Spring naar bijdragen

Ombouw 4.2 > 4.0 H.O. CJ-7


Jos-Jeep
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Reacties 174
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Zo, de laatste update is alweer een tijdje geleden.

Sinds die tijd het nodige gedaan, allemaal kleine dingen waarvan je eigenlijk niet ziet dat ze gedaan zijn..

Zo zijn de U bouten van de vooras vervangen maar de bladveer blijft scheefstaan. Toch nog eens naar kijken.

Het derde remlicht is aangesloten, de binnenverlichting gemonteerd en werkt weer, de pook van de tussenbak zit er weer op (en werkt!).

De lier is helemaal aangesloten, de radio is ingebouwd en aangesloten, de stoelverwarming en verstelling doet het weer.

Carkit weer aangesloten, benzinefilter is vastgezet. slang van tussenbak gemonteerd en raamstijl van rechter deur geschuurd en ontroest.

Geloof dat het dat weer was dry.gif

Tot zo ver! Nog even en hij kan voor de keuring thumbsup.gif

Groeten, Jos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stukje bij beetje komen we er wel :yes:

Vandaag even met de vetspuit rondgeweest, alle vloeistoffen gecontroleerd/bijgevuld.

Toeter aangesloten, benzinemeter ingebouwd (hebben getankt en werkt perfect! Rob Bedankt! :frusty: )

Keuringwielen eronder gezet EN... een afspraak voor APK gemaakt. Komende donderdag moet ie er voor. Vingers gekruist houden aub :yes:

Eigenlijk moet alleen de electra van de hardtop nog aangesloten worden (wisser, verwarming en open dak) en dan is ie klaar!

Tot zo ver!

Groeten, Jos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou het duimen heeft geholpen! :D

Want hij is GOEDGEKEURD!!!!!

Had wel de nodige tijd en overtuiging nodig maar uiteindelijk is het goedgekomen.

De eerste opmerkingen waren:

- Ruitenwissers wissen slecht

- Koplampen te laag afgesteld

- CO te hoog

- Remslang vooraan gedraaid

En nog een opmerking over de oranje stadsverlichting (knipperlicht) maar was verder geen probleem.

Niet echt problematisch op de CO na. Dus koplampen afgesteld, voorruit ontvet en ruitenwissers schoongemaakt :D en remslang even losgehaald, teruggedraaid en weer vastgezet. Toen moest de CO nog...

Schommelde heel erg tussen de 1,5 en 8! Her en der wat draden gecontroleerd, vacuumslangen nagelopen en lambdasonde goed schoongemaakt en toen.. toen was het goed!

Kreeg wel het advies om een katalysator te monteren want dan zouden er nooit meer problemen met een te hoog CO zijn.... Denken we nog even over na :ph34r:

Als cadeautje hadden ze er voor gezorgt dat de klok, toerenteller, managementlampje, radio en oliedrukmeter het niet meer deden... En bedankt!

Is inmiddels ook weer opgelost! Morgen de nieuwe velgen eronder (kunnen de fietsbanden weer even naar zolder)

Auto is uit de schorsing en de eerste kilometers zijn afgelegd :whistle:

Groeten van een heel gelukkige Jos!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:D Iedereen hartstikke bedankt! Misschien afgezaagd maar was zonder de hulp van het forum niet gelukt!

Sjonge wat rijdt dat toch lekker :D

Voor wat betreft de nieuwe velgen, dat wordt even wachten tot donderdag.... Was weer een gevalletje Groningen op z'n smalst.

Zo vlak voor kerst is het aantal bandenbedrijven wat open is (en tijd heeft) dun gezaaid.

Gisteren gebeld, geen probleem... Kom je daar, "Hmm, ik ben bang dat u naar de truck service moet" Oke... bij de truckservice aangekomen "die kan ik niet op de brug hebben, is te hoog" Duss... :whistle:

Dus ander bandenbedrijf opgezocht en daar kan ie donderdag terecht. Ach, die paar daagjes kunnen er nog wel bij :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag de banden laten overzetten op de nieuwe velgen en de auto laten uitlijnen.

Dat uitlijnen is een wereld van verschil! Stuur staat weer mooi recht en de auto rijdt veel rustiger en danst/dweilt nauwelijks meer.

