Spring naar bijdragen

Allamo

Forum member
  • Aantal bijdragen

    73
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Allamo

  • Verjaardag 15/11/1974

Contact Methods

  • MSN
    allamo@zerotraction.be
  • Website URL
    http://www.zerotraction.be
  • ICQ
    0

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Allamo's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Hey, Ik heb geen tijd meer gehad om aan de Jeep te sleutelen(shame on me) dus de schetsen liggen nog steeds daar. Waarom zou je zulke vieze steunen zetten zoals in de link die je post. Ik ben er zeker van dat je die steunen in de us kan kopen. Mail eens naar belgiumjeepers@aol.com met de vraag wat nieuwe steunen voor een 4.0 kosten. Je mailt dan naar James van www.jeepersandcreepers.com. Dit is een shop in de us waar wij belgen(www.belgium4x4.be) al veel hebben besteld(derde container staat in Antwerpen bij de douane voor inklaring momenteel).
  2. Allamo

    XJ voor onderdelen

    Heb nog een XJ staan die weg mag/moet. Het is de donorwagen geweest voor mijn ombouw van de YJ. Dus geen motor en versnellingsbak bij. Wel Zijn er 2 extra velgen bij met banden en een extra rechterspatbord. Kleur: groen, limited uitvoering. Prijs? Kweet nie, 500€?
  3. Heb ik nog liggen incl kabelboom, computer en versnellingsbak er nog aan. Is zo uitgebouwd uit mijn YJ waar nu een 4.0 in komt.
  4. Allamo

    Chassis YJ

    Ik heb nog eentje liggen van een engelse YJ. Zijn wel geen motorsteunen meer op voorzien. Mag weg voor 150€.
  5. Blijkbaar zijn de steunen niet hetzelfde. De linkse steun van een 4.0 is een paar cm langer dan die van een 2.5. Heb de maten op een schets gezet en de schets........ die ligt nog in de Jeep. Morgen tot daar gaan en zal dan de schets hier posten.
  6. Bij het mijne kan je ook OBD I uitlezen, dat is altijd handig bij oudere modellen.
  7. Voordeel van deze is dat die meerdere modellen en merken aankan, is altijd gemakkelijk. Als ik rondzoek op dit model is dit nog een goeie prijs, sommige zijn een stuk duurder voor hetzelfde. Maar kan ik met zo een ding alles zien? Bv dat de ABS CPU niet aanwezig is? Die staat er nl niet meer tussen.
  8. Ik heb de draadboom van een YJ genomen en de draden van de automaat erin geintegreerd zeg maar. Vandaag wou ik even kijken of alles werkte maar de euforie was snel voorbij. Na het opzetten van het contact draaide ik de sleutel een stand verder en er gebeurde niets. Zelfs geen klik van de starter. Wordt deze ook nog door de CPU aangestuurt of heeft deze er niets mee te zien? Ik heb nog een CPU van een YJ liggen en ga die er eens op pluggen, als dit geen verschil geeft zal ik verder moeten zoeken. Ik heb hier ook wat gezocht en gevonden hoe ik best de CPU uitlees. Na zelf wat googlen kwam ik op dit uit: http://www.amazon.com/Equus-3140-Diagnostic-Scanner-Vehicles/dp/B000R3SNJU , iemand die weet of dit de moeite is om aan te kopen?
  9. Ik zou een YJ van 1993 willen uitlezen. IS dat de stekker die aan de CPC zelf zit of zit die ergens anders? En waar kan ik het matriaal hiervoor aankopen?
  10. Jep die bedoel ik. Dan maar een groter model bijzetten. Iemand een idee wat groot genoeg is en tegen de radiator gezet kan worden?
  11. Ondertussen de 2.5 uitgebouwd alsook de 4.0 uit de XJ. Ik heb een kabelboom van een 4.0 van een Wrangler liggen maar zoals verwacht is het automaatgedeelte verwerkt in de kabelboom. Nu ga ik beide kabelbomen opendoen en eens bekijken of ik het automaat gedeelte niet kan overzetten naar de YJ kabelboom. Nog een ander prob is de oliekoeling van de automaat. Op de XJ loopt de olie ook nog door de waterradiator, maar dat staat niet op de YJ radiator. Zou het voldoende zijn om enkel de kleine oliekoeler over te zetten rekening houdend dat er voor 90% mee in het terrein gaat gereden worden. De voorste kardan van de XJ is tevens voorzien van een SYE, als de lengte klopt ga ik deze ook mee overzetten. Ik heb nog een extra automaat meegekregen waar nog zo een SYE opzit. Mogelijk ga ik dit proberen op de achterste cardan te zetten.
  12. Volgens ik kan zien is dat er eentje van een 2.5, een 4.0 heeft de motorsteuen tot bijna tegen de schokdempersteunen zitten. Ik ga in mijn YJ een 4.0 met automaat steken en ga de steunen ook naar voor moeten brengen. Ik heb wel het voordeel van nog een chassis van een 4.0 liggen hebben, dus ik kan daar op meten.
  13. Maar waar zit nu juist het verschil. Ik neem aan dat de kabelbomen niet 100% hetzelfde zijn maar wat juist? Ik weet wel dat het niet plug and play zal worden maar wat draadjes aanpassen schrikt mij niet af. Het is niet de eerste keer dat ik een kabelboom opendoe en wat aanpassingen doe. Hoe zit het mechanisch? De motorbevestigingen op het chassis zullen wel verplaatst moeten worden. Dus gewoon die van de XJ mooi afdoen en op het chassis van de YJ zetten. Uitlaat? Veel aanpassen op past het allemaal? Bevestiging automaat, kan ik het bodemplaat gewoon overzetten of moet hier ook aangepast worden? Volgens mij moet ik alle onderdelen toch hebben want ik heb 2 rijdende Jeeps.
  14. Ik heb een XJ van 1995, heeft die al een computer, ik vermoed van wel hé.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...