Spring naar bijdragen

aussie locker.


MugZy
 Share

Recommended Posts

Originally posted by JeePee@Aug 27 2005, 13:17

Op deze pagina wordt de werking uitgebreid uitgelegd:

KLIK

Het komt er dus eigenlijk op neer dat het differentieel altijd gelocked is en vrijgegeven wordt op het moment dat een wiel sneller draait al hij aangedreven wordt zoals gebeurt wanneer je een bocht neemt.

<div align="right">

aha!!!!! thumbsup.gif

net als die automatische vrijloopnaven...

aangedreven door de as worden ze in werking gesteld,zet je echter de 4wd uit en rij je achteruit dan worden ze door aandrijving vanaf de andere kant ( de wielen ) vrijgeschakeld...

ik wil ze ook!!!!! yes.gifyes.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 52
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Originally posted by dezperado@Aug 31 2005, 15:27

Ik zie het helemaal zitten VOOR maar het inbouwen red ik niet.

Ron mocht je gaan bestellen laat ff weten. Transport van 2 kost niks meer.

Of zullen we ze ff gaan halen ??? laugh.gif   laugh.gif   laugh.gif <div align="right">

Goed plan, meerdere lockers bestellen dan. Ik doe mee met een yj vooras (dana 30).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Problemen met een automatische locker in de vooras kun je pas verwachten in een auto met permanent 4wd... Dan zal, in een bocht, het binnenste wiel proberen de snelheid van het buitenste wiel in te halen. Dat geeft gegarandeerd een vreemd stuurgedrag!

Schakel over op achterwiel aandrijving en niets meer aan de hand.

Overigens zal een auto met zo'n locker in de achteras in een bocht versnellen! Vooral bij scherpe bochten zal dat merkbaar zijn. Bijkomend "probleem": alle aandrijfkrachten komen in een bocht, zelfs bij een hele flauwe, op één steekas!

Hoeft geen probleem te zijn allemaal, maar wel iets om ff rekening mee te houden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Sep 1 2005, 21:17

Problemen met een automatische locker in de vooras kun je pas verwachten in een auto met permanent 4wd... Dan zal, in een bocht, het binnenste wiel proberen de snelheid van het buitenste wiel in te halen.

<div align="right">

Dat is dus het mooie van de ausie, die geeft het buitenste wiel vrij spin in de bocht en zorgt niet voor een lock-up waardoor de auto rechtddoor zou willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

onderstaand citaat komt uit een link die genoemd is in dit topic.

"Like all automatic lockers, the "Aussie Locker' cannot be used in front axles of constant 4Wheel Drive vehicles. Some vehicle manufacturers offer a part-time 4WD option and automatic lockers can be installed. Some vehicle owners install part-time kits or use free wheeling hubs."

is dus niet te gebruiken icm permanente 4wd.

groet Kees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zeg ik.... wink.gif

Zonder gekheid:

Het heeft er niets mee te maken dat het buitenste wiel vrij loopt.... Bij een normaal "open" diff blijft de snelheid van de aandrijfas gelijk, en nemen de wielen een ander toerental aan. Binnenste wiel wat minder, buitenste wat meer... Bij een aussie (en soortgenoten) houdt het binnenste wiel zijn toerental echter vast en de buitenste loopt "vrij" mee.

Resultaat is echter dat het binnenste wiel in verhouding te snel draait en dus de hele auto wil laten versnellen. Het resultaat is daardoor, dat de auto naar één kant gaat trekken. Immers, de aandrijving geschied feitelijk op één voorwiel, nl de binnenste!. Daardoor zal de auto ernstig de neiging hebben om rechtdoor cq de andere kant op te willen...