Uitlijnen (sorry voor de kwaliteit, is met een telefoon gemaakt):

afb005ay3.jpg

Mankeert het een en ander aan... (sorry voor de kwaliteit, is met een telefoon gemaakt):

2jb8.jpg

Niewe velgjes :blink: :

3uq1.jpg

Totaal plaatje:

4ui3.jpg

Verder nog paar kleine dingetjes gedaan zoals de massa verbinding van de achterruit gesoldeerd (was afgebroken aan de bovenkant van de demper) en geprobeerd de temperatuurmeter werkend te krijgen, is nog niet gelukt.

Als je de draad tegen massa aanhoudt slaat de meter uit dus waarschijnlijk sensor kaduuk. Nu de sensor van de 4.0 erin maar die werkt niet, even een nieuwe halen voor een 4.2. Gelukkig kun je makkelijk bij de sensor ;)

Dus inderdaad op nieuwe schoenen het nieuwe jaar in!

Tot zo ver!

Groeten, Jos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi hoor, is ie nou klaar!

Euhh, nee :whistle:

Nog niet helemaal. Moeten op aantal vlakken nog de puntjes op de i zetten.

Zijn allemaal kleine dingetjes die bij elkaar toch nog de nodige tijd vergen.

Klein lijstje wat nog moet gebeuren:

- hardtop aansluiten (wisser, verwarming, lampjes en dakje)

- stuurbekrachtiging lekt een beetje (nieuwigheid :wacko: )

- vacuumslang vooras moet er nog op, aansluiting is afgebroken :lol:

- bediening kachel gaat nog niet helemaal vlekkeloos

- alle bouten nog een keer natrekken

- bedrading bij accu nog fatsoeneren

En nog een aantal dingen waar ik nu niet op kan komen.

Valt allemaal wel mee, doet gelukkig niks af aan het rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

- hardtop aansluiten (<strike>wisser</strike>, verwarming, <strike>lampjes en dakje</strike>)

- <strike>stuurbekrachtiging lekt een beetje (nieuwigheid )</strike>

- vacuumslang vooras moet er nog op, aansluiting is afgebroken

- bediening kachel gaat nog niet helemaal vlekkeloos

- <strike>alle bouten nog een keer natrekken</strike>

- bedrading bij accu nog fatsoeneren

- temperatuursensor vervangen

Vandaag grootste gedeelte van de hardtop aangesloten. Het dakje werkt, de verlichting is aangesloten. Het lampje achterin zit via de lichtschakelaar geschakeld en de lampjes voorin via contact.

De wisser loopt via zijn eigen schakelaar, alleen net even anders dan verwacht :whistle: . Het was/sproei gedeelte van de schakelaar wordt namelijk gebruikt voor de "home made" startonderbreker. De knop indrukken is onderdeel van de startprocedure. Dit zou betekenen dat de wisser altijd heen en weer gaat als je de auto start, niet echt handig.

Dus is de middenstand van de schakelaar (aan) nu uit en uit is aan om het simpel te houden :thumbsup:

Dakje open:

6tw3.jpg

Zoals in een ander topic al geschreven heeft de hardtop nog de orginele stekker. In de auto hebben we zelf een nieuw draadboompje getrokken voor de hardtop met een eigen stekker want het dak moet er nog wel afkunnen.

Om dit netjes te doen hebben we alle verbindingen achter de hardtop stekker losgehaald, de stekker doorboord en hier de nieuwe bedrading doorgetrokken en aan de achterkant gesoldeerd. Zo ziet het er allemaal netjes uit zonder gaten e.d. in de hardtop. De nieuwe stekker ligt onder de bekleding.

Hardtop stekker met nieuwe bedrading:

5cg3.jpg

Alleen de achterruitverwarming moet nog aangesloten worden maar daar heb ik al een aantal vragen in een ander topic over gesteld.

Tot zo ver!

Groeten, Jos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Héél leuk en leerzaam om te zien Jos!

Ben je nu 10 maanden bezig met 'n 4 liter er in te leggen?

Je hebt er wel veel werk bij gepakt!

Goed bezig!!

Ik moet het zelfde nog doen maar dan met 'n 5-je..

Als ik iets wil weten hoor je me!!!

Gr.Karel.

