is meer een "echte" Jeep: Hoekig en robuust om te zien. Dat kon nog wel eens een redelijk verkopend model gaan worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuke foto's Dez, vind 'm steeds mooier worden .. maar wat vind jij zelf van de Compass?

Ik weet het niet hoor, maar ik vindt het gewoon een GEDROCHT en heeft helemaal niets met een Jeep te maken. Plak er dan gewoon een Chrysler grill en logo op, als je die markt zonodig mee moet pakken.

By the way, hier in Italië ben ik de nieuwe Wrangler (4 deurs!) al een paar keer in het wild tegen gekomen, maar hij staat hier nog niet in de prijslijst. Hoe zit dat in NL?

De nieuwe Wrangler is in het wild dus wèl mooi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vorige week 's binnen gelopen bij Jeep dealer van Dijk in Dordrecht. Stond een Compass.

Had ze in Amerika al veelvuldig gezien (heeeel veel op de parkeerterreinen bij de dealers en maar

erg weinig op de weg), maar daar nooit de binnenkant bekeken.

Had ik ook beter niet kunnen doen. Je kunt wel zien dat deze wagen bedoelt is voor de college kids

aldaar en voor een 18.000$ over de toonbank gaat. Ontzettend karige uitstraling en afwerking. Het kon mij niet bekoren. Het zal best een aardig 'fun' gehalte hebben, maar niet voor het geld wat men er hier voor vraagt (durft te vragen). Voor die centen zijn wij denk ik een iets ander niveau gewend...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik heb 'm vanmiddag voor het eerst "live" bekeken. Hij valt me niet tegen, moet ik zeggen. Ok.. plasticgehalte is wat hoog, maar dat weet je bij een USA car.

Verder ziet 'ie er best stoer uit, zeker in vergelijking met, bijv., een crossgolf oid...

Ik zou er aan kunnen wennen! :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'k heb de Compass een paar weken geleden bij Selles in Apeldoorn gezien en het valt mij eigelijk heel erg mee...

Je moet er gewoon anders naar kijken dan naar de nieuwe Wrangler waar je net verliefd op bent geworden.

De commander stond er ook..stevig..zou ik stiekem ook wel wat mee willen....maar de Compass is een leuke..ehh..huisvrouw?...gewoon om het saaie door-de-weekse wat op te vrolijke..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het eens met de stelling dat het afwerkingsniveau van nieuwe Jeeps onder de maat is voor de prijs die je er voor moet betalen. In de US zijn Jeeps goedkope auto's en dan kun je je het als fabrikant veroorloven om wat steken te laten vallen. Hier in NL zijn Jeeps dure auto's en verwacht je overeenkomstige kwaliteit. Dat wordt niet waargemaakt. Helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Plotseloos werd alle resterend designtalent ingezet op het reanimeren van Dodge en mochten de stagiares er nog even snel een nieuw Jeep-lijntje van bastelen. Voor mijn gevoel is dit een gemiste kans.

PS: we kijken in de index van dit forum nu al dik drie maanden aan tegen het irritante topic: 'Harde schelle piep turbo'. Nu niet meer. Het doel heiligt de middelen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...