Op het moment dat de 4wd uitgeschakeld wordt, kunnen de wielen weer gewoon hun eigen toerental draaien en heb je er geen last meer van!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb geen permanente 4x4 dus das dan toch maar weer goed nieuws!! smile.gif

maarre...voordat ik ga bestellen is het wel weer januarie.

ik vermoed namelijk dat nu ik praktisch alle denkbare gekkigheid op mijn jeep heb mijn vrouwtje nu eindelijk wel eens een wasmachine wil in plaats van elke zondag langs het kanaal op de knietjes te moeten... tongue.giftongue.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by kees@Sep 2 2005, 13:42

onderstaand citaat komt uit een link die genoemd is in dit topic.

"Like all automatic lockers, the "Aussie Locker' cannot be used in front axles of constant 4Wheel Drive vehicles. Some vehicle manufacturers offer a part-time 4WD option and automatic lockers can be installed. Some vehicle owners install part-time kits or use free wheeling hubs."

is dus niet te gebruiken icm permanente 4wd.

groet Kees

<div align="right">

Je hebt helemaal gelijk!

Ik heb de beschrijving niet opnieuw gelezen, toen ik vorig jaar info over deze locker zocht werd op die site (die inmiddels behoorlijk is aangepast) nog vol trots beweerd dat de aussie, in tegenstelling tot andere automatische lockers, ook bij permanent 4wd zonder problemen kon worden gebruikt.

Waarschijnlijk heeft ervaring anders uitgewezen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

zo mijn aussielocker zit erin.

Voor de duidelijkheid Ze komen uit USA en niet uit Australie

Heb wel een kennis in Oz gevraagd info in te winnen en prijzen omdat er meer liefhebbers voor zijn.

Gisteren om 10:15 uur begonnen en om 13:00 zat ie er in.

Kan nog niet vertellen hoe hij bevalt want heb nog geen tijd gehad om hem uit te proberen.. Hij zit in de vooras en is redelijk eenvoudig te monteren.

Ik heb het een vakman laten doen die het voor de eerste keer deed maar wel verstand heeft van difs.

Het is kwestie van de banden eraf dan de remklauwen. Steekas er een stukuit. Aan de passagierkant deksel losvan de 4wd schakelaar en schakelring naar recht zodat de 2 as uit dif schuift.

Dan lagerzittingen in dif los , Klok eruit. spietje uittikken zodat de as eruit kan. De middelste 4 tandwielen eruit. Dan het wiel demonteren anders past de locker er niet in.

Locker erin wiel erop. Dif in het huis en de assen weer monteren met banden.

Testen door in 4wd en in versnelling zetten een band draaien tot weerstand dan andere band in tegenovergestelde richting draaien alsie klikt is ok

De gebruiksaanwijzing van fabriek is duidelijk maar er staan verschillende beschrijvingen op het net. Hier een duidelijke install aussielocker

Deksel erop olie erin en rijden maar. Ook de afstandsbediening van mn ranchos 9000 gemonteerd. Bijna klaar.

en ik wil er net zo een powerswitch in als Droopy om de lier te bedienen vanuit je middenconsole. Had em al besteld ziet er goed uit DROOPY

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

AUSSIELOCKER

zoals enkelen weten was mn locker gauw kapot.

Reden de "shims"van de satelietwielen waren niet overgezet en daarom was de speling tegroot om de tandwielen te schakelen marge moet zijn tussen 3,7 en 4,3 mm Ik zat op 5,5 of zo en nu ik de pennetjes en veertje heb vernieuwd meet ik 4,15 dus binnen de marge.

Enkele Jeepers die me zagen spelen in Vierakker hadden nog wat vragen.

Nou had ik hem mee laten nemen uit usa en koste hij me dus maar € 210,00

( usd 229,00 plus verzendkosten naar Florida usd 20 = usd 250)

Omdat Torqmaster geen Visa of Master accepteerd heb ik gebeld waar anderen evt in Europa zouden kunnen kopen.

Kreeg importeur in Tsjechie op waar niks van te snappen is op hun website

en de importeur in Finland. Die vroeg ik om een prijs en kreeg volgende antwoord.

Dear Hans,

the right model is Aussie Locker XD-13027.

Price 540 €, (inc VAT)

Delivery time Est. 4 weeks.