Dank je wel :whistle:

Als je iets wilt weten laat maar horen, doe mijn best om je te helpen en anders weet iemand anders hier op het forum wel raad.

Ja, het heeft inderdaad zo'n 10 maand geduurt. Eigenlijk hebben we er alleen maar op zaterdag aan gewerkt en af en toe een dagje in de week erbij (en af en toe extra versterking :blink: ). Het had allemaal sneller gekunt maar we hebben een hoop extra dingen erbij gedaan en een aantal dingen waren voor ons compleet nieuw en daardoor hebben we er langer over gedaan. Het was voor ons zelf ook heel leerzaam :wacko:

Als je er mee klaar bent en je rijdt de eerste meters is de glimlach niet van je gezicht te krijgen!

Succes met je ombouw en je weet het: veel foto's plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
- hardtop aansluiten (<strike>wisser</strike>, verwarming, <strike>lampjes en dakje</strike>)

- <strike>stuurbekrachtiging lekt een beetje (nieuwigheid )</strike>

- vacuumslang vooras moet er nog op, aansluiting is afgebroken

- bediening kachel gaat nog niet helemaal vlekkeloos

- <strike>alle bouten nog een keer natrekken</strike>

- bedrading bij accu nog fatsoeneren

- temperatuursensor vervangen

Hoe staat het met de " To do list" ??

Gr,Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Nou, het "to-do" lijstje is nog steeds even lang maar wel iets gedaan aan de windgeleiders van het open dakje.

Deze hebben helaas kennis gemaakt met de carport waarbij de carport heeft gewonnen <_<

Het is vrij hard plastic en dus lag in in vele stukken, niet echt geschikt om te lijmen.

Tsja, en dan? Nieuwe of andere niet te vinden en ook geen spoor van een fabrikant o.i.d. dus toch maar proberen te maken.

Na enig gepuzzel de hoekjes weer in elkaar kunnen krijgen en de stukjes vastgezet met plakband:

67070214ch3.jpg

Met een oude soldeerbout het plastic warm gemaakt en met wat extra plastic (oude modelbouw rekjes) de boel aan elkaar gesmolten. Lassen met plastic :whistle: :

41403654ne6.jpg

Gelukkig geen stukjes kwijt en de boel kwam weer redelijk in model. Bleek alleen wel erg kwetsbaar dus een laagje polyester erover. Blijft heerlijk spul om mee te werken :thumbsup: :

82068067ax1.jpg

Al het overtollige polyester eraf geschuurd, geplamuurd, gespuitplamuurd, geschuurd enz. :

50402758qd5.jpg

En er vers laagje zwart erop:

11664224sy9.jpg

Hopelijk volgende week verder met het lijstje.

Tot zo ver.

Groeten, Jos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Zo, na lange tijd toch nog even een update.

- <strike>hardtop aansluiten (wisser, verwarming, lampjes en dakje)</strike> alleen schakelaar nog aansluiten voor verwarming, bedrading en relais liggen er al

- <strike>stuurbekrachtiging lekt een beetje (nieuwigheid )</strike>

- <strike>vacuumslang vooras moet er nog op, aansluiting is afgebroken </strike> Opgelost met een tuitje van een kitspuit, deze erin getikt en hier de slang aan bevestigd. Werkt perfect :unsure:

- <strike>bediening kachel gaat nog niet helemaal vlekkeloos</strike>

- <strike>alle bouten nog een keer natrekken</strike>

- <strike>bedrading bij accu nog fatsoeneren </strike>

- <strike>temperatuursensor vervangen</strike> wel vervangen alleen meter werkt nog steeds niet :thumbsup: als je de draad tegen massa houdt slaat hij wel uit maar niet via de sensor zelf... Nog even naar kijken dus, zit nu een sensor van een 4,2 in.

Verder nog een extra zekeringkastje naast de accu gemaakt zodat ik van alle zwevende zekeringen af ben. Staat wel zo netjes:

91034596zv6.jpg

Nieuwe pookknop, moet geluk brengen... af en toe wel nodig met de Jeep :whistle:

48226372hw1.jpg

En eindelijk alle bedrading onder het dashboard netjes opgebonden, weggewerkt en in wikkelkous gedaan:

83895143jj1.jpg

Dat was het geloof ik wel weer. Het duurt even maar we komen er wel.

Groeten, Jos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...