wrangler_tj Geplaatst April 9, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 9, 2006 Leuk projectje om te volgen en je gaat van je 4.0 genieten eens hij uiteindelijk bolt. Prachtig van je om ons zo op de hoogte te houden van je vorderingen en bevindingen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst April 15, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 15, 2006 Was weer een divers dagje vandaag. Zijn met verschillende onderdelen bezig geweest. Ook zijn er de afgelopen week een paar nieuwe onderdelen binnengekomen. Waaronder de JKS Quick Disconnects, de oude rubbers waren helemaal uitgesleten en om de wieluitslag in het terrein iets te vergroten voor de Quick Disconnects gekozen. Helaas nog geen foto van de montage: Ook hebben we de ophangrubbers van de versnellingsbak vervangen door nieuwe exemplaren, hier zaten de rubbers uit 1986 nog tussen en daar was weinig meer van over. (bouten zitten nog niet helemaal vast op foto): De houder voor de koppeling paste niet weer helemaal feilloos op de bak omdat de afdekplaat van het vliegwiel van de 4.0 schijnbaar iets anders is dan de 4.2. Stukje van de plaat afgehaald en stukje van de steun afgehaald en het past: Verder de startmotor gemonteerd en de bak verder vastgezet. Tevens de startmotor en dynamo alvast aangesloten, het begin van de bedrading is er : En tot slot het oude blok verder uit elkaar gehaald. In tegenstelling tot de bovenkant (zuiger) lijkt de onderkant (krukas en nokkenas) nog wel in goede staat, moeten er alleen nog even uit: Tot zo ver voor deze keer. Groeten, Jos Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst April 22, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 22, 2006 Vandaag weer lekker bezig geweest. Enige nadeel is nu het grote werk gedaan is dat het net lijkt of het niet meer opschiet, maar valt gelukkig toch wel mee We zijn op dit moment met verschillende dingen tegelijk bezig. Een van deze dingen is de nieuwe bedrading aan de binnenzijde van de auto. Ook de bedrading in de stuurkolom moet er aan geloven dus deze gedemonteerd, werdt meteen duidelijk waarom de toeter het niet doet. Het plaatje waar het contactje inzit was afgebroken. De lijst van nog aan te schaffen onderdelen wordt alleen maar langer. Gedemonteerde stuurkolom: De verschillende onderdelen van de stuurkolom: Aangezien de hele bedrading toch "onder behandeling" is ook maar een 3e remlicht gemonteerd: Ook moeten diverse onderdelen nog worden opgeknapt worden voor ze weer gemonteerd worden. Een van deze onderdelen is de radiator, deze is nog in goede staat maar wel wat roestig e.d. aan de buitenkant. Radiator schoongemaakt, roest en losse delen verwijderd: Radiator na behandeling met hittebestendige lak (lak is nog niet helemaal droog op de foto): En als laatste een begin gemaakt met het leggen van de benzineleiding. De tank is weer gemonteerd, voorzien van nieuwe flexibele leiding welke onder de auto overgaat in koperleiding. Hier alleen nog geen foto's van. Tot zo ver voor deze week. Groeten, Jos Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst April 22, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 22, 2006 ik ben benieuwd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst April 22, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 22, 2006 bravo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hvulink Geplaatst April 26, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 26, 2006 Hee Jos, Ziet er erg goed uit; dus dit is wat ze grondig noemen ! Hopen dat het met die bedrading ook maar goed komt. Het blijft enorm priegelwerk; tip obv 'boerenverstand' (dus kan er ook naastzitten omdat je mogelijk op andere manieren je comp. kunt uitlezen bij storingen) gebruik een originele kabelboom. Reden is dat je dan bij evt. motorstoringen de computer nog kunt uitlezen. Ga graag keertje mee crossen als ie helemaal weer 100% is! Veel succes! Groet Harold PS Ben benieuwd hoe je digi camera er uit ziet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst May 6, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 6, 2006 Zo, het is eindelijk lekker klusweer! Toen we begonnen in februari vroren we nog regelmatig vast aan de auto maar dat is nu gelukkig stukken beter Weer lekker veel kunnen doen alleen schiet het voor het oog nog steeds niet erg op. Allereerst andere velgen en banden gemonteerd. Hadden eerst Suzuki velgen voor de keuring maar deze liepen voor tegen de remklauw aan. Was wel op te lossen met een ring (kleine spoorverbreder) maar daarmee hielden we erg weinig draad over om de boel vast te zetten. Dus toch maar andere velgen die niet aanlopen gemonteerd: Even wat aan uiterlijk vertoon gedaan : En begonnen de bedrading te fatsoeneren. De bedrading die eruit kwam was op een aantal plaatsen ver heen met beschadigingen, kaal draad en knip en plak werk. Met dank aan een donor draadboom, veel draad en nog meer tape de boel netjes gemaakt. De nieuwe draadboom heeft geen enkele onderbreking en de orginele Jeep aansluitingen zijn intact gebleven. Dit was nog wel een heel gepriegel omdat de donor bijvoorbeeld over een compleet andere aansluiting voor de ruitenwisser beschikte. Voorzichtig alle aansluitingen uit de stekker gedrukt, nieuwe schoentjes