Best Regards

Risto Reivi

Cros4wd.com

Kortom dan maar direct in USA betalen via Postbank want die werken met WesternUnion. Sukses.

bij ASP-Eberle in Duitsland de vergelijkbare Detroit EZ-locker € 445,00

------------------------------------

Ik heb aan Torqmasters gevraagd waarom zij denken dat hun locker beter is dan de EZ van detroit

hier is het antwoord

If you look at the EZ Locker you will see that is smaller, and not as robust as the Aussie Locker. But more importantly is that the EZ Locker only has a one year warranty vs. the two year warranty of the Aussie Locker. A warranty is a statement by the manufacturer of their confidence in their product and we cleary have more confidence in the long term reliability of the Aussie Locker than does the manufacturer of the EZ Locker. And, the EZ Locker warranty has tire limits of 32". Any tire usage over that size voids the warranty and the Aussie Locker has no limits on tire size because we just have a better product.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...

Ook ik ben van plan om Aussie lockers te kopen voor zowel vóór als achter.

Zelf rijd ik een cherokee met standaardassen (voor D30 achter D35) en hiervoor zijn lockers te koop a USD 229,00 per stuk (excl. vervoer, BTW, etc.). Deze cherokee wordt hoofdzakelijk alleen in terrein gebruikt en heeft uitschakelbare voorwielaandrijving.

(de zgn. commandtrack)

Ik heb al enige ervaringen gelezen en deze klinken positief.

Mijn vraag is echter:

hoe zal het stuurgedrag worden in het terrein? Ik krijg van vele te horen dat scherpe bochten maken nagenoeg onmogelijk is met een vóórlocker....

Is dit ook het geval bij een aussielocker ?

Graag jullie ervaringen (desperado ??) ?

groet,

sander

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb erg veel schik met mn aussie en nu na een jaar 2 keer een kruisje kapot dus dat valt wel mee.

Heb nu een powertrax no slip traction gekocht maar die past niet in ltd slip dif dus moet even een open dif huis regelen en hem daar inzetten. Heb het huis inmiddels gevonden moet alleen nog ophalen en dan komt er achter ook een automatische locker.

De AUSSIE is sterk want geen restrictie op bandenmaat Powertrax Lock right wel.

De service van Torqmasters is geweldig goed. Bij verkeerde montage paar pennetjes en veertjes kapot

werd gelijk opgestuurd. Nadeel is betaling want ze accepteerden geen creditcard alleen Western Union en dat is niet betrouwbaar en duur.

Als je een kennis in USA hebt laat ze hem bestellen en opsturen als gift. Scheelt je hoop geld aan bankkosten BTW en transport.

Beste is verzending via UPS

OH en het stuurgedrag

Je voelt em wel maar is niet hinderlijk en sturen gaat goed want hij heeft maar heel weing weerstand nodig om te ontkoppelen.

Hij is absoluut geruisloos en kan hem iedereen aanbevelen.

Achterin zou ik een paar Super alloy assen insteken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zover ik heb begrepen..moet je er mee leren omgaan,

prijs/kwaliteit verhouding is prima..maar persoonlijk zou ik toch gaan voor een schakelbare.......

ok kost wat meer...maar dan doe je er eerst maar 1tjuh wink.gif

4 tot 5 x zo duur en zelfs tot 10 x zo duur als je assen en r&p moet aanpassen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou ook het liefst 2 ARB of ox lockers kopen

Maar dan moeten mn R&P gedaan worden en gelijk assen want je gaat geen ARB of OX met 27 spline kopen.

Kost je dus gewoon eur 3000 + eur 1200 R&P = eur 4200,00 dan heb je R&P 2 x K&S assen achter alleen en 1 ARB locker met compressor bij B&S

Mn Jeep kocht ik voor eur 4500 met hard en softtop

Ik vind het geweldig maar heb het er gewoon niet voor over. En ook Willem vd Haar en Hendrik staan vast in de mud.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...