kees
Forum member-
Aantal bijdragen
194 -
Geregistreerd
-
Laatst bezocht
Over kees
- Verjaardag 24/10/1971
Contact Methods
-
Website URL
http://www.geerts-engineering.nl
-
ICQ
0
Profile Information
-
Gender
Male
Jeep Informatie
-
Type Jeep
Cherokee
-
Bouwjaar
1997
Recente profielbezoeken
Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.
kees's Achievements
Newbie (1/14)
0
Waardering in de gemeenschap
-
hij is verkocht
-
Ben wel bereid iets aan de prijs te doen. € 2000,
-
Ben bang van niet heb al bijna 3 auto's :-)
-
hierbij de foto's ging in eerste instantie niet.
-
Te koop aangeboden: Jeep Cherokee 4.0i SE bouwjaar: 1997 kilometerstand 272899 kleur: groen apk: tot juni 2012 trekhaak: ja max aanhanger gewicht 3300 LPG: G2 Gasinstallatie onderbouw gecombineerd met 35 liter benzine tank Automaat part-time/full time 4x4 achteras voorzien van Add a Leaf Vraagprijs €2500
-
de gedachte van warmstoken is even langsgekomen maar ik durfde dat niet goed. Aan die kant van het blok zit de verdamper van de gasinstallatie, het blok is aan die kant nogal vettig. Om dan daar met een acythyleen brander op los te gaan leek me link. Heb hem der gelukkig zonder brander uit kunnen krijgen.
-
effe een update De steun zit weer een beetje vast. Het boutgat waarvan ik de bout gisteren heb kunnen verwijderen daar was de draad nog goed van. Heb daar weer een boutje in gedraaid. De andere daar heb ik de bout wel uitgekregen maar de draad was niet meer zo charmant. Moet hier iets van een helicoil inzetten om hier weer iets mee te kunnen. Ga dat binnenkort eens doen. De steun zit nu met anderhalve bout vast, heb in dat ander gat wel een bout ingekregen maar dat mag verder geen naam hebben. binnenkort vervolgd
-
Gasdempers Achterklep
topic reageerde op een savagex van kees in Grand Cherokee (ZJ & WJ) Technisch Forum
www.springmasters.nl Hier heb ik destijds die van mij besteld, ongeveer half geld van origineel. Had instelbare gasveren gekocht. dmv een pennetje kun je de veerdruk verminderen. Vermeerderen is vervolgens niet meer mogelijk. -
Het is een tijdje geleden maar ik heb weer eens een probleem met de jeep. Ik wil jullie daar even deelgenoot van maken. Vanmiddag is de motorsteun rechtsvoor afgebroken, om precies te zijn de laatste bout waar hij met vastzat aan het blok is afgebroken. Overige schade heb ik nog niet kunnen constateren. Heb Ed nog even gesproken en der kan verder nogal wat kapot zijn. Denk aan uitlaat, stangetje tussen 4x4 handel en de tussenbak. Zojuist al even gekeken, twee bouten zijn al langer geleden afgebroken, vanmiddag is de laatste afgebroken toen mijn vrouw door een diepe kuil reed. Vervolgens heeft ze nog 8 km gereden met de auto. Ze hoorde wel af en toe een raar rateltje (blijkt de fan tegen de kunststof kap te zijn). Morgen ga ik de jeep naar een werkplaats vervoeren. Is het verantwoord een auto te slepen over een afstand van plm 10 km? Ik zet dan de tussen bak in N. Ik heb nl niet de beschikking over een ambulance met lier. Wat is het toe te passen aanhaal moment voor de "nieuwe" bouten. Als er mensen zijn met tips mbt het verwijderen van afgebroken bouten dan hou ik me aanbevolen. 1 tikken met centerpons heb ik geprobeerd ging niet goed 2 linkse tap heb ik nog niet 3 een snede maken met dremel en vervolgens met schroevedraaier losdraaien was de oplossing voor de bout die er nu uit is. De bout die laatst afgebroken is zit wel een stuk vaster dan die ene die ik eruit heb. Hier lukt de dremel oplossing vooralsnog niet daar ik er niet goed bij kan. Groet Kees
-
Groot licht: relais of niet?
topic reageerde op een forbert van kees in Cherokee (XJ) Technisch Forum
bij die van mij zat er geen relais tussen. Heb die er zelf tussen gemaakt. Onder de motorkap een kastje gemaakt met daarin twee relais 1 voor groot en 1 voor dimlicht. voeding rechtstreeks vanaf accu met zekering. Vervolgens de originele draden gebruikt als schakeldraad. Dit gaf een duidelijke verbetering van lichtopbrengst. Op dit moment is de lichtopbrengst weer matig maar dat is op te lossen met een wasstraat oid. Groet Kees -
heb nog even de "techniek" bekeken. De 2.8 crd heeft full-time en part-time 4wd en automaat, dat heeft de 2.5 niet. is ook wel een pluspunt.
-
Ben me aan het orienteren op een andere auto. Wil eigenlijk een KJ aanschaffen, zit nu te twijfelen tussen een 2.8crd of een 2.5 crd. Welke van de twee heeft de minste problemen qua techniek of is daar niet zoveel verschil tussen. Zijn er nog specifieke bouwjaren die je beter links kan laten liggen. Andere tips en of wetenswaardigheden zijn ook welkom Groet Kees
-
Zelf vandaag ook de radiateur vervangen (op zich een klusje van een uurtje of 3), had alleen de pech dat ik een kapotte radiateur geleverd heb gekregen. Waarschijnlijk tijdens transport gesneuveld. Was een radiateur met kunststof zijkanten. De tnt bezorger heeft vanochten de doos op zijn zijkant op de grond gezet, waarschijnlijk toen het aftapkraantje verrot gegaan. Daar kom je pas achter zodra je water in dat ding gaat gieten.. Liep er net zo hard weer uit. Heb het kraantje nog dicht gekregen, maar hoop dat de leverancier toch nog iets kan betekenen voor me.
-
als je hem idd op ft 4wd hebt staan, groene lampje dan kan het idd gebeuren dat de vooras niets doet. In Parttime rode lampje dan is het midden differentieel gelocked en dan moet er aan de vooras wel iets gebeuren,
-
Zal dit van het weekeinde eens gaan oplossen. Zolang de airco niet aanstaat is er niet veel aan de hand maar het zou leuk zijn die weer te kunnen gebruiken.