op de kabel en deze weer in de stekker gedrukt. Vond dit wat netter dan ergens afknippen en ergens weer aanplakken (dan had ik net zo goed de oude kunnen laten zitten ) Maar goed, dit is de oude: En dit de nieuwe: Deels gemonteerd en de stuurinrichting weer vastgezet: Ook al een begin gemaakt met de uitlaat, de achterdemper hangt op zijn plek alleen nog niet zoals het hoort... komt tegen de baksteun aan. Volgende week even naar kijken... : Eindelijk benzineleiding gevonden en geplaatst, 1cm flexibele koperleiding met beschermhuls. Totaal bijna 7 meter voor aanvoer en retourleiding. Einde van de leiding voorzien van een krimpkousje zodat er geen vuil in de beschermhuls kan komen. De leiding bij de tank. De aanvoerleiding loopt boven en de retourleiding onder: De leiding onder de auto: En de leiding in de motorruimte. De leiding loopt eigenlijk aan de verkeerde kant van de auto, dit komt omdat we de CJ tank aangepast hebben voor de YJ pomp en omdat de uitlaat erg dicht langs de linker kant van het chassis loopt. Daarom gekozen voor deze ietwat vreemde route, hopelijk werkt het naar behoren. De pomp kan het in ieder geval ruimschoots doen: PS Ben benieuwd hoe je digi camera er uit ziet Foto's zijn gemaakt met een Fuji FinePix S5000 En die uitnodiging om te gaan crossen als ie klaar is staat! Tot zo ver voor deze keer. Groeten, Jos Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 7, 2006 Netjes. Maareh.... dat benzinefilter..... is dat geschikt voor de hoge druk die de pomp levert? Origineel zit er een stalen (blikken ) exemplaar.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wrangler89 Geplaatst May 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 7, 2006 plop Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst May 8, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2006 Maareh.... dat benzinefilter..... is dat geschikt voor de hoge druk die de pomp levert? Origineel zit er een stalen (blikken ) exemplaar.... Ja, daar zit ik zelf ook een beetje mee. Dit was het enige exemplaar wat ze hadden en het schijnt de druk te kunnen weerstaan. Tis alleen wel een iel filtertje.. Zo'n stalen exemplaar is dat universeel of typisch Jeep? Groeten, Jos Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2006 Geen of daar universele exemplaren van zijn.... Maar mijn filter komt gewoon van de "Jeep specialist". Dit is 'm... en er staat "champion" op, geen "mopar" Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst May 8, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2006 Dank u! Is besteld en onderweg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2006 Veilig idee!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst May 13, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 13, 2006 Benzinefilter is inmiddels binnen, moet er alleen nog even onder (zoals zoveel dingen ) Maar goed, alles op zijn tijd. Vandaag met het dashboard aan de gang geweest. Omdat in het oorspronkelijke dashboard gezaagd was om de extra meters een plekje te geven en we deze toch op de normale plek wilden hebben een ander dashboard gehaald. Het nieuwe dashboard was alleen niet voorzien van een laklaag. Nu hadden we deze kunnen schuren, behandelen en spuiten maar we wilden eens iets anders proberen... Namelijk het bekleden met skai. Omdat het een plat dashboard is, is dit redelijk te doen. Het kale dashboard: Voorzien van een laagje schuimrubber van 4mm: Volledig bekleed met skai: Alle gaten uitgesneden en de toebehoren gemonteerd: Het schuimrubber is volledig verlijmd met het dashboard. Daarna is het skai aan de achterkant boven vastgelijmd, geklemd met een lat over de hele lengte. Daarna volledig verlijmt het het schuimrubber en aan de achterkant onder ook over de hele breedte geklemd. Skai is enigzins rekbaar en met een fohn of verfbrander perfect te vormen over randjes e.d. Hierna de zijkanten vastgelijmd aan de achterkant en daarna de gaten uitgesneden. Door het schuimrubber komen de meters e.d. iets dieper te liggen wat een mooi effect geeft. Alles is gelijmt met Bison spuitbuslijm en de achterkant met BisonTix. Ook hebben we nog een nieuwe stuurdemper geplaatst, de oude dempte niet echt meer en lekte ook. Oud versus nieuw: De nieuwe stuurdemper gemonteerd: Moet alleen de houder nog even andersom monteren zodat deze gelijk is aan de demper zelf (klein foutje..) Tot zo ver! Groeten, Jos Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 13, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 13, 2006 Mooi hoor, dat skai! Vakwerk! Bovendien is het weer eens wat anders altijd RVS of gelakt staal. Maareh... hou nou es op met al dat werk te zoeken, en maak dat blok eens aan het lopen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst May 13, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 13, 2006 Mooi hoor, dat skai! Vakwerk! Bovendien is het weer eens wat anders altijd RVS of gelakt staal.Maareh... hou nou es op met al dat werk te zoeken, en maak dat blok eens aan het lopen! Nog ff geduld Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst May 13, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 13, 2006 Nog ff geduld Is een skone zaak. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst May 20, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 20, 2006 Vandaag de hele dag onder de pannen geweest om de uitlaat te laten aanpassen. Met het 4.2 blok hadden we al eens gekozen voor een RVS exemplaar omdat de uitlaat die er onder zat volgens mij nog de originele uit 86 was . Was een beetje lek en rot dus maar meteen RVS. Dit hebben we laten doen bij EPS in Hoogezand. Daar wordt de uitlaat op maat en naar wens gemaakt. Je kunt zelf het eindstuk kiezen en de dempers welke de klank bepalen. Het spruitstuk van de 4.2 is echter dusdanig anders dan dat van de 4.0 dat de uitlaat aangepast moest worden. Dus maar weer richting Hoogezand. Normaal zouden we de Jeep gebruiken om een aanhanger te trekken maar ja... dat ging nu een beetje moeilijk. Alle auto's in de omgeving met een trekhaak waren te licht om een ambulance + Jeep van de plek te krijgen dus maar een busje gehuurd. Daarmee ging het redelijk De Jeep voor het eerst sinds maanden weer buiten en wat is het lekker weer! : Aangekomen in Hoogezand en de bestaande uitlaat wordt gepast: Het begin is er! De aansluiting op het spruitstuk is een feit: Na wat meten, passen en nog meer meten wordt de boel vastgelast: Met dit als eindresultaat! De pijp van demper naar de nieuwe bocht is herbruikt, de rest is nieuw: Creatief met uitlaten : Nog even een nieuw steuntje maken voor achter: Klaar!: Tot zo ver voor deze week. Groeten, Jos Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst May 20, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 20, 2006 En hoe klinkt dat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst May 21, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 21, 2006 En hoe klinkt dat. ik denk fantastisch. Weet het alleen nog niet. Streef ernaar om hem komend weekeind lopend te krijgen. Zet geluid er dan wel bij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 21, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 21, 2006 Goed bezig! Enne... komend weekend aan het lopen, daar houden we je aan! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst May 21, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 21, 2006 mooie wieltjes zoals die op de trailer staat hahahaha Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst May 21, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 21, 2006 Ja, ielig he? Echt geen porum zo.. Was ook leuk bij EPS: "Goh, zitten deze banden er altijd onder?" Nee, hoezo? "Nou, niet verkeerd bedoeld maar ze zijn zo klein" Klopt, zijn tijdelijke velgen/banden voor de keuring e.d. Normaal zitten er 31er modderbanden onder "Gelukkig maar want dit ziet er niet uit" Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst May 27, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 27, 2006 Om direct maar met de deur in huis te vallen: hij loopt nog niet Er moeten nog veel dingen gebeuren, zowel klein als groot en we willen het in een keer goed doen dus nog (heel) even geduld... hoelang dat even is laat ik even in het midden.. Wel weer de nodige dingen gedaan. Zekeringskast een plekje vlakbij de accu gegeven. Door de bodemplaat met 3 parkers en middels een alu stripje aan de buitenkant vastgezet. Kan geen kant meer op: Het rechter spatbord en de bumper weer gemonteerd. Dit omdat er verschillende componenten hun plekje op het spatbord vinden. Laat wel weer zien hoe ontzettend ielig de banden ogen: In een ander topic al gemeldt dat we een lier hadden gekocht. De relaiskast heeft een plekje op het binnenspatbord gekregen. De kabelklemmen waarmee het relais normaal op de liertrommel zit zijn nu gebruikt als strips voor montage. Aan de onderkant zijn de gaten van het startrelais van een CJ gebruikt en aan de bovenkant 1 gat van de krik montage en 1 gaatje is geboord. Ook kan de motorkap nog dicht : Dan het luchtfilter. Bij het 4.0 blok zat geen luchtfilterkast en ze zijn vrij lastig te vinden. Uiteindelijk besloten om voor een open luchtfilter te gaan. Zoals het open luchtfilter geleverd wordt is het de bedoeling dat deze als het ware over het blok heenkomt met het filter rechts naast de dynamo. Niet echt een gelukkig plek omdat de buis die over het blok loopt de oliedop en peilstok afdekt, ook de plek van het filter is niet echt geweldig op deze manier. Orgineel bij de CJ en ook bij de 4.0 komt de luchttoevoer links achter de koplamp weg. Bij het vorige blok (4.2) zat er een rechthoekige slang op. Na wat passen en meten besloten om het open luchtfilter op de orginele plek te monteren (links dus). Na het nodige flex werk was het rechthoekige gat ineens rond en past het luchtfilter perfect! Onderdelen op de foto's zitten nog niet vast, is puur voor het passen en de grill moet nog schoon/roestvrij gemaakt worden. De uiteindelijke opzet: En van de andere kant, het hitteschildje komt gelijk met de grill te liggen. Moet alleen nog ietsje aangepast worden: En verder nog wat kleine dingen gedaan met name op bedradingsgebied. Het duurt even maar we komen er wel (hopelijk). Tot zo ver. Groeten, Jos Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 27, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 27, 2006 Nice!! ( Maar het valt me wel een beetje tegen dattie nog niet loopt.... Gelukkig heb je morgen nog... ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.